TUOTTEET >PALVELUTAJANKOHTAISTAWORKSPACEPROMOSHOPLÄHETÄ KYSELYINFOUUTTA!
0
0
Tarvitsetko apua tuotteiden etsimisessä?  |  Tarjouspyynnöt ja kyselyt
 

Kannattaako pienen yrityksen osallistua messuille näytteilleasettajana?

 

Monessa yrityksessä tehdään harkintaa messuille osallistumisesta. Se onkin tarkan harkinnan paikka. Mitä hyötyjä voit saada ja mitä riskejä mahdollisesti otat päättäessäsi esitellä tuotteesi tai palvelusi alasi messuilla. Tässä lyhyt kooste hyödyistä ja haitoista.

Hyödyt

Messut on yleensä suunnattu jollekin tietylle alalle, ja niille ihmisille, jotka ovat mukana sektorilla tai kiinnostuneita siitä. Näytteilleasettajalla on siis upea mahdollisuus markkinoida tuotteitaan oikealle kohderyhmälle ja kasvattaa bränditietoisuutta.

Näyttelyt ovat mahdollisesti avoimia myös suurelle ja joskus monimuotoiselle yleisölle. Eli targetoidun kohderyhmän lisäksi yrityksellä on mahdollisuus mainostaa tuotteitaan myös laajemmallle kohderyhmälle.

Yrityksen tuotteista riippuen messuilla voi tehdä myös tuote- ja markkinatestausta, ja tunnustella mielipidettä ja mahdollista vastaanottoa uutuustuotteille. Ja huom! Kannattaa suunnitella jonkinlainen kysely tai arvonta, jonka avulla vaivihkaisesti saa kerättyä yhteystietoja potentiaalisiin nykyisiin ja tuleviin asiakkaisiin.

Riskit

On tärkeää varmistaa, että tietää mitä tekee: kuinka messuille tulee valmistautua, ja mitä resursseja tapahtuma vaatii.

Huomio ainakin että

– Messut vaativat vähintään päivän, ja luultavasti enemmän, vähintään yhden henkilön läsnäoloa
– Messuille matkustaminen (vieraalla paikkakunnalla majoittuminen) voi olla kallistakin
– Näyttelytila messuilla on useimmiten varsin kallista – kuluja kannattaa jakaa mahdollisten tavaran- tai materiaalien toimittajien kanssa
– Kilpailu on kovaa, ei voi lähteä kevyellä varustuksella kaikkien alan toimijoiden – kilpailijoiden – keskelle

On tietysti selvää, että pitää mennä juuri oikeille messuille. Väärälle yleisölle näyttäminen tarkoittaa sitä, että messuille osallistumisesta aiheutuvat kustannukset ylittävät saamasi suorat ja epäsuorat hyödyt.

Messuilla käyminen kannattaa jos

– Yrityksellä on varaa osallistumis-, näyttely- ja muiden vastaavien kustannusten kattamiseen
– On ainakin yritetty selvittää, kuinka monta liidiä tai asiakasta tapahtumassa täytyy hankkia, jotta investointi kannattaa
– Yritys tuntee etukäteen messut, joille harkitsee omaa osastoa, ja on vakuuttunut, että tapahtumaan osallistuu riittävä määrä potentiaalisia kontakteja
– On opeteltu tärkeimmät tavat kiinnittää ihmisten huomio
– On riittävä esitemateriaali omista tuotteista tai palveluista

Teksti Aki Hyödynmaa

Artikkeleita messuista

Näillä saat huomiota messuilla
Kuinka onnistut messuilla?
Kuinka selviät messuista hengissä ja hyvinvoivana
Hyvä ja toimiva messulahja on messuosastosi välttämätön viimeistelijä

Liikelahjoihin liittyviä linkkejä

Messulahjat
Liikelahjat
Yrityslahjat
Asiakaslahjat
Mainoslahjat
Brändituotteet
Yrityksen mainostekstiilit

YHDENMUKAINEN PUKEUTUMINEN MESSUILLA

Kauluspaidat omalla logolla
Pikeepaidat omalla logolla
T-paidat omalla painatuksella
Hupparit omalla painatuksella
Liivit omalla logolla
Solmiot omalla logolla
Huivit omalla logolla

TARPEELLISET TARVIKKEET MESSUILLE

Kaulanauhat omalla painatuksella
Juomapullot omalla painatuksella
Mukit omalla painatuksella
Kangaskassit omalla painatuksella
Roll up banderollit omalla painatuksella
Pinssit ja rintamerkit omalla logolla

Muistiinpanotarvikkeet

Muistikirjat omalla logolla
Muistilehtiöt omalla painatuksella

GIVE AWAY TUOTTEET JAETTAVAKSI STÄNDILLÄ

Makeiset omalla painatuksella
Suklaat omalla painatuksella
Stressilelut omalla painatuksella
Avaimenperät omalla painatuksella
Heijastimet omalla painatuksella
Huulirasvat omalla painatuksella
Magneetit omalla painatuksella
Puhdistusliinat omalla painatuksella

Etkö löytänyt etsimääsi? Lähetä meille lyhyt kysely niin ehdotamme sinulle sopivaa ratkaisua.

Lähetä kysely tästä

Lisää artikkeleita myynnistä ja markkinoinnista

Yhteenkuuluvuutta mainostekstiileillä ja brändivaatteilla
Miksi asiakkaan sitouttaminen tunnetasolla on tärkeää yritykselle?
Miksi henkilökunnan sitouttaminen on tärkeää?
Asiakaslahjat, liikelahjat ja pykologia niiden takana
Liikelahjojen kohdentaminen eli targetointi
Miksi kauttaaltaan painettujen brändituotteiden suosio kasvaa ja kenelle ne parhaiten sopivat?
Sisäinen markkinointi ja tehokkaampi etätyö
Haptinen palaute – koskettavaa markkinointia
Uusasiakashankinta – korvataanko laatua määrällä?
Tuotteet omalla logolla
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Miksi Piilaaksossa rakastetaan promotuotteita?
Maailman menestyneimpiä ilmiöitä markkinoidaan oheistuotteilla
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana

Liikelahjatrendejä

Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Maailma muuttuu, pysytkö perässä?

Brändituotteet ja kestävä kehitys

Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?





väliviiva