TUOTTEET >PALVELUTAJANKOHTAISTAWORKSPACEPROMOSHOPLÄHETÄ KYSELYINFOUUTTA!
0
Tarvitsetko apua tuotteiden etsimisessä?  |  Tarjouspyynnöt ja kyselyt
 

Rammstein-kohu vaikuttaa jopa oheistuotemyyntiin – mistä on kyse?

 

Rammstein on kiistanalainen saksalainen bändi, joka viime päivinä noussut moniin otsikoihin ikävistä syistä. Skandaaliyhtye on yksi Saksan tunnetuimmista musiikin vientituotteista jonka ympärillä pyörivä kohu on levinnyt siihen pisteeseen että bändin oheistuotteita on alettu vetää pois kauppojen hyllyiltä ja verkkokaupoista. (Helsingin Sanomat 7.6.2023)

Rammstein perustettiin Berliinissä vuonna 1994, ja se sai nopeasti mainetta räjähdysherkistä live-esityksistään ja provosoivista sanoituksistaan. Bändin soundi on ainutlaatuinen sekoitus heavy metalia, industrialia ja elektronista musiikkia, ja sanoitukset käsittelevät usein tabuaiheita, kuten seksiä, väkivaltaa ja politiikkaa.

Kiistanalaisesta sisällöstään huolimatta Rammsteinin suosio kasvoi nopeasti Saksassa ja levisi pian muualle Eurooppaan. Bändin läpimurto tuli vuonna 1997, kun heidän toinen albuminsa Sehnsucht julkaistiin, joka sisälsi hittisinglen Du Hast. Kappaleesta tuli kansainvälinen menestys, ja se auttoi vakiinnuttamaan Rammsteinin yhdeksi 1990-luvun jännittävimmistä ja innovatiivisimmista bändeistä.

Bändin viimeisin kiertue alkoi 22. toukokuuta Vilnasta ja sen on määrä päättyä Brysseliin elokuussa. Kiertue käsittää 20 keikkaa, jotka ovat muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta loppuunmyytyjä jo nyt.

Vilnan avauskonsertin jälkeen yhtyeen naispuolinen fani väitti tulleensa huumatuksi ja hyväksikäytetyksi keikan jälkeen back stage -bileissä. Tämä ei varmasti ole ainoa laatuaan oleva kohu: rock-bändien takahuonebileitä ei tunnetusti pidetä pyhäkoulutilaisuuksina. Joka tapauksessa on yksiselitteisen väärin, jos hyväksikäyttöä on tapahtunut.

Tapauksesta on syntynyt valtava kohu, ja mm. bändin ”casting director” Alena Makeeva on erotettu. Pääosin laulaja Till Lindemannille työskennellyt assistentti Makeeva on myös saanut porttikiellon bändin ympäristöön. Makeevan huhuttiin värväävän naisia Rammsteinin tapahtumissa ja tarjoavan heitä seksuaalisessa mielessä Lindemannille. Myös huumaavien drinkkien tarjoaminen faneille on ollut esillä. Kohu jatkui toukokuun viimeisen viikonlopun Helsingin-keikkojen ympärillä, ja jatkunee kiertueen loppuun saakka.

Koska Rammsteinilla on vahva brändi ja uskollinen fanikunta, bändi on hyödyntänyt menestystään merkittävästi myös oheistuotemyynnin kautta. Bändin oheistuotteisiin kuuluvat esimerkiksi T-paidat, hupparit, pipot, mukit, julisteet, hajuvedet, keräilyesineet ja muut fanituotteet.

Lue myös:
Mitä yritys voi oppia brändinrakentamisesta Madonnalta?
Fanituotteet ovat iso bisnes urheiluseuroille ja bändeille
Kuinka brändi positioidaan?
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Brändin yhtenäisen ilmeen tärkeydestä
Oheistuotteet – Maailman menestyneimpiä ilmiöitä markkinoidaan oheistuotteilla

Aiheeseen liittyviä tuotteita:
T-paidat
Hupparit
Pipot
Mukit
Mainostekstiilit




Tuoreimmat kirjoitukset
Mitä kannattaa pitää mielessä ennen mainoslahjojen hankkimista
Bränditietoisuuden lisääminen yrityslahjoilla
Mainoslahjat messuilla ja tapahtumissa: lahjojen tehokkaan käytön salaisuudet
Liikelahjojen trendit 2024: mitä odottaa tulevaisuudessa
Mitä ovat PMS-värit? Kaikki mitä haluat tietää PMS-väreistä ja Pantone-värikartasta


Aiheeseen liittyvää


Aiheet
Ajankohtaista (22)
Arpajaiset (3)
Asiakaskohtaamiset (8)
Asiakaslahjat (21)
Brändäys (25)
Brändituote-historiaa (25)
Brändituote-info (50)
Brändituote-palvelut (8)
Elektroniikka-yrityslahjat (9)
Etätyöskentely (7)
Fanituotteet (8)
Giveaway-tuotteet (12)
Henkilöstölahjat (17)
Jakolahjat (3)
Joulu (13)
Kestävä kulutus (9)
Liikelahja- ja brändituote-trendit (12)
Liikelahja-Ideoita (12)
Liikelahjat (41)
Liikelahjoja, brändituotteita ja markkinointia käsittelevät artikkelit (177)
- Tästä löydät laajan kokoelman liikelahjoja, brändituotteita ja markkinointia käsitteleviä artikkeleita. Saat ajankohtaisia uutisia, vinkkejä, ja ideointia erilaisiin markkinointia sivuaviin tilanteisiin. Käsittelemme myös brändäystä, kestävää kulutusta ja henkilöstölahjoja. Tarjolla on laaja valikoima tietoa ja suosituksia liikelahjoista sekä brändituotteiden hyödyntämisestä markkinoinnissa.Logotuotteet (5)
Mainoslahjat (31)
Messulahjat (13)
Messut (9)
Myyntituotteet (5)
Neuvot ja vinkit (52)
Oheistuotteet (3)
Profiilituotteet (3)
Promootiot (3)
Promootiotuotteet (1)
Promotuotteet (7)
Sitouttaminen (17)
Sosiaalinen media (3)
Talenco uutisia (2)
Tapahtumat (5)
Tehokas mainonta (5)
Tehokas markkinointi (17)
Trendit (1)
Tuotetietoutta (11)
Tuotteet omaan käyttöön (10)
Työhyvinvointi (3)
Uutiset (8)
Vaalit (2)
Varainhankinta joukkueelle tai luokalle (1)
Vastuullisuus (9)
VIP lahjat (3)
Yrityksen joululahjat (17)
Yrityksen kesälahjat (8)
Yritysilme (8)
Yrityslahjat (31)
yritystekstiilit (15)
Yritysten kilpailu (2)



väliviiva