Liikelahjojen trendit 2024: mitä odottaa tulevaisuudessa
Megatrendit ovat useista ilmiöistä koostuvia yleisiä kehityssuuntia, laajoja muutoksen kaaria. Ne tapahtuvat usein globaalilla tasolla ja kehityssuunnan uskotaan usein jatkuvan samansuuntaisena pitkään. Megatrendit eivät kerro tarkasti, mitä vaikkapa tänä vuonna vielä tapahtuu. Ne eivät tarjoa vastauksia villeistä korteista ja mustista joutsenista, vaan painottavat muutoksia, joita ei ole varaa jättää huomioimatta. Menestyäkseen kilpailusssa on yritysten välttämätöntä ymmärtää ja huomioida ajankohtaiset megatrendit.
Megatrendien huomoiminen yrityksen pääytöksenteossa
Koska megatrendit ovat laajoja ja pitkäkestoisia yhteiskunnallisia, taloudellisia, teknologisia ja kulttuurisia muutoksia, vaikuttavat ne moniin eri elämänalueisiin, esimerkiksi kuluttajakäyttäytymiseen, yritysten toimintaympäristöön, markkinoiden tarpeisiin ja odotuksiin sekä tuotteiden ja palveluiden kysyntään. Siksi megatrendien huomioiminen on tärkeää myös liikelahjoja valittaessa, koska ne auttavat yrityksiä pysymään ajan tasalla ja tarjoamaan asiakkailleen relevanteimpia ja kiinnostavimpia tuotteita. Tyypillisenä esimerkkinä tästä on ekologisten liikelahjojen viime vuosina kasvanut suosio. Koska yrityksiltä odotettava vastuullisuus on globaali megatrendi ovat yritykset alkaneet huomioimaan ekologisuutta ja vastuullisuutta huomioiminen valitessaan logotuotteita ja yrityslahjoja.
Mitkä ovat SITRAN megatrendit vuodelle 2024
Sitra on julkaissut oman näkemyksensä mitkä ovat megatrendit 2024:
1. Luonnon kantokyky murenee
2. Hyvinvoinnin haasteet kasvavat
3. Demokratian kamppailu kovenee
4. Kilpailu digivallasta kiihtyy
5. Talouden perusta rakoilee
Nämä Sitran nimeämät megatrendit ovat pysyneet samoina vuodesta 2023.
Megatrendien huomioiminen liikelahjojen valinnassa
Liikelahjoja miettiessä kannattaa paneutua varsinkin kahteen ensimmäiseen: Ympäristötietoisuus ja kestävän kehityksen arvot ovat edelleen nousussa. Monet asiakkaat arvostavat ekologisia ja eettisiä tuotteita, joten kestävät ja ympäristöystävälliset liikelahjat voivat olla suosittuja valintoja.
Toisekseen ihmiset ovat yhä kiinnostuneempia terveydestään ja hyvinvoinnistaan, mikä näkyy esimerkiksi terveellisten elämäntapojen, mindfulnessin ja stressinhallinnan suosion kasvuna. Terveys- ja hyvinvointituotteet, urheiluvälineet tai stressinhallintaan liittyvät mainoslahjat, saattavat olla hyvinkin tervetulleita henkilöstölle ja asiakkaille, samalla kun ne ovat omiaan parantamaan työkykyä ja työhyvinvointia.
Trendi kohti henkilökohtaista palvelua ja vahvempaa brändäystä
Sitran nimeämien megatrendien lisäksi lienee syytä huomoida trendi kohti henkilökohtaista ja räätälöityä palvelua: digitaalisten palveluiden räjähdysmäisen kasvun rinnalla on havaittavissa henkilökohtaisen palvelun vakaa ja pitkäkestoinen suosion kasvu. Tähän trendiin sopivat räätälöidyt ja personoidut liikelahjat ja mainoslahjat jotka vastaavat vastaanottajan tarpeisiin ja mieltymyksiin.
Yksilöllisyyden vahvistumisen trendiin liittyy myös yritysten kasvava halu erottua kipailijoistaan yhä vahvemman brändäyksen avulla.
Selaa liikelahjoja vuodelle 2024
Talencolta löydät kaikki ekologiset ja trendikkäät liikelahjat ja liikelahjoihin liittyvät palvelut.
LUE LISÄÄ
Brändituotteet ja kestävä kehitys
rPET: Kestävä vaihtoehto muovien maailmassa
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Brändituotteet ja vastuullisuus
Liikelahja- ja logotuotetrendit 2019
Brändäystietoutta
Brändäyksessä värillä on väliä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Toimiston brändäys edullisesti
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Mitä ovat PMS-värit? Kaikki mitä haluat tietää PMS-väreistä ja Pantone-värikartasta
Väriavaruus painotöissä, CMYK tai RGB?
Brändäyksen tärkeys
Artikkeleita myynnistä ja markkinoinnista
Yhteenkuuluvuutta mainostekstiileillä ja brändivaatteilla
Miksi asiakkaan sitouttaminen tunnetasolla on tärkeää yritykselle?
Miksi henkilökunnan sitouttaminen on tärkeää?
Asiakaslahjat, liikelahjat ja pykologia niiden takana
Liikelahjojen kohdentaminen eli targetointi
Miksi kauttaaltaan painettujen brändituotteiden suosio kasvaa ja kenelle ne parhaiten sopivat?
Sisäinen markkinointi ja tehokkaampi etätyö
Haptinen palaute – koskettavaa markkinointia
Uusasiakashankinta – korvataanko laatua määrällä?
Tuotteet omalla logolla
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Miksi Piilaaksossa rakastetaan promotuotteita?
Maailman menestyneimpiä ilmiöitä markkinoidaan oheistuotteilla
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Mitä ominaisuuksia liikelahjojen vastaanottajat arvostavat?
Noudata etikettiä ja vältä virheet liikelahjojen antamisessa
Liikelahjojen antaminen – mitä, kenelle ja milloin?
Kuusi vinkkiä varainhankintaan
Viisi vinkkiä asiakastilaisuuksiin
Mitä ovat mainos- ja liikelahjat?
Mitä on brändäys?
Liikelahjat ja joululahjat
rPET: Kestävä vaihtoehto muovien maailmassa
Arpajaiset (3)
Asiakaskohtaamiset (8)
Asiakaslahjat (22)
Brändäys (25)
Brändituote-historiaa (24)
Brändituote-info (51)
Brändituote-palvelut (9)
Elektroniikka-yrityslahjat (9)
Etätyöskentely (7)
Fanituotteet (9)
Giveaway-tuotteet (12)
Henkilöstölahjat (17)
Jakolahjat (4)
Joulu (14)
Kestävä kulutus (10)
Liikelahja- ja brändituote-trendit (13)
Liikelahja-Ideoita (13)
Liikelahjat (42)
Liikelahjoja, brändituotteita ja markkinointia käsittelevät artikkelit (188)
Logotuotteet (6)
Mainoslahjat (31)
Messulahjat (13)
Messut (9)
Myynninedistämistuotteet (1)
Myyntituotteet (6)
Neuvot ja vinkit (49)
Oheistuotteet (4)
Päivitykset (3)
Profiilituotteet (4)
Promootiot (3)
Promootiotuotteet (2)
Promotuotteet (7)
Sitouttaminen (16)
Sosiaalinen media (3)
Talenco uutisia (2)
Tapahtumat (5)
Tehokas mainonta (5)
Tehokas markkinointi (17)
Trendit (1)
Tuotetietoutta (11)
Tuotteet omaan käyttöön (10)
Työhyvinvointi (3)
Uutiset (9)
Vaalit (2)
Varainhankinta joukkueelle tai luokalle (1)
Vastuullisuus (11)
VIP lahjat (4)
Yrityksen joululahjat (21)
Yrityksen kesälahjat (9)
Yritysilme (10)
Yrityslahjat (28)
yritystekstiilit (15)
Yritysten kilpailu (2)