Etsi
TUOTTEET >PALVELUTAJANKOHTAISTAWORKSPACEPROMOSHOPLÄHETÄ KYSELYINFOUUTTA!
Avaa haku
0
0
Muistilista
Tarvitsetko apua tuotteiden etsimisessä?  |  Tarjouspyynnöt ja kyselyt
 

Seminaarilaukut tai konferenssilaukut liikelahjoina ja mainosalustoina

 

Alkuaan syventäviin yliopisto-opintoihin kuuluva sana seminaari on laajentunut yleiskäyttöön tapahtumista, joissa asiantuntijat ja osallistujat jakavat tietoa joltain tai joiltain eritysalueelta. Sana seminaari tulee muuten latinan kielen sanasta semen eli siemen (englannin kielessähän sanalla on hieman toinen merkitys…).

Seminaareihin viedään usein etukäteen saatuja papereita ja sieltä tuodaan uutta materiaalia muistin tueksi ja uuteen materiaaliin tutustumiseksi. Materiaali voi olla irrallisia papereita, litteitä asiakirjakansioita tai isompiakin kierrekansioita. Pitää siis olla jonkinlainen monipuolinen kantoväline niille.

Ei ole kovinkaan monia vuosia tai vuosikymmeniä, kun seminaareihin kuljettiin kolisevien salkkujen tai pehmeämpien nahkasalkkujen kanssa. Itsekin aloitin yliopiston käytävillä kulkemisen paperit ja kirjat kovassa salkussa. Kaiken lisäksi salkkuni oli aikansa nolointa merkkiä, jonka hienotunteisuuttani jätän mainitsematta. Ja ainakin vanhempi polvi muistaa, kuinka eduskunnassa, tuossa papereiden valtakunnassa, herätti suurta närkästystä, kun pitkäaikainen kansanedustaja ja ministeri Erkki Tuomioja kanniskeli papereitaan olkalaukussa!

Nykyään onneksi käytännöllisyys on voittanut turhamaisuuden lukuun ottamatta ehkä suurimpien yritysten ja tärkeimpien virkamiesten asiakirjasalkkuja. Monikäyttöiset seminaarilaukut ovat nykyään täysin arkipäivää. Käytännöllisyys ja epämuodollisuus mahdollistavat sen, että nykyisiin seminaarilaukkuihin on painettavissa yritysten nimiä ja logoja, jolloin ne toimivat myös näyttävinä ja liikkuvina mainosalustoina.

Lue myös:
Kuinka suosittu brändätystä mukista voi tulla?
Bluetooth, maiden ja laitteiden yhdistäjä
Tekniset T-paidat ovat pitkää jatkumoa

Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Asiakaslahjat
Yrityslahjat
Liikelahjat


Julkaistu kategoriassa Brändituote-historiaa, Liikelahjoja, brändituotteita ja markkinointia käsittelevät artikkelit, kirjoittanut Aki Hyödynmaa 7.8.2016



väliviiva