22,7 milj USD yhteen ainoaan kampanjaan!
Tänä päivänä on vaikea ajatella Media Mixiä jossa liikelahja ei ole mukana. Miksi? Siksi että joudumme kohtaamaan n 3000 mainosta päivittäin. Markkinoijan joutuu jatkuvasti kysymään itseltään: ”Kuinka onnistun erottumaan massasta niin että kohderyhmämme huomaa juuri meidät?”
BPMA:n (British Promotional Merchandise Association) johtaja Gordon Genister siteeraa tutkimuksia joiden mukaan hyödyllinen ja relevantti liike- tai mainoslahja on keskimäärin käytössä n 7-8 kuukautta ja on n 90% todennäköisyys että se säilytetään. Hänen mukaansa on todennäköisempää että liikelahja-mainonnan vastaanotto on positiivista, kuin juuri minkään muun tyyppiseen mainonnan.
Onko tässä kyseessä suuri salaisuus? Ei tietenkään. Terve järki sanoo että jos saan lahjaksi logolla varustetun mittanauhan niin laitan sen kaappiin muiden työkalujen joukkoon. Siellä se sitten muistuttaa olemassaolostaan silloin tällöin, tarvittaessa. Ja mainosviesti kulkee tietenkin siinä mukana.
Jos saman asian haluaa osoittaa numeroin: Yhdysvalloissa, maailman kehittyneimmässä markkinatalous-maassa, käytetään vuodessa 18 miljardia USD lliike- ja mainoslahjoihin. MIksi? Koska liikelahja on tehokas ja se toimii.
Tämä ymmärretään myös valtionhallinnossa: US Census Bureaun 2010 suorittaman väestönlaskennan yhteydessä käytettiin 22.7 miljoona USD liikelahjoihin kuten mukeihin, t-paitoihin, vesipulloihin, kyniin… Liikelahjat olivat osa Media Mixiä jotta massiivinen kampanja varmasti onnistuisi parhaalla mahdollisella tavalla.
Miksei pienessäkin mittakaavassa kannattaisi pyrkiä mahdollisimman tulokselliseen mainontaan?
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
– Liikelahjat yrityksen logolla
– Mittanauhat yrityksen logolla
– Työkalut omalla logolla
– Mukit logolla
– T-paidat yrityksen painatuksella
– Mainoskynät yrityksen logolla
Lähteet:
http://www.bpma.co.uk/CommonPages/News/NewsDetails.aspx?NID=203
http://www.ocregister.com/news/census-244131-good-bur.html
Asiakaskohtaaminen B2B-liiketoiminnassa
Asiakaslahjoina käytettävien muistitikkujen tietoturvaongelmat, mitä pitäisi huomioida?
Liikelahja joka tukee terveellisiä elämäntapoja
Microsoft jakaa ilmaisia muistitikkuja
Arpajaiset (3)
Asiakaskohtaamiset (7)
Asiakaslahjat (18)
Brändäys (19)
Brändituote-historiaa (22)
Brändituote-info (33)
Brändituote-palvelut (5)
Edustuslahjat (2)
Elektroniikka (10)
Fanituotteet (5)
Giveaway-tuotteet (8)
Henkilöstölahjat (15)
Jakolahjat (4)
Joulu (13)
Kesä (6)
Kestävä kulutus (6)
Liikelahja-Ideoita (3)
Liikelahjat (38)
Logotuotteet (5)
Mainoslahjat (26)
Messulahjat (10)
Messut (9)
Myynninedistämistuotteet (1)
Myyntituotteet (3)
Neuvot ja vinkit (33)
Oheistuotteet (3)
Profiilituotteet (5)
Promootiot (3)
Promootiotuotteet (1)
Promotuotteet (6)
Seminaarit (1)
Sitouttaminen (12)
Sosiaalinen media (1)
Talenco uutisia (2)
Tapahtumat (3)
Tehokas mainonta (5)
Tehokas markkinointi (10)
Trendit (2)
Tuotetietoutta (7)
Tuotteet omaan käyttöön (9)
Työhyvinvointi (3)
Uutiset (8)
Uutudet (1)
Vastuullisuus (6)
VIP lahjat (1)
Yleinen (151)
Yrityksen joululahjat (8)
Yritysilme (3)
Yrityslahjat (29)
yritystekstiilit (9)
Yritysten kilpailu (1)
