on lisätty muistilistalle

OK Undo
Poista tämä tuote muistilistalta tai Siirry muistilistaan

Cancel
  on lisätty tarjouspyyntökoriin

OK Undo
Poista tämä tuote tarjouspyyntökorista tai Siirry tarjouspyyntökoriin

Cancel
TUOTTEET >PALVELUTAJANKOHTAISTAWORKSPACEPROMOSHOPLÄHETÄ KYSELYINFOUUTTA!
0
Tarvitsetko apua tuotteiden etsimisessä?  |  Tarjouspyynnöt ja kyselyt
 

Pipot omalla logolla tai painatuksella

Yrityksen logolla varustettu mainospipo lienee yksi suosituimmista brändätyistä vaatekappaleista. Talencosta löydät painettavat mainospipot monenvärisinä ja -mallisina. Pipo on helppo postittaa, se on kaikille hyödyllinen ja lisäksi erinomainen brändin vahvistaja. Pipot ovat talvisaikaan päivittäin käytössä ja siksikin hyödyllisiä asiakaslahjoja. Pipo omalla logolla voi olla painettu, brodeerattu, varustettu yrityksen kangasmerkillä tai jopa kudottu yrityksen väreillä. Pipot ovat talvisaikaan päivittäin käytössä. Pipot ovat suosittuja ja hyödyllisiä asiakaslahjoja.



Suosittuja tuotteita tässä kategoriassa

 
Elevate Level-pipo, musta
Arvio: 7.30 €/kpl
spacer
 
Elevate Irwin-pipo, musta
Arvio: 4.18 €/kpl
spacer
 
 Myssy Lana winter hat, musta
Arvio: 0.00 €/kpl
spacer
 
 Myssy Baikof winter hat, tumman...
Arvio: 0.00 €/kpl
spacer
spacer
 
 Myssy Holsen winter cap, musta
Arvio: 0.00 €/kpl
spacer
spacer
 
Elevate Irwin-pipo, harmaa-harmaa
Arvio: 4.18 €/kpl





Brändit











Kaikki tuotteet tässä kategoriassa



väliviiva
Tuotteet 1 – 90 / 139
Tuotteita/sivu
 
Sivu   1 2 >>
väliviiva


väliviiva
Tuotteet 1 – 90 / 139
Tuotteita/sivu
 
Sivu   1 2 >>
väliviiva
Pipon historia

Pipo on ollut ennen muuta käytännöllinen asuste pohjoisessa. Se suojaa päätä ja erityisesti korvia kylmältä. Pipolla on pitkä historia. Sen kantamuoto, monmouth-lätsä, oli käytössä Walesissa jo 1400-luvulla. Sekin oli neulottu, mutta muodoltaan pidempi kuin nykypipo.

Pipomuoti, sen käyttäminen tai käyttämättä jättäminen on vaihdellut. Muistan omakohtaisesti 70- ja 80-luvut, jolloin nuoriso ei halunnut käyttää pipoa. Vanhemmat kauhistelevat, että nuoret palelluttavat päänsä, ja lieneepä siitä makoisia urbaanilegendojakin syntynyt. Itse muistan, kun naapurin pojat tulivat talvella koulubussille, he piilottivat piponsa postilaatikkoon. Olisi ollut tavattoman noloa, jos joku olisi huomannut heidän pitävän pipoa. Toisaalta bussille oli matkaa, ei sitä tarennut kulkea ilman pipoa.

Pipon käyttäminen nuorison kohdalla on muuttunut ajan myötä: 90-luvulla nuoriso hyväksyi sen taas käyttöön, mutta sitäkin pidettiin vanhempien piirissä osin ”vääränä”. Nuorisi alkoi käyttämään pipoa myös sisätiloissa, ja sitä pidettiin tapainturmeluksena. Aiheesta sai aikanaan lukea runsain mitoin lehtien yleisönosastoilta.

Maailman kuuluisin piponkäyttäjä lienee ollut Jacques-Yves Cousteau. Hän oli ranskalainen merivoimien upseeri, tutkimusmatkailija, laitesukelluksen edelläkävijä ja tieteilijä, joka tutki merta ja kaikkia vesielämän muotoja. Hänen tuottamansa ja ohjaamansa tv-dokumenttisarja Meren salaisuudet pyöri Suomessakin 60- ja 70-luvuilla. Sarjan pohjana on tutkimusalus Calypsolla tehty tutkimusmatka ympäri maapallon. Cousteau kuoli 1997, mutta hänen punainen piponsa elää edelleen jopa muotiasusteena.

Suomalaisista piponkäyttäjistä tunnetuin lienee tv-sarja ”Tankki Täyteen” ”Sulo Vilen” (oikeasti Tauno Karvonen). Sulo Vilen -piposta löytyy jopa neulontaohjeet Internetistä.

Pipo-merkeistä monille on jäänyt mieleen suksivalmistaja Karhun pipot. Noita usein miten sinivalkoisia pipoja oli ulkoilijoiden käytössä valtavasti.







Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Pipot painatuksella
- Vastuullisemmat pipot