Sadeponcho juontaa Etelä-Amerikasta
Poncho on päällysvaate, joka on suunniteltu pitämään kehon lämpimänä. Sadeponcho on valmistettu vedenpitävästä materiaalista, joka pitää kehon kuivana sateelta. Andien, Meksikon laakson ja Patagonian alkuperäiskansat ovat käyttäneet ponchoja ennen latinalaisamerikkalaista aikaa Meksikon, Ecuadorin, Kolumbian, Chilen, Bolivian, Perun ja Argentiinan alueen alta, ja niitä pidetään nykyäänkin tyypillisinä alueelle.
Yksinkertaisimmassa muodossaan poncho on pohjimmiltaan yksi suuri kangas, jonka keskellä on aukko päätä varten. Siinä on usein ylimääräinen kangaspala, joka toimii huppuna. Sateenkestävät ponchot on yleensä varustettu kiinnikkeillä, jotka sulkevat sivut, kun poncho on levitetty vartalon päälle, ja käsivarsille on olemassa aukot.
Nykyään ponchot ovat muotituotteita. Ne on suunniteltu näyttämään muodikkailta ja tarjoamaan lämpöä sekä pysymään hengittävinä ja mukavina sen sijaan, että ne torjuisivat tuulta ja sadetta. Ne ovat olleet usein villakankaisia, neulottuja tai virkattuja. Nykyään tavallinen sadetta pitävä poncho on tehty PEVA-kankaasta.
1800-luvun Pohjois-Amerikassa poncho tai yksinkertaisempi sadeviitta yleistyi armeijan käytössä. Se yhdistetään vielä nykyäänkin nimenomaan armeijan asusteeseen. Se on toiminut monikäyttöisenä sateensuojana, makuualustana ja sadekatoksena. Toinen maailmansota ja siitä tehdyt elokuvat toivat ponchoa tutuksi. Eikä tietysti sovi unohtaa Sergio Leonin lännenelokuvia, joissa poncho oli päätähti Clint Eastwoodin asuste.
Lue myös:
Pikeepaita on urheilullisen herrasmiehen vaate
Painetut t-paidat ovat muotia
Paita tekee miehen
Yhteenkuuluvuutta mainostekstiileillä ja brändivaatteilla
Fanituotteet ovat iso bisnes urheiluseuroille ja bändeille
Brändäyksessä värillä on väliä
Kevytuntuvatakki toimii myös liikelahjana
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Brändin yhtenäisen ilmeen tärkeydestä
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Brändäyksessä värillä on väliä
Toimiston brändäys edullisesti
Mainoskynät vahvistavat yrityksen brändiä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Asiakaslahjat, liikelahjat ja pykologia niiden takana
Pikeepaidan käyttökohteet
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
– Liikelahjat omalla logolla
– Yrityslahjat omalla logolla
– Mainoslahjat omalla logolla
– Yritystekstiilit omalla logolla
– Mainosvaatteet omalla logolla
– Mainostuotteet omalla logolla
– Asiakaslahjat omalla logolla
– Mainostekstiilit
– Tekniset t-paidat
– T-paidat painatuksella
– Ekologisemmat T-paidat painatuksella
– Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
– Pikeepaidat
– Kauluspaidat
– Urheilushortsit
– Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
– Takit ja hupparit omalla logolla tai painatuksella
– Talvitakit yrityksen logolla
– Pipot logolla
– Tekniset t-paidat
– T-paidat painatuksella
– Ekologisemmat T-paidat painatuksella
– Kauluspaidat
Miksi laadukkaat keittiövälineet ovat hyvä esimerkki järkevästä joululahjasta yritysjohdolle?
Milloin henkilökunnalle joululahjaksi annetut lahjakortit ovat verovapaita?
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Miksi kauttaaltaan painettujen brändituotteiden suosio kasvaa ja kenelle ne parhaiten sopivat?
Arpajaiset (3)
Asiakaskohtaamiset (7)
Asiakaslahjat (20)
Brändäys (21)
Brändituote-historiaa (24)
Brändituote-info (46)
Brändituote-palvelut (7)
Elektroniikka-yrityslahjat (9)
Fanituotteet (8)
Giveaway-tuotteet (12)
Henkilöstölahjat (17)
Jakolahjat (3)
Joulu (13)
Kestävä kulutus (8)
Liikelahja- ja brändituote-trendit (11)
Liikelahja-Ideoita (12)
Liikelahjat (40)
Liikelahjoja, brändituotteita ja markkinointia käsittelevät artikkelit (171)
- Tästä löydät laajan kokoelman liikelahjoja, brändituotteita ja markkinointia käsitteleviä artikkeleita. Saat ajankohtaisia uutisia, vinkkejä, ja ideointia erilaisiin markkinointia sivuaviin tilanteisiin. Käsittelemme myös brändäystä, kestävää kulutusta ja henkilöstölahjoja. Tarjolla on laaja valikoima tietoa ja suosituksia liikelahjoista sekä brändituotteiden hyödyntämisestä markkinoinnissa.Logotuotteet (5)
Mainoslahjat (29)
Messulahjat (11)
Messut (9)
Myyntituotteet (5)
Neuvot ja vinkit (49)
Oheistuotteet (3)
Profiilituotteet (3)
Promootiot (3)
Promootiotuotteet (1)
Promotuotteet (7)
Sitouttaminen (17)
Sosiaalinen media (3)
Talenco uutisia (2)
Tapahtumat (4)
Tehokas mainonta (5)
Tehokas markkinointi (16)
Trendit (1)
Tuotetietoutta (10)
Tuotteet omaan käyttöön (10)
Työhyvinvointi (3)
Uutiset (8)
Vaalit (2)
Varainhankinta joukkueelle tai luokalle (1)
Vastuullisuus (8)
VIP lahjat (3)
Yrityksen joululahjat (17)
Yrityksen kesälahjat (8)
Yritysilme (7)
Yrityslahjat (30)
yritystekstiilit (15)
Yritysten kilpailu (2)
