| Ekologinen elektroniikka | Ekologiset kassit ja laukut | Ekologiset kotiin ja keittiöön | Ekologiset mainostekstiilit | Ekologiset toimistotarvikkeeet | Ekologiset tuotteet vapaa-aikaan | Muut ekotuotteet
Brändit
Kaikki tuotteet tässä kategoriassa
Tuotteet 1 – 30 / 4750
Tuotteita/sivu
1.
Lahjapaperipussi keskikokoinen ...
Arvio: 0.00 €/kpl
Lahjapaperipussi keskikokoinen BAO MEDIUM, beige
Tuote# CX1519-13_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. etiketti,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
90 gr/m² jouluinen keskikokoinen lahjapaperipussi (50% kierrätettyä materiaalia) Valmistusmaa EU.<br>Dimensions : 25X11X...
Väri: beige
Varastosaldo: Vähintään 103 kpl
2.
Joulukoriste TREESEED, valkoinen
Arvio: 0.00 €/kpl
Joulukoriste TREESEED, valkoinen
Tuote# CX1517-06_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. tampopainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Pehmeä villikukkasekoitus siemenpaperi joulukoristeena juuttikäydellä. Istuta paperi käytön jälkeen ja kasvata oma villi...
Väri: valkoinen
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
3.
Lahjapaperipussi iso BAO LARGE,...
Arvio: 0.00 €/kpl
Lahjapaperipussi iso BAO LARGE, beige
Tuote# CX1520-13_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. etiketti,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
90 gr/m² jouluinen suuri lahjapaperipussi (50% kierrätettyä materiaalia) Valmistusmaa EU.<br>Dimensions : 32X12X40 CM
Väri: beige
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
4.
Joulukoriste STARSEED, valkoinen
Arvio: 0.00 €/kpl
Joulukoriste STARSEED, valkoinen
Tuote# CX1516-06_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. tampopainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Pehmeä villikukkasekoitus siemenpaperi joulukoristeena juuttikäydellä. Istuta paperi käytön jälkeen ja kasvata oma villi...
Väri: valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 507 kpl
5.
Lahjapaperipussi pieni BAO SMAL...
Arvio: 0.00 €/kpl
Lahjapaperipussi pieni BAO SMALL, beige
Tuote# CX1518-13_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. etiketti,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
90 gr/m² jouluinen pieni lahjapaperipussi (50% kierrätettyä materiaalia) Valmistusmaa EU.<br>Dimensions : 18X8X21 CM
Väri: beige
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
6.
Langaton hiiri bambua CURVY BAM...
Arvio: 0.00 €/kpl
Langaton hiiri bambua CURVY BAM, valkoinen
Tuote# MO2085-06_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. lasermerkkaus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Langaton optinen hiiri kierrätetystä ABS-materiaalista, jossa on bambupäällinen. 1 AA-paristoa ei sisälly.<br>Dimensions...
Väri: valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 2142 kpl
7.
Termospullo 500 ml MANOA, matta...
Arvio: 0.00 €/kpl
Termospullo 500 ml MANOA, matta-hopea
Tuote# MO2108-16_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. pyöreä digitaalinen paina,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Kaksiseinäinen eristetty tyhjiöpullo, materiaali kierrätetty ruostumaton teräs (90 % kierrätettyä ruostumatonta ja 10 % ...
Väri: matta-hopea
Varastosaldo: Vähintään 17744 kpl
8.
Termosmuki 300 ml NAMIB MUG, ru...
Arvio: 0.00 €/kpl
Termosmuki 300 ml NAMIB MUG, ruskea
Tuote# MO6933-01_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. lasermerkkaus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Kaksiseinäinen kierrätetystä ruostumattomasta teräksestä (90 % kierrätettyä ruostumatonta terästä ja 10 % ruostumatonta ...
Väri: ruskea
Varastosaldo: Vähintään 2424 kpl
9.
Lasimuki 300 ml kierrätyslasia ...
Arvio: 0.00 €/kpl
Lasimuki 300 ml kierrätyslasia CELESTIAL, läpinäkyvä
Tuote# MO2091-22_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. pyöreä silkkipainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Kierrätyslasimuki bambukannella. Tilavuus: 300 ml.<br>Dimensions : 11X10CM
Väri: läpinäkyvä
Varastosaldo: Vähintään 5361 kpl
10.
TWS-kuulokkeet QUAVER, valkoinen
Arvio: 0.00 €/kpl
TWS-kuulokkeet QUAVER, valkoinen
Tuote# MO6946-06_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. etiketti,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Kierrätettystä ABS-muovista valmistetut True Wireless Stereo (TWS) 5.3 langattomat stereokuulokkeet, joissa on mikrofoni...
Väri: valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 6774 kpl
11.
Jouluinen neulottu pitkä pipo O...
Arvio: 0.00 €/kpl
Jouluinen neulottu pitkä pipo ORION, punainen
Tuote# CX1532-05_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. brodeeraus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Pitkä neulottu tonttupipo. Materiaali pehmeää RPET polyesteria.<br>Dimensions : 20X50CM
Väri: punainen
Varastosaldo: Vähintään 2395 kpl
12.
Termospullo 500 ml MAHUA, matta...
Arvio: 0.00 €/kpl
Termospullo 500 ml MAHUA, matta-hopea
Tuote# MO2109-16_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. lasermerkkaus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Kaksiseinäinen eristetty tyhjiöpullo, materiaali kierrätetty ruostumaton teräs (90 % kierrätettyä ruostumatonta ja 10 % ...
Väri: matta-hopea
Varastosaldo: Vähintään 15504 kpl
13.
Reilun kaupan ostoskassi OSOLE ...
Arvio: 0.00 €/kpl
Reilun kaupan ostoskassi OSOLE ++, beige
Tuote# MO2094-13_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. silkkipainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Reilun kaupan puuvillainen ostoskassi, jossa pitkät kahvat. 180 gr/m².<br>Dimensions : 38X12X42CM
Väri: beige
Varastosaldo: Vähintään 32035 kpl
14.
USB 16G kierrätetty ABS ...
Arvio: 0.00 €/kpl
USB 16G kierrätetty ABS MO2080-06 TECHMATE RABS, valkoinen
Tuote# MO2080-06-16G_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
16 Gt 2.0 USB-muistitikku, jossa on valkoinen kierrätetty ABS-suojus. Käännä kansi ja liitä USB-porttiin aloittaaksesi k...
Väri: valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 4633 kpl
15.
Teräspullo 500 ml NAMIB BOTTLE,...
Arvio: 0.00 €/kpl
Teräspullo 500 ml NAMIB BOTTLE, ruskea
Tuote# MO6931-01_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. pyöreä digitaalinen paina,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Kaksiseinäinen eristävä tyhjiöpullo kierrätetystä ruostumattomasta teräksestä (90 % kierrätettyä ruostumatonta terästä j...
Väri: ruskea
Varastosaldo: Vähintään 2814 kpl
16.
Sateenvarjo RPET/bambu TUTENDO...
Arvio: 0.00 €/kpl
Sateenvarjo RPET/bambu TUTENDO, musta
Tuote# MO6967-03_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. silkkipainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
23,5 tuuman käsin avattava tuulenpitävä sateenvarjo 190T RPET pongee-materiaalista. Varjossa on bambusta varsi, kärjet j...
Väri: musta
Varastosaldo: Vähintään 1255 kpl
17.
Kosketusnäyttökäsineet RPET DAC...
Arvio: 0.00 €/kpl
Kosketusnäyttökäsineet RPET DACTILE, musta
Tuote# MO6955-03_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. lasermerkkaus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Älypuhelimen kosketusnäyttökäsineet RPET-polyesteriä. Käsineissä on korkkia oleva merkki merkkausta varten.<br>Dimension...
Väri: musta
Varastosaldo: Vähintään 5525 kpl
18.
Varavirtalähde 5000 mAh SOLPOW,...
Arvio: 0.00 €/kpl
Varavirtalähde 5000 mAh SOLPOW, musta
Tuote# MO2065-03_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. tampopainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Magneettinen langaton laturi (5W) Virtapankki 5000 mAh ABS-materiaalista aurinkopaneelilla. Lähtö: DC 5V/2A. Yhteensopiv...
Väri: musta
Varastosaldo: Vähintään 1114 kpl
19.
Muki 300 ml GALAO, beige
Arvio: 0.00 €/kpl
Muki 300 ml GALAO, beige
Tuote# MO6981-13_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. lasermerkkaus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Yksiseinäinen muki kierrätetystä PP:stä, jossa korkkisuojus ja bambukansi. Tilavuus: 300 ml. Koska kyseessä on yksiseinä...
Väri: beige
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
20.
Muki 300 ml GALAO, valkoinen
Arvio: 0.00 €/kpl
Muki 300 ml GALAO, valkoinen
Tuote# MO6981-06_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. lasermerkkaus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Yksiseinäinen muki kierrätetystä PP:stä, jossa korkkisuojus ja bambukansi. Tilavuus: 300 ml. Koska kyseessä on yksiseinä...
Väri: valkoinen
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
21.
Muki 300 ml GALAO, musta
Arvio: 0.00 €/kpl
Muki 300 ml GALAO, musta
Tuote# MO6981-03_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. lasermerkkaus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Yksiseinäinen muki kierrätetystä PP:stä, jossa korkkisuojus ja bambukansi. Tilavuus: 300 ml. Koska kyseessä on yksiseinä...
Väri: musta
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
22.
Tritan Renew -pullo 500 ml SEA,...
Arvio: 0.00 €/kpl
Tritan Renew -pullo 500 ml SEA, läpinäkyvä-harmaa
Tuote# MO6960-27_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. pyöreä digitaalinen paina,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Juomapullo Tritan Renew? -materiaalista, joka on BPA-vapaata. Pullossa on ruostumattomasta teräksestä valmistettu kahval...
Väri: läpinäkyvä-harmaa
Varastosaldo: Vähintään 17559 kpl
23.
Tritan Renew -pullo 500 ml SEA,...
Arvio: 0.00 €/kpl
Tritan Renew -pullo 500 ml SEA, läpinäkyvä-sininen
Tuote# MO6960-23_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. pyöreä digitaalinen paina,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Juomapullo Tritan Renew? -materiaalista, joka on BPA-vapaata. Pullossa on ruostumattomasta teräksestä valmistettu kahval...
Väri: läpinäkyvä-sininen
Varastosaldo: Vähintään 10638 kpl
24.
Tritan Renew -pullo 500 ml SEA,...
Arvio: 0.00 €/kpl
Tritan Renew -pullo 500 ml SEA, läpinäkyvä
Tuote# MO6960-22_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. pyöreä digitaalinen paina,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Juomapullo Tritan Renew? -materiaalista, joka on BPA-vapaata. Pullossa on ruostumattomasta teräksestä valmistettu kahval...
Väri: läpinäkyvä
Varastosaldo: Vähintään 42030 kpl
25.
Teräsmuki 500 ml URSA, matta-ho...
Arvio: 0.00 €/kpl
Teräsmuki 500 ml URSA, matta-hopea
Tuote# MO2090-16_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. lasermerkkaus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Kierrätetystä ruostumattomasta teräksestä (90 % kierrätettyä ruostumatonta ja 10 % ruostumatonta terästä) valmistettu pu...
Väri: matta-hopea
Varastosaldo: Vähintään 16822 kpl
26.
Teräsmuki 500 ml URSA, valkoinen
Arvio: 0.00 €/kpl
Teräsmuki 500 ml URSA, valkoinen
Tuote# MO2090-06_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. lasermerkkaus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Kierrätetystä ruostumattomasta teräksestä (90 % kierrätettyä ruostumatonta ja 10 % ruostumatonta terästä) valmistettu pu...
Väri: valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 9212 kpl
27.
Teräsmuki 500 ml URSA, musta
Arvio: 0.00 €/kpl
Teräsmuki 500 ml URSA, musta
Tuote# MO2090-03_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. lasermerkkaus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Kierrätetystä ruostumattomasta teräksestä (90 % kierrätettyä ruostumatonta ja 10 % ruostumatonta terästä) valmistettu pu...
Väri: musta
Varastosaldo: Vähintään 15396 kpl
28.
Tritan Renew -pullo 800 ml SOUN...
Arvio: 0.00 €/kpl
Tritan Renew -pullo 800 ml SOUND, läpinäkyvä-harmaa
Tuote# MO6962-27_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. pyöreä digitaalinen paina,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Juomapullo Tritan Renew? -materiaalista, joka on BPA-vapaata. Pullossa on ruostumattomasta teräksestä valmistettu kahval...
Väri: läpinäkyvä-harmaa
Varastosaldo: Vähintään 8956 kpl
29.
Tritan Renew -pullo 800 ml SOUN...
Arvio: 0.00 €/kpl
Tritan Renew -pullo 800 ml SOUND, läpinäkyvä
Tuote# MO6962-22_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. pyöreä digitaalinen paina,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Juomapullo Tritan Renew? -materiaalista, joka on BPA-vapaata. Pullossa on ruostumattomasta teräksestä valmistettu kahval...
Väri: läpinäkyvä
Varastosaldo: Vähintään 12315 kpl
30.
Tritan Renew -pullo 800 ml SOUN...
Arvio: 0.00 €/kpl
Tritan Renew -pullo 800 ml SOUND, läpinäkyvä-sininen
Tuote# MO6962-23_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. pyöreä digitaalinen paina,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Juomapullo Tritan Renew? -materiaalista, joka on BPA-vapaata. Pullossa on ruostumattomasta teräksestä valmistettu kahval...
Väri: läpinäkyvä-sininen
Varastosaldo: Vähintään 8554 kpl
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Talenco on tarjonnut asiakkailleen omalla logolla tai painatuksella varustettuja ekologisia liikelahjoja ja yrityslahjoja jo lähes kymmenen vuoden ajan. Olemme ajatelleet että ekologisten vaihtoehtojen tarjoaminen on järkevää liiketoimintaa koska tokihan asiakkaat ovat kiinnostuneita vastuullisemmista mainostuotteista.Ja tietenkin olemme oman itsemmekin takia halunneet asemoitua ekologisten mainos- ja liikelahjojen tarjoajaksi.
Olemme olleet väärässä. Kysyntä on ollut mitättömän pientä. Kun ekologisen liikelahja-vaihtoehdon hinta on ollut noin 2-3 kertaa korkeampi kuin vastaavan perinteisistä materiaaleista valmistetun liikelahjan, on seurauksena ollut se minkä olisi itsekin voinut päätellä, jos olisi hiukan miettinyt, nimittäin että ketään ei kiinnosta.
Joku saattaa ajatella että jos avaimenperä maksaa 2,50 eur sen sijaan että maksaisi sen 1,00 eur, niin onko tuo nyt niin iso summa? On se. Kyseessä nimittäin ei ole 1,50 eur lisämaksu vaan 1500 eur, koska niitä avaimenperiä ostetaan paljon.
Näin siis on ollut melkein tähän päivään asti. Mutta nyt tilanne on muuttunut. Ilmastonmuutoksesta puhuminen on arkipäivää ja alkaa vaikuttaa siltä kuin yleinen mielipide olisi päässyt muutosvastarinnan yli ja hyväksynyt sen että jotain todellakin tarttis tehrä.
Optimistisimmat jopa puhuvat siitä että olemme astuneet, tai vähintäänkin astumassa, kestävän kehityksen aikakaudelle.
Kun tähän vielä lisätään että teknologian yleinen nopea kehitys on mahdollistanut ekologisten tuotteiden tuottamisen kustannustehokkaasti, on lopputuloksena ollut ekologisten liikehjojen, mainoslahjojen ja yrityslahjojen räjähdyksenomainen tarjonnan kasvu. Ja kas, nyt ekologisten logotuotteiden hinnat ovatkin jo täysin kilpailukykyisiä. Kun palettiin vielä lisätään että ekologisesti tuotetut lahjatuotteet ovat imagoltaan trendikkäämpiä ja muotoilultaan usein muodikkaampia, lienee selvä että liikelahjat ja brändituotteet ovat saaneet uuden suunnan tällä kestävän kehityksen aikakaudella.
Eli vastauksena otsikossa esitettyyn kysymykseen, kyllä ekologiset kestävän kehityksen mukaiset liikelahjat ja yrityslahjat ovat ehdottomasti vahvistuva trendi. Ja koska näin on, eteenpäin katsovan yrityksen olisi tärkeää huomioida se, erityisesti kun vuoden tärkein lahja-sesonki on ovella, ja yritykset tekevät päätöksiä joululahjoista niin henkilöstolle, kuin asiakkaille ja muille sidosryhmille.
Mitä kestävän kehityksen periaatteet voi huomioida ja mitä ne pitävät sisällään?
Lähtökohta on se että kestävä kehitys pyrkii tyydyttämään nykyisten tarpeiden lisäksi myös tulevien sukupolvien tarpeet. Tällä viitataan ympäristövastuuseen, sosiaaliseen vastuuseen ja taloudelliseen kestävyyteen.
Yritysten olisi tärkeä ottaa ekologiset näkökulmat huomioon liikelahjoissa ja brändituotteissa koska liikelahjat ja brändituotteet ovat osa yritysten markkinointistrategiaa ja asiakassuhteiden hoitoa.
Yritykset jotka omaksuvat kestävän kehityksen periaatteet, esimerkiksi yrityksen joululahjan valinnassa, vastaavat asiakkaiden kasvavaan ympäristötietoisuuteen ja erottuvat positiivisesti asiakkaidensa ja sidosryhmiensä silmissä. Näin brändin arvo ja arvostus kasvavat.
Muistilista
Kiinnitä huomiota seuraaviin valitessasi ekologista liikelahjaa:
Onko tuotteessa käytetty ekologisia materiaaleja? Ekologiset materiaalit, kuten kierrätetty muovi ja orgaaninen puuvilla, ovat korvanneet perinteiset vaihtoehdot monissa liikelahjoissa ja brändituotteissa.
Onko tuote kierrätettävä ja uudelleenkäytettävä? Yhä useammat yritykset panostavat tuotteisiin, jotka voidaan kierrättää tai uudelleenkäyttää pitkällä aikavälillä. Esimerkiksi uudelleenkäytettävät juomapullot ja kangaskassit.
Ovatko pakkausratkaisut ympäristöystävällisiä? Vähemmän pakkausmateriaalia ja kierrätettäviä pakkausratkaisuja käytetään yhä enemmän, mikä vähentää jätteen määrää.
Ovatko tuotantoprosessit eettisiä? Eettisillä tuotantoprosesseilla viitataan esimerkiksi oikeudenmukaisiin työolosuhteisiin ja läpinäkyviin valmistusketjuihin.
Lue myös:
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla
Vastuullisemmat yrityslahjat
Vastuullisemmat ostoskassit
Vastuullisemmat termosmukit
Liikelahjat omalla logolla
Yrityslahjat omalla logolla
Mainoslahjat omalla logolla
Yritystekstiilit omalla logolla
Mainosvaatteet omalla logolla
Mainostuotteet omalla logolla
Asiakaslahjat omalla logolla
Ekologisemmat T-paidat painatuksella
Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
Selaa kuvastoa:
Chili Concept - design and sustainability
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
150.000.000 tonnia. Tuo on arvioitu muoviroskan määrä maailman merissä (02/2022). Nykymenolla määrä voi nelinkertaista vuoteen 2050 mennessä.
Neljä viidennestä muoviroskasta tulee meriin maalta. Roskaa tulee huonosti hoidetuilta kaatopaikoilta merten ja jokien läheisyydessä, hulevesien mukana, huonosti puhdistetusta jätevedestä, laittomasta dumppaamisesta ja roskaamisesta.
Yli puolet merten suurikokoisesta muovista tulee viidestä maasta: Kiinasta, Indonesiasta, Filippiineiltä, Vietnamista ja Thaimaasta. Syypää on kehittymätön jätehuolto. Kehittyneen jätehuollon maissa jopa yli puolet meriin päätyvästä muovijätteestä on mikromuovia. Eikä kehittynyt maailma ole ollut synnitön myöskään suurikokoisen muovin päätymisestä meriin: esim. Britannia laivasi vielä joitain vuosia sitten 500.000 tonnia jätemuovia Kiinaan joka vuosi.
Puutteellisen jätteenkäsittelyn lisäksi ongelma on, että maailmassa yksinkertaisesti tuotetaan uutta muovia enemmän kuin sitä tarvitaan. Vuonna 2016 laskettiin, että maailma tuotti uutta muovia lähes 400 miljoonaa tonnia. Se on yli 50 kiloa maailman jokaista ihmistä kohden.
Mereen päätyneen muovin haittoja ei tunneta tarkasti. Se ei kuitenkaan ole vain ikävän näköistä rannoilla, joka sinällään on taloudellisesti merkittävää, sillä muoviroska tuottaa suuria taloudellisia tappioita turismille. Muovi myös vahingoittaa merieläimiä, jotka voivat sotkeutua isompiin muovikappaleisiin tai luulla pienimpiä muovinpaloja ruoaksi. Muovin nieleminen saattaa estää niitä sulattamasta tavallista ruokaa, minkä lisäksi muovin mukana niiden elimistöön saattaa päästä myrkyllisiä kemikaaleja.
Ongelmaan on kuitenkin ratkaisuja, mutta niitä on toteutettu globaalista ajatellen vielä pistemäisesti. Esim. Irlanti laittoi muovikasseille 15 sentin veron, joka kerta kaikkiaan romahdutti muovikassien käytön. Näitä toimia ja tahtoa tarvitaan ympäri maailman. Ongelma on iso, mutta ratkaisu on helppo, ei mitään rakettiteknologiaa. Ihmisten on muutettava käyttäytymistään.
Lue myös:
Maailma muuttuu, pysytkö perässä?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Kangaskassien tuunaus on hauskaa ja luovaa ohjelmaa lasten synttäreillä
Kangaskassit logolla yrityksen markkinoinnissa
Liikelahja- ja logotuotetrendit 2019
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Vastuullisemmat yrityslahjat
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Ekologisuus ja eettisyys, lyhyemmin vastuullisuus, liiketoiminnassa on selkeä megatrendi nykyisessä yritystoiminnassa. Suomalaisyritysten yhteisfoorumi FIBSin* tuore Yritysvastuu 2019 -tutkimus osoittaa, että vastuullisuus on tärkeätä lähes kaikille suomalaisyrityksille. Erityisen selkeätä on herääminen ilmastonmuutoksen todellisuuteen. On oikeastaan aika hämmästyttävää, että jokin yksittäinen ilmiö voi saavuttaa niin suuren konsensuksen yritysmaailmassa kuin ekologisuus ja eettisyys - vastuullisuus.
Kaikki yritykset eivät tuotteissaan tai palveluissaan pysty suoraan konkretisoimaan vastuullisuutta. Brändissä tämä olisi kuitenkin pystyttävä näyttämään. Yrityksen brändiä yleensäkin rakennetaan paitsi niiden toiminnassa ja tuotteissa, myös esimerkiksi liike- ja mainoslahjojen avulla. Lyhyesti voisi sanoa, että olisi suorastaan huonoa liiketoimintaa olla huomioimatta ekologisuutta ja eettisyyttä yrityksen brändin rakentamisessa tänä päivänä.
* FIBS on suomalainen vuonna 2000 perustettu foorumi, jolla on mukana jo yli 300 vastuullisuuteen vahvasti panostavaa yritystä ja organisaatiota.
Talenco on koonnut valikoiman ekologisia ja eettisiä liike- ja mainoslahjoja, joista voi turvallisesti etsiä tämän megatrendin mukaisia tuotteita.
Lue myös:
Maailma muuttuu, pysytkö perässä?
Kangaskassien tuunaus on hauskaa ja luovaa ohjelmaa lasten synttäreillä
Kangaskassit logolla yrityksen markkinoinnissa
Liikelahja- ja logotuotetrendit 2019
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Vastuullisemmat yrityslahjat
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ympäristöystävällisyys, kestävä kehitys ja kulutus ovat nykypäivän avainsanoja. Tuskin yksikään yritys pystyy enää jättämään kokonaan pois laskuista paitsi oman toimintansa aiheuttamaa kulutusta, myös ekologisen ajattelun imagovaikutusta. Kuluttajat ovat vaativampia, tietoisempia asioista sekä osaavat kiinnittää yrityksen vihreään imagoon huomiota. Me olemme kiinnostuneita ympäristöasioista, haluamme vaihtoehtoja, tietoa siitä voiko valinnoilla pitkässä juoksussa säästää sekä rahaa että luontoa.
Erinomainen esimerkki kestävän kulutuksen siirtämisestä liiketoimintaan on hotelliala. Nykyisin jo suurimmassa osassa hotelleista on kylpyhuoneessa kyltit joissa kehoitetaan asiakkaita jättämään vaihtoa tarvitsevat pyyhkeet lattialle, ja ripustaa käyttöön kelpaavat naulaan. Vielä muutama vuosi sitten pyyhkeet vaihdettiin hotellissa kuin hotellissa joka päivä. Pieniä asioita, joista kasvaa suuri vaikutus - lainsäädäntö raahaa perässä, mutta joskus asiaan on hyvä varustautua jo etukäteen. Miksi?
Vihreää ajattelua tukeva yritys saa arvostusta jopa viranomaisilta; tunnustuksia ja palkintoja jaetaan vuosittain ympäri maailman ekoystävällisimmille yrityksille. Näiden PR-arvo on mittaamaton. Kehittämällä kestävän kulutuksen ajattelua myös oman henkilökunnan keskuudessa, työpaikoilla, yritys antaa itsestään modernin, ajan hermolla olevan kuvan ulospäin. Koska asiakkaat ovat valveutuneempia kuin ennen, on hyvä vastata kysyntään ennenkuin sitä ryhdytään vaatimaan. Kyse on vaihtoehtojen tarjoamisesta.
Myös henkilöstöä on hyvä motivoida "siirtymään vihreään ajatteluun". Jos säästötoimenpiteet käsipyyhkeissä, lampuissa, paperin käytön vähentämisessä tuovat aidosti säästöä, miksi ei siirtää tätä rahamäärää henkilöstön virkistämiseen? Sitoutunut henkilökunta edistää omalla esimerkillään myös näin yrityksen uutta ajattelutapaa ulospäin - me välitämme, emme elä menneisyydessä, olemme ajanhermolla.
Eri liiketoiminnan aloilla lainsäädäntö ympäristökysymyksissä tulee kiristymään tulevaisuudessa. Miksi odottaa? Edelläkävijyyttä arvostetaan, valmistautumista; me olimme ensimmäisiä.
Paitsi oman yrityksen sisäisessä toiminnassa, yritys voi kertoa asenteestaan ja arvoistaan myös markkinoinnissa. Millaisia liikelahjoja annat asiakkaillesi ja liikekumppaneillesi? Voisiko perinteinen herkkupaketti sisältää luomutuotteita, lähitiloilta tuotettuja herkkuja? Kestokassit ovat aina erinomainen idea sekä eri tapahtumissa jaettavaksi että lahjan muodossa. Kestokassi on paitsi hyödyllinen sen saajalle, myös erinomainen ja näkyvä mainospaikka yritykselle itselleen. Muovikassien kielto lisääntyy ympäri maailmaa, ja osa suurista kauppaketjuista on kieltäytynyt tarjoamasta näitä lainkaan. Maailma muuttuu, mutta kestävää mainospaikkaa voi hyödyntää kuka tahansa.
Voisiko hienoja paperitavaroita tarjota kierrätetystä materiaalista? Entä kahvimukit? Useissa yrityksissä edelleen tarjotaan vieraille kahvia ja teetä paperi- ja muovimukeista. Mitä jos säästettäisiin huomattavia euroja, sekä ympäristöä, siirtymällä kunnon mukeihin? Tai antamalla näitä kunnon setti liikekumppanille lahjaksi, kehoituksella siirtää heidän muovimukinsa historiaan? Samalla periaatteella sekä asiakkaita että liikekumppaneita voi kehoittaa panostamaan laatuun, kestävyyteen. Tarjoa kestäviä kangaskasseja, kierrätetystä materiaalista tehtyjä tarvikkeita, kunnon mukeja ja mukana vaikka esitteen muodossa helppoja kierrätysideoita. Näin luot paitsi kuvan modernista ja ajattelevasta yrityksestä joka kantaa oman osansa vastuusta, mutta jakaa tietoa myös eteenpäin muille - hauskalla tavalla.
Lue myös:
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla
Vastuullisemmat yrityslahjat
Vastuullisemmat ostoskassit
Vastuullisemmat termosmukit
Liikelahjat omalla logolla
Yrityslahjat omalla logolla
Mainoslahjat omalla logolla
Yritystekstiilit omalla logolla
Mainosvaatteet omalla logolla
Mainostuotteet omalla logolla
Asiakaslahjat omalla logolla
Ekologisemmat T-paidat painatuksella
Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Alallamme on vakiintunut käytäntö että tavarantoimittaja varaa oikeuden yli- tai alitoimituksiin. Tyypillisesti "varaus" on esim 10% alkuperäisestä tilauksesta. Tämä koskee tehtaita ja tukkureita ja sitä kautta loppujen lopuksi koko jakelukanavaa. Mistä tämä käytäntö johtuu?
Otetaan esimerkki: Talencolta tilataan 1000 ekokassia 1-värisellä painatuksella. Jos määrä painetaan jo tehtaalla, voi tehdas valita ompeleeko se tasan 1000 kassia vai hieman ylimääräisiä. Jos he ompelevat tasan 1000 ja painatus ja ompelu onnistuu ensimäisellä yrittämällä täydellisesti, niin silloin kaikki on hyvin, asiakas saa tasan tilaamansa määrän kasseja.
Todellisuudessa esim. painatus ei kuitenkaan aina onnistu ensimmäisellä yrittämällä täydellisesti. Värien ja asettelun suhteen saatetaan joutua hieman kokeilemaan miten päästään parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Koska asiakkaan tilausmäärä saattaa hyvin olla laskettu pienimmän riittävän määrän mukaan joutuu tehdas varaamaan hieman ylimääräistä jotta asiakas saa haluamansa.
Ylijäämäkassien suhteen on tietenkin olemassa vain kaksi vaihtoehtoa: hävittää ne tai toimittaa asiakkaalle. Lisääntyvän ympäristötietouden myötä lienee täysin mahdotonta ajatella että jokaisesta toimituksesta laitetaan tietty prosentti tuotteita roskiin. Puhumattakaan siitä että hävikki pitäisi joka tapauksessa kompensoida hinnoissa. Eli käytännössä tehtaalla ei siis ole juurikaan muita vaihtoehtoja kuin toimittaa ne asiakkaalle.
Vaikka tämä esimerkki kuvaa tehdastoimitettuja kasseja, on tilanne täysin sama jos kyseessä on tavallinen varastotuote.
Lue myös:Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaanMiten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinäOnko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?Kuinka brändi positioidaan?Liikelahja vahvistaa brändiäKuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?Liikelahja vahvistaa brändiäAsiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takanaTaistelu muoviroskaa vastaan kiihtyyMitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?Aiheeseen liittyviä tuotteita:- Kangaskassit painatuksella Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla Vastuullisemmat yrityslahjat Vastuullisemmat ostoskassit Vastuullisemmat termosmukit Liikelahjat omalla logolla Yrityslahjat omalla logolla Mainoslahjat omalla logolla Yritystekstiilit omalla logolla Mainosvaatteet omalla logolla Mainostuotteet omalla logolla Asiakaslahjat omalla logolla Ekologisemmat T-paidat painatuksella Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
Talenco on tarjonnut asiakkailleen omalla logolla tai painatuksella varustettuja ekologisia liikelahjoja ja yrityslahjoja jo lähes kymmenen vuoden ajan. Olemme ajatelleet että ekologisten vaihtoehtojen tarjoaminen on järkevää liiketoimintaa koska tokihan asiakkaat ovat kiinnostuneita vastuullisemmista mainostuotteista.Ja tietenkin olemme oman itsemmekin takia halunneet asemoitua ekologisten mainos- ja liikelahjojen tarjoajaksi.
Olemme olleet väärässä. Kysyntä on ollut mitättömän pientä. Kun ekologisen liikelahja-vaihtoehdon hinta on ollut noin 2-3 kertaa korkeampi kuin vastaavan perinteisistä materiaaleista valmistetun liikelahjan, on seurauksena ollut se minkä olisi itsekin voinut päätellä, jos olisi hiukan miettinyt, nimittäin että ketään ei kiinnosta.
Joku saattaa ajatella että jos avaimenperä maksaa 2,50 eur sen sijaan että maksaisi sen 1,00 eur, niin onko tuo nyt niin iso summa? On se. Kyseessä nimittäin ei ole 1,50 eur lisämaksu vaan 1500 eur, koska niitä avaimenperiä ostetaan paljon.
Näin siis on ollut melkein tähän päivään asti. Mutta nyt tilanne on muuttunut. Ilmastonmuutoksesta puhuminen on arkipäivää ja alkaa vaikuttaa siltä kuin yleinen mielipide olisi päässyt muutosvastarinnan yli ja hyväksynyt sen että jotain todellakin tarttis tehrä.
Optimistisimmat jopa puhuvat siitä että olemme astuneet, tai vähintäänkin astumassa, kestävän kehityksen aikakaudelle.
Kun tähän vielä lisätään että teknologian yleinen nopea kehitys on mahdollistanut ekologisten tuotteiden tuottamisen kustannustehokkaasti, on lopputuloksena ollut ekologisten liikehjojen, mainoslahjojen ja yrityslahjojen räjähdyksenomainen tarjonnan kasvu. Ja kas, nyt ekologisten logotuotteiden hinnat ovatkin jo täysin kilpailukykyisiä. Kun palettiin vielä lisätään että ekologisesti tuotetut lahjatuotteet ovat imagoltaan trendikkäämpiä ja muotoilultaan usein muodikkaampia, lienee selvä että liikelahjat ja brändituotteet ovat saaneet uuden suunnan tällä kestävän kehityksen aikakaudella.
Eli vastauksena otsikossa esitettyyn kysymykseen, kyllä ekologiset kestävän kehityksen mukaiset liikelahjat ja yrityslahjat ovat ehdottomasti vahvistuva trendi. Ja koska näin on, eteenpäin katsovan yrityksen olisi tärkeää huomioida se, erityisesti kun vuoden tärkein lahja-sesonki on ovella, ja yritykset tekevät päätöksiä joululahjoista niin henkilöstolle, kuin asiakkaille ja muille sidosryhmille.
Mitä kestävän kehityksen periaatteet voi huomioida ja mitä ne pitävät sisällään?
Lähtökohta on se että kestävä kehitys pyrkii tyydyttämään nykyisten tarpeiden lisäksi myös tulevien sukupolvien tarpeet. Tällä viitataan ympäristövastuuseen, sosiaaliseen vastuuseen ja taloudelliseen kestävyyteen.
Yritysten olisi tärkeä ottaa ekologiset näkökulmat huomioon liikelahjoissa ja brändituotteissa koska liikelahjat ja brändituotteet ovat osa yritysten markkinointistrategiaa ja asiakassuhteiden hoitoa.
Yritykset jotka omaksuvat kestävän kehityksen periaatteet, esimerkiksi yrityksen joululahjan valinnassa, vastaavat asiakkaiden kasvavaan ympäristötietoisuuteen ja erottuvat positiivisesti asiakkaidensa ja sidosryhmiensä silmissä. Näin brändin arvo ja arvostus kasvavat.
Muistilista
Kiinnitä huomiota seuraaviin valitessasi ekologista liikelahjaa:
Onko tuotteessa käytetty ekologisia materiaaleja? Ekologiset materiaalit, kuten kierrätetty muovi ja orgaaninen puuvilla, ovat korvanneet perinteiset vaihtoehdot monissa liikelahjoissa ja brändituotteissa.
Onko tuote kierrätettävä ja uudelleenkäytettävä? Yhä useammat yritykset panostavat tuotteisiin, jotka voidaan kierrättää tai uudelleenkäyttää pitkällä aikavälillä. Esimerkiksi uudelleenkäytettävät juomapullot ja kangaskassit.
Ovatko pakkausratkaisut ympäristöystävällisiä? Vähemmän pakkausmateriaalia ja kierrätettäviä pakkausratkaisuja käytetään yhä enemmän, mikä vähentää jätteen määrää.
Ovatko tuotantoprosessit eettisiä? Eettisillä tuotantoprosesseilla viitataan esimerkiksi oikeudenmukaisiin työolosuhteisiin ja läpinäkyviin valmistusketjuihin.
Lue myös:
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla
Vastuullisemmat yrityslahjat
Vastuullisemmat ostoskassit
Vastuullisemmat termosmukit
Liikelahjat omalla logolla
Yrityslahjat omalla logolla
Mainoslahjat omalla logolla
Yritystekstiilit omalla logolla
Mainosvaatteet omalla logolla
Mainostuotteet omalla logolla
Asiakaslahjat omalla logolla
Ekologisemmat T-paidat painatuksella
Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
Selaa kuvastoa:
Chili Concept - design and sustainability
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
150.000.000 tonnia. Tuo on arvioitu muoviroskan määrä maailman merissä (02/2022). Nykymenolla määrä voi nelinkertaista vuoteen 2050 mennessä.
Neljä viidennestä muoviroskasta tulee meriin maalta. Roskaa tulee huonosti hoidetuilta kaatopaikoilta merten ja jokien läheisyydessä, hulevesien mukana, huonosti puhdistetusta jätevedestä, laittomasta dumppaamisesta ja roskaamisesta.
Yli puolet merten suurikokoisesta muovista tulee viidestä maasta: Kiinasta, Indonesiasta, Filippiineiltä, Vietnamista ja Thaimaasta. Syypää on kehittymätön jätehuolto. Kehittyneen jätehuollon maissa jopa yli puolet meriin päätyvästä muovijätteestä on mikromuovia. Eikä kehittynyt maailma ole ollut synnitön myöskään suurikokoisen muovin päätymisestä meriin: esim. Britannia laivasi vielä joitain vuosia sitten 500.000 tonnia jätemuovia Kiinaan joka vuosi.
Puutteellisen jätteenkäsittelyn lisäksi ongelma on, että maailmassa yksinkertaisesti tuotetaan uutta muovia enemmän kuin sitä tarvitaan. Vuonna 2016 laskettiin, että maailma tuotti uutta muovia lähes 400 miljoonaa tonnia. Se on yli 50 kiloa maailman jokaista ihmistä kohden.
Mereen päätyneen muovin haittoja ei tunneta tarkasti. Se ei kuitenkaan ole vain ikävän näköistä rannoilla, joka sinällään on taloudellisesti merkittävää, sillä muoviroska tuottaa suuria taloudellisia tappioita turismille. Muovi myös vahingoittaa merieläimiä, jotka voivat sotkeutua isompiin muovikappaleisiin tai luulla pienimpiä muovinpaloja ruoaksi. Muovin nieleminen saattaa estää niitä sulattamasta tavallista ruokaa, minkä lisäksi muovin mukana niiden elimistöön saattaa päästä myrkyllisiä kemikaaleja.
Ongelmaan on kuitenkin ratkaisuja, mutta niitä on toteutettu globaalista ajatellen vielä pistemäisesti. Esim. Irlanti laittoi muovikasseille 15 sentin veron, joka kerta kaikkiaan romahdutti muovikassien käytön. Näitä toimia ja tahtoa tarvitaan ympäri maailman. Ongelma on iso, mutta ratkaisu on helppo, ei mitään rakettiteknologiaa. Ihmisten on muutettava käyttäytymistään.
Lue myös:
Maailma muuttuu, pysytkö perässä?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Kangaskassien tuunaus on hauskaa ja luovaa ohjelmaa lasten synttäreillä
Kangaskassit logolla yrityksen markkinoinnissa
Liikelahja- ja logotuotetrendit 2019
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Vastuullisemmat yrityslahjat
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Ekologisuus ja eettisyys, lyhyemmin vastuullisuus, liiketoiminnassa on selkeä megatrendi nykyisessä yritystoiminnassa. Suomalaisyritysten yhteisfoorumi FIBSin* tuore Yritysvastuu 2019 -tutkimus osoittaa, että vastuullisuus on tärkeätä lähes kaikille suomalaisyrityksille. Erityisen selkeätä on herääminen ilmastonmuutoksen todellisuuteen. On oikeastaan aika hämmästyttävää, että jokin yksittäinen ilmiö voi saavuttaa niin suuren konsensuksen yritysmaailmassa kuin ekologisuus ja eettisyys - vastuullisuus.
Kaikki yritykset eivät tuotteissaan tai palveluissaan pysty suoraan konkretisoimaan vastuullisuutta. Brändissä tämä olisi kuitenkin pystyttävä näyttämään. Yrityksen brändiä yleensäkin rakennetaan paitsi niiden toiminnassa ja tuotteissa, myös esimerkiksi liike- ja mainoslahjojen avulla. Lyhyesti voisi sanoa, että olisi suorastaan huonoa liiketoimintaa olla huomioimatta ekologisuutta ja eettisyyttä yrityksen brändin rakentamisessa tänä päivänä.
* FIBS on suomalainen vuonna 2000 perustettu foorumi, jolla on mukana jo yli 300 vastuullisuuteen vahvasti panostavaa yritystä ja organisaatiota.
Talenco on koonnut valikoiman ekologisia ja eettisiä liike- ja mainoslahjoja, joista voi turvallisesti etsiä tämän megatrendin mukaisia tuotteita.
Lue myös:
Maailma muuttuu, pysytkö perässä?
Kangaskassien tuunaus on hauskaa ja luovaa ohjelmaa lasten synttäreillä
Kangaskassit logolla yrityksen markkinoinnissa
Liikelahja- ja logotuotetrendit 2019
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Vastuullisemmat yrityslahjat
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ympäristöystävällisyys, kestävä kehitys ja kulutus ovat nykypäivän avainsanoja. Tuskin yksikään yritys pystyy enää jättämään kokonaan pois laskuista paitsi oman toimintansa aiheuttamaa kulutusta, myös ekologisen ajattelun imagovaikutusta. Kuluttajat ovat vaativampia, tietoisempia asioista sekä osaavat kiinnittää yrityksen vihreään imagoon huomiota. Me olemme kiinnostuneita ympäristöasioista, haluamme vaihtoehtoja, tietoa siitä voiko valinnoilla pitkässä juoksussa säästää sekä rahaa että luontoa.
Erinomainen esimerkki kestävän kulutuksen siirtämisestä liiketoimintaan on hotelliala. Nykyisin jo suurimmassa osassa hotelleista on kylpyhuoneessa kyltit joissa kehoitetaan asiakkaita jättämään vaihtoa tarvitsevat pyyhkeet lattialle, ja ripustaa käyttöön kelpaavat naulaan. Vielä muutama vuosi sitten pyyhkeet vaihdettiin hotellissa kuin hotellissa joka päivä. Pieniä asioita, joista kasvaa suuri vaikutus - lainsäädäntö raahaa perässä, mutta joskus asiaan on hyvä varustautua jo etukäteen. Miksi?
Vihreää ajattelua tukeva yritys saa arvostusta jopa viranomaisilta; tunnustuksia ja palkintoja jaetaan vuosittain ympäri maailman ekoystävällisimmille yrityksille. Näiden PR-arvo on mittaamaton. Kehittämällä kestävän kulutuksen ajattelua myös oman henkilökunnan keskuudessa, työpaikoilla, yritys antaa itsestään modernin, ajan hermolla olevan kuvan ulospäin. Koska asiakkaat ovat valveutuneempia kuin ennen, on hyvä vastata kysyntään ennenkuin sitä ryhdytään vaatimaan. Kyse on vaihtoehtojen tarjoamisesta.
Myös henkilöstöä on hyvä motivoida "siirtymään vihreään ajatteluun". Jos säästötoimenpiteet käsipyyhkeissä, lampuissa, paperin käytön vähentämisessä tuovat aidosti säästöä, miksi ei siirtää tätä rahamäärää henkilöstön virkistämiseen? Sitoutunut henkilökunta edistää omalla esimerkillään myös näin yrityksen uutta ajattelutapaa ulospäin - me välitämme, emme elä menneisyydessä, olemme ajanhermolla.
Eri liiketoiminnan aloilla lainsäädäntö ympäristökysymyksissä tulee kiristymään tulevaisuudessa. Miksi odottaa? Edelläkävijyyttä arvostetaan, valmistautumista; me olimme ensimmäisiä.
Paitsi oman yrityksen sisäisessä toiminnassa, yritys voi kertoa asenteestaan ja arvoistaan myös markkinoinnissa. Millaisia liikelahjoja annat asiakkaillesi ja liikekumppaneillesi? Voisiko perinteinen herkkupaketti sisältää luomutuotteita, lähitiloilta tuotettuja herkkuja? Kestokassit ovat aina erinomainen idea sekä eri tapahtumissa jaettavaksi että lahjan muodossa. Kestokassi on paitsi hyödyllinen sen saajalle, myös erinomainen ja näkyvä mainospaikka yritykselle itselleen. Muovikassien kielto lisääntyy ympäri maailmaa, ja osa suurista kauppaketjuista on kieltäytynyt tarjoamasta näitä lainkaan. Maailma muuttuu, mutta kestävää mainospaikkaa voi hyödyntää kuka tahansa.
Voisiko hienoja paperitavaroita tarjota kierrätetystä materiaalista? Entä kahvimukit? Useissa yrityksissä edelleen tarjotaan vieraille kahvia ja teetä paperi- ja muovimukeista. Mitä jos säästettäisiin huomattavia euroja, sekä ympäristöä, siirtymällä kunnon mukeihin? Tai antamalla näitä kunnon setti liikekumppanille lahjaksi, kehoituksella siirtää heidän muovimukinsa historiaan? Samalla periaatteella sekä asiakkaita että liikekumppaneita voi kehoittaa panostamaan laatuun, kestävyyteen. Tarjoa kestäviä kangaskasseja, kierrätetystä materiaalista tehtyjä tarvikkeita, kunnon mukeja ja mukana vaikka esitteen muodossa helppoja kierrätysideoita. Näin luot paitsi kuvan modernista ja ajattelevasta yrityksestä joka kantaa oman osansa vastuusta, mutta jakaa tietoa myös eteenpäin muille - hauskalla tavalla.
Lue myös:
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla
Vastuullisemmat yrityslahjat
Vastuullisemmat ostoskassit
Vastuullisemmat termosmukit
Liikelahjat omalla logolla
Yrityslahjat omalla logolla
Mainoslahjat omalla logolla
Yritystekstiilit omalla logolla
Mainosvaatteet omalla logolla
Mainostuotteet omalla logolla
Asiakaslahjat omalla logolla
Ekologisemmat T-paidat painatuksella
Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Alallamme on vakiintunut käytäntö että tavarantoimittaja varaa oikeuden yli- tai alitoimituksiin. Tyypillisesti "varaus" on esim 10% alkuperäisestä tilauksesta. Tämä koskee tehtaita ja tukkureita ja sitä kautta loppujen lopuksi koko jakelukanavaa. Mistä tämä käytäntö johtuu?
Otetaan esimerkki: Talencolta tilataan 1000 ekokassia 1-värisellä painatuksella. Jos määrä painetaan jo tehtaalla, voi tehdas valita ompeleeko se tasan 1000 kassia vai hieman ylimääräisiä. Jos he ompelevat tasan 1000 ja painatus ja ompelu onnistuu ensimäisellä yrittämällä täydellisesti, niin silloin kaikki on hyvin, asiakas saa tasan tilaamansa määrän kasseja.
Todellisuudessa esim. painatus ei kuitenkaan aina onnistu ensimmäisellä yrittämällä täydellisesti. Värien ja asettelun suhteen saatetaan joutua hieman kokeilemaan miten päästään parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Koska asiakkaan tilausmäärä saattaa hyvin olla laskettu pienimmän riittävän määrän mukaan joutuu tehdas varaamaan hieman ylimääräistä jotta asiakas saa haluamansa.
Ylijäämäkassien suhteen on tietenkin olemassa vain kaksi vaihtoehtoa: hävittää ne tai toimittaa asiakkaalle. Lisääntyvän ympäristötietouden myötä lienee täysin mahdotonta ajatella että jokaisesta toimituksesta laitetaan tietty prosentti tuotteita roskiin. Puhumattakaan siitä että hävikki pitäisi joka tapauksessa kompensoida hinnoissa. Eli käytännössä tehtaalla ei siis ole juurikaan muita vaihtoehtoja kuin toimittaa ne asiakkaalle.
Vaikka tämä esimerkki kuvaa tehdastoimitettuja kasseja, on tilanne täysin sama jos kyseessä on tavallinen varastotuote.
Lue myös:Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaanMiten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinäOnko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?Kuinka brändi positioidaan?Liikelahja vahvistaa brändiäKuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?Liikelahja vahvistaa brändiäAsiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takanaTaistelu muoviroskaa vastaan kiihtyyMitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?Aiheeseen liittyviä tuotteita:- Kangaskassit painatuksella Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla Vastuullisemmat yrityslahjat Vastuullisemmat ostoskassit Vastuullisemmat termosmukit Liikelahjat omalla logolla Yrityslahjat omalla logolla Mainoslahjat omalla logolla Yritystekstiilit omalla logolla Mainosvaatteet omalla logolla Mainostuotteet omalla logolla Asiakaslahjat omalla logolla Ekologisemmat T-paidat painatuksella Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
Katso myös:
Liikelahjat yrityksen logolla
Mitä muut asiakkaat ovat sanoneet?
"......haluan esittää kiitokset erittäin tyylikkäästä tavarasta mitä sain......kassi on täydellinen!...Palvelunne on ensiluokkaista, kiitos tähänastisesta..."
Sanna M., tampere
Pheebs-kassi 150 g/m2, kierrätysmateriaalista valmistettu 7L, luonnollinen-pilkullinen
Logo: silkkipainatus eteen
Logo: silkkipainatus eteen