Brändit
Kaikki tuotteet tässä kategoriassa
Tuotteet 1 – 30 / 3772
Tuotteita/sivu
1.
vesipullo, läpinäkyvä, musta
Arvio: 0.00 €/kpl
vesipullo, läpinäkyvä, musta
Tuote# TBC110NDP-4PAPNE_TP4110.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Väri: läpinäkyvä, musta
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
2.
Makeinen, valkoinen
Arvio: 2.52 €/kpl
Makeinen, valkoinen
Tuote# 1932LS.100_11146_TP6362.52 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1152kpl
Sis. digitaalinen painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Mini hinged tin with printing with approx. 23 gram logo/shaped mintsingredients sticker and seal included, technical pos...
Väri: valkoinen
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
3.
Makeinen / , keltainen
Arvio: 1.84 €/kpl
Makeinen / , keltainen
Tuote# 1933.500_11001_TP6361.84 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. digitaalinen painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Printed micro hinged tin filled with approx. 9 gram mintsingredients sticker and seal included.Shelf life : 36 months.F...
Väri: keltainen
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
4.
Kortti Pin Turmi, sininen
Arvio: 0.74 €/kpl
Kortti Pin Turmi, sininen
Tuote# 13741019000_TP6350.74 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. tampopainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Pin in a wide range of tones with a glossy finish body in varied colors and safety pin closure.
Väri: sininen
Varastosaldo: Vähintään 25048 kpl
5.
Lure muovinen jääkaappimagneett...
Arvio: 1.01 €/kpl
Lure muovinen jääkaappimagneetti, läpikuultava-valkoinen
Tuote# 21057100_TP0011.01 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. digitaalinen painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Suosittu magneetti, joka on ihanteellinen edullisiin mainoskampanjoihin. .Mallikappaleet saatavilla bestseller- väreissä...
Väri: läpikuultava-valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 10000 kpl
6.
Avaimenperälamppu Skyway keyrin...
Arvio: 0.00 €/kpl
Avaimenperälamppu Skyway keyring, valkoinen
Tuote# AP810717-01_TP4190.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. tampopainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Car shaped plastic keyring with white LED flashlight and metal ring. With button cell battery.
Väri: valkoinen
Varastosaldo: Vähintään 4227 kpl
7.
Makeinen, valkoinen
Arvio: 0.91 €/kpl
Makeinen, valkoinen
Tuote# 7007.100_TP6360.91 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 2000kpl
Sis. painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Turbo Fruit jelly in white foil, approx. 10 g fruit jellyIn a rush? With this bag of gummy bears, you are giving away a ...
Väri: valkoinen
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
8.
Avainketju Keyring Teddy Tedcha...
Arvio: 3.30 €/kpl
Avainketju Keyring Teddy Tedchain, keltainen
Tuote# 19891005000_TP6353.30 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 500kpl
Sis. tampopainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Teddy bear keychain with t-shirt in a fun range of bright tones.Polyester
Väri: keltainen
Varastosaldo: Vähintään 2389 kpl
9.
Makeinen, musta
Arvio: 3.28 €/kpl
Makeinen, musta
Tuote# 7510.200_TP6363.28 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 504kpl
Sis. tampopainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Printed tin filled with approx. 60 gram fruit sweetsingredients sticker and seal included.Shelf life : 18 months.
Väri: musta
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
10.
Avaimenperä SNIPER
Arvio: 0.00 €/kpl
Avaimenperä SNIPER
Tuote# KC6486-17_TP0470.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. lasermerkkaus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Metallinen talon muotoinen avaimenperä.
Väri: kiiltävä-hopea
Varastosaldo: Vähintään 8375 kpl
11.
Clic clac -pastillit, natural m...
Arvio: 0.00 €/kpl
Clic clac -pastillit, natural minttu
Tuote# 1PE00031_TP0010.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. digitaalinen painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Natural minttupastillit peltirasiassa, joka aukeaa helposti painalluksella. Saatavilla on monenlaisia värejä ja erilaisi...
Väri: oranssi
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
12.
Sokerikeksi, läpinäkyvä
Arvio: 1.89 €/kpl
Sokerikeksi, läpinäkyvä
Tuote# 5120.102_30053_TP6361.89 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 500kpl
Sis. sokkopainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Cookie debossed on the top, individually wrapped in transparent biodegradable foilIndulge in irresistible delight with o...
Väri: läpinäkyvä
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
13.
Clic clac -pastillit, erittäin ...
Arvio: 0.00 €/kpl
Clic clac -pastillit, erittäin vahva sokeriton minttu
Tuote# 1PE00194_TP0010.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. digitaalinen painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Erittäin vahvat minttupastillit peltirasiassa, joka aukeaa helposti painalluksella. Saatavilla on monenlaisia värejä ja ...
Väri: oranssi-matto
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
14.
Garo muovinen jojo, vihreä
Arvio: 1.39 €/kpl
Garo muovinen jojo, vihreä
Tuote# 21011501_TP0011.39 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. digitaalinen painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Muovinen jojo ? hauska tapa mainostaa tuotemerkkiä. EN71 hyväksytty.PFM tuotteiden toimitusajoissa on tällä hetkellä vii...
Väri: vihreä
Varastosaldo: Vähintään 10000 kpl
15.
RFX H-12 PVC-heijastinmerkki
Arvio: 0.00 €/kpl
RFX H-12 PVC-heijastinmerkki
Tuote# 1PR10413_TP0010.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. digitaalinen painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Kiinnitä heijastin vaatteisiin, laukkuun tai ulkoilutuotteeseen lisätäksesi näkyvyyttä pimeässä. Käyttämällä näitä serti...
Väri: neon-keltainen
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
16.
Makeinen, valkoinen
Arvio: 0.80 €/kpl
Makeinen, valkoinen
Tuote# 1603.100_TP6360.80 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. digitaalinen painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Little box full colour printed with 3 Compli'mintsShelf life : 36 months.
Väri: valkoinen
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
17.
Avaimenperäpoletti Dromo keyrin...
Arvio: 0.00 €/kpl
Avaimenperäpoletti Dromo keyring, hopea
Tuote# AP810736_TP4190.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. kaiverrus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Car wheel shaped metal keyring with shopping trolley coin, in black gift box.
Väri: hopea
Varastosaldo: Vähintään 5846 kpl
18.
nimikilpi, ruskea
Arvio: 0.00 €/kpl
nimikilpi, ruskea
Tuote# PCTPEDDCDYMR_TP4290.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Väri: ruskea
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
19.
Stressinpoisto Jimmy antistress...
Arvio: 0.00 €/kpl
Stressinpoisto Jimmy antistress ball, sininen
Tuote# AP810387-06_TP4190.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. tampopainatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Car shaped antistress ball.
Väri: sininen
Varastosaldo: Vähintään 6167 kpl
20.
Original Lanyards . Lanyard Tube Short Set. Perus...
Arvio: 2.49 €/kpl
Original Lanyards . Lanyard Tube Short Set. Perusmallit, valkoinen, kuninkaallinen
Tuote# 75090-382_TP3812.49 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 500kpl
Sis. aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Räätälöitävä Original Lanyards® lyhyt putkikaulanauha polyamidia jossa 40 vakioväriä muokattavaksi. Sisältää seuraavat l...
Väri: valkoinen, kuninkaallinen
Varastosaldo: Vähintään 22444 kpl
21.
Avainketju Eternity calendar ke...
Arvio: 0.00 €/kpl
Avainketju Eternity calendar keyring, hopea
Tuote# AP809516_TP4190.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. kaiverrus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Metal keyring with rotating perpetual calendar until 2060. In black gift box.
Väri: hopea
Varastosaldo: Vähintään 9804 kpl
22.
Pinssit Lark metal badge, hopea
Arvio: 0.00 €/kpl
Pinssit Lark metal badge, hopea
Tuote# AP757005-21_TP4190.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. linssitarra,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Epoxy domed metal badge. Price includes epoxy dome printing. MOQ: 100 pcs.
Väri: hopea
Varastosaldo: Vähintään 17362 kpl
23.
hi!dea CLAPPY. Räikkä, musta
Arvio: 0.93 €/kpl
hi!dea CLAPPY. Räikkä, musta
Tuote# 98073-103_TP3810.93 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. 4c uv-digitaalinen painat,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Räikkä. Ideaalinen juhliin ja peleihin. Saatavilla useissa eri väreissä. 85 x 185 x 19 mmMuoviPacking : Muovipussiin - R...
Väri: musta
Varastosaldo: Vähintään 11080 kpl
24.
vesipullo, läpinäkyvä, vihreä
Arvio: 0.00 €/kpl
vesipullo, läpinäkyvä, vihreä
Tuote# TBC100PA-2VE_TP4110.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Väri: läpinäkyvä, vihreä
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
25.
Makeinen, valkoinen, läpinäkyvä
Arvio: 3.85 €/kpl
Makeinen, valkoinen, läpinäkyvä
Tuote# 1041.131_11086_TP6363.85 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 500kpl
Sis. digitaalinen painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Small bag with full colour printed header card, filled with 100 gram sweetsShelf life : 36 months.Filling : Mentos mint
Väri: valkoinen, läpinäkyvä
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
26.
Makeinen, oranssi, läpinäkyvä
Arvio: 2.37 €/kpl
Makeinen, oranssi, läpinäkyvä
Tuote# 1790.138_11057_TP6362.37 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 500kpl
Sis. tarra,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Micro glass jar 50 ml with full colour sticker on the lid, filled with sweetsShelf life : 18 months.Filling : Metallic ...
Väri: oranssi, läpinäkyvä
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
27.
Clic clac -kanelipastillit
Arvio: 0.00 €/kpl
Clic clac -kanelipastillit
Tuote# 1PE00596_TP0010.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. digitaalinen painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Kanelipastillit peltirasiassa, joka aukeaa helposti painalluksella. Saatavilla on monenlaisia värejä ja erilaisia sisält...
Väri: matta-hopea
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
28.
vesipullo, läpinäkyvä, musta
Arvio: 0.00 €/kpl
vesipullo, läpinäkyvä, musta
Tuote# TBC184-40L-NE_TP4110.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Väri: läpinäkyvä, musta
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
29.
vesipullo, valkoinen, valkoinen
Arvio: 0.00 €/kpl
vesipullo, valkoinen, valkoinen
Tuote# TBC160DP-50-1BL_TP4110.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Väri: valkoinen, valkoinen
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
30.
Clic clac -suklaat
Arvio: 0.00 €/kpl
Clic clac -suklaat
Tuote# 1PE00321_TP0010.00 €/kpl Hinta-arvio kun määrä 1000kpl
Sis. digitaalinen painatus,
aloituskulut ja rahti. Alv 0 %.
Suklaata peltirasiassa, joka aukeaa helposti painalluksella. Saatavilla on monenlaisia värejä ja erilaisia sisältövaihto...
Väri: punainen
Varastotuote: kysy saldo myyjältä
Mainoslahjat messuilla ja tapahtumissa: lahjojen tehokkaan käytön salaisuudet
Mainoslahjat ovat tehokas tapa edistää brändiäsi messuilla ja tapahtumissa, mutta niiden tehokas käyttö vaatii suunnittelua ja strategiaa. Tässä muutamia vinkkejä:
Mieti, ketkä tapahtumaan osallistuvat ja millaisista lahjoista he todennäköisesti ilahtuvat. Valitse lahjat teeman mukaan. Lahjojen tulisi tukea tapahtuman teemaa ja olla käytännöllisiä samalla heijastaen brändiäsi.
Voit myös hyödyntää personointimahdollisuuksia: lisää mainoslahjoihin brändisi lisäksi vaikka viesti, joka tekee niistä ainutlaatuisia. Varmista, että lahjat vahvistavat brändiäsi ja tekevät sen tunnistettavaksi.
Tee strateginen jakelusuunnitelma: suunnittele, miten ja milloin jaat lahjoja sekä kenelle. Sijoita lahjojen jakopaikat strategisesti, jotta mahdollisimman monet näkevät ne. Voit kehittää aktiviteetteja tai kilpailuja, joissa lahjoja jaetaan, mikä lisää osallistujien sitoutumista ja kiinnostusta. Muista että tavoitteesi on että mainoslahjoja ei jää yli ja joudu hävikkiin, vaan että kaikki tulevat käytetyiksi.
Kerää palautetta ja seuraa, kuinka hyvin mainoslahjat toimivat. Näin pystyt parantamaan strategiaasi tulevaisuudessa ja ymmärtämään, mitkä lahjat toimivat parhaiten kohderyhmällesi.
Nämä muutamat vinkit auttavat sinua hyödyntämään mainoslahjat tehokkaasti messuilla ja tapahtumissa, mikä edistää brändisi tunnettuutta ja sitouttaa asiakkaitasi.
Lue lisää messuista
Näillä saat huomiota messuilla
Kuinka onnistut messuilla?
Kuinka selviät messuista hengissä ja hyvinvoivana
Hyvä ja toimiva messulahja on messuosastosi välttämätön viimeistelijä
Aiheeseen liittyviä tuotteita
- Liikelahjat
- Yrityslahjat
- Asiakaslahjat
- Mainoslahjat
- Brändituotteet
- Yrityksen mainostekstiilit
Tarvitaanko mainoslahjoja?
Mainonta tehdään online, ja sillä hyvä. Mainoslahjojen, kuten huulirasvojen ja muiden giveaway-tuotteiden, aika on ohi. Vai onko? Ei ole. Piilaakso on hyvä esimerkki siitä. Siellä uuden teknologian ja start-up-yritysten Mekassa suorastaan rakastetaan konkreettisia mainoslahjoja. Lue tästä aikaisempi blogikirjoitus "Miksi Piilaaksossa rakastetaan promotuotteita?"
Messuilla edullisille mainoslahjoille on useampi tehtävä: ne toimivat stoppareina, eli niillä saa ohikulkijat pysähtymään ja niiden avulla pääsee jutun alkuun Ja ne jäävät saajien käyttöön ja (liikkuvaksi) mainokseksi pidemmäksikin ajaksi. Advertising Speciality Instituten (ASI) tekemän tutkimuksen mukaan suurin osa ihmisistä pitää saamiaan mainolahjoja keskimäärin kahdeksan kuukautta. Todellinen aika riippuu tuotteesta: sateenvarjot kestävät 14 kuukautta ja päähineet vain seitsemän. Kuitenkin aika paljon pidempään kuin ruudulla vilahtava pop-up-ikkuna.
Oleellista giveaway-tuotteissa on painatus. Sen avulla brändisi näkyy. Alla lisäesimerkkejä Talencolta messujen edullisiksi jakotuotteiksi.
Lue myös:
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Omalla logolla
Digipainatus mainoslahjoille
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Huulirasvat logolla
- Mainoskynät
- Avaimenperät yrityksen logolla
- Kaulanauhat omalla painatuksella
- Heijastimet logolla painettuna
- Stressilelut yrityksen logolla
- Mikrokuituliinat / Puhdistusliinat omalla painatuksella
- Jääkaappimagneetit yrityksen painatuksella
- Mainoskassit
- Mainoslahjat
- Giveaway tuotteet
- Jakotuotteet
Miksi Piilaaksossa rakastetaan promotuotteita?
Piilaaksossa sen jakaminen alkaa heti, kun firma on saanut logon ja nimen. Lanseerausbileissä niitä lykätään joka käteen. Sitä näkyy kaduilla, messuilla, tapahtumissa ja lavoilla. Se antaa yhteishenkeä omille ja sitouttaa asiakkaita. Sitä teetetään aina, kun tekeillä on uusi projekti, hanke tai saavutus.
Piilaakson lemmikin nimi on swag eli promotuote tai liikelahja. Niitä jakaa valtaosa maailman toimialoista, mutta teknologiayritykset pitävät ehdotonta paalupaikkaa. Logolla varustettu esine kun antaa konkretiaa aineettomalle tekemiselle. Näin kirjoittaa Senja Larsen Kauppalehdessä (KL 5.8.2019) . Miten meillä Suomessa. Toimivatko promotuotteet yhtä hyvin? Ja mikä on trendi?
Skannaapa kotisi kaapit, laatikot ja työpöydät. Kuinka monta logotuotetta kangaskassia, t-paitaa, lippalakkia, kynää löydät? Jenkeissä asiaa on tutkittu, ja sen mukaan kotitalouksista löytyy keskimäärin 30 mainostuotetta. Vaikea äkkiseltään olisi väittää, etteikö meillä Suomessa tilanne ole varsin samansuuntainen.
Mainoslahjat ovat edelleen merkittäviä menekinedistäjiä. Yksi syy niiden tehokkuuteen on ihmisten, kuten muidenkin kädellisten, tarve keskinäiseen vaihtoon. Lisäksi lähes kaikissa kulttuureissa toimii ehdoton vastavuoroisuus: jos annat ihmisille jotain, tuntevat he olevansa vastuussa antaa jotain takaisin. Mainoslahjat toimivat myös siksi, että ne näkyvät henkilökohtaisessa tilassa. Näemme päivittäin jopa tuhansia mainoksia kadunvarsilla, lehdissä, netissä ja televisiossa, mutta ne jäävät paljon heikommin mieleen kuin ne tuotemerkit, jotka näemme kodin pöydällä tai keittiössä, tai joita käytämme töissä tai urhreiluharrastuksen parissa.
Mainoslahja on merkittävä markkinointityökalu melkein kaikilla toimialoilla. Huomioitavaa on, että mainoslahjat ovat erityisen suosittuja teknologia-alalla. Ilmiötä on selitetty niin, että teknologiayritysten tuotteet ovat todella monimutkaisia, tai sitten aineettomia. Tällöin konkreettinen esine auttaa jättämään muistijäljen tuotteesta, tai brändäämään sen.
Piilaakson sanotaan suorastaan rakastavan logotuotteita. Ja itse asiasssa varsin konservatiivisia tuotteita: suosituimpia brändituotteita ovat t-paidat, juomapullot, poolo- ja urheilupaidat, kassit, pipot ja lippikset logolla tietenkin. Piilaakson yritykset ja niiden tuotteet tulevat ja menevät nopeasti. Mainos- ja logotuotteet nähdään konkreettisuutensa vahvana markkinointikeinona. Kuvaavaa on, että Applen t-paidoista on tehty jopa kirja, jossa yrityksen historia esitetään mainos-t-paitojen kautta.
Liikelahjojen ongelma on siinä, että ne ovat monesti luonteeltaan kertakäyttötuotteita. Ongelma vain korostuu, kun ihmisten ympäristötietoisuus, samoin kuin muukin kuluttamiseen liittyvä eettinen tietoisuus, kasvaa. Tähän on myös reagoitu mainoslahjamaailmassa: Patagonia, Ventura-päällysvaatteiden valmistaja, ilmoitti huhtikuussa, että se kieltäytyy ompelemasta yrityksen logoja vaatteisiin, lukuun ottamatta yrityksiä, jotka huomioivat planeetan.Suunnilleen suoraan poisheitettävät, halpatyönä teetetyt, litium-ioni-akkuja ja muita myrkyllisiä aineita sisältävät tuotteet eivät taida olla uusi musta, vaikka sijansa elektroniikkaa sisältävillä mainoslahjoilla onkin.
Ylipäätään näyttää siltä, että mainos- ja liikelahjojen trendi vie pois kertakäyttötuotteista kohti kestävämpiä tuotteita, joita ihmiset voivat kunnioittaa ja arvostaa. Lisäksi usein kotimaisuus on yksi merkittävä kriteeri.
Lue myös:
Haptinen palaute koskettavaa markkinointia
Maailman menestyneimpiä ilmiöitä markkinoidaan oheistuotteilla
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
 Liikelahjat
 Yrityslahjat
 Asiakaslahjat
 Mainoslahjat
 Brändituotteet
 Yrityksen mainostekstiilit
 Promotuotteet
Digipainatus mainoslahjoille
Digipainatus muistuttaa tulostamista. Se voidaan tehdä sekä suorille että hieman kaartuville pinnoille ja se mahdollistaa äärimmäisen yksityiskohtaisen, valokuvamaisen värientoiston. Värien määrä ei vaikuta hintaan, vaan hinta muodostuu ensisijaisesti painoalan koon ja materiaalin mukaan. Myös aloituskustannukset ovat pienet, joten digipainatus sopii pienillekin kappalemäärille.
Digipainatus toimii erityisen hyvin monivärisissä teksti- ja logopainatuksissa. Painojälki on valokuvan tarkka ja kestävä. Digipainatus mahdollistaa myös erilaisia tehokeinoja, kuten kiiltävän- ja mattapinnan. Se kestää hyvin haalistumatta, eikä se vaurioidu helposti kovassakaan käytössä.
Pähkinänkuoressa:
Voit luoda ainutlaatuisen vaikutelman mattapintaisella, kiiltävällä tai kohoviimeistelyllä
Kestää erittäin hyvin haalistumista tai vaurioitumista
Sopii erinomaisesti pienille määrille
Sopii tasapintaisille tai hieman kaartuville pinnoille
Käy myös muoviin
Rajattomasti värivaihtoehtoja
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Mainostekstiilit painatuksella
LUE MYÖS
Artikkeleita merkkaustekniikoista
Merkkausmenetelmät mainospyyhkeisiin
Brodeerattu pyyhe viestii mainoslahjan laadusta
Brändäystietoutta
Brändäyksessä värillä on väliä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Toimiston brändäys edullisesti
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Mitä ovat PMS-värit? Kaikki mitä haluat tietää PMS-väreistä ja Pantone-värikartasta
Väriavaruus painotöissä, CMYK tai RGB?
Brändäyksen tärkeys
Rammstein-kohu vaikuttaa jopa oheistuotemyyntiin mistä on kyse?
Mitä yritys voi oppia brändinrakentamisesta Madonnalta?
Tuotteet omalla logolla
Artikkeleita Talencon tarjoamista palveluista
Näin Talenco palvelee liikelahja-asiakkaita
Liikelahjojen ja brändituotteiden varastointi
Helpompi etsiä tuotteita Talencon tarjonnasta
Näin hyödynnät tuotteiden etähallintaa, TOP-5 vinkit
Suosituimmat messulahjat vuonna 2015 Top-6
Yksin Helsingin messukeskuksessa järjestetään tänä syksynä messutapahtuma lähes 50 teeman ympärillä. Kun lisätään merkittävät alueelliset messut, voi sanoa, että messuja todella riittää. Ja kilpailu erottautumisesta on kova.
Helpottaaksemme asiakkaidemme messumarkkinointityötä, listasimme Talencon suosituimmat liike- ja mainoslahjat ovat juuri nyt. Eli millaisilla messulahjoilla pärjää kilpailussa pienimmällä riskeeraamisella. Katso ihmeessä, mikä sopisi sinun yrityksesi tarpeisiin:
1. LED Avaimenperät omalla logolla
2. Juomapullot omalla logolla
3. Puhdistusliinat omalla logolla
4. Kangaskassit painatuksella
5. Mainosmakeiset logolla
6. Give away -tuotteet painatuksella ja erityisesti***Kaulanauhat logolla ***Huulirasvat logolla***Stressilelut painatuksella
Katso tästä aikaisempi Talencon blogi messuista ja messulahjoista.
Mainoslahja on äänekäs kampanjamateriaali
Sitä tuntuu jotenkin valpastuvansa näin kun valtakunnalliset vaalit taas lähestyvät. Johtuu kai siitä, että olen viimeisen reilun parinkymmenen vuoden aikana saanut sekä harrastaa että tehdä ihan töitäkin vaalien kanssa. Myös seuraavissa vaaleissa puuhastelen, tosin vain hieman ulkosyrjällä yhdessä tukiryhmässä. Tarpeeksi lähellä kuitenkin, että vaalikiima herää.
Aloin miettimään vaalimateriaaleja. Olen jos jonkinlaisia nähnyt, mutta varsin harvoja hyviä. Jos minun pitäisi neuvoja antaa, neuvoisin ehdokkaita ja tukiryhmiä vähentämään kampanjateemoihin ja erityisesti paperiesitteeseen käytettyä aikaa ja rahaa, ja käyttämään hieman enemmän mielikuvitusta. Toki mielipiteet pitää esitellä, sen vaatii jo äänestäjän kuluttajansuoja, mutta ne voi ja joutuukin nykyään esittelemään lukuisissa vaalikoneissa. Niissä on kerrottava kantansa varsin tarkkaan suunnilleen kaikkeen. Verkossa nämä mielipiteet ovat sitten kaikkien kansalaisten luettavissa, ja ehdokkaan tehtävä on kampanjoida niin, että henkilö jää mieleen, ja tarvittaessa hänen kantansa voi käydä tarkistamassa verkosta.
Toisin kuin keskiverto politiikanvihaaja luulee, ehdokkaat itse maksavat vaalikampanjoiden kulut, säästetyin, kerätyin tai lainatuin varoin. Puolueet maksavat pääasiassa vain kattokampanjansa, ja tämä on pieni osa kansalaisille näkyvästä kampanjoinnista. Ehdokkaan oma talous siis säätelee kampanjamateriaalien valintaa. Jaettavien paperiesitteiden hyvä puoli on niiden edullisuus, mutta ilmaisia nekään eivät ole. Lisäksi paperiesitteiden hyviä puolia nykyaikana ovat, ovat, ovat...no jaa. Ja mikä on sen surullisempaa antimainontaa kuin nähdä ehdokkaan hengentuote loskaan tai tomuun tallaantuneena. Tai vielä pahempaa, nippukaupalla roskiin heitettynä. En aina allekirjoita väitettä että köyhällä ei ole varaa ostaa halvinta, mutta vaalimateriaalin kohdalla osittain tuen väitettä.
Omalla tavallaan uniikein kaikista näkemistäni vaalimateriaaleista on tainnut olla oli täytetty yhden rivin lottokuponki, johon oli lisätty ehdokkaan numero. Näitä ehdokas tukiryhmineen jakoi Helsingissä. Tätä esitettä tuskin yksikään vastaanottaja heitti pois ennen seuraavaa lottoarvontaa. Minusta aivan briljantti idea! Ehdokas ei ihan päässyt läpi, mutta keräsi ensikertalaisena todella tuhdin äänimäärän.
Äkikseltään lottokuponki tuntuu kalliilta, mutta mietitäänpä hetkinen: Lottorivi maksoi tuolloin alle euron kpl. Eduskuntavaaleissa 2011 läpimenoon Helsingin vaalipiirissä vaadittiin keskimäärin alle 7470 ääntä, Lapin vaalipiirissä alle 5000. Vähin äänin eduskuntaan pääsi kummassakin vaalipiirissä noin 3000 äänellä. Ei siis euron eikä parinkaan kappalehintainen vaaliesite ole mahdoton; läpimenneiden vaalibudjetit olivat kuitenkin valtaosalla joitain kymmeniä tuhansia. Osalla yhden äänen hinnaksi näytti tulleen yli kymmenen euroa. Varmaa on ainakin se, että huonoon ja mielikuvituksettomaan materiaaliin ei kannata laittaa senttiäkään.
En voi kuitenkaan suositella lottokuponkia vaalimateriaaliksi, sillä se on niin uniikki, että sen keksijällä on ikään kuin yksinoikeus siihen. Hyviä kampanjointivälineitä ovat sellaiset, jotka ovat houkuttelevia, joita on helppo jakaa, joihin saa painettua välttämättömän informaation (ehdokkaan nimi, kotisivun osoite, slogan tai oivallus, puolueen tunnus ja viimeisille viikoille ehdokasnumero), joka saa vastaanottajan hyvälle mielelle, ja josta tämä jopa hyötyy. Vielä kun vaalimainos on sellainen, jota saaja ei heitä pois, ollaan aika optimaalisessa kampanjamateriaalissa. Jos sitten ehdokas tai tukiryhmä vielä keksii mielellään kampanjavälineen ja ehdokkaan yhdistävän sanaleikkimäisen sloganin, niin tulos on oleva hyvä! (Jollei nyt ihan toivoton ehdokas ole...)
Katsoin läpi Talencon liikelahjat ja mainoslahjat. Valitsin niistä neljä tuotetta, joita niiden hinta-laatu-suhteen takia suosittelisin vaalikampanjaan. Nämä eivät ole paremmuusjärjestyksessä, kukin ehdokas ja puolue löytää itselleen sopivimman vaihtoehdon (tai jonkun muun tuhansista mahdollisista).
Edullisin ja omalla tavallaan toimiva on vaalimakeinen, jonka käärepaperiin voi painattaa välttämättömän informaation. Makeinen jättää mukavan muiston ehdokkaan kohtaamisesta. Ja ahneempi vastaanottaja ottaa useamman, ja jakaa niitä kavereilleenkin, tehden näin jalkatyötä ehdokkaan puolesta. Toisena suosittelen jääkaappimagneettia . Parhaassa tapauksessa ehdokas ja hyvä slogan näkyvät vastaanottajalle koko vaalikauden aina jääkaapilla käytäessä. Kolmanneksi nimeän huulirasvan . Huulirasvaa käyttävät iso osa ihmisistä ympäri vuoden. Se on toimiva ja hyödyllinen, joten se todennäköisesti otetaan mielellään vastaan. Slogania suunnittelussa huulirasvaan vain on vain taivas rajana! Neljäntenä hyvänä jaettavana pidän heijastinta . Se sisältää 100-% positiivisen, välittävän ja lämpimän viestin itsessään. Se myös säilyy pitkään saajallaan ja antaa mahdollisuuden välkyille sloganeille.
Noita valitessani painoi myös se, että Talenco pystyy toimittamaan niitä niin, että jos liipaisinta painetaan lopullisesti heti 19.3. jälkeen, kun ehdokasnumerot saadaan, ovat materiaalit ehdokkailla pääosin maaliskuun lopulla, tärkeimpinä viimeisinä kampanjaviikkoina. Ilman ehdokasnumeroita kampanjamateriaalit saa toki aiemmin. Kun Talenco vielä pystyy tarjoamaan graafikkoapua materiaalin viimeistelyyn, kannattaa vakavasti harkita tarjousta, ja ryhtyä toimeen heti. Toivotan vaalimenestystä kaikille sopivasti!
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Liikelahjat
Mainoslahjat
Brändituotteet
LUE LISÄÄ
Ilmiö presidentinvaaleissa: liikelahjat
Brändituotteet ja kestävä kehitys
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Brändituotteet ja vastuullisuus
Lue lisää Talencon palveluista
Näin Talenco palvelee liikelahja-asiakkaita
Liikelahjojen ja brändituotteiden varastointi
Helpompi etsiä tuotteita Talencon tarjonnasta
Näin hyödynnät tuotteiden etähallintaa, TOP-5 vinkit
Artikkeleita myynnistä ja markkinoinnista
Yhteenkuuluvuutta mainostekstiileillä ja brändivaatteilla
Miksi asiakkaan sitouttaminen tunnetasolla on tärkeää yritykselle?
Miksi henkilökunnan sitouttaminen on tärkeää?
Asiakaslahjat, liikelahjat ja pykologia niiden takana
Liikelahjojen kohdentaminen eli targetointi
Miksi kauttaaltaan painettujen brändituotteiden suosio kasvaa ja kenelle ne parhaiten sopivat?
Sisäinen markkinointi ja tehokkaampi etätyö
Haptinen palaute koskettavaa markkinointia
Uusasiakashankinta - korvataanko laatua määrällä?
Tuotteet omalla logolla
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Miksi Piilaaksossa rakastetaan promotuotteita?
Maailman menestyneimpiä ilmiöitä markkinoidaan oheistuotteilla
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Mitä ominaisuuksia liikelahjojen vastaanottajat arvostavat?
Noudata etikettiä ja vältä virheet liikelahjojen antamisessa
Hyvä ja toimiva messulahja on messuosastosi välttämätön viimeistelijä
Kielitoimiston sanakirjan mukaan messut ovat mainos- ja kauppatarkoituksessa järjestetty suuri (teollisuus)tuotteiden näyttely. Messujen nimen alkuperä juontuu kirkolliseen messuun: Vanhoina aikoina suuria kauppa- ja markkinatapahtumia järjestettiin suurten juhlapyhien aikoihin ja siten messujumalanpalveluksen jälkeen, ruvettiin sanaa "messu" käyttämään myös kyseisistä tapahtumista. Nimi jäi elämään, ja Suomen ensimmäiset messut, Suomen Suurmessut, järjestettiin Helsingissä Johanneksenkirkon kentällä kesällä 1920. Niillä oli lähes 1000 näytteilleasettajaa ja yli 120 000 kävijää. Vastaavaan kävijämäärään ei päässyt vuonna 2014 edes kävijämäärältään vuoden suurin messutapahtuma Asuntomessut. Siellä kävijöitä oli runsaat 114 000.
Messuilla valmistajat ja jälleenmyyjät sekä myyvät että esittelevät tuotteitaan. Ostajina ovat jälleenmyyjät tai bisnespartnerit sekä kuluttajat. Messuja järjestetään suurelle yleisölle avoimina yleisötapahtumina tai rajatulle kohderyhmälle suunnattuina ammattitapahtumina. Messuilla yritykset voivat suoranaisen myymisen lisäksi ylläpitää ja luoda asiakaskontakteja, ja verkostoitua oman toimialan ja sidosryhmien edustajien kanssa. Ylipäätään voi jakaa tietoa omasta yrityksestä ja sen tuotteista sekä kerätä toimialaa koskevaa tietoa.
Oman alan messuille osallistuminen on joillain aloilla lähes välttämätöntä, vaikka niiden aiheuttamia kuluja ei saisikaan messumyynnillä tai sieltä suoraan tulevilla liideillä nopeasti kuitatuiksi. Kun vielä osallistuminen on melko kallista (esim. Helsingin kirjamessuilla ständin neliöhinta on yli 100 /m²),
kannattaa messuosallistumiseen panostaa sekä suunnittelussa että toteutuksessa. Muuten niihin laitettua investointia on vaikea saada takaisin tuloksissa.
Ensiarvoista on sitoutunut henkilöstö. Sisäänpäin kääntyvän vaikutelman antava ständihenkilöstö, oma tai vuokrattu, on pahinta antimainosta, mitä yritys voi messuilta saada. Henkilöstön asennetta ei voi kalliillakaan esillepanolla korvata. Iloisuus ja positiivisuus kuuluvat messuilla asiaan, vaikka iltaa kohti jalkoja jo särkisikin.
Messuilla käydään kovaa kilpailua asiakkaista. Tapahtumasta riippuen jopa sadat saman alan yritykset voivat olla samassa tilassa ja panna kukin parastaan saadakseen vierailijoita osastoilleen. Homma on usein pienestä viimeistelystä kiinni.
Tässä astuu Talenco esiin asiantuntijana. Vakiintuneena toimijana tunnemme eri toimialat ja niille kiinnostavimmat ja sopivimmat promootiotuotteet. Meiltä saat messulahjat yrityksesi näköisiksi valittuina ja pakattuina. Valikoimamme löytyy pieniä ja edullisia yleisölle jaettavia messulahjoja, omalla painatuksella, kuten esimerkiksi makeisia tai huulirasvoja . Toisaalta meiltä löydät myös arvokkaammat, kestävät ja mieleenpainuvat liikelahjat merkittävimmille yhteistyökumppaneille ja avainasiakkaille. Voit tarkastella messulahjojamme keskitetysti täältä.
Voit pyytää meiltä ehdotusta tai suoraan tarjousta. Ota yhteyttä, niin saamme etsitään yhdessä messulahja, joka toimii messuosastosi viimeisenä silauksena, hunajapurkkina, joka houkuttelee yrityksesi kannalta tärkeimmät ihmiset pysähtymään osastollesi.
Lue lisää:Näillä saat huomiota messuillaKuinka onnistut messuilla?Kuinka selviät messuista hengissä ja hyvinvoivanaTuotteet omalla logollaMainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavallaKannattako pienen yrityksen osallistua messuille näytteilleasettajana?
Aiheeseen liittyviä tuotteita: Mainoslahjat yrityksen logolla Messulahjat Liikelahjat Mainoskassi painatuksella Stressilelut logolla Kaulanauhat Huulirasvat logolla Latauskaapelit logolla Yritystekstiilit Mainoskarkit Mainoskynät logolla Heijastimet painatuksella Kangaskassit yrityksen painatuksella Mainoskassit yrityksen painatuksella Vesipullo logolla Työkalut logolla Muistilaput logolla Huulirasva painatuksella Käsidesit ja muu suojaus Juomapullo logolla Suolaiset pikkupurtavat omalla logolla Patukat omalla logollla Yritysvaatteet logolla Tuubihuivit logolla Reput omalla logolla Muistikirjat omalla logolla Kynät logolla Powerbank varavirtalähteet
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Koska toimin liikelahjojen ja mainoslahjojen maailmassa, pääsen päivittäin näkemään yllin kyllin upeasti hoidettuja brändejä.
Se että hyvin hoidettu brändi on merkittävä tekijä yrityksen menestymisessä on yleisesti tunnettu. Asiaa mitataan jatkuvasti ja tulokset ovat yksiselitteisiä: brändiin ei ainoastaan kannata panostaa, sen on oltava yksi yrityksen tärkeimmistä fokuksista.
Asiakaslahjat puolestaan ovat luonnollinen osa lähes kaikkien yritysten hoitaa tapaa hoitaa suhdeverkostojaan. Yrityslahjan antaminen merkitsee sitä että kiinnitämme huomiota toisiimme: työtekijöihin, asiakkaisiin, vieraisiin. Osoitamme heille arvostusta. Kun palvelut monella tapaa automatisoituvat ja puhelimeen vastaa call center, on yhä tärkeämpää kiinnittää huomiota ihmisiin.
Liikelahja tai mainoslahja on uniikki markkinoinnin työkalu, koska parhaassa tapauksessa se yhdistää nämä kaksi kriittisen tärkeää elementtiä jokaisen yrityksen toiminnassa: brändin vahvistamisen ja asiakassuhteiden vaalimisen.
Oman kokemukseni perusteella parhaat brändit (lue: menestyneimmät yritykset) hoitavat myös liikelahjojen hankinnan suunnitelmallisesti ja pitkäjännitteisesti. Koska he uskovat että se maksimoi yrityksen menestyksen.Lue myös:- Tarvitaanko mainoslahjoja- Omalla logolla- Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Aiheeseen liittyviä tuotteita:- Mainoslahjat- Liikelahjat- Asiakaslahjat- Yrityslahjat
Haptinen palaute - koskettavaa markkinointia
Haptinen palaute tarkoittaa tuntoaistiin pohjautuvaa kokemusta. Tekniikassa tätä hyödynnetään nykyaikana ennenkaikkea mobiililaitteissa (puhelin värisee sen soidessa) tai esimerkiksi konsolipeleissä joissa ruudulla tapahtuva räjähdys aiheuttaa kontrollerin värisemisen pelaajan käsissä. Markkinoinnissa ja viestinnässä nojataan edelleen kuitenkin ennenkaikkea visuaaliseen sekä audiopohjaiseen viestintään. Luotetaan kuluttajan haluun tulkita asioita näkemisen ja kuulemisen kautta, vaikka täyteen tupatussa nykymaailmassa erilaiset ärsykkeet saavat ihmisen kaipaamaan hiljaisuutta ja yksinkertaisuutta. Samalla unohdetaan jatkuvassa ärsykevirrassa se tosiasia että ihmiset unohtavat helposti näkemänsä ja kuulemansa, kun taas tunne, kosketus säilyy mielessä pitkään. Ihminen syntyy koskettamaan jo kauan ennenkuin tämä pystyy näkemään tai kuulemaan, saati ymmärtämään näkemäänsä.
Luontainen halu kosketella esineitä, jopa ainakin lapsena maistamaan niitä, on iskostunut selkäytimeen. Esineiden piteleminen, tunnustelu, tuo asian konkreettisemmaksi. Mieli muistaa miltä esineen pinta tuntuu, onko se sileä, pehmeä, teräväreunainen, ja luo tätä kautta mielikuvia itse tuotteesta. Valloilla oleva käsitys siitä että ihmiset toimivat erityisesti visuaalisten ärsykkeiden varassa ja rakentavat näin maailmaansa ei enää pidä paikkaansa. Tästä huolimatta juuri haptinen palaute on usein jätetty täysin huomiotta markkinoinnissa. Markkinointi lähtee iskulauseista, isoista ja huomion kiinnittävistä kuvista, loputtomista rallatuksista. Kekseliäinkään slogan ei jää kuluttajan mieleen pyörimään ilman vakuuttavaa todistetta siitä että taustalla on toimiva tuote. Rallatuksen voi muistaa mutta ostatko tuotteen hokeman perusteella? Markkinointi joka tuo tuotteen ja viestin kirjaimellisesti iholle on trendi joka kasvaa, mutta jota pitäisi ajatella vielä enemmän. Mainoskirje joka putoaa kuluttajan pöydälle voi vaikuttaa positiivisesti vastaanottajaan, verrattuna perinteiseen sähköpostiin. Kuoren ja paperin laatu, kädessä tuntuva paino ja pinnan karhea materiaali voi herättää mielikuvan laadusta, aikeesta, välittämisestä täysin eri tavalla. Katalogin selaaminen neutraalissa ympäristössä antaa tuotteista täysin eri kuvan kuin itse sen koskettaminen, kokeileminen ja tunteminen.
Promootiotuotteissa, joissa usein myydään enemmänkin ideaa ja brändiä kuin varsinaista tuotetta, tunne on tärkeä. Miten myyt luotettavuutta, uskottavuutta, miten vakuutusyhtiö kertoo olevansa hyvä? Esite joka listaa asioita, vaikka kuinka tyylikkäästi, ei erotu kilpaijoistaan millään tavalla. Tuotteessa ei ole mitään konkreettista; mielikuvat syntyvät hyvin valittujen promotuotteiden kautta. Matkanjärjestävät voivat tuottaa esitteitä toisensa perään, mutta miten kävisi jos tarjolla olisi kohdemaan tuotteita, makuja, rasiallinen kahvipapuja josta maa on tunnettu? Arvoja voi välittää myös käytettyjen materiaalien kautta, kierrätystä, rosoista, vakaata ja laadukasta terästä. Tuotteen keveys viestii usein heppoisuutta; oikein valittuna promootiotuote viestii juuri oman brändisi arvoja. Kevytkin voi olla paikallaan, jos se on viestisi ydin. Jos myisit tyynyjä, eikö laadukkaalle paperille kirjoitettu kirje vastaanottajalle keveän sulan kera olisi viehättämpi viesti kuin sähköposti? Konkreettisten tavaroiden antaminen kuluttajalle tuo myös omistajuuden tunteen; tuntemalla brändin viestin sitoutuminen ja idean alulle paneminen on sanallista viestiä vankempaa. Mitä nokkelammin valittu promootiotuote on, sitä enemmän kuluttaja on sen kanssa toivottavasti tekemisissä. Viesti välittyy ja vahvistuu. Siksi oikean tuotteen valitseminen on tärkeää sekä vaatii pohdintaa. Kirjeen mukana lähetetty käsin kosketeltava lahja auttaa takuuvarmasti muistamaan itse kirjeen paremmin kuin mikä vaikutus pelkällä kirjeellä olisi koskaan ollut vastaanottajalleen.
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Liikelahjat
 Yrityslahjat
 Asiakaslahjat
 Mainoslahjat
 Brändituotteet
 Yrityksen mainostekstiilit
- Promotuotteet
- Tyynyt
- Paperituotteet
LUE LISÄÄ
Brändituotteet ja kestävä kehitys
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Brändäystietoutta
Brändäyksessä värillä on väliä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Toimiston brändäys edullisesti
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Mitä ovat PMS-värit? Kaikki mitä haluat tietää PMS-väreistä ja Pantone-värikartasta
Väriavaruus painotöissä, CMYK tai RGB?
Brändäyksen tärkeys
Artikkeleita myynnistä ja markkinoinnista
Yhteenkuuluvuutta mainostekstiileillä ja brändivaatteilla
Miksi henkilökunnan sitouttaminen on tärkeää?
Miksi asiakkaan sitouttaminen tunnetasolla on tärkeää yritykselle?
Asiakaslahjat, liikelahjat ja pykologia niiden takana
Liikelahjojen kohdentaminen eli targetointi
Miksi kauttaaltaan painettujen brändituotteiden suosio kasvaa ja kenelle ne parhaiten sopivat?
Sisäinen markkinointi ja tehokkaampi etätyö
Uusasiakashankinta - korvataanko laatua määrällä?
Tuotteet omalla logolla
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Miksi Piilaaksossa rakastetaan promotuotteita?
Maailman menestyneimpiä ilmiöitä markkinoidaan oheistuotteilla
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
22,7 milj USD yhteen ainoaan kampanjaan
Tänä päivänä on vaikea ajatella Media Mixiä jossa liikelahja ei ole mukana. Miksi? Siksi että joudumme kohtaamaan n 3000 mainosta päivittäin. Markkinoijan joutuu jatkuvasti kysymään itseltään: "Kuinka onnistun erottumaan massasta niin että kohderyhmämme huomaa juuri meidät?"
BPMA:n (British Promotional Merchandise Association) johtaja Gordon Genister siteeraa tutkimuksia joiden mukaan hyödyllinen ja relevantti liike- tai mainoslahja on keskimäärin käytössä n 7-8 kuukautta ja on n 90% todennäköisyys että se säilytetään. Hänen mukaansa on todennäköisempää että liikelahja-mainonnan vastaanotto on positiivista, kuin juuri minkään muun tyyppiseen mainonnan.
Onko tässä kyseessä suuri salaisuus? Ei tietenkään. Terve järki sanoo että jos saan lahjaksi logolla varustetun mittanauhan niin laitan sen kaappiin muiden työkalujen joukkoon. Siellä se sitten muistuttaa olemassaolostaan silloin tällöin, tarvittaessa. Ja mainosviesti kulkee tietenkin siinä mukana.
Jos saman asian haluaa osoittaa numeroin: Yhdysvalloissa, maailman kehittyneimmässä markkinatalous-maassa, käytetään vuodessa 18 miljardia USD lliike- ja mainoslahjoihin. MIksi? Koska liikelahja on tehokas ja se toimii.
Tämä ymmärretään myös valtionhallinnossa: US Census Bureaun 2010 suorittaman väestönlaskennan yhteydessä käytettiin 22.7 miljoona USD liikelahjoihin kuten mukeihin, t-paitoihin, vesipulloihin, kyniin... Liikelahjat olivat osa Media Mixiä jotta massiivinen kampanja varmasti onnistuisi parhaalla mahdollisella tavalla.
Miksei pienessäkin mittakaavassa kannattaisi pyrkiä mahdollisimman tulokselliseen mainontaan?
Lue myös:
Brändin yhtenäisen ilmeen tärkeydestä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Liikelahjat yrityksen logolla
- Mittanauhat yrityksen logolla
- Työkalut omalla logolla
- Mukit logolla
- T-paidat yrityksen painatuksella
- Mainoskynät yrityksen logolla
Lähteet:http://www.bpma.co.uk/CommonPages/News/NewsDetails.aspx?NID=203
http://www.ocregister.com/news/census-244131-good-bur.html
Mainoslahjat ovat tehokas tapa edistää brändiäsi messuilla ja tapahtumissa, mutta niiden tehokas käyttö vaatii suunnittelua ja strategiaa. Tässä muutamia vinkkejä:
Mieti, ketkä tapahtumaan osallistuvat ja millaisista lahjoista he todennäköisesti ilahtuvat. Valitse lahjat teeman mukaan. Lahjojen tulisi tukea tapahtuman teemaa ja olla käytännöllisiä samalla heijastaen brändiäsi.
Voit myös hyödyntää personointimahdollisuuksia: lisää mainoslahjoihin brändisi lisäksi vaikka viesti, joka tekee niistä ainutlaatuisia. Varmista, että lahjat vahvistavat brändiäsi ja tekevät sen tunnistettavaksi.
Tee strateginen jakelusuunnitelma: suunnittele, miten ja milloin jaat lahjoja sekä kenelle. Sijoita lahjojen jakopaikat strategisesti, jotta mahdollisimman monet näkevät ne. Voit kehittää aktiviteetteja tai kilpailuja, joissa lahjoja jaetaan, mikä lisää osallistujien sitoutumista ja kiinnostusta. Muista että tavoitteesi on että mainoslahjoja ei jää yli ja joudu hävikkiin, vaan että kaikki tulevat käytetyiksi.
Kerää palautetta ja seuraa, kuinka hyvin mainoslahjat toimivat. Näin pystyt parantamaan strategiaasi tulevaisuudessa ja ymmärtämään, mitkä lahjat toimivat parhaiten kohderyhmällesi.
Nämä muutamat vinkit auttavat sinua hyödyntämään mainoslahjat tehokkaasti messuilla ja tapahtumissa, mikä edistää brändisi tunnettuutta ja sitouttaa asiakkaitasi.
Lue lisää messuista
Näillä saat huomiota messuilla
Kuinka onnistut messuilla?
Kuinka selviät messuista hengissä ja hyvinvoivana
Hyvä ja toimiva messulahja on messuosastosi välttämätön viimeistelijä
Aiheeseen liittyviä tuotteita
- Liikelahjat
- Yrityslahjat
- Asiakaslahjat
- Mainoslahjat
- Brändituotteet
- Yrityksen mainostekstiilit
Tarvitaanko mainoslahjoja?
Mainonta tehdään online, ja sillä hyvä. Mainoslahjojen, kuten huulirasvojen ja muiden giveaway-tuotteiden, aika on ohi. Vai onko? Ei ole. Piilaakso on hyvä esimerkki siitä. Siellä uuden teknologian ja start-up-yritysten Mekassa suorastaan rakastetaan konkreettisia mainoslahjoja. Lue tästä aikaisempi blogikirjoitus "Miksi Piilaaksossa rakastetaan promotuotteita?"
Messuilla edullisille mainoslahjoille on useampi tehtävä: ne toimivat stoppareina, eli niillä saa ohikulkijat pysähtymään ja niiden avulla pääsee jutun alkuun Ja ne jäävät saajien käyttöön ja (liikkuvaksi) mainokseksi pidemmäksikin ajaksi. Advertising Speciality Instituten (ASI) tekemän tutkimuksen mukaan suurin osa ihmisistä pitää saamiaan mainolahjoja keskimäärin kahdeksan kuukautta. Todellinen aika riippuu tuotteesta: sateenvarjot kestävät 14 kuukautta ja päähineet vain seitsemän. Kuitenkin aika paljon pidempään kuin ruudulla vilahtava pop-up-ikkuna.
Oleellista giveaway-tuotteissa on painatus. Sen avulla brändisi näkyy. Alla lisäesimerkkejä Talencolta messujen edullisiksi jakotuotteiksi.
Lue myös:
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Omalla logolla
Digipainatus mainoslahjoille
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Huulirasvat logolla
- Mainoskynät
- Avaimenperät yrityksen logolla
- Kaulanauhat omalla painatuksella
- Heijastimet logolla painettuna
- Stressilelut yrityksen logolla
- Mikrokuituliinat / Puhdistusliinat omalla painatuksella
- Jääkaappimagneetit yrityksen painatuksella
- Mainoskassit
- Mainoslahjat
- Giveaway tuotteet
- Jakotuotteet
Miksi Piilaaksossa rakastetaan promotuotteita?
Piilaaksossa sen jakaminen alkaa heti, kun firma on saanut logon ja nimen. Lanseerausbileissä niitä lykätään joka käteen. Sitä näkyy kaduilla, messuilla, tapahtumissa ja lavoilla. Se antaa yhteishenkeä omille ja sitouttaa asiakkaita. Sitä teetetään aina, kun tekeillä on uusi projekti, hanke tai saavutus.
Piilaakson lemmikin nimi on swag eli promotuote tai liikelahja. Niitä jakaa valtaosa maailman toimialoista, mutta teknologiayritykset pitävät ehdotonta paalupaikkaa. Logolla varustettu esine kun antaa konkretiaa aineettomalle tekemiselle. Näin kirjoittaa Senja Larsen Kauppalehdessä (KL 5.8.2019) . Miten meillä Suomessa. Toimivatko promotuotteet yhtä hyvin? Ja mikä on trendi?
Skannaapa kotisi kaapit, laatikot ja työpöydät. Kuinka monta logotuotetta kangaskassia, t-paitaa, lippalakkia, kynää löydät? Jenkeissä asiaa on tutkittu, ja sen mukaan kotitalouksista löytyy keskimäärin 30 mainostuotetta. Vaikea äkkiseltään olisi väittää, etteikö meillä Suomessa tilanne ole varsin samansuuntainen.
Mainoslahjat ovat edelleen merkittäviä menekinedistäjiä. Yksi syy niiden tehokkuuteen on ihmisten, kuten muidenkin kädellisten, tarve keskinäiseen vaihtoon. Lisäksi lähes kaikissa kulttuureissa toimii ehdoton vastavuoroisuus: jos annat ihmisille jotain, tuntevat he olevansa vastuussa antaa jotain takaisin. Mainoslahjat toimivat myös siksi, että ne näkyvät henkilökohtaisessa tilassa. Näemme päivittäin jopa tuhansia mainoksia kadunvarsilla, lehdissä, netissä ja televisiossa, mutta ne jäävät paljon heikommin mieleen kuin ne tuotemerkit, jotka näemme kodin pöydällä tai keittiössä, tai joita käytämme töissä tai urhreiluharrastuksen parissa.
Mainoslahja on merkittävä markkinointityökalu melkein kaikilla toimialoilla. Huomioitavaa on, että mainoslahjat ovat erityisen suosittuja teknologia-alalla. Ilmiötä on selitetty niin, että teknologiayritysten tuotteet ovat todella monimutkaisia, tai sitten aineettomia. Tällöin konkreettinen esine auttaa jättämään muistijäljen tuotteesta, tai brändäämään sen.
Piilaakson sanotaan suorastaan rakastavan logotuotteita. Ja itse asiasssa varsin konservatiivisia tuotteita: suosituimpia brändituotteita ovat t-paidat, juomapullot, poolo- ja urheilupaidat, kassit, pipot ja lippikset logolla tietenkin. Piilaakson yritykset ja niiden tuotteet tulevat ja menevät nopeasti. Mainos- ja logotuotteet nähdään konkreettisuutensa vahvana markkinointikeinona. Kuvaavaa on, että Applen t-paidoista on tehty jopa kirja, jossa yrityksen historia esitetään mainos-t-paitojen kautta.
Liikelahjojen ongelma on siinä, että ne ovat monesti luonteeltaan kertakäyttötuotteita. Ongelma vain korostuu, kun ihmisten ympäristötietoisuus, samoin kuin muukin kuluttamiseen liittyvä eettinen tietoisuus, kasvaa. Tähän on myös reagoitu mainoslahjamaailmassa: Patagonia, Ventura-päällysvaatteiden valmistaja, ilmoitti huhtikuussa, että se kieltäytyy ompelemasta yrityksen logoja vaatteisiin, lukuun ottamatta yrityksiä, jotka huomioivat planeetan.Suunnilleen suoraan poisheitettävät, halpatyönä teetetyt, litium-ioni-akkuja ja muita myrkyllisiä aineita sisältävät tuotteet eivät taida olla uusi musta, vaikka sijansa elektroniikkaa sisältävillä mainoslahjoilla onkin.
Ylipäätään näyttää siltä, että mainos- ja liikelahjojen trendi vie pois kertakäyttötuotteista kohti kestävämpiä tuotteita, joita ihmiset voivat kunnioittaa ja arvostaa. Lisäksi usein kotimaisuus on yksi merkittävä kriteeri.
Lue myös:
Haptinen palaute koskettavaa markkinointia
Maailman menestyneimpiä ilmiöitä markkinoidaan oheistuotteilla
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
 Liikelahjat
 Yrityslahjat
 Asiakaslahjat
 Mainoslahjat
 Brändituotteet
 Yrityksen mainostekstiilit
 Promotuotteet
Digipainatus mainoslahjoille
Digipainatus muistuttaa tulostamista. Se voidaan tehdä sekä suorille että hieman kaartuville pinnoille ja se mahdollistaa äärimmäisen yksityiskohtaisen, valokuvamaisen värientoiston. Värien määrä ei vaikuta hintaan, vaan hinta muodostuu ensisijaisesti painoalan koon ja materiaalin mukaan. Myös aloituskustannukset ovat pienet, joten digipainatus sopii pienillekin kappalemäärille.
Digipainatus toimii erityisen hyvin monivärisissä teksti- ja logopainatuksissa. Painojälki on valokuvan tarkka ja kestävä. Digipainatus mahdollistaa myös erilaisia tehokeinoja, kuten kiiltävän- ja mattapinnan. Se kestää hyvin haalistumatta, eikä se vaurioidu helposti kovassakaan käytössä.
Pähkinänkuoressa:
Voit luoda ainutlaatuisen vaikutelman mattapintaisella, kiiltävällä tai kohoviimeistelyllä
Kestää erittäin hyvin haalistumista tai vaurioitumista
Sopii erinomaisesti pienille määrille
Sopii tasapintaisille tai hieman kaartuville pinnoille
Käy myös muoviin
Rajattomasti värivaihtoehtoja
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Mainostekstiilit painatuksella
LUE MYÖS
Artikkeleita merkkaustekniikoista
Merkkausmenetelmät mainospyyhkeisiin
Brodeerattu pyyhe viestii mainoslahjan laadusta
Brändäystietoutta
Brändäyksessä värillä on väliä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Toimiston brändäys edullisesti
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Mitä ovat PMS-värit? Kaikki mitä haluat tietää PMS-väreistä ja Pantone-värikartasta
Väriavaruus painotöissä, CMYK tai RGB?
Brändäyksen tärkeys
Rammstein-kohu vaikuttaa jopa oheistuotemyyntiin mistä on kyse?
Mitä yritys voi oppia brändinrakentamisesta Madonnalta?
Tuotteet omalla logolla
Artikkeleita Talencon tarjoamista palveluista
Näin Talenco palvelee liikelahja-asiakkaita
Liikelahjojen ja brändituotteiden varastointi
Helpompi etsiä tuotteita Talencon tarjonnasta
Näin hyödynnät tuotteiden etähallintaa, TOP-5 vinkit
Suosituimmat messulahjat vuonna 2015 Top-6
Yksin Helsingin messukeskuksessa järjestetään tänä syksynä messutapahtuma lähes 50 teeman ympärillä. Kun lisätään merkittävät alueelliset messut, voi sanoa, että messuja todella riittää. Ja kilpailu erottautumisesta on kova.
Helpottaaksemme asiakkaidemme messumarkkinointityötä, listasimme Talencon suosituimmat liike- ja mainoslahjat ovat juuri nyt. Eli millaisilla messulahjoilla pärjää kilpailussa pienimmällä riskeeraamisella. Katso ihmeessä, mikä sopisi sinun yrityksesi tarpeisiin:
1. LED Avaimenperät omalla logolla
2. Juomapullot omalla logolla
3. Puhdistusliinat omalla logolla
4. Kangaskassit painatuksella
5. Mainosmakeiset logolla
6. Give away -tuotteet painatuksella ja erityisesti***Kaulanauhat logolla ***Huulirasvat logolla***Stressilelut painatuksella
Katso tästä aikaisempi Talencon blogi messuista ja messulahjoista.
Mainoslahja on äänekäs kampanjamateriaali
Sitä tuntuu jotenkin valpastuvansa näin kun valtakunnalliset vaalit taas lähestyvät. Johtuu kai siitä, että olen viimeisen reilun parinkymmenen vuoden aikana saanut sekä harrastaa että tehdä ihan töitäkin vaalien kanssa. Myös seuraavissa vaaleissa puuhastelen, tosin vain hieman ulkosyrjällä yhdessä tukiryhmässä. Tarpeeksi lähellä kuitenkin, että vaalikiima herää.
Aloin miettimään vaalimateriaaleja. Olen jos jonkinlaisia nähnyt, mutta varsin harvoja hyviä. Jos minun pitäisi neuvoja antaa, neuvoisin ehdokkaita ja tukiryhmiä vähentämään kampanjateemoihin ja erityisesti paperiesitteeseen käytettyä aikaa ja rahaa, ja käyttämään hieman enemmän mielikuvitusta. Toki mielipiteet pitää esitellä, sen vaatii jo äänestäjän kuluttajansuoja, mutta ne voi ja joutuukin nykyään esittelemään lukuisissa vaalikoneissa. Niissä on kerrottava kantansa varsin tarkkaan suunnilleen kaikkeen. Verkossa nämä mielipiteet ovat sitten kaikkien kansalaisten luettavissa, ja ehdokkaan tehtävä on kampanjoida niin, että henkilö jää mieleen, ja tarvittaessa hänen kantansa voi käydä tarkistamassa verkosta.
Toisin kuin keskiverto politiikanvihaaja luulee, ehdokkaat itse maksavat vaalikampanjoiden kulut, säästetyin, kerätyin tai lainatuin varoin. Puolueet maksavat pääasiassa vain kattokampanjansa, ja tämä on pieni osa kansalaisille näkyvästä kampanjoinnista. Ehdokkaan oma talous siis säätelee kampanjamateriaalien valintaa. Jaettavien paperiesitteiden hyvä puoli on niiden edullisuus, mutta ilmaisia nekään eivät ole. Lisäksi paperiesitteiden hyviä puolia nykyaikana ovat, ovat, ovat...no jaa. Ja mikä on sen surullisempaa antimainontaa kuin nähdä ehdokkaan hengentuote loskaan tai tomuun tallaantuneena. Tai vielä pahempaa, nippukaupalla roskiin heitettynä. En aina allekirjoita väitettä että köyhällä ei ole varaa ostaa halvinta, mutta vaalimateriaalin kohdalla osittain tuen väitettä.
Omalla tavallaan uniikein kaikista näkemistäni vaalimateriaaleista on tainnut olla oli täytetty yhden rivin lottokuponki, johon oli lisätty ehdokkaan numero. Näitä ehdokas tukiryhmineen jakoi Helsingissä. Tätä esitettä tuskin yksikään vastaanottaja heitti pois ennen seuraavaa lottoarvontaa. Minusta aivan briljantti idea! Ehdokas ei ihan päässyt läpi, mutta keräsi ensikertalaisena todella tuhdin äänimäärän.
Äkikseltään lottokuponki tuntuu kalliilta, mutta mietitäänpä hetkinen: Lottorivi maksoi tuolloin alle euron kpl. Eduskuntavaaleissa 2011 läpimenoon Helsingin vaalipiirissä vaadittiin keskimäärin alle 7470 ääntä, Lapin vaalipiirissä alle 5000. Vähin äänin eduskuntaan pääsi kummassakin vaalipiirissä noin 3000 äänellä. Ei siis euron eikä parinkaan kappalehintainen vaaliesite ole mahdoton; läpimenneiden vaalibudjetit olivat kuitenkin valtaosalla joitain kymmeniä tuhansia. Osalla yhden äänen hinnaksi näytti tulleen yli kymmenen euroa. Varmaa on ainakin se, että huonoon ja mielikuvituksettomaan materiaaliin ei kannata laittaa senttiäkään.
En voi kuitenkaan suositella lottokuponkia vaalimateriaaliksi, sillä se on niin uniikki, että sen keksijällä on ikään kuin yksinoikeus siihen. Hyviä kampanjointivälineitä ovat sellaiset, jotka ovat houkuttelevia, joita on helppo jakaa, joihin saa painettua välttämättömän informaation (ehdokkaan nimi, kotisivun osoite, slogan tai oivallus, puolueen tunnus ja viimeisille viikoille ehdokasnumero), joka saa vastaanottajan hyvälle mielelle, ja josta tämä jopa hyötyy. Vielä kun vaalimainos on sellainen, jota saaja ei heitä pois, ollaan aika optimaalisessa kampanjamateriaalissa. Jos sitten ehdokas tai tukiryhmä vielä keksii mielellään kampanjavälineen ja ehdokkaan yhdistävän sanaleikkimäisen sloganin, niin tulos on oleva hyvä! (Jollei nyt ihan toivoton ehdokas ole...)
Katsoin läpi Talencon liikelahjat ja mainoslahjat. Valitsin niistä neljä tuotetta, joita niiden hinta-laatu-suhteen takia suosittelisin vaalikampanjaan. Nämä eivät ole paremmuusjärjestyksessä, kukin ehdokas ja puolue löytää itselleen sopivimman vaihtoehdon (tai jonkun muun tuhansista mahdollisista).
Edullisin ja omalla tavallaan toimiva on vaalimakeinen, jonka käärepaperiin voi painattaa välttämättömän informaation. Makeinen jättää mukavan muiston ehdokkaan kohtaamisesta. Ja ahneempi vastaanottaja ottaa useamman, ja jakaa niitä kavereilleenkin, tehden näin jalkatyötä ehdokkaan puolesta. Toisena suosittelen jääkaappimagneettia . Parhaassa tapauksessa ehdokas ja hyvä slogan näkyvät vastaanottajalle koko vaalikauden aina jääkaapilla käytäessä. Kolmanneksi nimeän huulirasvan . Huulirasvaa käyttävät iso osa ihmisistä ympäri vuoden. Se on toimiva ja hyödyllinen, joten se todennäköisesti otetaan mielellään vastaan. Slogania suunnittelussa huulirasvaan vain on vain taivas rajana! Neljäntenä hyvänä jaettavana pidän heijastinta . Se sisältää 100-% positiivisen, välittävän ja lämpimän viestin itsessään. Se myös säilyy pitkään saajallaan ja antaa mahdollisuuden välkyille sloganeille.
Noita valitessani painoi myös se, että Talenco pystyy toimittamaan niitä niin, että jos liipaisinta painetaan lopullisesti heti 19.3. jälkeen, kun ehdokasnumerot saadaan, ovat materiaalit ehdokkailla pääosin maaliskuun lopulla, tärkeimpinä viimeisinä kampanjaviikkoina. Ilman ehdokasnumeroita kampanjamateriaalit saa toki aiemmin. Kun Talenco vielä pystyy tarjoamaan graafikkoapua materiaalin viimeistelyyn, kannattaa vakavasti harkita tarjousta, ja ryhtyä toimeen heti. Toivotan vaalimenestystä kaikille sopivasti!
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Liikelahjat
Mainoslahjat
Brändituotteet
LUE LISÄÄ
Ilmiö presidentinvaaleissa: liikelahjat
Brändituotteet ja kestävä kehitys
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Brändituotteet ja vastuullisuus
Lue lisää Talencon palveluista
Näin Talenco palvelee liikelahja-asiakkaita
Liikelahjojen ja brändituotteiden varastointi
Helpompi etsiä tuotteita Talencon tarjonnasta
Näin hyödynnät tuotteiden etähallintaa, TOP-5 vinkit
Artikkeleita myynnistä ja markkinoinnista
Yhteenkuuluvuutta mainostekstiileillä ja brändivaatteilla
Miksi asiakkaan sitouttaminen tunnetasolla on tärkeää yritykselle?
Miksi henkilökunnan sitouttaminen on tärkeää?
Asiakaslahjat, liikelahjat ja pykologia niiden takana
Liikelahjojen kohdentaminen eli targetointi
Miksi kauttaaltaan painettujen brändituotteiden suosio kasvaa ja kenelle ne parhaiten sopivat?
Sisäinen markkinointi ja tehokkaampi etätyö
Haptinen palaute koskettavaa markkinointia
Uusasiakashankinta - korvataanko laatua määrällä?
Tuotteet omalla logolla
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Miksi Piilaaksossa rakastetaan promotuotteita?
Maailman menestyneimpiä ilmiöitä markkinoidaan oheistuotteilla
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Mitä ominaisuuksia liikelahjojen vastaanottajat arvostavat?
Noudata etikettiä ja vältä virheet liikelahjojen antamisessa
Hyvä ja toimiva messulahja on messuosastosi välttämätön viimeistelijä
Kielitoimiston sanakirjan mukaan messut ovat mainos- ja kauppatarkoituksessa järjestetty suuri (teollisuus)tuotteiden näyttely. Messujen nimen alkuperä juontuu kirkolliseen messuun: Vanhoina aikoina suuria kauppa- ja markkinatapahtumia järjestettiin suurten juhlapyhien aikoihin ja siten messujumalanpalveluksen jälkeen, ruvettiin sanaa "messu" käyttämään myös kyseisistä tapahtumista. Nimi jäi elämään, ja Suomen ensimmäiset messut, Suomen Suurmessut, järjestettiin Helsingissä Johanneksenkirkon kentällä kesällä 1920. Niillä oli lähes 1000 näytteilleasettajaa ja yli 120 000 kävijää. Vastaavaan kävijämäärään ei päässyt vuonna 2014 edes kävijämäärältään vuoden suurin messutapahtuma Asuntomessut. Siellä kävijöitä oli runsaat 114 000.
Messuilla valmistajat ja jälleenmyyjät sekä myyvät että esittelevät tuotteitaan. Ostajina ovat jälleenmyyjät tai bisnespartnerit sekä kuluttajat. Messuja järjestetään suurelle yleisölle avoimina yleisötapahtumina tai rajatulle kohderyhmälle suunnattuina ammattitapahtumina. Messuilla yritykset voivat suoranaisen myymisen lisäksi ylläpitää ja luoda asiakaskontakteja, ja verkostoitua oman toimialan ja sidosryhmien edustajien kanssa. Ylipäätään voi jakaa tietoa omasta yrityksestä ja sen tuotteista sekä kerätä toimialaa koskevaa tietoa.
Oman alan messuille osallistuminen on joillain aloilla lähes välttämätöntä, vaikka niiden aiheuttamia kuluja ei saisikaan messumyynnillä tai sieltä suoraan tulevilla liideillä nopeasti kuitatuiksi. Kun vielä osallistuminen on melko kallista (esim. Helsingin kirjamessuilla ständin neliöhinta on yli 100 /m²),
kannattaa messuosallistumiseen panostaa sekä suunnittelussa että toteutuksessa. Muuten niihin laitettua investointia on vaikea saada takaisin tuloksissa.
Ensiarvoista on sitoutunut henkilöstö. Sisäänpäin kääntyvän vaikutelman antava ständihenkilöstö, oma tai vuokrattu, on pahinta antimainosta, mitä yritys voi messuilta saada. Henkilöstön asennetta ei voi kalliillakaan esillepanolla korvata. Iloisuus ja positiivisuus kuuluvat messuilla asiaan, vaikka iltaa kohti jalkoja jo särkisikin.
Messuilla käydään kovaa kilpailua asiakkaista. Tapahtumasta riippuen jopa sadat saman alan yritykset voivat olla samassa tilassa ja panna kukin parastaan saadakseen vierailijoita osastoilleen. Homma on usein pienestä viimeistelystä kiinni.
Tässä astuu Talenco esiin asiantuntijana. Vakiintuneena toimijana tunnemme eri toimialat ja niille kiinnostavimmat ja sopivimmat promootiotuotteet. Meiltä saat messulahjat yrityksesi näköisiksi valittuina ja pakattuina. Valikoimamme löytyy pieniä ja edullisia yleisölle jaettavia messulahjoja, omalla painatuksella, kuten esimerkiksi makeisia tai huulirasvoja . Toisaalta meiltä löydät myös arvokkaammat, kestävät ja mieleenpainuvat liikelahjat merkittävimmille yhteistyökumppaneille ja avainasiakkaille. Voit tarkastella messulahjojamme keskitetysti täältä.
Voit pyytää meiltä ehdotusta tai suoraan tarjousta. Ota yhteyttä, niin saamme etsitään yhdessä messulahja, joka toimii messuosastosi viimeisenä silauksena, hunajapurkkina, joka houkuttelee yrityksesi kannalta tärkeimmät ihmiset pysähtymään osastollesi.
Lue lisää:Näillä saat huomiota messuillaKuinka onnistut messuilla?Kuinka selviät messuista hengissä ja hyvinvoivanaTuotteet omalla logollaMainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavallaKannattako pienen yrityksen osallistua messuille näytteilleasettajana?
Aiheeseen liittyviä tuotteita: Mainoslahjat yrityksen logolla Messulahjat Liikelahjat Mainoskassi painatuksella Stressilelut logolla Kaulanauhat Huulirasvat logolla Latauskaapelit logolla Yritystekstiilit Mainoskarkit Mainoskynät logolla Heijastimet painatuksella Kangaskassit yrityksen painatuksella Mainoskassit yrityksen painatuksella Vesipullo logolla Työkalut logolla Muistilaput logolla Huulirasva painatuksella Käsidesit ja muu suojaus Juomapullo logolla Suolaiset pikkupurtavat omalla logolla Patukat omalla logollla Yritysvaatteet logolla Tuubihuivit logolla Reput omalla logolla Muistikirjat omalla logolla Kynät logolla Powerbank varavirtalähteet
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Koska toimin liikelahjojen ja mainoslahjojen maailmassa, pääsen päivittäin näkemään yllin kyllin upeasti hoidettuja brändejä.
Se että hyvin hoidettu brändi on merkittävä tekijä yrityksen menestymisessä on yleisesti tunnettu. Asiaa mitataan jatkuvasti ja tulokset ovat yksiselitteisiä: brändiin ei ainoastaan kannata panostaa, sen on oltava yksi yrityksen tärkeimmistä fokuksista.
Asiakaslahjat puolestaan ovat luonnollinen osa lähes kaikkien yritysten hoitaa tapaa hoitaa suhdeverkostojaan. Yrityslahjan antaminen merkitsee sitä että kiinnitämme huomiota toisiimme: työtekijöihin, asiakkaisiin, vieraisiin. Osoitamme heille arvostusta. Kun palvelut monella tapaa automatisoituvat ja puhelimeen vastaa call center, on yhä tärkeämpää kiinnittää huomiota ihmisiin.
Liikelahja tai mainoslahja on uniikki markkinoinnin työkalu, koska parhaassa tapauksessa se yhdistää nämä kaksi kriittisen tärkeää elementtiä jokaisen yrityksen toiminnassa: brändin vahvistamisen ja asiakassuhteiden vaalimisen.
Oman kokemukseni perusteella parhaat brändit (lue: menestyneimmät yritykset) hoitavat myös liikelahjojen hankinnan suunnitelmallisesti ja pitkäjännitteisesti. Koska he uskovat että se maksimoi yrityksen menestyksen.Lue myös:- Tarvitaanko mainoslahjoja- Omalla logolla- Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Aiheeseen liittyviä tuotteita:- Mainoslahjat- Liikelahjat- Asiakaslahjat- Yrityslahjat
Haptinen palaute - koskettavaa markkinointia
Haptinen palaute tarkoittaa tuntoaistiin pohjautuvaa kokemusta. Tekniikassa tätä hyödynnetään nykyaikana ennenkaikkea mobiililaitteissa (puhelin värisee sen soidessa) tai esimerkiksi konsolipeleissä joissa ruudulla tapahtuva räjähdys aiheuttaa kontrollerin värisemisen pelaajan käsissä. Markkinoinnissa ja viestinnässä nojataan edelleen kuitenkin ennenkaikkea visuaaliseen sekä audiopohjaiseen viestintään. Luotetaan kuluttajan haluun tulkita asioita näkemisen ja kuulemisen kautta, vaikka täyteen tupatussa nykymaailmassa erilaiset ärsykkeet saavat ihmisen kaipaamaan hiljaisuutta ja yksinkertaisuutta. Samalla unohdetaan jatkuvassa ärsykevirrassa se tosiasia että ihmiset unohtavat helposti näkemänsä ja kuulemansa, kun taas tunne, kosketus säilyy mielessä pitkään. Ihminen syntyy koskettamaan jo kauan ennenkuin tämä pystyy näkemään tai kuulemaan, saati ymmärtämään näkemäänsä.
Luontainen halu kosketella esineitä, jopa ainakin lapsena maistamaan niitä, on iskostunut selkäytimeen. Esineiden piteleminen, tunnustelu, tuo asian konkreettisemmaksi. Mieli muistaa miltä esineen pinta tuntuu, onko se sileä, pehmeä, teräväreunainen, ja luo tätä kautta mielikuvia itse tuotteesta. Valloilla oleva käsitys siitä että ihmiset toimivat erityisesti visuaalisten ärsykkeiden varassa ja rakentavat näin maailmaansa ei enää pidä paikkaansa. Tästä huolimatta juuri haptinen palaute on usein jätetty täysin huomiotta markkinoinnissa. Markkinointi lähtee iskulauseista, isoista ja huomion kiinnittävistä kuvista, loputtomista rallatuksista. Kekseliäinkään slogan ei jää kuluttajan mieleen pyörimään ilman vakuuttavaa todistetta siitä että taustalla on toimiva tuote. Rallatuksen voi muistaa mutta ostatko tuotteen hokeman perusteella? Markkinointi joka tuo tuotteen ja viestin kirjaimellisesti iholle on trendi joka kasvaa, mutta jota pitäisi ajatella vielä enemmän. Mainoskirje joka putoaa kuluttajan pöydälle voi vaikuttaa positiivisesti vastaanottajaan, verrattuna perinteiseen sähköpostiin. Kuoren ja paperin laatu, kädessä tuntuva paino ja pinnan karhea materiaali voi herättää mielikuvan laadusta, aikeesta, välittämisestä täysin eri tavalla. Katalogin selaaminen neutraalissa ympäristössä antaa tuotteista täysin eri kuvan kuin itse sen koskettaminen, kokeileminen ja tunteminen.
Promootiotuotteissa, joissa usein myydään enemmänkin ideaa ja brändiä kuin varsinaista tuotetta, tunne on tärkeä. Miten myyt luotettavuutta, uskottavuutta, miten vakuutusyhtiö kertoo olevansa hyvä? Esite joka listaa asioita, vaikka kuinka tyylikkäästi, ei erotu kilpaijoistaan millään tavalla. Tuotteessa ei ole mitään konkreettista; mielikuvat syntyvät hyvin valittujen promotuotteiden kautta. Matkanjärjestävät voivat tuottaa esitteitä toisensa perään, mutta miten kävisi jos tarjolla olisi kohdemaan tuotteita, makuja, rasiallinen kahvipapuja josta maa on tunnettu? Arvoja voi välittää myös käytettyjen materiaalien kautta, kierrätystä, rosoista, vakaata ja laadukasta terästä. Tuotteen keveys viestii usein heppoisuutta; oikein valittuna promootiotuote viestii juuri oman brändisi arvoja. Kevytkin voi olla paikallaan, jos se on viestisi ydin. Jos myisit tyynyjä, eikö laadukkaalle paperille kirjoitettu kirje vastaanottajalle keveän sulan kera olisi viehättämpi viesti kuin sähköposti? Konkreettisten tavaroiden antaminen kuluttajalle tuo myös omistajuuden tunteen; tuntemalla brändin viestin sitoutuminen ja idean alulle paneminen on sanallista viestiä vankempaa. Mitä nokkelammin valittu promootiotuote on, sitä enemmän kuluttaja on sen kanssa toivottavasti tekemisissä. Viesti välittyy ja vahvistuu. Siksi oikean tuotteen valitseminen on tärkeää sekä vaatii pohdintaa. Kirjeen mukana lähetetty käsin kosketeltava lahja auttaa takuuvarmasti muistamaan itse kirjeen paremmin kuin mikä vaikutus pelkällä kirjeellä olisi koskaan ollut vastaanottajalleen.
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Liikelahjat
 Yrityslahjat
 Asiakaslahjat
 Mainoslahjat
 Brändituotteet
 Yrityksen mainostekstiilit
- Promotuotteet
- Tyynyt
- Paperituotteet
LUE LISÄÄ
Brändituotteet ja kestävä kehitys
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Brändäystietoutta
Brändäyksessä värillä on väliä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Toimiston brändäys edullisesti
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Mitä ovat PMS-värit? Kaikki mitä haluat tietää PMS-väreistä ja Pantone-värikartasta
Väriavaruus painotöissä, CMYK tai RGB?
Brändäyksen tärkeys
Artikkeleita myynnistä ja markkinoinnista
Yhteenkuuluvuutta mainostekstiileillä ja brändivaatteilla
Miksi henkilökunnan sitouttaminen on tärkeää?
Miksi asiakkaan sitouttaminen tunnetasolla on tärkeää yritykselle?
Asiakaslahjat, liikelahjat ja pykologia niiden takana
Liikelahjojen kohdentaminen eli targetointi
Miksi kauttaaltaan painettujen brändituotteiden suosio kasvaa ja kenelle ne parhaiten sopivat?
Sisäinen markkinointi ja tehokkaampi etätyö
Uusasiakashankinta - korvataanko laatua määrällä?
Tuotteet omalla logolla
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Miksi Piilaaksossa rakastetaan promotuotteita?
Maailman menestyneimpiä ilmiöitä markkinoidaan oheistuotteilla
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
22,7 milj USD yhteen ainoaan kampanjaan
Tänä päivänä on vaikea ajatella Media Mixiä jossa liikelahja ei ole mukana. Miksi? Siksi että joudumme kohtaamaan n 3000 mainosta päivittäin. Markkinoijan joutuu jatkuvasti kysymään itseltään: "Kuinka onnistun erottumaan massasta niin että kohderyhmämme huomaa juuri meidät?"
BPMA:n (British Promotional Merchandise Association) johtaja Gordon Genister siteeraa tutkimuksia joiden mukaan hyödyllinen ja relevantti liike- tai mainoslahja on keskimäärin käytössä n 7-8 kuukautta ja on n 90% todennäköisyys että se säilytetään. Hänen mukaansa on todennäköisempää että liikelahja-mainonnan vastaanotto on positiivista, kuin juuri minkään muun tyyppiseen mainonnan.
Onko tässä kyseessä suuri salaisuus? Ei tietenkään. Terve järki sanoo että jos saan lahjaksi logolla varustetun mittanauhan niin laitan sen kaappiin muiden työkalujen joukkoon. Siellä se sitten muistuttaa olemassaolostaan silloin tällöin, tarvittaessa. Ja mainosviesti kulkee tietenkin siinä mukana.
Jos saman asian haluaa osoittaa numeroin: Yhdysvalloissa, maailman kehittyneimmässä markkinatalous-maassa, käytetään vuodessa 18 miljardia USD lliike- ja mainoslahjoihin. MIksi? Koska liikelahja on tehokas ja se toimii.
Tämä ymmärretään myös valtionhallinnossa: US Census Bureaun 2010 suorittaman väestönlaskennan yhteydessä käytettiin 22.7 miljoona USD liikelahjoihin kuten mukeihin, t-paitoihin, vesipulloihin, kyniin... Liikelahjat olivat osa Media Mixiä jotta massiivinen kampanja varmasti onnistuisi parhaalla mahdollisella tavalla.
Miksei pienessäkin mittakaavassa kannattaisi pyrkiä mahdollisimman tulokselliseen mainontaan?
Lue myös:
Brändin yhtenäisen ilmeen tärkeydestä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Liikelahjat yrityksen logolla
- Mittanauhat yrityksen logolla
- Työkalut omalla logolla
- Mukit logolla
- T-paidat yrityksen painatuksella
- Mainoskynät yrityksen logolla
Lähteet:http://www.bpma.co.uk/CommonPages/News/NewsDetails.aspx?NID=203
http://www.ocregister.com/news/census-244131-good-bur.html
Katso myös:
Liikelahjat yrityksen logolla, Yrityslahjat, Kotimaiset yrityslahjat, Logotuotteet, Brändituotteet, Asiakaslahjat, Mainostuotteet, Oheistuotteet, Fanituotteet, Jakotuotteet, Promotuotteet, Kotimaiset liikelahjat, Yritysvaatteet, Mainosvaatteet, Toimistotarvikkeet logolla, Messukassit painatuksella, Messukarkit omalla painatuksella, Messukynät painatuksella, Kasvomaskit logolla, Yrityksen joululahjat, Brodeeraus, Mainoskarkit, Mukit, Mainoskynät, Mainostekstiilit, Hupparit, Lippikset, Golfvarjot, Juomapullot, Kangaskassit, Viikonloppulaukut, Vastuullisemmat kaulanauhat, Vastuullisemmat avaimenperät, Vastuullisemmat magneetit
Mitä muut asiakkaat ovat sanoneet?
"...Toimittamanne korvatulpat olivat oikein hyvät ja toimituskin ehti hyvin tapahtumiimme. Kiitos siitä!..."
Sini R., helsinki
Korvatulpat Serenity
Logo: Painatus, 1-v
Logo: Painatus, 1-v
"...Hei,
itse olen tyytyväinen tuotteeseen jousiheijastin.
Annamme heijastimet yhdistyksen jäsenille 70 v. muistamisena.
Mukava kun löytyi tarpeellinen tuote ja tosi kätevä tilausmenettely...."
Antti O., kuopio
Jousiheijastin
Logo: Painatus, 1-v
Logo: Painatus, 1-v
"...Olemme tyytyväisiä Talencon toimintaan, kaikki sujui loistavasti, suosittelen...."
Kimmo L.,
Alvaro Avaimenperä
Logo: Lasermerkkaus
Logo: Lasermerkkaus
"...Nopea toimitus, liinat tulivat odotettua aiemmin.
- asiantunteva, ystävällinen ja ripeä palvelu...."
Katriina L., helsinki
Mikrokuituliina 15 cm x 18 cm
Logo: Painatus
Logo: Painatus
"...Koko prosessi toimi upeasti ja nopeasti.
Tarjous tuli heti, samoin malli tuotteesta tuli sähköpostiin hetken päästä siitä kun saitte logon.
Tavarantoimitus tosi nopeasti...."
Pirjo N., espoo
Huulirasvapuikko
Logo: Painatus, 1-v
Logo: Painatus, 1-v
"...Kynät ja rollerit ovat aivan upeita! Ja kaikkinensa yhteistyö on sujunut oikein hienosti, erityiskiitos toimituksen joustavuudesta ja asiantuntevasta palvelusta muutenkin.
..."
Pia-Maria A., helsinki
Rollerclip-avaimenperä
Logo: Painatus, 1-v
Logo: Painatus, 1-v
"...kiitos lasku tuli perille.
Ja samalla kiitos nopeasta ja ystävällisestä palvelusta.
..."
Tiina K., espoo
Rollerclip avaimenperä
Logo: Ei merkintää
Logo: Ei merkintää