TUOTTEET >PALVELUTAJANKOHTAISTAWORKSPACEPROMOSHOPLÄHETÄ KYSELYINFOUUTTA!
0
Tarvitsetko apua tuotteiden etsimisessä?  |  Tarjouspyynnöt ja kyselyt
 

Tampere – brändin rakentaminen ja graafinen ilme

 

”Tampereen markkinoinnissa uusia nimiä ja brändejä pulpahtelee pintaan sellaista vauhtia, että tuskin kovin moni tamperelainenkaan enää tietää, millä nimellä ja minkä brändin alla omaa kotiseutua maailmalla myydään.” Näin moitti Tamperelainen-lehti muutama kuukausi sitten Tampereen ja koko Pirkanmaan brändäys-pyrkimyksiä. Ehkä asiaan ei kannattaisi kannattaisi suhtautua ihan noin sarkastisesti.

Brändi on tärkeä myös julkisille toimijoille. Tampereella brändityö on käynnissä juuri nyt vuonna 2017. Asiaa on valmisteltu kyselyjen, haastattelujen, ja useiden työpajojen avulla. Fokuksena on luoda näkemys, millainen Tampereen tulisi olla vuonna 2030.

Työssä korostuu yhteistyö eri sidosryhmien kuten elinkeinoelämän, yliopistojen, oppilaitosten ja kolmannen sektorin edustajien sekä kaupunkilaisten kanssa. Myös kaupungin henkilöstö on tiiviisti mukana työstämässä strategian ja brändin ydinviestejä. Strategian hyväksyy kaupunginvaltuusto lokakuussa. Tampereen brändin suuntaviivat linjataan vuoden 2017 lopulla.

Tampere on panostanut myös graafiseen ohjeistukseen. Siltä löytyy lähes 20-sivuinen ohjeistus siitä, kuinka eri tunnuksia käytetään ja mitä värejä tulee. Siitäkin paistaa läpi, että kaupunki suhtautuu todella vakavasti myönteisin brändin luomiseen.

Brändi on arkipäivän sanastoa, jota käytetään huolettomasti ja välillä huolimattomastikin.  Aina ei tule mietittyä, mitä koko termillä tarkoitetaan. Lyhyesti määriteltynä brändi tarkoittaa tavaramerkin ympärille muodostunutta positiivista mainetta. Brändin arvo muodostuu nimen tai logon tunnettuudesta, asiakkaiden merkkiuskollisuudesta, brändin mukanaan tuomasta laadun tunteesta ja brändiin liitetyistä mielikuvista. Brändin arvo on määritelty jopa ISO-standardilla, jonka Suomen Standardisoimisliitto on julkistanut vuonna 2011.

Talenco tarjoaa apua asiakkailleen jotka haluavat panostaa yhtenäiseen brändi-ilmeeseen (eli yhtenäiseen visuaaliseen ilmeeseen) liike- ja mainoslahjojen osalta. Tässä mitä Tamperelaiset liikelahja ja mainoslahja-asiakkaamme ovat sanoneet palvelustamme: Liikelahjat Tampere.

Lue myös:
Helsinki – kaupungin brändi, liikelahjat, markkinointi ja graafinen ilme
Lahti – Liikelahjat, kaupungin brändi ja logo
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Brändin yhtenäisen ilmeen tärkeydestä
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Brändäyksessä värillä on väliä
Toimiston brändäys edullisesti
Mainoskynät vahvistavat yrityksen brändiä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä

Aiheeseen liittyviä tuotteita:
– Liikelahjat
– Mainoslahjat
– Yrityslahjat
– Asiakaslahjat


Julkaistu kategoriassa Brändäys, Liikelahjoja, brändituotteita ja markkinointia käsittelevät artikkelit, kirjoittanut Aki Hyödynmaa 24.10.2017


Tuoreimmat kirjoitukset
Talencon vuosien mittaan laajentunut tuote- ja palveluvalikoima
Mitä kannattaa pitää mielessä ennen mainoslahjojen hankkimista
Bränditietoisuuden lisääminen yrityslahjoilla
Mainoslahjat messuilla ja tapahtumissa: lahjojen tehokkaan käytön salaisuudet
Liikelahjojen trendit 2024: mitä odottaa tulevaisuudessa

Aiheet
Ajankohtaista (22)
Arpajaiset (3)
Asiakaskohtaamiset (8)
Asiakaslahjat (21)
Brändäys (25)
Brändituote-historiaa (25)
Brändituote-info (50)
Brändituote-palvelut (9)
Elektroniikka-yrityslahjat (9)
Etätyöskentely (7)
Fanituotteet (8)
Giveaway-tuotteet (12)
Henkilöstölahjat (17)
Jakolahjat (3)
Joulu (13)
Kestävä kulutus (9)
Liikelahja- ja brändituote-trendit (13)
Liikelahja-Ideoita (12)
Liikelahjat (41)
Liikelahjoja, brändituotteita ja markkinointia käsittelevät artikkelit (178)
- Tästä löydät laajan kokoelman liikelahjoja, brändituotteita ja markkinointia käsitteleviä artikkeleita. Saat ajankohtaisia uutisia, vinkkejä, ja ideointia erilaisiin markkinointia sivuaviin tilanteisiin. Käsittelemme myös brändäystä, kestävää kulutusta ja henkilöstölahjoja. Tarjolla on laaja valikoima tietoa ja suosituksia liikelahjoista sekä brändituotteiden hyödyntämisestä markkinoinnissa.Logotuotteet (5)
Mainoslahjat (31)
Messulahjat (13)
Messut (9)
Myyntituotteet (5)
Neuvot ja vinkit (53)
Oheistuotteet (3)
Profiilituotteet (3)
Promootiot (3)
Promootiotuotteet (1)
Promotuotteet (7)
Sitouttaminen (17)
Sosiaalinen media (3)
Talenco uutisia (2)
Tapahtumat (5)
Tehokas mainonta (5)
Tehokas markkinointi (17)
Trendit (1)
Tuotetietoutta (11)
Tuotteet omaan käyttöön (10)
Työhyvinvointi (3)
Uutiset (9)
Vaalit (2)
Varainhankinta joukkueelle tai luokalle (1)
Vastuullisuus (10)
VIP lahjat (3)
Yrityksen joululahjat (17)
Yrityksen kesälahjat (8)
Yritysilme (9)
Yrityslahjat (31)
yritystekstiilit (15)
Yritysten kilpailu (2)



väliviiva