TUOTTEET >PALVELUTAJANKOHTAISTAWORKSPACEPROMOSHOPLÄHETÄ KYSELYINFOUUTTA!
0
0
Tarvitsetko apua tuotteiden etsimisessä?  |  Tarjouspyynnöt ja kyselyt
 

Kuinka onnistut messuilla?

 

Kevät on messujen aikaa. Kalenterit tuntuvat täyttyvän erilaisista tapahtumista, ja syksyn kontakteja haetaan hyvissä ajoin ennen kesää. Messuilla onnistuminen on kiinni lähinnä itsestä, kuinka erottua massasta?

Jos perusasiat ovat kunnossa ollaan jo pitkällä. Messukassit ja mainoskynät yrityksesi logolla on painettu. Ständisi, eli messuosastosi, edustaa Sinua ja firmaasi. Usein esillepanijat unohtavat mitä ollaan tekemässä, mitä halutaan saavuttaa ja edustaa messuilla. Luotetaan liikaa visuaalisiin ärsykkeisiin, jolloin lopputuloksena voi olla sekava ja kaikenkirjava osasto josta kuluttaja ei edes tiedä minkä alan edustaja on kyseessä. Selkeät grafiikat, infot ja valaistus -pystyykö osastosi kertomaan sekunneissa mistä osastossasi on kyse?

Tavoitteiden asettaminen on tärkeää. Miksi olet osallistumassa messuille? Mitä haluat saavuttaa? Keräätkö asiakasrekisteriin yhteystietoja, haluatko jakaa esitteitä, hankkia asiakaskäyntejä tai kenties jakaa tietoa uudesta tuotteesta? Pistä ylös lukuja, kontaktimääriä tai suunnitelma miten kertoa tuotteesta mahdollisimman selkeästi, mahdollisimman monelle.

Messujärjestäjät lähettävät esillepanijoille oppaan ja yhteystietoja. Hyödynnä niitä, anna ne vastuuhenkilölle ja varmistakaa että kaikki vaaditut askeleet on otettu. Opas ei ole turha, se sisältää kullanarvoista tietoa kuinka onnistua juuri näillä messuilla.

Ständillä työskentelevät edustavat yritystä. Heidän tulee tietää tuotteesta ja firmasta kaikki oleellinen. Markkinoitko koulun koulutusohjelmia Next Step-messuilla? Varmista että ständillä on hyväntuulisia, ulospäin suuntautuneita nuoria jotka opiskelevat kyseisillä linjoilla, sekä joku joka tietää hakuprosessista. Markkinoitko täysin uutta tuotetta? Edustajien pitää tietää tuotteesta kaikki, pelkkä kaunis edustaja ei riitä. Faktat tulee löytyä myös selkeistä esitteistä.

Pidä huoli myös edustajista. Edustajat ovat merkittävä osa ständiä. Erottaako heidät messukävijöistä? Yrityksen omalla logolla painetut yritysvaatteet nopeuttavat edustajien tunnistamista. Varmista että edustajia on tarpeeksi, väsynyttä ja kyllästynyttä edustajaa ei kannata pitää ständillä. Onko kaikilla mahdollisuus taukoihin ja ruokailuun? Passiivinen edustaja on yleensä vain haitaksi, varsinkin jos vieressä on täysi meno päällä. Kävijöiden houkutteleminen vaatii aktiivista otetta, sekä jonkin kiinnostavan koukun.

Useimmat esillepanijat jakavat pieniä yrityksen logolla painettuja messulahjoja ständeillään. Messulahjojen tarkoitus on saada asiakas pysähtymään riittävän kauaksi aikaa että edustaja voi avata kekustelun. Jälkikäteen messulahja auttaa jättämään muistijäljen ja saamaan huomiota brändille. Mainoskarkit, kynät logolla, heijastimet – nämä ovat perinteisimpiä ja käytetyimpiä messulahjoja, eivätkä ehkä houkuttelevimpia. Yrityksen logolla kustomoitu vesipullo, visuaalisen ilmeen mukaisesti painettu kangaskassi, pieni ja näppärä työkalu tai vaikka muistilaput saattavat toimia hyvin. Pikkukrääsä on kivaa ja helppoa, mutta kannattaa miettiä minkä takia itse pysähtyisit juttelemaan. Mukana kulkeva messukassi yrityksesi logolla painettuna mainostaa sekä yritystäsi mutta myös ständiäsi. Lisäksi se hepottaa kerättyjen aineistojen kuljettamista.

Muista myös että moni messukävijä vie messulahjat kotiin lapsilleen. Stressilelu yrityksen logolla saattaa kuulostaa vanhalta ajatukselta, mutta kotona odottavan 5-vuotiaan mielestä se on säkähdyttävä uutuus. Ja siksi vanhempien mielestä hyvä syy pysähtyä messuosastolle.

Älä unohda jälkipuintia. Moni esillepanija kerää yhteystietoja ja kilpailulappuja, mutta kontaktien jälkikäsittely unohdetaan. Aseta jälleen tavoite. Mitä kontakteille tehdään, millä aikataululla, miten heitä lähestytään? Sähköposti, esite, tai suora puhelinsoitto toimivat eri tilanteissa, mieti jo etukäteen mitä halusitkaan messukäynnillä saavuttaa.

YHDENMUKAINEN PUKEUTUMINEN MESSUILLA


Kauluspaidat omalla logolla

Pikeepaidat omalla logolla

T-paidat omalla painatuksella

Hupparit omalla painatuksella

Liivit omalla logolla

Solmiot omalla logolla

Huivit omalla logolla


TARPEELLISET TARVIKKEET MESSUILLE


Kaulanauhat omalla painatuksella

Juomapullot omalla painatuksella

Mukit omalla painatuksella

Kangaskassit omalla painatuksella

Roll up banderollit omalla painatuksella

Pinssit ja rintamerkit omalla logolla

Muistiinpanotarvikkeet


https://www.talenco.fi/liikelahjat/53.21.01/Muistikirjat-omalla-logolla-tai-painatuksella

https://www.talenco.fi/liikelahjat/53.21.02/Muistilehtiot-omalla-logolla-tai-painatuksella

Kynät omalla painatuksella

GIVE AWAY TUOTTEET JAETTAVAKSI STÄNDILLÄ

Makeiset omalla painatuksella

Suklaat omalla painatuksella

Stressilelut omalla painatuksella

Avaimenperät omalla painatuksella

Heijastimet omalla painatuksella

Huulirasvat omalla painatuksella

Magneetit omalla painatuksella

Puhdistusliinat omalla painatuksella

EKOLOGISET MESSUTUOTTEET

Ekologiset kassit omalla painatuksella

Eko-hupparit omalla painatuksella

Vastuullisemmat paidat omalla painatuksella

Ekologiset pikeet omalla logolla

Vastuullisemmat kuulakärkikynät omalla painatuksella

Vastuullisemmat muistikirjat omalla painatuksella

Vastuullisemmat muistivihkot omalla painatuksella


Ekologiset kaulanauhat omalla painatuksella

Ekologiset avaimenperät omalla painatuksella

Vastuullisemmat juomapullot omalla painatuksella


Etkö löytänyt etsimääsi? Lähetä meille lyhyt kysely niin ehdotamme sinulle sopivaa ratkaisua. Lähetä kysely tästä


Artikkeleita messuista

Näillä saat huomiota messuilla
Kuinka onnistut messuilla?
Kuinka selviät messuista hengissä ja hyvinvoivana
Hyvä ja toimiva messulahja on messuosastosi välttämätön viimeistelijä

LUE MYÖS

Brändituotteet ja kestävä kehitys

Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Brändituotteet ja vastuullisuus

Brändäystietoutta

Brändäyksessä värillä on väliä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Toimiston brändäys edullisesti
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Mitä ovat PMS-värit? Kaikki mitä haluat tietää PMS-väreistä ja Pantone-värikartasta
Väriavaruus painotöissä, CMYK tai RGB?
Brändäyksen tärkeys

Artikkeleita myynnistä ja markkinoinnista

Yhteenkuuluvuutta mainostekstiileillä ja brändivaatteilla
Miksi asiakkaan sitouttaminen tunnetasolla on tärkeää yritykselle?
Miksi henkilökunnan sitouttaminen on tärkeää?
Asiakaslahjat, liikelahjat ja pykologia niiden takana
Liikelahjojen kohdentaminen eli targetointi
Miksi kauttaaltaan painettujen brändituotteiden suosio kasvaa ja kenelle ne parhaiten sopivat?
Sisäinen markkinointi ja tehokkaampi etätyö
Haptinen palaute – koskettavaa markkinointia
Uusasiakashankinta – korvataanko laatua määrällä?
Tuotteet omalla logolla
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Miksi Piilaaksossa rakastetaan promotuotteita?
Maailman menestyneimpiä ilmiöitä markkinoidaan oheistuotteilla
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Mitä ominaisuuksia liikelahjojen vastaanottajat arvostavat?
Noudata etikettiä ja vältä virheet liikelahjojen antamisessa
Liikelahjojen antaminen – mitä, kenelle ja milloin?
Kuusi vinkkiä varainhankintaan
Viisi vinkkiä asiakastilaisuuksiin





väliviiva