TUOTTEET >PALVELUTAJANKOHTAISTAWORKSPACEPROMOSHOPLÄHETÄ KYSELYINFOUUTTA!
0
Tarvitsetko apua tuotteiden etsimisessä?  |  Tarjouspyynnöt ja kyselyt
 

Kevytuntuvatakki toimii myös liikelahjana

 

Ihmiset ovat hyödyntäneet untuvaa vuosisatojen ajan. Ennen muuta sitä on käytetty vuodevaatteissa. Aina 1900-luvulle saakka untuvatakit olivat harvinaisia ja pääasiassa vain erittäin rikkaiden käytössä. Todennäköisesti syy harvinaisuuteen ei kuitenkaan ollut kalleus; eivät ne mitenkään poikkeuksellisen kalliita voineet olla. Syynä luultavammin oli ominaisuus, joka untuvalla on materiaalina: sen kosteusarkuus. Märkänä untuva menettää juuri ne ominaisuudet, joiden takia se muuten on lyömätön, eli keveyden ja lämpimyyden.

Untuvatakkien yleistymisen tapahtui 1940-luvulla. Sen, kuten niin monen muunkin edistysaskelen, taustalta löytyy sattumaa ja sotilaiden tarpeet. Amerikkalainen urheiluvälinekauppias Eddie Bauer paleltui aina hypotermiaan saakka kalastusreissullaan 1936. Hän selviytyi, ja tapahtuman seurauksena kehitti ja valmisti untuvatakin. Aika oli oikea, sillä armeija kiinnostui tästä takkiuutuudesta. Taas sattumaa: Ilma-aseen kehitys oli johtanut siihen, että lentokoneet pystyivät toimimaan liki kymmenen kilometrin korkeudessa, jossa pakkasta saattaa olla 50 celsiusastetta. Lentäjille tarvittiin lämpimiä vaatteita. Bauer möi patentoimaansa untuvatakkia kymmeniä tuhansia kappaleita USA:n ilmavoimille II Maailmansodan aikana. Kun vielä 30-luvun loppupuolella oli kehitetty vettä hyvin pitävä nylonkangas, tie untuvatakille kaikkien käyttöön oli valmis.

On olemassa upealta näyttäviä vaatteita. Sitten on olemassa upean tuntuisia vaatteita. Untuvatakissa yhdistyvät näyttävyys ja hyvältä tuntuminen. Itse, en niin kovin muodikkaana, väittäisin että untuvatakki todella pitää kokea. Mielikuva lämpimästä vaatteesta pitää usein sisällään kömpelyyttä ja raskautta. Kevyt untuvatakki on kaikkea muuta. Muutaman sadan gramman painoisena se ei rasita kantajaansa. Pakattaessa untuvatakki näyttää kolmannen ulottuvuutensa: se puristuu todella pieneen tilaan palautuen muotoonsa saman tien, kun se otetaan pois pakkauksesta.

Keveytensä ja olemattoman painonsa – niin ja tietysti näyttävyytensä – vuoksi untuvatakki on käyttökelpoinen muulloinkin kuin kireimmillä pakkasilla. Sen alle voi tarpeen mukaan pukea ohuempaa tai paksumpaa vaatetta. Jos säät vaihtelevat rajusti, untuvatakki on kätevä, sillä pakattavuutensa tähden se on helppo jemmata vaikka kassiin, jos tulee liian kuuma. Harvassa vaatteessa muoti ja käyttökelpoisuus lyövät kättä kuten untuvatakeissa. Vaarana on että kaltaiseni pragmaatikkokin voi hurahtaa muotivaatteeseen.

Lue myös:
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Yhteenkuuluvuutta mainostekstiileillä ja brändivaatteilla
Fanituotteet ovat iso bisnes urheiluseuroille ja bändeille
Brändäyksessä värillä on väliä

Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Takit ja hupparit omalla logolla tai painatuksella
Talvitakit yrityksen logolla
Pipot logolla
– Tekniset t-paidat
– T-paidat painatuksella
– Ekologisemmat T-paidat painatuksella
– Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
– Pikeepaidat
– Kauluspaidat
Mainostekstiilit
– Liikelahjat
– Asiakaslahjat
– Yrityslahjat




Tuoreimmat kirjoitukset
Talencon laajentunut tuote- ja palveluvalikoima
Mitä kannattaa pitää mielessä ennen mainoslahjojen hankkimista
Bränditietoisuuden lisääminen yrityslahjoilla
Mainoslahjat messuilla ja tapahtumissa: lahjojen tehokkaan käytön salaisuudet
Liikelahjojen trendit 2024: mitä odottaa tulevaisuudessa


Aiheeseen liittyvää


Aiheet
Ajankohtaista (22)
Arpajaiset (3)
Asiakaskohtaamiset (8)
Asiakaslahjat (21)
Brändäys (25)
Brändituote-historiaa (25)
Brändituote-info (50)
Brändituote-palvelut (9)
Elektroniikka-yrityslahjat (9)
Etätyöskentely (7)
Fanituotteet (8)
Giveaway-tuotteet (12)
Henkilöstölahjat (17)
Jakolahjat (3)
Joulu (13)
Kestävä kulutus (9)
Liikelahja- ja brändituote-trendit (13)
Liikelahja-Ideoita (12)
Liikelahjat (41)
Liikelahjoja, brändituotteita ja markkinointia käsittelevät artikkelit (178)
- Tästä löydät laajan kokoelman liikelahjoja, brändituotteita ja markkinointia käsitteleviä artikkeleita. Saat ajankohtaisia uutisia, vinkkejä, ja ideointia erilaisiin markkinointia sivuaviin tilanteisiin. Käsittelemme myös brändäystä, kestävää kulutusta ja henkilöstölahjoja. Tarjolla on laaja valikoima tietoa ja suosituksia liikelahjoista sekä brändituotteiden hyödyntämisestä markkinoinnissa.Logotuotteet (5)
Mainoslahjat (31)
Messulahjat (13)
Messut (9)
Myyntituotteet (5)
Neuvot ja vinkit (53)
Oheistuotteet (3)
Profiilituotteet (3)
Promootiot (3)
Promootiotuotteet (1)
Promotuotteet (7)
Sitouttaminen (17)
Sosiaalinen media (3)
Talenco uutisia (2)
Tapahtumat (5)
Tehokas mainonta (5)
Tehokas markkinointi (17)
Trendit (1)
Tuotetietoutta (11)
Tuotteet omaan käyttöön (10)
Työhyvinvointi (3)
Uutiset (9)
Vaalit (2)
Varainhankinta joukkueelle tai luokalle (1)
Vastuullisuus (10)
VIP lahjat (3)
Yrityksen joululahjat (17)
Yrityksen kesälahjat (8)
Yritysilme (9)
Yrityslahjat (31)
yritystekstiilit (15)
Yritysten kilpailu (2)



väliviiva