| Ekologinen elektroniikka | Ekologiset kassit ja laukut | Ekologiset kotiin ja keittiöön | Ekologiset mainostekstiilit | Ekologiset toimistotarvikkeeet | Ekologiset tuotteet vapaa-aikaan | Muut ekotuotteet
Brändit
Kaikki tuotteet tässä kategoriassa
Tuotteet 1 – 30 / 4750
Tuotteita/sivu
1.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET 190T Po...
Arvio: 14.04 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET 190T Pongee bambusateenvarjo, antrasiitti
Tuote# P850.572_TP30914.04 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: antrasiitti
Varastosaldo: Vähintään 3594 kpl
2.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET 190T Po...
Arvio: 14.04 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET 190T Pongee bambusateenvarjo, musta
Tuote# P850.571_TP30914.04 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: musta
Varastosaldo: Vähintään 1307 kpl
3.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET 190T Po...
Arvio: 14.04 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET 190T Pongee bambusateenvarjo, tummansininen
Tuote# P850.575_TP30914.04 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: tummansininen
Varastosaldo: Vähintään 1535 kpl
4.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET 190T Po...
Arvio: 14.04 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET 190T Pongee bambusateenvarjo, valkoinen
Tuote# P850.573_TP30914.04 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 408 kpl
5.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET 190T Po...
Arvio: 14.04 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET 190T Pongee bambusateenvarjo, vihreä
Tuote# P850.577_TP30914.04 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: vihreä
Varastosaldo: Vähintään 5492 kpl
6.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET 190T po...
Arvio: 14.58 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET 190T pongee minisateenvarjo, sininen
Tuote# P850.565_TP30914.58 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: sininen
Varastosaldo: Vähintään 1796 kpl
7.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T min...
Arvio: 13.49 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T minisateenvarjo, antrasiitti
Tuote# P850.582_TP30913.49 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: antrasiitti
Varastosaldo: Vähintään 1529 kpl
8.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T min...
Arvio: 13.49 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T minisateenvarjo, musta
Tuote# P850.581_TP30913.49 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: musta
Varastosaldo: Vähintään 1966 kpl
9.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T min...
Arvio: 13.49 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T minisateenvarjo, sininen
Tuote# P850.580_TP30913.49 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: sininen
Varastosaldo: Vähintään 4292 kpl
10.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T min...
Arvio: 13.49 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T minisateenvarjo, tummansininen
Tuote# P850.585_TP30913.49 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: tummansininen
Varastosaldo: Vähintään 651 kpl
11.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T min...
Arvio: 13.49 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T minisateenvarjo, valkoinen
Tuote# P850.583_TP30913.49 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 2398 kpl
12.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T min...
Arvio: 13.49 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T minisateenvarjo, vihreä
Tuote# P850.587_TP30913.49 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: vihreä
Varastosaldo: Vähintään 2133 kpl
13.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T pon...
Arvio: 15.51 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T pongee sateenvarjo, harmaa
Tuote# P850.542_TP30915.51 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: harmaa
Varastosaldo: Vähintään 2299 kpl
14.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T pon...
Arvio: 15.51 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T pongee sateenvarjo, musta
Tuote# P850.541_TP30915.51 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: musta
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
15.
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T pon...
Arvio: 15.51 €/kpl
XD Collection 20.5" Impact AWARE RPET190T pongee sateenvarjo, tummansininen
Tuote# P850.545_TP30915.51 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: tummansininen
Varastosaldo: Vähintään 87 kpl
16.
XD Collection 21" Impact Aware 190T minisatee...
Arvio: 18.48 €/kpl
XD Collection 21" Impact Aware 190T minisateenvarjo
Tuote# P850.437_TP30918.48 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Tämä 3-osioinen automaattisesti avautuva minisateenvarjo on täydellisen kokoinen laukussa tai autossa pidettäväksi erila...
Varastosaldo: Vähintään 2305 kpl
17.
XD Collection 21" Impact Aware 190T minisatee...
Arvio: 18.48 €/kpl
XD Collection 21" Impact Aware 190T minisateenvarjo, laventeli
Tuote# P850.430_TP30918.48 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Tämä 3-osioinen automaattisesti avautuva minisateenvarjo on täydellisen kokoinen laukussa tai autossa pidettäväksi erila...
Väri: laventeli
Varastosaldo: Vähintään 2241 kpl
18.
XD Collection 21" Impact Aware 190T minisatee...
Arvio: 18.48 €/kpl
XD Collection 21" Impact Aware 190T minisateenvarjo, oranssi
Tuote# P850.438_TP30918.48 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Tämä 3-osioinen automaattisesti avautuva minisateenvarjo on täydellisen kokoinen laukussa tai autossa pidettäväksi erila...
Väri: oranssi
Varastosaldo: Vähintään 2404 kpl
19.
XD Collection 21" Impact Aware 190T minisatee...
Arvio: 18.48 €/kpl
XD Collection 21" Impact Aware 190T minisateenvarjo, sininen
Tuote# P850.435_TP30918.48 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Tämä 3-osioinen automaattisesti avautuva minisateenvarjo on täydellisen kokoinen laukussa tai autossa pidettäväksi erila...
Väri: sininen
Varastosaldo: Vähintään 2389 kpl
20.
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto...
Arvio: 21.46 €/kpl
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto open/close bambusateenvarjo, antrasiitti
Tuote# P850.612_TP30921.46 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: antrasiitti
Varastosaldo: Vähintään 1109 kpl
21.
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto...
Arvio: 21.46 €/kpl
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto open/close bambusateenvarjo, musta
Tuote# P850.611_TP30921.46 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: musta
Varastosaldo: Vähintään 198 kpl
22.
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto...
Arvio: 21.46 €/kpl
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto open/close bambusateenvarjo, punainen
Tuote# P850.614_TP30921.46 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: punainen
Varastosaldo: Vähintään 941 kpl
23.
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto...
Arvio: 21.46 €/kpl
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto open/close bambusateenvarjo, tummansininen
Tuote# P850.615_TP30921.46 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: tummansininen
Varastosaldo: Vähintään 1750 kpl
24.
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto...
Arvio: 21.46 €/kpl
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto open/close bambusateenvarjo, valkoinen
Tuote# P850.613_TP30921.46 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 916 kpl
25.
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto...
Arvio: 21.46 €/kpl
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto open/close bambusateenvarjo, vihreä
Tuote# P850.617_TP30921.46 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: vihreä
Varastosaldo: Vähintään 3209 kpl
26.
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto...
Arvio: 20.48 €/kpl
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto open/close sateenvarjo, antrasiitti
Tuote# P850.602_TP30920.48 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: antrasiitti
Varastosaldo: Vähintään 1797 kpl
27.
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto...
Arvio: 20.48 €/kpl
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto open/close sateenvarjo, musta
Tuote# P850.601_TP30920.48 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: musta
Varastosaldo: Vähintään 2706 kpl
28.
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto...
Arvio: 20.48 €/kpl
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto open/close sateenvarjo, punainen
Tuote# P850.604_TP30920.48 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: punainen
Varastosaldo: Vähintään 1908 kpl
29.
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto...
Arvio: 20.48 €/kpl
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto open/close sateenvarjo, tummansininen
Tuote# P850.605_TP30920.48 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: tummansininen
Varastosaldo: Vähintään 505 kpl
30.
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto...
Arvio: 20.48 €/kpl
XD Collection 21" Impact AWARE RPET 190T auto open/close sateenvarjo, valkoinen
Tuote# P850.603_TP30920.48 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 100kpl
Sis. digitaalinen siirtopainat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Ei viherpesua, vaan kestävyyden tositarinaa! Tämä Impact sateenvarjo on valmistettu 190T RPET pongee-materiaalista, ja v...
Väri: valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 40 kpl
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Talenco on tarjonnut asiakkailleen omalla logolla tai painatuksella varustettuja ekologisia liikelahjoja ja yrityslahjoja jo lähes kymmenen vuoden ajan. Olemme ajatelleet että ekologisten vaihtoehtojen tarjoaminen on järkevää liiketoimintaa koska tokihan asiakkaat ovat kiinnostuneita vastuullisemmista mainostuotteista.Ja tietenkin olemme oman itsemmekin takia halunneet asemoitua ekologisten mainos- ja liikelahjojen tarjoajaksi.
Olemme olleet väärässä. Kysyntä on ollut mitättömän pientä. Kun ekologisen liikelahja-vaihtoehdon hinta on ollut noin 2-3 kertaa korkeampi kuin vastaavan perinteisistä materiaaleista valmistetun liikelahjan, on seurauksena ollut se minkä olisi itsekin voinut päätellä, jos olisi hiukan miettinyt, nimittäin että ketään ei kiinnosta.
Joku saattaa ajatella että jos avaimenperä maksaa 2,50 eur sen sijaan että maksaisi sen 1,00 eur, niin onko tuo nyt niin iso summa? On se. Kyseessä nimittäin ei ole 1,50 eur lisämaksu vaan 1500 eur, koska niitä avaimenperiä ostetaan paljon.
Näin siis on ollut melkein tähän päivään asti. Mutta nyt tilanne on muuttunut. Ilmastonmuutoksesta puhuminen on arkipäivää ja alkaa vaikuttaa siltä kuin yleinen mielipide olisi päässyt muutosvastarinnan yli ja hyväksynyt sen että jotain todellakin tarttis tehrä.
Optimistisimmat jopa puhuvat siitä että olemme astuneet, tai vähintäänkin astumassa, kestävän kehityksen aikakaudelle.
Kun tähän vielä lisätään että teknologian yleinen nopea kehitys on mahdollistanut ekologisten tuotteiden tuottamisen kustannustehokkaasti, on lopputuloksena ollut ekologisten liikehjojen, mainoslahjojen ja yrityslahjojen räjähdyksenomainen tarjonnan kasvu. Ja kas, nyt ekologisten logotuotteiden hinnat ovatkin jo täysin kilpailukykyisiä. Kun palettiin vielä lisätään että ekologisesti tuotetut lahjatuotteet ovat imagoltaan trendikkäämpiä ja muotoilultaan usein muodikkaampia, lienee selvä että liikelahjat ja brändituotteet ovat saaneet uuden suunnan tällä kestävän kehityksen aikakaudella.
Eli vastauksena otsikossa esitettyyn kysymykseen, kyllä ekologiset kestävän kehityksen mukaiset liikelahjat ja yrityslahjat ovat ehdottomasti vahvistuva trendi. Ja koska näin on, eteenpäin katsovan yrityksen olisi tärkeää huomioida se, erityisesti kun vuoden tärkein lahja-sesonki on ovella, ja yritykset tekevät päätöksiä joululahjoista niin henkilöstolle, kuin asiakkaille ja muille sidosryhmille.
Mitä kestävän kehityksen periaatteet voi huomioida ja mitä ne pitävät sisällään?
Lähtökohta on se että kestävä kehitys pyrkii tyydyttämään nykyisten tarpeiden lisäksi myös tulevien sukupolvien tarpeet. Tällä viitataan ympäristövastuuseen, sosiaaliseen vastuuseen ja taloudelliseen kestävyyteen.
Yritysten olisi tärkeä ottaa ekologiset näkökulmat huomioon liikelahjoissa ja brändituotteissa koska liikelahjat ja brändituotteet ovat osa yritysten markkinointistrategiaa ja asiakassuhteiden hoitoa.
Yritykset jotka omaksuvat kestävän kehityksen periaatteet, esimerkiksi yrityksen joululahjan valinnassa, vastaavat asiakkaiden kasvavaan ympäristötietoisuuteen ja erottuvat positiivisesti asiakkaidensa ja sidosryhmiensä silmissä. Näin brändin arvo ja arvostus kasvavat.
Muistilista
Kiinnitä huomiota seuraaviin valitessasi ekologista liikelahjaa:
Onko tuotteessa käytetty ekologisia materiaaleja? Ekologiset materiaalit, kuten kierrätetty muovi ja orgaaninen puuvilla, ovat korvanneet perinteiset vaihtoehdot monissa liikelahjoissa ja brändituotteissa.
Onko tuote kierrätettävä ja uudelleenkäytettävä? Yhä useammat yritykset panostavat tuotteisiin, jotka voidaan kierrättää tai uudelleenkäyttää pitkällä aikavälillä. Esimerkiksi uudelleenkäytettävät juomapullot ja kangaskassit.
Ovatko pakkausratkaisut ympäristöystävällisiä? Vähemmän pakkausmateriaalia ja kierrätettäviä pakkausratkaisuja käytetään yhä enemmän, mikä vähentää jätteen määrää.
Ovatko tuotantoprosessit eettisiä? Eettisillä tuotantoprosesseilla viitataan esimerkiksi oikeudenmukaisiin työolosuhteisiin ja läpinäkyviin valmistusketjuihin.
Lue myös:
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla
Vastuullisemmat yrityslahjat
Vastuullisemmat ostoskassit
Vastuullisemmat termosmukit
Liikelahjat omalla logolla
Yrityslahjat omalla logolla
Mainoslahjat omalla logolla
Yritystekstiilit omalla logolla
Mainosvaatteet omalla logolla
Mainostuotteet omalla logolla
Asiakaslahjat omalla logolla
Ekologisemmat T-paidat painatuksella
Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
Selaa kuvastoa:
Chili Concept - design and sustainability
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
150.000.000 tonnia. Tuo on arvioitu muoviroskan määrä maailman merissä (02/2022). Nykymenolla määrä voi nelinkertaista vuoteen 2050 mennessä.
Neljä viidennestä muoviroskasta tulee meriin maalta. Roskaa tulee huonosti hoidetuilta kaatopaikoilta merten ja jokien läheisyydessä, hulevesien mukana, huonosti puhdistetusta jätevedestä, laittomasta dumppaamisesta ja roskaamisesta.
Yli puolet merten suurikokoisesta muovista tulee viidestä maasta: Kiinasta, Indonesiasta, Filippiineiltä, Vietnamista ja Thaimaasta. Syypää on kehittymätön jätehuolto. Kehittyneen jätehuollon maissa jopa yli puolet meriin päätyvästä muovijätteestä on mikromuovia. Eikä kehittynyt maailma ole ollut synnitön myöskään suurikokoisen muovin päätymisestä meriin: esim. Britannia laivasi vielä joitain vuosia sitten 500.000 tonnia jätemuovia Kiinaan joka vuosi.
Puutteellisen jätteenkäsittelyn lisäksi ongelma on, että maailmassa yksinkertaisesti tuotetaan uutta muovia enemmän kuin sitä tarvitaan. Vuonna 2016 laskettiin, että maailma tuotti uutta muovia lähes 400 miljoonaa tonnia. Se on yli 50 kiloa maailman jokaista ihmistä kohden.
Mereen päätyneen muovin haittoja ei tunneta tarkasti. Se ei kuitenkaan ole vain ikävän näköistä rannoilla, joka sinällään on taloudellisesti merkittävää, sillä muoviroska tuottaa suuria taloudellisia tappioita turismille. Muovi myös vahingoittaa merieläimiä, jotka voivat sotkeutua isompiin muovikappaleisiin tai luulla pienimpiä muovinpaloja ruoaksi. Muovin nieleminen saattaa estää niitä sulattamasta tavallista ruokaa, minkä lisäksi muovin mukana niiden elimistöön saattaa päästä myrkyllisiä kemikaaleja.
Ongelmaan on kuitenkin ratkaisuja, mutta niitä on toteutettu globaalista ajatellen vielä pistemäisesti. Esim. Irlanti laittoi muovikasseille 15 sentin veron, joka kerta kaikkiaan romahdutti muovikassien käytön. Näitä toimia ja tahtoa tarvitaan ympäri maailman. Ongelma on iso, mutta ratkaisu on helppo, ei mitään rakettiteknologiaa. Ihmisten on muutettava käyttäytymistään.
Lue myös:
Maailma muuttuu, pysytkö perässä?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Kangaskassien tuunaus on hauskaa ja luovaa ohjelmaa lasten synttäreillä
Kangaskassit logolla yrityksen markkinoinnissa
Liikelahja- ja logotuotetrendit 2019
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Vastuullisemmat yrityslahjat
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Ekologisuus ja eettisyys, lyhyemmin vastuullisuus, liiketoiminnassa on selkeä megatrendi nykyisessä yritystoiminnassa. Suomalaisyritysten yhteisfoorumi FIBSin* tuore Yritysvastuu 2019 -tutkimus osoittaa, että vastuullisuus on tärkeätä lähes kaikille suomalaisyrityksille. Erityisen selkeätä on herääminen ilmastonmuutoksen todellisuuteen. On oikeastaan aika hämmästyttävää, että jokin yksittäinen ilmiö voi saavuttaa niin suuren konsensuksen yritysmaailmassa kuin ekologisuus ja eettisyys - vastuullisuus.
Kaikki yritykset eivät tuotteissaan tai palveluissaan pysty suoraan konkretisoimaan vastuullisuutta. Brändissä tämä olisi kuitenkin pystyttävä näyttämään. Yrityksen brändiä yleensäkin rakennetaan paitsi niiden toiminnassa ja tuotteissa, myös esimerkiksi liike- ja mainoslahjojen avulla. Lyhyesti voisi sanoa, että olisi suorastaan huonoa liiketoimintaa olla huomioimatta ekologisuutta ja eettisyyttä yrityksen brändin rakentamisessa tänä päivänä.
* FIBS on suomalainen vuonna 2000 perustettu foorumi, jolla on mukana jo yli 300 vastuullisuuteen vahvasti panostavaa yritystä ja organisaatiota.
Talenco on koonnut valikoiman ekologisia ja eettisiä liike- ja mainoslahjoja, joista voi turvallisesti etsiä tämän megatrendin mukaisia tuotteita.
Lue myös:
Maailma muuttuu, pysytkö perässä?
Kangaskassien tuunaus on hauskaa ja luovaa ohjelmaa lasten synttäreillä
Kangaskassit logolla yrityksen markkinoinnissa
Liikelahja- ja logotuotetrendit 2019
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Vastuullisemmat yrityslahjat
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ympäristöystävällisyys, kestävä kehitys ja kulutus ovat nykypäivän avainsanoja. Tuskin yksikään yritys pystyy enää jättämään kokonaan pois laskuista paitsi oman toimintansa aiheuttamaa kulutusta, myös ekologisen ajattelun imagovaikutusta. Kuluttajat ovat vaativampia, tietoisempia asioista sekä osaavat kiinnittää yrityksen vihreään imagoon huomiota. Me olemme kiinnostuneita ympäristöasioista, haluamme vaihtoehtoja, tietoa siitä voiko valinnoilla pitkässä juoksussa säästää sekä rahaa että luontoa.
Erinomainen esimerkki kestävän kulutuksen siirtämisestä liiketoimintaan on hotelliala. Nykyisin jo suurimmassa osassa hotelleista on kylpyhuoneessa kyltit joissa kehoitetaan asiakkaita jättämään vaihtoa tarvitsevat pyyhkeet lattialle, ja ripustaa käyttöön kelpaavat naulaan. Vielä muutama vuosi sitten pyyhkeet vaihdettiin hotellissa kuin hotellissa joka päivä. Pieniä asioita, joista kasvaa suuri vaikutus - lainsäädäntö raahaa perässä, mutta joskus asiaan on hyvä varustautua jo etukäteen. Miksi?
Vihreää ajattelua tukeva yritys saa arvostusta jopa viranomaisilta; tunnustuksia ja palkintoja jaetaan vuosittain ympäri maailman ekoystävällisimmille yrityksille. Näiden PR-arvo on mittaamaton. Kehittämällä kestävän kulutuksen ajattelua myös oman henkilökunnan keskuudessa, työpaikoilla, yritys antaa itsestään modernin, ajan hermolla olevan kuvan ulospäin. Koska asiakkaat ovat valveutuneempia kuin ennen, on hyvä vastata kysyntään ennenkuin sitä ryhdytään vaatimaan. Kyse on vaihtoehtojen tarjoamisesta.
Myös henkilöstöä on hyvä motivoida "siirtymään vihreään ajatteluun". Jos säästötoimenpiteet käsipyyhkeissä, lampuissa, paperin käytön vähentämisessä tuovat aidosti säästöä, miksi ei siirtää tätä rahamäärää henkilöstön virkistämiseen? Sitoutunut henkilökunta edistää omalla esimerkillään myös näin yrityksen uutta ajattelutapaa ulospäin - me välitämme, emme elä menneisyydessä, olemme ajanhermolla.
Eri liiketoiminnan aloilla lainsäädäntö ympäristökysymyksissä tulee kiristymään tulevaisuudessa. Miksi odottaa? Edelläkävijyyttä arvostetaan, valmistautumista; me olimme ensimmäisiä.
Paitsi oman yrityksen sisäisessä toiminnassa, yritys voi kertoa asenteestaan ja arvoistaan myös markkinoinnissa. Millaisia liikelahjoja annat asiakkaillesi ja liikekumppaneillesi? Voisiko perinteinen herkkupaketti sisältää luomutuotteita, lähitiloilta tuotettuja herkkuja? Kestokassit ovat aina erinomainen idea sekä eri tapahtumissa jaettavaksi että lahjan muodossa. Kestokassi on paitsi hyödyllinen sen saajalle, myös erinomainen ja näkyvä mainospaikka yritykselle itselleen. Muovikassien kielto lisääntyy ympäri maailmaa, ja osa suurista kauppaketjuista on kieltäytynyt tarjoamasta näitä lainkaan. Maailma muuttuu, mutta kestävää mainospaikkaa voi hyödyntää kuka tahansa.
Voisiko hienoja paperitavaroita tarjota kierrätetystä materiaalista? Entä kahvimukit? Useissa yrityksissä edelleen tarjotaan vieraille kahvia ja teetä paperi- ja muovimukeista. Mitä jos säästettäisiin huomattavia euroja, sekä ympäristöä, siirtymällä kunnon mukeihin? Tai antamalla näitä kunnon setti liikekumppanille lahjaksi, kehoituksella siirtää heidän muovimukinsa historiaan? Samalla periaatteella sekä asiakkaita että liikekumppaneita voi kehoittaa panostamaan laatuun, kestävyyteen. Tarjoa kestäviä kangaskasseja, kierrätetystä materiaalista tehtyjä tarvikkeita, kunnon mukeja ja mukana vaikka esitteen muodossa helppoja kierrätysideoita. Näin luot paitsi kuvan modernista ja ajattelevasta yrityksestä joka kantaa oman osansa vastuusta, mutta jakaa tietoa myös eteenpäin muille - hauskalla tavalla.
Lue myös:
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla
Vastuullisemmat yrityslahjat
Vastuullisemmat ostoskassit
Vastuullisemmat termosmukit
Liikelahjat omalla logolla
Yrityslahjat omalla logolla
Mainoslahjat omalla logolla
Yritystekstiilit omalla logolla
Mainosvaatteet omalla logolla
Mainostuotteet omalla logolla
Asiakaslahjat omalla logolla
Ekologisemmat T-paidat painatuksella
Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Alallamme on vakiintunut käytäntö että tavarantoimittaja varaa oikeuden yli- tai alitoimituksiin. Tyypillisesti "varaus" on esim 10% alkuperäisestä tilauksesta. Tämä koskee tehtaita ja tukkureita ja sitä kautta loppujen lopuksi koko jakelukanavaa. Mistä tämä käytäntö johtuu?
Otetaan esimerkki: Talencolta tilataan 1000 ekokassia 1-värisellä painatuksella. Jos määrä painetaan jo tehtaalla, voi tehdas valita ompeleeko se tasan 1000 kassia vai hieman ylimääräisiä. Jos he ompelevat tasan 1000 ja painatus ja ompelu onnistuu ensimäisellä yrittämällä täydellisesti, niin silloin kaikki on hyvin, asiakas saa tasan tilaamansa määrän kasseja.
Todellisuudessa esim. painatus ei kuitenkaan aina onnistu ensimmäisellä yrittämällä täydellisesti. Värien ja asettelun suhteen saatetaan joutua hieman kokeilemaan miten päästään parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Koska asiakkaan tilausmäärä saattaa hyvin olla laskettu pienimmän riittävän määrän mukaan joutuu tehdas varaamaan hieman ylimääräistä jotta asiakas saa haluamansa.
Ylijäämäkassien suhteen on tietenkin olemassa vain kaksi vaihtoehtoa: hävittää ne tai toimittaa asiakkaalle. Lisääntyvän ympäristötietouden myötä lienee täysin mahdotonta ajatella että jokaisesta toimituksesta laitetaan tietty prosentti tuotteita roskiin. Puhumattakaan siitä että hävikki pitäisi joka tapauksessa kompensoida hinnoissa. Eli käytännössä tehtaalla ei siis ole juurikaan muita vaihtoehtoja kuin toimittaa ne asiakkaalle.
Vaikka tämä esimerkki kuvaa tehdastoimitettuja kasseja, on tilanne täysin sama jos kyseessä on tavallinen varastotuote.
Lue myös:Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaanMiten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinäOnko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?Kuinka brändi positioidaan?Liikelahja vahvistaa brändiäKuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?Liikelahja vahvistaa brändiäAsiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takanaTaistelu muoviroskaa vastaan kiihtyyMitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?Aiheeseen liittyviä tuotteita:- Kangaskassit painatuksella Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla Vastuullisemmat yrityslahjat Vastuullisemmat ostoskassit Vastuullisemmat termosmukit Liikelahjat omalla logolla Yrityslahjat omalla logolla Mainoslahjat omalla logolla Yritystekstiilit omalla logolla Mainosvaatteet omalla logolla Mainostuotteet omalla logolla Asiakaslahjat omalla logolla Ekologisemmat T-paidat painatuksella Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
Talenco on tarjonnut asiakkailleen omalla logolla tai painatuksella varustettuja ekologisia liikelahjoja ja yrityslahjoja jo lähes kymmenen vuoden ajan. Olemme ajatelleet että ekologisten vaihtoehtojen tarjoaminen on järkevää liiketoimintaa koska tokihan asiakkaat ovat kiinnostuneita vastuullisemmista mainostuotteista.Ja tietenkin olemme oman itsemmekin takia halunneet asemoitua ekologisten mainos- ja liikelahjojen tarjoajaksi.
Olemme olleet väärässä. Kysyntä on ollut mitättömän pientä. Kun ekologisen liikelahja-vaihtoehdon hinta on ollut noin 2-3 kertaa korkeampi kuin vastaavan perinteisistä materiaaleista valmistetun liikelahjan, on seurauksena ollut se minkä olisi itsekin voinut päätellä, jos olisi hiukan miettinyt, nimittäin että ketään ei kiinnosta.
Joku saattaa ajatella että jos avaimenperä maksaa 2,50 eur sen sijaan että maksaisi sen 1,00 eur, niin onko tuo nyt niin iso summa? On se. Kyseessä nimittäin ei ole 1,50 eur lisämaksu vaan 1500 eur, koska niitä avaimenperiä ostetaan paljon.
Näin siis on ollut melkein tähän päivään asti. Mutta nyt tilanne on muuttunut. Ilmastonmuutoksesta puhuminen on arkipäivää ja alkaa vaikuttaa siltä kuin yleinen mielipide olisi päässyt muutosvastarinnan yli ja hyväksynyt sen että jotain todellakin tarttis tehrä.
Optimistisimmat jopa puhuvat siitä että olemme astuneet, tai vähintäänkin astumassa, kestävän kehityksen aikakaudelle.
Kun tähän vielä lisätään että teknologian yleinen nopea kehitys on mahdollistanut ekologisten tuotteiden tuottamisen kustannustehokkaasti, on lopputuloksena ollut ekologisten liikehjojen, mainoslahjojen ja yrityslahjojen räjähdyksenomainen tarjonnan kasvu. Ja kas, nyt ekologisten logotuotteiden hinnat ovatkin jo täysin kilpailukykyisiä. Kun palettiin vielä lisätään että ekologisesti tuotetut lahjatuotteet ovat imagoltaan trendikkäämpiä ja muotoilultaan usein muodikkaampia, lienee selvä että liikelahjat ja brändituotteet ovat saaneet uuden suunnan tällä kestävän kehityksen aikakaudella.
Eli vastauksena otsikossa esitettyyn kysymykseen, kyllä ekologiset kestävän kehityksen mukaiset liikelahjat ja yrityslahjat ovat ehdottomasti vahvistuva trendi. Ja koska näin on, eteenpäin katsovan yrityksen olisi tärkeää huomioida se, erityisesti kun vuoden tärkein lahja-sesonki on ovella, ja yritykset tekevät päätöksiä joululahjoista niin henkilöstolle, kuin asiakkaille ja muille sidosryhmille.
Mitä kestävän kehityksen periaatteet voi huomioida ja mitä ne pitävät sisällään?
Lähtökohta on se että kestävä kehitys pyrkii tyydyttämään nykyisten tarpeiden lisäksi myös tulevien sukupolvien tarpeet. Tällä viitataan ympäristövastuuseen, sosiaaliseen vastuuseen ja taloudelliseen kestävyyteen.
Yritysten olisi tärkeä ottaa ekologiset näkökulmat huomioon liikelahjoissa ja brändituotteissa koska liikelahjat ja brändituotteet ovat osa yritysten markkinointistrategiaa ja asiakassuhteiden hoitoa.
Yritykset jotka omaksuvat kestävän kehityksen periaatteet, esimerkiksi yrityksen joululahjan valinnassa, vastaavat asiakkaiden kasvavaan ympäristötietoisuuteen ja erottuvat positiivisesti asiakkaidensa ja sidosryhmiensä silmissä. Näin brändin arvo ja arvostus kasvavat.
Muistilista
Kiinnitä huomiota seuraaviin valitessasi ekologista liikelahjaa:
Onko tuotteessa käytetty ekologisia materiaaleja? Ekologiset materiaalit, kuten kierrätetty muovi ja orgaaninen puuvilla, ovat korvanneet perinteiset vaihtoehdot monissa liikelahjoissa ja brändituotteissa.
Onko tuote kierrätettävä ja uudelleenkäytettävä? Yhä useammat yritykset panostavat tuotteisiin, jotka voidaan kierrättää tai uudelleenkäyttää pitkällä aikavälillä. Esimerkiksi uudelleenkäytettävät juomapullot ja kangaskassit.
Ovatko pakkausratkaisut ympäristöystävällisiä? Vähemmän pakkausmateriaalia ja kierrätettäviä pakkausratkaisuja käytetään yhä enemmän, mikä vähentää jätteen määrää.
Ovatko tuotantoprosessit eettisiä? Eettisillä tuotantoprosesseilla viitataan esimerkiksi oikeudenmukaisiin työolosuhteisiin ja läpinäkyviin valmistusketjuihin.
Lue myös:
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla
Vastuullisemmat yrityslahjat
Vastuullisemmat ostoskassit
Vastuullisemmat termosmukit
Liikelahjat omalla logolla
Yrityslahjat omalla logolla
Mainoslahjat omalla logolla
Yritystekstiilit omalla logolla
Mainosvaatteet omalla logolla
Mainostuotteet omalla logolla
Asiakaslahjat omalla logolla
Ekologisemmat T-paidat painatuksella
Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
Selaa kuvastoa:
Chili Concept - design and sustainability
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
150.000.000 tonnia. Tuo on arvioitu muoviroskan määrä maailman merissä (02/2022). Nykymenolla määrä voi nelinkertaista vuoteen 2050 mennessä.
Neljä viidennestä muoviroskasta tulee meriin maalta. Roskaa tulee huonosti hoidetuilta kaatopaikoilta merten ja jokien läheisyydessä, hulevesien mukana, huonosti puhdistetusta jätevedestä, laittomasta dumppaamisesta ja roskaamisesta.
Yli puolet merten suurikokoisesta muovista tulee viidestä maasta: Kiinasta, Indonesiasta, Filippiineiltä, Vietnamista ja Thaimaasta. Syypää on kehittymätön jätehuolto. Kehittyneen jätehuollon maissa jopa yli puolet meriin päätyvästä muovijätteestä on mikromuovia. Eikä kehittynyt maailma ole ollut synnitön myöskään suurikokoisen muovin päätymisestä meriin: esim. Britannia laivasi vielä joitain vuosia sitten 500.000 tonnia jätemuovia Kiinaan joka vuosi.
Puutteellisen jätteenkäsittelyn lisäksi ongelma on, että maailmassa yksinkertaisesti tuotetaan uutta muovia enemmän kuin sitä tarvitaan. Vuonna 2016 laskettiin, että maailma tuotti uutta muovia lähes 400 miljoonaa tonnia. Se on yli 50 kiloa maailman jokaista ihmistä kohden.
Mereen päätyneen muovin haittoja ei tunneta tarkasti. Se ei kuitenkaan ole vain ikävän näköistä rannoilla, joka sinällään on taloudellisesti merkittävää, sillä muoviroska tuottaa suuria taloudellisia tappioita turismille. Muovi myös vahingoittaa merieläimiä, jotka voivat sotkeutua isompiin muovikappaleisiin tai luulla pienimpiä muovinpaloja ruoaksi. Muovin nieleminen saattaa estää niitä sulattamasta tavallista ruokaa, minkä lisäksi muovin mukana niiden elimistöön saattaa päästä myrkyllisiä kemikaaleja.
Ongelmaan on kuitenkin ratkaisuja, mutta niitä on toteutettu globaalista ajatellen vielä pistemäisesti. Esim. Irlanti laittoi muovikasseille 15 sentin veron, joka kerta kaikkiaan romahdutti muovikassien käytön. Näitä toimia ja tahtoa tarvitaan ympäri maailman. Ongelma on iso, mutta ratkaisu on helppo, ei mitään rakettiteknologiaa. Ihmisten on muutettava käyttäytymistään.
Lue myös:
Maailma muuttuu, pysytkö perässä?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Kangaskassien tuunaus on hauskaa ja luovaa ohjelmaa lasten synttäreillä
Kangaskassit logolla yrityksen markkinoinnissa
Liikelahja- ja logotuotetrendit 2019
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Vastuullisemmat yrityslahjat
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Ekologisuus ja eettisyys, lyhyemmin vastuullisuus, liiketoiminnassa on selkeä megatrendi nykyisessä yritystoiminnassa. Suomalaisyritysten yhteisfoorumi FIBSin* tuore Yritysvastuu 2019 -tutkimus osoittaa, että vastuullisuus on tärkeätä lähes kaikille suomalaisyrityksille. Erityisen selkeätä on herääminen ilmastonmuutoksen todellisuuteen. On oikeastaan aika hämmästyttävää, että jokin yksittäinen ilmiö voi saavuttaa niin suuren konsensuksen yritysmaailmassa kuin ekologisuus ja eettisyys - vastuullisuus.
Kaikki yritykset eivät tuotteissaan tai palveluissaan pysty suoraan konkretisoimaan vastuullisuutta. Brändissä tämä olisi kuitenkin pystyttävä näyttämään. Yrityksen brändiä yleensäkin rakennetaan paitsi niiden toiminnassa ja tuotteissa, myös esimerkiksi liike- ja mainoslahjojen avulla. Lyhyesti voisi sanoa, että olisi suorastaan huonoa liiketoimintaa olla huomioimatta ekologisuutta ja eettisyyttä yrityksen brändin rakentamisessa tänä päivänä.
* FIBS on suomalainen vuonna 2000 perustettu foorumi, jolla on mukana jo yli 300 vastuullisuuteen vahvasti panostavaa yritystä ja organisaatiota.
Talenco on koonnut valikoiman ekologisia ja eettisiä liike- ja mainoslahjoja, joista voi turvallisesti etsiä tämän megatrendin mukaisia tuotteita.
Lue myös:
Maailma muuttuu, pysytkö perässä?
Kangaskassien tuunaus on hauskaa ja luovaa ohjelmaa lasten synttäreillä
Kangaskassit logolla yrityksen markkinoinnissa
Liikelahja- ja logotuotetrendit 2019
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Vastuullisemmat yrityslahjat
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ympäristöystävällisyys, kestävä kehitys ja kulutus ovat nykypäivän avainsanoja. Tuskin yksikään yritys pystyy enää jättämään kokonaan pois laskuista paitsi oman toimintansa aiheuttamaa kulutusta, myös ekologisen ajattelun imagovaikutusta. Kuluttajat ovat vaativampia, tietoisempia asioista sekä osaavat kiinnittää yrityksen vihreään imagoon huomiota. Me olemme kiinnostuneita ympäristöasioista, haluamme vaihtoehtoja, tietoa siitä voiko valinnoilla pitkässä juoksussa säästää sekä rahaa että luontoa.
Erinomainen esimerkki kestävän kulutuksen siirtämisestä liiketoimintaan on hotelliala. Nykyisin jo suurimmassa osassa hotelleista on kylpyhuoneessa kyltit joissa kehoitetaan asiakkaita jättämään vaihtoa tarvitsevat pyyhkeet lattialle, ja ripustaa käyttöön kelpaavat naulaan. Vielä muutama vuosi sitten pyyhkeet vaihdettiin hotellissa kuin hotellissa joka päivä. Pieniä asioita, joista kasvaa suuri vaikutus - lainsäädäntö raahaa perässä, mutta joskus asiaan on hyvä varustautua jo etukäteen. Miksi?
Vihreää ajattelua tukeva yritys saa arvostusta jopa viranomaisilta; tunnustuksia ja palkintoja jaetaan vuosittain ympäri maailman ekoystävällisimmille yrityksille. Näiden PR-arvo on mittaamaton. Kehittämällä kestävän kulutuksen ajattelua myös oman henkilökunnan keskuudessa, työpaikoilla, yritys antaa itsestään modernin, ajan hermolla olevan kuvan ulospäin. Koska asiakkaat ovat valveutuneempia kuin ennen, on hyvä vastata kysyntään ennenkuin sitä ryhdytään vaatimaan. Kyse on vaihtoehtojen tarjoamisesta.
Myös henkilöstöä on hyvä motivoida "siirtymään vihreään ajatteluun". Jos säästötoimenpiteet käsipyyhkeissä, lampuissa, paperin käytön vähentämisessä tuovat aidosti säästöä, miksi ei siirtää tätä rahamäärää henkilöstön virkistämiseen? Sitoutunut henkilökunta edistää omalla esimerkillään myös näin yrityksen uutta ajattelutapaa ulospäin - me välitämme, emme elä menneisyydessä, olemme ajanhermolla.
Eri liiketoiminnan aloilla lainsäädäntö ympäristökysymyksissä tulee kiristymään tulevaisuudessa. Miksi odottaa? Edelläkävijyyttä arvostetaan, valmistautumista; me olimme ensimmäisiä.
Paitsi oman yrityksen sisäisessä toiminnassa, yritys voi kertoa asenteestaan ja arvoistaan myös markkinoinnissa. Millaisia liikelahjoja annat asiakkaillesi ja liikekumppaneillesi? Voisiko perinteinen herkkupaketti sisältää luomutuotteita, lähitiloilta tuotettuja herkkuja? Kestokassit ovat aina erinomainen idea sekä eri tapahtumissa jaettavaksi että lahjan muodossa. Kestokassi on paitsi hyödyllinen sen saajalle, myös erinomainen ja näkyvä mainospaikka yritykselle itselleen. Muovikassien kielto lisääntyy ympäri maailmaa, ja osa suurista kauppaketjuista on kieltäytynyt tarjoamasta näitä lainkaan. Maailma muuttuu, mutta kestävää mainospaikkaa voi hyödyntää kuka tahansa.
Voisiko hienoja paperitavaroita tarjota kierrätetystä materiaalista? Entä kahvimukit? Useissa yrityksissä edelleen tarjotaan vieraille kahvia ja teetä paperi- ja muovimukeista. Mitä jos säästettäisiin huomattavia euroja, sekä ympäristöä, siirtymällä kunnon mukeihin? Tai antamalla näitä kunnon setti liikekumppanille lahjaksi, kehoituksella siirtää heidän muovimukinsa historiaan? Samalla periaatteella sekä asiakkaita että liikekumppaneita voi kehoittaa panostamaan laatuun, kestävyyteen. Tarjoa kestäviä kangaskasseja, kierrätetystä materiaalista tehtyjä tarvikkeita, kunnon mukeja ja mukana vaikka esitteen muodossa helppoja kierrätysideoita. Näin luot paitsi kuvan modernista ja ajattelevasta yrityksestä joka kantaa oman osansa vastuusta, mutta jakaa tietoa myös eteenpäin muille - hauskalla tavalla.
Lue myös:
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla
Vastuullisemmat yrityslahjat
Vastuullisemmat ostoskassit
Vastuullisemmat termosmukit
Liikelahjat omalla logolla
Yrityslahjat omalla logolla
Mainoslahjat omalla logolla
Yritystekstiilit omalla logolla
Mainosvaatteet omalla logolla
Mainostuotteet omalla logolla
Asiakaslahjat omalla logolla
Ekologisemmat T-paidat painatuksella
Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Alallamme on vakiintunut käytäntö että tavarantoimittaja varaa oikeuden yli- tai alitoimituksiin. Tyypillisesti "varaus" on esim 10% alkuperäisestä tilauksesta. Tämä koskee tehtaita ja tukkureita ja sitä kautta loppujen lopuksi koko jakelukanavaa. Mistä tämä käytäntö johtuu?
Otetaan esimerkki: Talencolta tilataan 1000 ekokassia 1-värisellä painatuksella. Jos määrä painetaan jo tehtaalla, voi tehdas valita ompeleeko se tasan 1000 kassia vai hieman ylimääräisiä. Jos he ompelevat tasan 1000 ja painatus ja ompelu onnistuu ensimäisellä yrittämällä täydellisesti, niin silloin kaikki on hyvin, asiakas saa tasan tilaamansa määrän kasseja.
Todellisuudessa esim. painatus ei kuitenkaan aina onnistu ensimmäisellä yrittämällä täydellisesti. Värien ja asettelun suhteen saatetaan joutua hieman kokeilemaan miten päästään parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Koska asiakkaan tilausmäärä saattaa hyvin olla laskettu pienimmän riittävän määrän mukaan joutuu tehdas varaamaan hieman ylimääräistä jotta asiakas saa haluamansa.
Ylijäämäkassien suhteen on tietenkin olemassa vain kaksi vaihtoehtoa: hävittää ne tai toimittaa asiakkaalle. Lisääntyvän ympäristötietouden myötä lienee täysin mahdotonta ajatella että jokaisesta toimituksesta laitetaan tietty prosentti tuotteita roskiin. Puhumattakaan siitä että hävikki pitäisi joka tapauksessa kompensoida hinnoissa. Eli käytännössä tehtaalla ei siis ole juurikaan muita vaihtoehtoja kuin toimittaa ne asiakkaalle.
Vaikka tämä esimerkki kuvaa tehdastoimitettuja kasseja, on tilanne täysin sama jos kyseessä on tavallinen varastotuote.
Lue myös:Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaanMiten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinäOnko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?Kuinka brändi positioidaan?Liikelahja vahvistaa brändiäKuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?Liikelahja vahvistaa brändiäAsiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takanaTaistelu muoviroskaa vastaan kiihtyyMitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?Aiheeseen liittyviä tuotteita:- Kangaskassit painatuksella Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla Vastuullisemmat yrityslahjat Vastuullisemmat ostoskassit Vastuullisemmat termosmukit Liikelahjat omalla logolla Yrityslahjat omalla logolla Mainoslahjat omalla logolla Yritystekstiilit omalla logolla Mainosvaatteet omalla logolla Mainostuotteet omalla logolla Asiakaslahjat omalla logolla Ekologisemmat T-paidat painatuksella Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
Katso myös:
Liikelahjat yrityksen logolla
Mitä muut asiakkaat ovat sanoneet?
"......haluan esittää kiitokset erittäin tyylikkäästä tavarasta mitä sain......kassi on täydellinen!...Palvelunne on ensiluokkaista, kiitos tähänastisesta..."
Sanna M., tampere
Pheebs-kassi 150 g/m2, kierrätysmateriaalista valmistettu 7L, luonnollinen-pilkullinen
Logo: silkkipainatus eteen
Logo: silkkipainatus eteen