| Mainoslahjat | Mainostekstiilit | Kassit & Laukut | Elektroniikka | Toimisto & Kynät | Koti & Keittiö | Vapaa-ajan tuotteet | Vastuullisemmat
Brändit
Kaikki tuotteet tässä kategoriassa
Tuotteet 1 – 30 / 47109
Tuotteita/sivu
1.
JBL radio, valkoinen
Arvio: 0.00 €/kpl
JBL radio, valkoinen
Tuote# JB15WH_TP4290.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Väri: valkoinen
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
2.
Adventure kierrätetty eristetty...
Arvio: 6.31 €/kpl
Adventure kierrätetty eristetty kiristysnyörillä varustettu kassi, 9 litraa, punainen
Tuote# 12064721_TP0016.31 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 200kpl
Sis. silkkipainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Adventure kierrätetty eristetty kiristysnyörillä varustettu kassi on kestävämpi valinta tavalliseen kiristysnyörillä var...
Väri: punainen
Varastosaldo: Vähintään 6958 kpl
3.
Muistikirja A5 siemenpaperia SE...
Arvio: 0.00 €/kpl
Muistikirja A5 siemenpaperia SEED RING, valkoinen
Tuote# MO2083-06_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. silkkipainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
A5-muistikirja, jonka kansi on siemenpaperia. Kierresidottu. 200 kierrätettyä viivoitettua sivua (100 arkkia).<br>Dimens...
Väri: valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 68 kpl
4.
Uma Kuulakynä FASHION K transparent...
Arvio: 1.32 €/kpl
Uma Kuulakynä FASHION K transparent SI, turkoosi
Tuote# 0-0134_KT-SI_50-0326_TP3621.32 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. silkkipainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Retractable ballpoint pen with opaque glossy housing, transparent clip, metal tip and metal push-button chrome plated.
Väri: turkoosi
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
5.
Lapio Snow Shovel Skabix, musta
Arvio: 10.10 €/kpl
Lapio Snow Shovel Skabix, musta
Tuote# 16041002000_TP63510.10 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 200kpl
Sis. silkkipainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Handy and foldable snow shovel. In resistant carbon steel, with a side saw and presented in a resistant pouch with velcr...
Väri: musta
Varastosaldo: Vähintään 3204 kpl
6.
Eek sublimaatioranneke metallir...
Arvio: 0.00 €/kpl
Eek sublimaatioranneke metallirenkaalla, 1 puolinen painatus
Tuote# 1PL01801_TP0010.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. sublimaatio,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Sublimaatiopainettu ranneke irrotettavalla renkaalla. Ranneketta voidaan käyttää useaan kertaan. Sublimaatiopainatus 1 p...
Väri: valkoinen
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
7.
KESKITIN USB Hub Dix, musta
Arvio: 2.64 €/kpl
KESKITIN USB Hub Dix, musta
Tuote# 14635002000_TP6352.64 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 500kpl
Sis. tampopainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Original USB 2.0 hub in fun bicolor design, with inside folding mechanism to retrieve the connection cable. With 4 USB p...
Väri: musta
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
8.
Taskulamppu Torch Rogla, hopea
Arvio: 7.88 €/kpl
Taskulamppu Torch Rogla, hopea
Tuote# 20490009000_TP6357.88 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 200kpl
Sis. tampopainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
3 Leds. Solar and Hand Charging. Button Batteries Included
Väri: hopea
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
9.
vesipullo, musta, musta
Arvio: 0.00 €/kpl
vesipullo, musta, musta
Tuote# TBC160DL-33-D4NNE_TP4110.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Väri: musta, musta
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
10.
Rantavarjo Beach Umbrella Sando...
Arvio: 20.92 €/kpl
Rantavarjo Beach Umbrella Sandok, vihreä
Tuote# 15490004000_TP63520.92 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. silkkipainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Beach umbrella of 8 panels in resistant nylon, with silver color, UV protection layer. Telescopic pole, adjustable in he...
Väri: vihreä
Varastosaldo: Vähintään 1307 kpl
11.
Iqoniq Rila kevyt huppari kierrätetyst...
Arvio: 26.44 €/kpl
Iqoniq Rila kevyt huppari kierrätetystä puuvillasta, sininen-taivas
Tuote# T9404.022.XXL_TP30926.44 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Unisex medium fit -huppari 100 % puuvillasta, josta 70 % luomua ja 30 % kierrätettyä, 280 G/M². Puserossa on kaksikerrok...
Väri: sininen-taivas
Varastosaldo: Vähintään 2279 kpl
12.
Kumi Eraser Set Flop
Arvio: 1.55 €/kpl
Kumi Eraser Set Flop
Tuote# 15219000000_TP6351.55 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. silkkipainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Set of erasers with original Christmas designs. Presented in a single transparent bag with zipper and white printing are...
Varastosaldo: Vähintään 3069 kpl
13.
Fresh 'n Rebel kaiutin, pronssi
Arvio: 0.00 €/kpl
Fresh 'n Rebel kaiutin, pronssi
Tuote# FR03BR_TP4290.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Väri: pronssi
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
14.
Rantasandaalit koko 42/43 KOLAM
Arvio: 0.00 €/kpl
Rantasandaalit koko 42/43 KOLAM
Tuote# MO6787-06_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. silkkipainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Rantasandaalit EVA-materiaalia. Koko: 42-43.
Väri: valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 3226 kpl
15.
T-paita Adult T-Shirt Tecnik Ma...
Arvio: 4.97 €/kpl
T-paita Adult T-Shirt Tecnik Maik, fuksia
Tuote# 147260111_TP6354.97 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 500kpl
Sis. silkkipainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Technical long-sleeved t-shirt for adult, in 100% breathable polyester material of 135g/m2. Available in a wide range of...
Väri: fuksia
Varastosaldo: Vähintään 382 kpl
16.
Ostoskassi Bag Kaiba, vaaleansi...
Arvio: 3.11 €/kpl
Ostoskassi Bag Kaiba, vaaleansininen
Tuote# 11819021000_TP6353.11 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 500kpl
Sis. silkkipainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Bag made of 100% cotton 180g/m2. Stitched finish and long reinforced handles (70 x 2.5 cm). Available in a wide range of...
Väri: vaaleansininen
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
17.
SOL'S PASADENA naisten polo 200g PASA...
Arvio: 0.00 €/kpl
SOL'S PASADENA naisten polo 200g PASADENA WOMEN, kalkinvihreä, valkoinen
Tuote# S00578-FZ_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
SOL'S PASADENA naisten poolopaita 200g. Moderni leikkaus & tyyli. Laaja värivalikoima. Suunniteltu kaikenlaisille ma...
Väri: kalkinvihreä, valkoinen
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
18.
selfiekeppi, valkoinen
Arvio: 0.00 €/kpl
selfiekeppi, valkoinen
Tuote# AP733368-01_TP4190.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. kaiverrus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Väri: valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 33 kpl
19.
penaali, vihreä
Arvio: 0.00 €/kpl
penaali, vihreä
Tuote# AP722275-07_TP4190.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Väri: vihreä
Varastosaldo: Vähintään 47 kpl
20.
Digivideokamera Action Camera 3...
Arvio: 40.93 €/kpl
Digivideokamera Action Camera 360° Logans, harmaa
Tuote# 15529008000_TP63540.93 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. tampopainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
High quality 360° sports camera with HD 2448p video capture, compact and resistant design, especially designed for inten...
Väri: harmaa
Varastosaldo: Vähintään 167 kpl
21.
SOL'S PEOPLE Naisten Polo 210g PEOPLE...
Arvio: 0.00 €/kpl
SOL'S PEOPLE Naisten Polo 210g PEOPLE, musta
Tuote# S11310-BK_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. brodeeraus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
SOL'S PEOPLE naisten poolopaita hieman painavammassa kankaassa, joustinneulus ja hihansuut. Teipattu kaulaosa, muotoon l...
Väri: musta
Varastosaldo: Vähintään 124 kpl
22.
USB Rotate Keychain, kalkinvihreä
Arvio: 4.39 €/kpl
USB Rotate Keychain, kalkinvihreä
Tuote# 1Z40008K_TP0014.39 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 200kpl
Sis. digitaalinen painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
USB Rotate Keychain. Classic model. Protection from damage with the rotate function, use the attached keychain to attach...
Väri: kalkinvihreä
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
23.
Keya T-paita Kids Colour T-Shirt "ke...
Arvio: 3.41 €/kpl
Keya T-paita Kids Colour T-Shirt "keya" YC150, tummansininen
Tuote# 158740061_TP6353.41 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 500kpl
Sis. silkkipainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
YC150 Keya T-shirt for children in 100% cotton material of 150g/m2. Available in a wide range of colors and in sizesXS, ...
Väri: tummansininen
Varastosaldo: Vähintään 8772 kpl
24.
Termospullo 500ml ASPEN CORK
Arvio: 0.00 €/kpl
Termospullo 500ml ASPEN CORK
Tuote# MO6313-16_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. pyöreä digitaalinen paina,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Kaksiseinäinen ruostumattomasta teräksestä valmistettu 500 ml termospullo, korkki viimeistelyllä. Tuote on vuoto vapaa.
Väri: matta-hopea
Varastosaldo: Vähintään 13540 kpl
25.
Hitschler noppapeli
Arvio: 0.00 €/kpl
Hitschler noppapeli
Tuote# GA12NL_TP4290.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
26.
XD Collection Impact AWARE 285 gsm rcanvas vä...
Arvio: 14.49 €/kpl
XD Collection Impact AWARE 285 gsm rcanvas värjäämätön vyölaukku, harmaa
Tuote# P730.072_TP30914.49 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Impact AWARE? 285 gsm kierrätetystä kanvaksesta valmistetussa vyölaukussa on täydellinen design heille, ketkä haluavat o...
Väri: harmaa
Varastosaldo: Vähintään 724 kpl
27.
Kaulanauha LANY
Arvio: 0.00 €/kpl
Kaulanauha LANY
Tuote# MO8595-37_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. silkkipainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
20mm kaulanauha papukaijalukolla, irrotettava pistosolki ja turvalukko niskassa.
Väri: kuninkaallinen
Varastosaldo: Vähintään 9088 kpl
28.
Pehmeäkantiset Sticky-Mate®-mui...
Arvio: 1.84 €/kpl
Pehmeäkantiset Sticky-Mate®-muistilaput 75x75, valkoinen
Tuote# 21098002_TP0011.84 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 500kpl
Sis. offset-painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Sticky-Mate®-muistilaput, joissa on kätevä paperista valmistettu pehmeä kansi. Sisältää tyhjiä paperiarkkeja, 80 g/m2. T...
Väri: valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 10000 kpl
29.
Makeinen, valkoinen
Arvio: 36.85 €/kpl
Makeinen, valkoinen
Tuote# 1798.100_11060_TP63636.85 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. tarra,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Large glass jar 2 liter with full colour printed stickers on both sides, filled with sweetsShelf life : 12 months.Filli...
Väri: valkoinen
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
30.
USB Compact, hopea
Arvio: 3.08 €/kpl
USB Compact, hopea
Tuote# 1Z20450G_TP0013.08 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 500kpl
Sis. painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Kompakti USB-muistitikku, jossa on moderni, minimalistinen ulkonäkö. Alumiinirungon ansiosta USB-muistitikku on tukeva j...
Väri: hopea
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
Tuotteet 1 – 30 / 47109
Tuotteita/sivu
Näin hyödynnät tuotteiden etähallintaa, TOP-5 vinkit
Tuotteiden etähallinta säästää esimerkiksi aikaa, vaivaa, tilaa, materiaaleja, hermoja ja kustannuksia. Käyttämällä hyväksesi etähallintaa säästät yrityksen resursseja joita voit ottaa tärkeämpään käyttöön. Nimensä mukaisesti etähallinta mahdollistaa etätyön, ja tehokkaan tiedon jakamisen yrityksen sisällä. Ohessa kerromme kuinka voit hyödyntää etähallintaa itsellesi sopivalla tavalla.
Etähallinnalla tarkoitetaan tässä sitä että voit kirjautua järjestelmään esimerkiksi kotikoneeltasi ja hoitaa kaikki jakeluun, varastointiin, varastontäydennyksiin ja yleiseen hallintaan, kuten raportointiin, liittyvät tehtävät järjestelmän kautta.
Koska varastointi ja logistiikka tapahtuu muualla kuin yrityksen omissa tiloissa, ei sinun tarvitse käydä toimistolla vastaanottamassa tuotteita, ylläpitämässä pakkausmateriaaleja, varata tilaa käyttöön, tarkistaa varastosaldoja, paketoida ja lähettää paketteja ym.
Käytännössä voit siis hoitaa kaikki yrityksenne kustomoituhin brändituotteisiin liittyvät tehtävät lainkaan poistumatta esim kotitoimistoltasi.
Etähallinnan käyttöönotto on häkellyttävän helppoa. Toimi näin:
1. Kerro meille että haluat meidän hoitavan varastoinnin... Lue lisää
Sisäinen markkinointi ja tehokkaampi etätyö
Vaikuttaa siltä että etätyö on tullut jäädäkseen. Viime keväänä Ylen teetättämä kysely kertoi että, yli miljoona suomalaista siirtyi nopeassa tahdissa etätyöhön. Erään toisen tuoreen kotimaisen tutkimuksen mukaan etätyötä tehtiin menneenä syksynä 4-5 kertaa enemmän verrattuna koronaa edeltävään aikaan. Omat huomioni asiakasrajapinnasta tukevat näitä tutkimuksia.
Koska suomalaiset suhtautuvat pääsääntöisesti myönteisesti etätöihin, ja etätyö säästää yrityksen kuluissa, lienee todennäköistä että etätyöt ovat jatkossakin arkipäivää monessa yrityksessä.
Yrityksen kannalta nousee mielenkiintoiseksi kysymykseksi se, kuinka henkilöstöä voidaan kannustaa tehokkaaseen työntekoon, vaikka työpiste on kotitoimistolla eikä ympärillä ole työyhteisöä kirittämässä. Vastaus on työntekijän entistä vahvempi sitouttaminen yritykseen, sen brändiin ja sen arvoihin. Eli mitä enemmän yrityksen henkilöstö siirtyy etätöihin, sitä enemmän kasvaa sitouttamisen tarve ja sen painoarvo.
Tärkeä elementti henkilöstön sitouttamisessa on sisäinen markkinointi, eli omaan henkilöstöön kohdistetut markkinointitoimenpiteet. Monet sisäisen markkinoinnin periaatteista ovat samat joita yritys... Lue lisää
Noudata etikettiä ja vältä virheet liikelahjojen antamisessa
Liikelahjojen antamisesta voi tulla painajaismainen kokemus, jos ei tunne niihin liittyvää etikettiä. Olet saattanut hankkia liian kalliin liikelahjalahjan tai lahjan, joka ei ole vastaanottajan tahdonmukainen, ja koko homma muuttuu kiusalliseksi. Niinpä ennen seuraavaa lahjakierrosta asiakkaillesi tai työntekijöillesi kannattaa lukea tästä muutama vinkki.
Aina kun mahdollista, tee lahjoista persoonallisia
On mukavaa, jos pystyy tekemään lahjoista jokaisen saajan näköisiä. Näin lahjan saaja ajattelee sinun arvostavan heitä. Niinpä personoidun lahjaesineen merkitsee enemmän kuin symbolinen tai yleinen yrityksen mainoslahja. Jos lahjansaajia (asiakkaita ja/tai työntekijöitä) on yksinkertaisesti liikaa personointii, pyri löytämään lahjaksi jotain uutta tai hyödyllistä. Esimerkiksi tällä hetkellä suosittu, vielä varsin uusi, tuote on Power Bankit ja muut varavirtalähteet mobiililaitteisiin.&nbsp; Niille on höytykäyttöä lähes jokaisella.
Ole tarkka etiketin kanssa
Olemme nykyään tekemisissä sekä yksityisesti että yrityselämässä monikulttuurisessa ympäristössä. Ei ole enää itsestään selvyys, että kaikki asiakkaat tai työntekijät... Lue lisää
Paljonko liikelahjoihin kannattaa varata rahaa?
On varmasti aina mukavaa antaa lahjoja ihmisille, jotka ovat tavalla tai toisella auttaneet yrityksesi menestymistä. Siitä yksinkertaisesti tulee hyvälle tuulelle, kun antaa jotain asiakkaille, työntekijöille tai palveluntuottajille (ks. blogi: Liikelahjojen antaminen - mitä, kenelle ja milloin?) . Mutta pysytäänpä realiteeteissa: iso kysymys on, paljonko liikelahjoihin kannattaa käyttää rahaa?
Kysymykseen vastaaminen on helpompaa, jos sen paloittelee kolmeen osaan:
* Paljonko liike- ja mainoslahjoihin on budjetoitu rahaa?
* Paljonko lahjoilla on vastaanottajia?
* Keitä liikelahjalistalla on ja mikä on heidän yhteytensä liiketoimintaasi?
Liikelahjabudjetti
Ensinnäkin on tärkeätä, että asia on ylipäätään mietitty ja budjetoitu. Jos ajattelet, että asiakkaille, työntekijöille ja palveluntarjoajille ei kannata antaa mitään, that´s it. Älä varaa rahaa, äläkä anna mitään. Mutta muista, että tämä huomataan vähintään yhtä varmasti kuin se, että annat lahjoja.
Toisaalta, vaikka olisit Suomen anteliain yrittäjä, sinunkin liiketoimintasi pitää olla budjetoitua myös liikelahjojen osalta.
Budjetin voi rakentaa esimerkiksi... Lue lisää
Liikelahjojen antaminen, mitä, kenelle ja milloin?
Lyhyesti sanottuna, liikelahjojen tarkoitus on auttaa yrityksesi menestymään. Menestystä voi hakea lyhyemmällä tähtäimellä, eli lahjojen tarkoitus on saada aikaan sopimuksia ja kauppoja. Tällöin niiden voi katsoa toimivan liideinä. Toisaalta mainoslahjat voivat olla pidemmän tähtäimen brändinrakentamista, jolloin välitöntä hyötyä on vaikea mitata.
Karkeasti jaoteltuna voidaan nähdä kolme ryhmää, joille liike- tai mainoslahjoja on syytä antaa: asiakkaat, työntekijät ja tärkeimmät palveluntarjoajat. Yritän tässä kirjoituksessa avata otsikon kysymystä kunkin ryhmän kohdalta.
Liikelahjat asiakkaille
B2B busineksessa olisi tärkeätä lähettää kaikille asiakkaille ainakin kerran vuodessa yksi liikelahja. Näin yrityksesi pysyy asiakkaan mielessä vuoden ympäri. Tämä tulisi muistaa myös talouden notkahdusten aikana, sillä silloin kamppailu asiakkaista käy kiivaimpana. Säästäminen liikelahjojen antamisessa voi pahimmallaan olla tuhoisa strategia.
Jos yritykselläsi on vähän asiakkaita tai vähän todella merkittäviä asiakkaita, kannattaa näiden liikelahjojen kustomointiin on syytä kiinnittää huomiota. On osaamista, ei mielistelyä, olla selvillä asiakkaan avainhenkilöiden... Lue lisää
Liikelahjat kansainvälisessä liiketoiminnassa
Takavuosina kerrottiin esimerkkiä siitä, kuinka lahjan erottaa lahjuksesta: Jos tarjolla on lämmin voileipä ja kylmä olut, kyseessä saattaa olla lahjus. Jos taas tarjolla on kylmä voileipä ja lämmin olut, kyse on aivan varmasti lahjasta. Noin helppoa se oli silloin joskus, kun oli markka ja Kekkonen, Posti- ja lennätinlaitos sekä idänkauppa. Nykyään on toisin. Pienetkin, jopa yhden miehen yritykset pääsevät tai joutuvat toimimaan kansainvälisessä ympäristössä, jossa pelisäännöt ovat erilaisia eri kulttuureissa. Kansainvälisissä tapaamisissa pitää hallita tiedot kokonaisuuksista, on kyettävä zoomaamaan yksityiskohtiin ja painetun esitemateriaalinkin pitää olla kunnossa. Mutta pitää myös tietää bisneslahjoja koskeva kulttuurinen koodi. Jossain liikelahjaa odotetaan itsestäänselvyytenä, toisessa kulttuurissa vaatimattominkin brändilahja saatetaan tulkita lahjukseksi. Jotta tapaamiset sujuvat kunnialla, on liikelahjakulttuuri eri kulttuureissa syytä tuntea.
Terveellä järjellä pärjää varmasti pitkälle: siannahkaista lompakkoa ei kannata antaa lahjaksi muslimimaissa, vaikka niitä olisi jäänyt kuinka jäänyt jakamatta edellisen liikelahjahankinnan yhteydessä. Eikä kannata viedä... Lue lisää
Miksi henkilökunnan sitouttaminen on tärkeää?
Anna henkilökunnallesi lomalle lähtiäislahjaksi vaikka kylmälaukku, ja haasta heitä ottamaan kuva kesän aikana laukusta käytössä. Syksyllä voidaan vertailla kenellä oli parhaat kattaukset, kuka kävi piknikillä kauneimmassa paikassa ja missä kaikissa tilanteissa sitä onkaan keksitty käyttää.
Henkilöstön sitouttaminen yhteiseen päämäärään on yksi yrityksen tärkeimpiä käytettävissä olevia voimavaroja. Usein voidaan kuvitella että vanha sanonta "työ tekijäänsä kiittää" on toimiva ja riittävä ohjenuora yrityksissä. Totta on, että aikojen ollessa kovat jo pelkkä työpaikkakin voi olla ilon aihe.
Samalla kuitenkin vaatimukset kovenevat, tavoitteet kasvavat ja työntekijöilläkin voi olla vaikeuksia toimia täydellä teholla kiireen keskellä. Ehkä tavoitteet eivät olekaan niin selviä kuin yrityksen johto kuvittelisi, ehkä työpaikalla on myös "vain täällä töissä työn takia" olevia ihmisiä. Hyvin yhteentoimiva, yhdessä töitä tekevä ja motivoitunut henkilöstö on yrityksen keskeisin ja suurin voimavara - sitouttamiseen ja yhteishengen kasvattamiseen kannattaa uhrata muutama minuutti pohtimista.
Henkilöstöä voi palkita useilla eri tavoilla, bonusjärjestelmät tuovat... Lue lisää
Mitä ominaisuuksia liikelahjojen vastaanottajat arvostavat?
Keep it simple. Näin voi tiivistää tuoreen saksalaisen asiakastutkimuksen tulokset. Liikelahjojen vastaanottajat arvostavat kaikkein eniten tuotteita joille on konkreettista käyttöä, ovat helppokäyttöisiä ja (riittävän) laadukkaita. Valmistusmaa puolestaan tulee tämän tutkimuksen perusteella tärkeiden ominaisuuksien listan hännillä. Tämä on on jännä tulos jos ajatellaan että itse olisin kenties odottanut saksalaisten jopa aivan erityisesti arvostavan "saksalaista laatua". Olisiko niin että ihmiset ylipäätään alkavat hyväksyä sen että Kiinassa valmistetaan kaikkea ihan laidasta laitaan, krääsästä aina huippulaatuun, ja että alkuperämaa sinänsä ei enää ole ratkaisevaa?
Ainakin tämän kirjoittajalle oli myös yllätys on että brändin merkitys lahjan vastaanottajalle niin ikään löytyy vasta tärkeysjärjestyksen häntäpäästä. Olisiko niin että meillä Suomessa mielellään painotetaan brändiä himpun verran enemmän?
Tutkimus on saksalaisen liikelahja-alan tutkimuskeskuksen GWW:n teettämän ja DIMA Marktforschung:in toteuttaman.
Lue myös:
Asiakaslahjoina käytettävien muistitikkujen tietoturvaongelmat, mitä pitäisi huomioida?
Onko sateenvarjo vaarallinen... Lue lisää
Liikelahjojen valintavinkit
Jokaisella hankkeella tulisi olla TAVOITE, esim. lisätä myyntiä, kehittää henkilöstöä tai vähentää muutosvastarintaa. Tässä muutama tärkeä vinkki muistettavaksi sinulle, joka vastaat yrityksesi liikelahjahankinnoista.
PR hyödyt ja haitat
Lahjan tulee vastata odotuksia tai ylittää ne. Tämä ei tarkoita että lahjan on pakko olla kallis, riittää että se on harkittu. Toimitusjohtaja odottaa että allekirjoituskynä on laadukkaampi kuin tavallinen tallaaja.
Huippu-urheilijalle ei kannata antaa urheilulaukkua joka on täysin kelpo harraste-urheilijalle. Ammattimainen rakennusmies tarvitsee kunnon työhanskat, kun taas viikonloppu-nikkari voi ilahtua pienemmästäkin.
Lahjan ei siis aina tarvitse olla kaikkein laadukkain, riittää että se on sopivan laadukas kohderyhmälle. Parhaassa tapauksessa onnistut yllättämään lahjan saajan positiivisesti pienelläkin budjetilla.
Toisaalta, mikäli lahjan laatu ei ole kohdetyhmälle riittävän korkea, voi PR-hankkeeseen käytetty raha pahimmassa tapauksessa jopa kääntyä käyttäjäänsä vastaan. Karikot vältät parhaiten tutustumalla tuotteeseen huolella ennakolta, tai luottamalla tunnettuihin merkkituotteisiin joilla on pitkät takuu ja joiden... Lue lisää
Tuotteiden etähallinta säästää esimerkiksi aikaa, vaivaa, tilaa, materiaaleja, hermoja ja kustannuksia. Käyttämällä hyväksesi etähallintaa säästät yrityksen resursseja joita voit ottaa tärkeämpään käyttöön. Nimensä mukaisesti etähallinta mahdollistaa etätyön, ja tehokkaan tiedon jakamisen yrityksen sisällä. Ohessa kerromme kuinka voit hyödyntää etähallintaa itsellesi sopivalla tavalla.
Etähallinnalla tarkoitetaan tässä sitä että voit kirjautua järjestelmään esimerkiksi kotikoneeltasi ja hoitaa kaikki jakeluun, varastointiin, varastontäydennyksiin ja yleiseen hallintaan, kuten raportointiin, liittyvät tehtävät järjestelmän kautta.
Koska varastointi ja logistiikka tapahtuu muualla kuin yrityksen omissa tiloissa, ei sinun tarvitse käydä toimistolla vastaanottamassa tuotteita, ylläpitämässä pakkausmateriaaleja, varata tilaa käyttöön, tarkistaa varastosaldoja, paketoida ja lähettää paketteja ym.
Käytännössä voit siis hoitaa kaikki yrityksenne kustomoituhin brändituotteisiin liittyvät tehtävät lainkaan poistumatta esim kotitoimistoltasi.
Etähallinnan käyttöönotto on häkellyttävän helppoa. Toimi näin:
1. Kerro meille että haluat meidän hoitavan varastoinnin... Lue lisää
Sisäinen markkinointi ja tehokkaampi etätyö
Vaikuttaa siltä että etätyö on tullut jäädäkseen. Viime keväänä Ylen teetättämä kysely kertoi että, yli miljoona suomalaista siirtyi nopeassa tahdissa etätyöhön. Erään toisen tuoreen kotimaisen tutkimuksen mukaan etätyötä tehtiin menneenä syksynä 4-5 kertaa enemmän verrattuna koronaa edeltävään aikaan. Omat huomioni asiakasrajapinnasta tukevat näitä tutkimuksia.
Koska suomalaiset suhtautuvat pääsääntöisesti myönteisesti etätöihin, ja etätyö säästää yrityksen kuluissa, lienee todennäköistä että etätyöt ovat jatkossakin arkipäivää monessa yrityksessä.
Yrityksen kannalta nousee mielenkiintoiseksi kysymykseksi se, kuinka henkilöstöä voidaan kannustaa tehokkaaseen työntekoon, vaikka työpiste on kotitoimistolla eikä ympärillä ole työyhteisöä kirittämässä. Vastaus on työntekijän entistä vahvempi sitouttaminen yritykseen, sen brändiin ja sen arvoihin. Eli mitä enemmän yrityksen henkilöstö siirtyy etätöihin, sitä enemmän kasvaa sitouttamisen tarve ja sen painoarvo.
Tärkeä elementti henkilöstön sitouttamisessa on sisäinen markkinointi, eli omaan henkilöstöön kohdistetut markkinointitoimenpiteet. Monet sisäisen markkinoinnin periaatteista ovat samat joita yritys... Lue lisää
Noudata etikettiä ja vältä virheet liikelahjojen antamisessa
Liikelahjojen antamisesta voi tulla painajaismainen kokemus, jos ei tunne niihin liittyvää etikettiä. Olet saattanut hankkia liian kalliin liikelahjalahjan tai lahjan, joka ei ole vastaanottajan tahdonmukainen, ja koko homma muuttuu kiusalliseksi. Niinpä ennen seuraavaa lahjakierrosta asiakkaillesi tai työntekijöillesi kannattaa lukea tästä muutama vinkki.
Aina kun mahdollista, tee lahjoista persoonallisia
On mukavaa, jos pystyy tekemään lahjoista jokaisen saajan näköisiä. Näin lahjan saaja ajattelee sinun arvostavan heitä. Niinpä personoidun lahjaesineen merkitsee enemmän kuin symbolinen tai yleinen yrityksen mainoslahja. Jos lahjansaajia (asiakkaita ja/tai työntekijöitä) on yksinkertaisesti liikaa personointii, pyri löytämään lahjaksi jotain uutta tai hyödyllistä. Esimerkiksi tällä hetkellä suosittu, vielä varsin uusi, tuote on Power Bankit ja muut varavirtalähteet mobiililaitteisiin.&nbsp; Niille on höytykäyttöä lähes jokaisella.
Ole tarkka etiketin kanssa
Olemme nykyään tekemisissä sekä yksityisesti että yrityselämässä monikulttuurisessa ympäristössä. Ei ole enää itsestään selvyys, että kaikki asiakkaat tai työntekijät... Lue lisää
Paljonko liikelahjoihin kannattaa varata rahaa?
On varmasti aina mukavaa antaa lahjoja ihmisille, jotka ovat tavalla tai toisella auttaneet yrityksesi menestymistä. Siitä yksinkertaisesti tulee hyvälle tuulelle, kun antaa jotain asiakkaille, työntekijöille tai palveluntuottajille (ks. blogi: Liikelahjojen antaminen - mitä, kenelle ja milloin?) . Mutta pysytäänpä realiteeteissa: iso kysymys on, paljonko liikelahjoihin kannattaa käyttää rahaa?
Kysymykseen vastaaminen on helpompaa, jos sen paloittelee kolmeen osaan:
* Paljonko liike- ja mainoslahjoihin on budjetoitu rahaa?
* Paljonko lahjoilla on vastaanottajia?
* Keitä liikelahjalistalla on ja mikä on heidän yhteytensä liiketoimintaasi?
Liikelahjabudjetti
Ensinnäkin on tärkeätä, että asia on ylipäätään mietitty ja budjetoitu. Jos ajattelet, että asiakkaille, työntekijöille ja palveluntarjoajille ei kannata antaa mitään, that´s it. Älä varaa rahaa, äläkä anna mitään. Mutta muista, että tämä huomataan vähintään yhtä varmasti kuin se, että annat lahjoja.
Toisaalta, vaikka olisit Suomen anteliain yrittäjä, sinunkin liiketoimintasi pitää olla budjetoitua myös liikelahjojen osalta.
Budjetin voi rakentaa esimerkiksi... Lue lisää
Liikelahjojen antaminen, mitä, kenelle ja milloin?
Lyhyesti sanottuna, liikelahjojen tarkoitus on auttaa yrityksesi menestymään. Menestystä voi hakea lyhyemmällä tähtäimellä, eli lahjojen tarkoitus on saada aikaan sopimuksia ja kauppoja. Tällöin niiden voi katsoa toimivan liideinä. Toisaalta mainoslahjat voivat olla pidemmän tähtäimen brändinrakentamista, jolloin välitöntä hyötyä on vaikea mitata.
Karkeasti jaoteltuna voidaan nähdä kolme ryhmää, joille liike- tai mainoslahjoja on syytä antaa: asiakkaat, työntekijät ja tärkeimmät palveluntarjoajat. Yritän tässä kirjoituksessa avata otsikon kysymystä kunkin ryhmän kohdalta.
Liikelahjat asiakkaille
B2B busineksessa olisi tärkeätä lähettää kaikille asiakkaille ainakin kerran vuodessa yksi liikelahja. Näin yrityksesi pysyy asiakkaan mielessä vuoden ympäri. Tämä tulisi muistaa myös talouden notkahdusten aikana, sillä silloin kamppailu asiakkaista käy kiivaimpana. Säästäminen liikelahjojen antamisessa voi pahimmallaan olla tuhoisa strategia.
Jos yritykselläsi on vähän asiakkaita tai vähän todella merkittäviä asiakkaita, kannattaa näiden liikelahjojen kustomointiin on syytä kiinnittää huomiota. On osaamista, ei mielistelyä, olla selvillä asiakkaan avainhenkilöiden... Lue lisää
Liikelahjat kansainvälisessä liiketoiminnassa
Takavuosina kerrottiin esimerkkiä siitä, kuinka lahjan erottaa lahjuksesta: Jos tarjolla on lämmin voileipä ja kylmä olut, kyseessä saattaa olla lahjus. Jos taas tarjolla on kylmä voileipä ja lämmin olut, kyse on aivan varmasti lahjasta. Noin helppoa se oli silloin joskus, kun oli markka ja Kekkonen, Posti- ja lennätinlaitos sekä idänkauppa. Nykyään on toisin. Pienetkin, jopa yhden miehen yritykset pääsevät tai joutuvat toimimaan kansainvälisessä ympäristössä, jossa pelisäännöt ovat erilaisia eri kulttuureissa. Kansainvälisissä tapaamisissa pitää hallita tiedot kokonaisuuksista, on kyettävä zoomaamaan yksityiskohtiin ja painetun esitemateriaalinkin pitää olla kunnossa. Mutta pitää myös tietää bisneslahjoja koskeva kulttuurinen koodi. Jossain liikelahjaa odotetaan itsestäänselvyytenä, toisessa kulttuurissa vaatimattominkin brändilahja saatetaan tulkita lahjukseksi. Jotta tapaamiset sujuvat kunnialla, on liikelahjakulttuuri eri kulttuureissa syytä tuntea.
Terveellä järjellä pärjää varmasti pitkälle: siannahkaista lompakkoa ei kannata antaa lahjaksi muslimimaissa, vaikka niitä olisi jäänyt kuinka jäänyt jakamatta edellisen liikelahjahankinnan yhteydessä. Eikä kannata viedä... Lue lisää
Miksi henkilökunnan sitouttaminen on tärkeää?
Anna henkilökunnallesi lomalle lähtiäislahjaksi vaikka kylmälaukku, ja haasta heitä ottamaan kuva kesän aikana laukusta käytössä. Syksyllä voidaan vertailla kenellä oli parhaat kattaukset, kuka kävi piknikillä kauneimmassa paikassa ja missä kaikissa tilanteissa sitä onkaan keksitty käyttää.
Henkilöstön sitouttaminen yhteiseen päämäärään on yksi yrityksen tärkeimpiä käytettävissä olevia voimavaroja. Usein voidaan kuvitella että vanha sanonta "työ tekijäänsä kiittää" on toimiva ja riittävä ohjenuora yrityksissä. Totta on, että aikojen ollessa kovat jo pelkkä työpaikkakin voi olla ilon aihe.
Samalla kuitenkin vaatimukset kovenevat, tavoitteet kasvavat ja työntekijöilläkin voi olla vaikeuksia toimia täydellä teholla kiireen keskellä. Ehkä tavoitteet eivät olekaan niin selviä kuin yrityksen johto kuvittelisi, ehkä työpaikalla on myös "vain täällä töissä työn takia" olevia ihmisiä. Hyvin yhteentoimiva, yhdessä töitä tekevä ja motivoitunut henkilöstö on yrityksen keskeisin ja suurin voimavara - sitouttamiseen ja yhteishengen kasvattamiseen kannattaa uhrata muutama minuutti pohtimista.
Henkilöstöä voi palkita useilla eri tavoilla, bonusjärjestelmät tuovat... Lue lisää
Mitä ominaisuuksia liikelahjojen vastaanottajat arvostavat?
Keep it simple. Näin voi tiivistää tuoreen saksalaisen asiakastutkimuksen tulokset. Liikelahjojen vastaanottajat arvostavat kaikkein eniten tuotteita joille on konkreettista käyttöä, ovat helppokäyttöisiä ja (riittävän) laadukkaita. Valmistusmaa puolestaan tulee tämän tutkimuksen perusteella tärkeiden ominaisuuksien listan hännillä. Tämä on on jännä tulos jos ajatellaan että itse olisin kenties odottanut saksalaisten jopa aivan erityisesti arvostavan "saksalaista laatua". Olisiko niin että ihmiset ylipäätään alkavat hyväksyä sen että Kiinassa valmistetaan kaikkea ihan laidasta laitaan, krääsästä aina huippulaatuun, ja että alkuperämaa sinänsä ei enää ole ratkaisevaa?
Ainakin tämän kirjoittajalle oli myös yllätys on että brändin merkitys lahjan vastaanottajalle niin ikään löytyy vasta tärkeysjärjestyksen häntäpäästä. Olisiko niin että meillä Suomessa mielellään painotetaan brändiä himpun verran enemmän?
Tutkimus on saksalaisen liikelahja-alan tutkimuskeskuksen GWW:n teettämän ja DIMA Marktforschung:in toteuttaman.
Lue myös:
Asiakaslahjoina käytettävien muistitikkujen tietoturvaongelmat, mitä pitäisi huomioida?
Onko sateenvarjo vaarallinen... Lue lisää
Liikelahjojen valintavinkit
Jokaisella hankkeella tulisi olla TAVOITE, esim. lisätä myyntiä, kehittää henkilöstöä tai vähentää muutosvastarintaa. Tässä muutama tärkeä vinkki muistettavaksi sinulle, joka vastaat yrityksesi liikelahjahankinnoista.
PR hyödyt ja haitat
Lahjan tulee vastata odotuksia tai ylittää ne. Tämä ei tarkoita että lahjan on pakko olla kallis, riittää että se on harkittu. Toimitusjohtaja odottaa että allekirjoituskynä on laadukkaampi kuin tavallinen tallaaja.
Huippu-urheilijalle ei kannata antaa urheilulaukkua joka on täysin kelpo harraste-urheilijalle. Ammattimainen rakennusmies tarvitsee kunnon työhanskat, kun taas viikonloppu-nikkari voi ilahtua pienemmästäkin.
Lahjan ei siis aina tarvitse olla kaikkein laadukkain, riittää että se on sopivan laadukas kohderyhmälle. Parhaassa tapauksessa onnistut yllättämään lahjan saajan positiivisesti pienelläkin budjetilla.
Toisaalta, mikäli lahjan laatu ei ole kohdetyhmälle riittävän korkea, voi PR-hankkeeseen käytetty raha pahimmassa tapauksessa jopa kääntyä käyttäjäänsä vastaan. Karikot vältät parhaiten tutustumalla tuotteeseen huolella ennakolta, tai luottamalla tunnettuihin merkkituotteisiin joilla on pitkät takuu ja joiden... Lue lisää
Kuvastot