22,7 milj USD yhteen ainoaan kampanjaan
Tänä päivänä on vaikea ajatella Media Mixiä jossa liikelahja ei ole mukana. Miksi? Siksi että joudumme kohtaamaan n 3000 mainosta päivittäin. Markkinoijan joutuu jatkuvasti kysymään itseltään: ”Kuinka onnistun erottumaan massasta niin että kohderyhmämme huomaa juuri meidät?”
BPMA:n (British Promotional Merchandise Association) johtaja Gordon Genister siteeraa tutkimuksia joiden mukaan hyödyllinen ja relevantti liike- tai mainoslahja on keskimäärin käytössä n 7-8 kuukautta ja on n 90% todennäköisyys että se säilytetään. Hänen mukaansa on todennäköisempää että liikelahja-mainonnan vastaanotto on positiivista, kuin juuri minkään muun tyyppiseen mainonnan.
Onko tässä kyseessä suuri salaisuus? Ei tietenkään. Terve järki sanoo että jos saan lahjaksi logolla varustetun mittanauhan niin laitan sen kaappiin muiden työkalujen joukkoon. Siellä se sitten muistuttaa olemassaolostaan silloin tällöin, tarvittaessa. Ja mainosviesti kulkee tietenkin siinä mukana.
Jos saman asian haluaa osoittaa numeroin: Yhdysvalloissa, maailman kehittyneimmässä markkinatalous-maassa, käytetään vuodessa 18 miljardia USD lliike- ja mainoslahjoihin. MIksi? Koska liikelahja on tehokas ja se toimii.
Tämä ymmärretään myös valtionhallinnossa: US Census Bureaun 2010 suorittaman väestönlaskennan yhteydessä käytettiin 22.7 miljoona USD liikelahjoihin kuten mukeihin, t-paitoihin, vesipulloihin, kyniin… Liikelahjat olivat osa Media Mixiä jotta massiivinen kampanja varmasti onnistuisi parhaalla mahdollisella tavalla.
Miksei pienessäkin mittakaavassa kannattaisi pyrkiä mahdollisimman tulokselliseen mainontaan?
Lue myös:
Brändin yhtenäisen ilmeen tärkeydestä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
– Liikelahjat yrityksen logolla
– Mittanauhat yrityksen logolla
– Työkalut omalla logolla
– Mukit logolla
– T-paidat yrityksen painatuksella
– Mainoskynät yrityksen logolla
Lähteet:
http://www.bpma.co.uk/CommonPages/News/NewsDetails.aspx?NID=203
http://www.ocregister.com/news/census-244131-good-bur.html
Mainoslahjaksi jaettu heijastin tekee koulumatkasta turvallisemman
Kynät ja toimisto -kategorian tuoteryhmiä on päivitetty
Päivityksiä Kassit ja laukut kategorian tuoteryhmiin
Päivityksiä Vapaa-ajan tuotteet kategorian tuoteryhmissä
Arpajaiset (3)
Asiakaskohtaamiset (8)
Asiakaslahjat (21)
Brändäys (24)
Brändituote-historiaa (25)
Brändituote-info (50)
Brändituote-palvelut (9)
Elektroniikka-yrityslahjat (9)
Etätyöskentely (7)
Fanituotteet (8)
Giveaway-tuotteet (13)
Henkilöstölahjat (17)
Jakolahjat (3)
Joulu (13)
Kestävä kulutus (9)
Liikelahja- ja brändituote-trendit (13)
Liikelahja-Ideoita (12)
Liikelahjat (42)
Liikelahjoja, brändituotteita ja markkinointia käsittelevät artikkelit (184)
Logotuotteet (5)
Mainoslahjat (32)
Messulahjat (13)
Messut (9)
Myyntituotteet (5)
Neuvot ja vinkit (53)
Oheistuotteet (3)
Päivitykset (3)
Profiilituotteet (3)
Promootiot (3)
Promootiotuotteet (1)
Promotuotteet (7)
Sitouttaminen (16)
Sosiaalinen media (3)
Talenco uutisia (2)
Tapahtumat (5)
Tehokas mainonta (5)
Tehokas markkinointi (17)
Trendit (1)
Tuotetietoutta (11)
Tuotteet omaan käyttöön (10)
Työhyvinvointi (3)
Uutiset (9)
Vaalit (2)
Varainhankinta joukkueelle tai luokalle (1)
Vastuullisuus (10)
VIP lahjat (3)
Yrityksen joululahjat (17)
Yrityksen kesälahjat (8)
Yritysilme (9)
Yrityslahjat (31)
yritystekstiilit (15)
Yritysten kilpailu (2)