Liikelahjojen valintavinkit
Jokaisella hankkeella tulisi olla TAVOITE, esim. lisätä myyntiä, kehittää henkilöstöä tai vähentää muutosvastarintaa. Tässä muutama tärkeä vinkki sinulle, joka vastaat yrityksesi liikelahjahankinnoista.
PR hyödyt ja haitat
Lahjan tulee vastata odotuksia tai ylittää ne. Tämä ei tarkoita että lahjan on pakko olla kallis, riittää että se on harkittu. Toimitusjohtaja odottaa että allekirjoituskynä on laadukkaampi kuin tavallinen tallaaja.
Huippu-urheilijalle ei kannata antaa urheilulaukkua joka on täysin kelpo harraste-urheilijalle. Ammattimainen rakennusmies tarvitsee kunnon työhanskat, kun taas viikonloppu-nikkari voi ilahtua pienemmästäkin.
Lahjan ei siis aina tarvitse olla kaikkein laadukkain, riittää että se on sopivan laadukas kohderyhmälle. Parhaassa tapauksessa onnistut yllättämään lahjan saajan positiivisesti pienelläkin budjetilla.
Toisaalta, mikäli lahjan laatu ei ole kohdetyhmälle riittävän korkea, voi PR-hankkeeseen käytetty raha pahimmassa tapauksessa jopa kääntyä käyttäjäänsä vastaan. Karikot vältät parhaiten tutustumalla tuotteeseen huolella ennakolta, tai luottamalla tunnettuihin merkkituotteisiin joilla on pitkät takuut (esim Maglite yleensä 10v) ja joiden laadun tunnet entuudestaan.
Sisäinen markkinointi, henkilöstön lahjat
Elämä on myyntiä. Myyminen ei rajoitu omien seinien ulkopuolelle. Mikä tahansa uusi hanke, uudet tuotelinjat tai pahimmassa tapauksessa uudet ATK-ohjelmat, on ensin myytävä sisäisesti. Vasta kun myötäsyntyinen muutosvastarinta on voitettu, voidaan odottaa menestystä seinien ulkopuolella.
Henkilöstölle tarkoitettujen lahjojen tulee usein täyttää kaikkein tiukimmat PR-kriteerit. Yhteistyökumppani voi yhden kerran antaa lipsahduksen anteeksi, mutta henkilöstö saattaa ottaa asian raskaammin. Pahimmassa tapauksessa työntekijät saattavat kokea että yrityksen johto ei arvosta työntekijöitä. Jos asenteet lähtevät kehittymään väärään suuntaa, saattaa tilanteen korjaaminen olla hyvinkin vaikeaa.
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
– Kynät omalla logolla tai painatuksella
– Laukut ja kassit omalla logolla tai painatuksella
– Käsineet omalla logolla tai painatuksella
Lähde: Vandernet Oy / Talenco
Microsoft jakaa ilmaisia muistitikkuja
Kuinka brändi positioidaan?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Arpajaiset (3)
Asiakaskohtaamiset (7)
Asiakaslahjat (18)
Brändäys (19)
Brändituote-historiaa (19)
Brändituote-info (32)
Brändituote-palvelut (5)
Edustuslahjat (2)
Elektroniikka (10)
Fanituotteet (5)
Giveaway-tuotteet (8)
Henkilöstölahjat (15)
Jakolahjat (3)
Joulu (13)
Kesä (6)
Kestävä kulutus (6)
Liikelahja-Ideoita (3)
Liikelahjat (40)
Logotuotteet (6)
Mainoslahjat (26)
Messulahjat (9)
Messut (9)
Myynninedistämistuotteet (1)
Myyntituotteet (3)
Neuvot ja vinkit (32)
Oheistuotteet (4)
Profiilituotteet (6)
Promootiot (3)
Promootiotuotteet (1)
Promotuotteet (6)
Seminaarit (1)
Sitouttaminen (13)
Sosiaalinen media (1)
Talenco uutisia (2)
Tapahtumat (3)
Tehokas mainonta (5)
Tehokas markkinointi (10)
Trendit (2)
Tuotetietoutta (7)
Tuotteet omaan käyttöön (9)
Työhyvinvointi (3)
Uutiset (8)
Uutudet (2)
Vastuullisuus (6)
VIP lahjat (1)
Yleinen (149)
Yrityksen joululahjat (8)
Yritysilme (3)
Yrityslahjat (30)
yritystekstiilit (9)
Yritysten kilpailu (1)
