TUOTTEET >PALVELUTAJANKOHTAISTAWORKSPACEPROMOSHOPLÄHETÄ KYSELYINFOUUTTA!
 

Termosmuki on ympärivuotinen liikelahja

 

On tilanteita, joissa haluamme säilyttää ja nauttia juomamme ja ruokamme kylminä tai lämpöisinä, vaikkei jäähdytystä tai lämmitystä ole välittömästi saatavissa. Tällöin voimme käyttää yli sata vuotta vanhaa keksintöä, termosastiaa. Termospullon keksi skotlantilainen fyysikko Sir James Dewar vuonna 1892. Saksalainen lasinvalmistaja Reinhold Burger ymmärsi kymmenen vuotta myöhemmin termoksen kaupalliset mahdollisuudet, ja hän myös patentoi keksinnön.

Lämmöneristeet vaikuttavat kolmeen tapaan, joilla lämpö siirtyy: säteily, johtuminen ja kuljettuminen (konvektio). Termospullossa tai termosmukissa vaikutetaan kaikkiin kolmeen lämmön siirtymisen fysikaaliseen ominaisuuteen: Kahden sisäkkäisen pullon avulla saadaan aikaan tyhjiö, joka estää sekä lämmön johtumista että kuljettumista. Ulommaisen pullon sisäpinta on kirkasta ainetta, joka minimoi kolmannen, eli lämpösäteilystä johtuvan lämmönsiirtymisen heijastamalla lämpösäteilyn takaisin. Heijastavana materiaalina käytetään esimerkiksi alumiinia.

Pääosa termospullon lämmönsiirtymisestä tapahtuu siellä missä tyhjiötä ei ole, eli korkin kautta. Myös sisä- ja ulkopullojen saumakohta lisää lämmönsiirtymistä, eli sisältö jäähtyy tai lämpenee ei-toivotulla tavalla näistäkin kohdin.

Liikelahjana termospullot ja termosmukit ovat kestosuosikkeja. Niillä on monia hyviä ominaisuuksia, minkä takia ne kannattaa hankkia ja pitää mainoslahjapaletissa: ne ovat yleensä todellisessa hyötykäytössä, niissä on hyvä painopinta-ala ja ne myös kestävät pitkään. Termos todella toimii mainostelineenä asiakkaasi työpöydällä ja vapaa-ajassa. Se on hyödyllinen liikelahja, joka kestää aikaa!

Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Termosmukit logolla
Termospullot omalla logolla
Vastuullisemmat termosmukit


Julkaistu kategoriassa Brändituote-historiaa, Brändituote-info, Yleinen, kirjoittanut Aki Hyödynmaa 8.2.2016



väliviiva