TUOTTEET >PALVELUTAJANKOHTAISTAWORKSPACEPROMOSHOPLÄHETÄ KYSELYINFOUUTTA!
0
Tarvitsetko apua tuotteiden etsimisessä?  |  Tarjouspyynnöt ja kyselyt
 

Sony Walkman räjäytti kuulokemarkkinan

 

C-kasetti on jo jäänyt historiaan, mutta se oli erityisesti musiikin tallennusvälineenä valtavan suosittu muutaman kymmenen vuoden ajan. Tämän merkittävästi kelanauhoja pienemmän patentoi Philips vuonna 1965, ja antoi teknologian ilmaiseksi valmistajien käyttöön ympäri maailman. Syntyi uuden sukupolven teknologia, joka on mukana kannettavassa koossa.

Kehitys kehittyi, ja kasettisoittimista tuli aina vain pienempiä. 1970-luvun lopulla sitten jysähti: Sony keksi kompaktit ja erittäin kevyet H-AIR MDR3 -kuulokkeet uuteen pieneen kasettisoittimeensa. Tuolloin kuulokkeet painoivat keskimäärin 300–400 grammaa, H-AIR-kuulokkeet painoivat vain 50 grammaa ja äänenlaatu oli vertailukelpoinen. ”Tämä on tuote, joka tyydyttää nuoret, jotka haluavat kuunnella musiikkia koko päivän. He ottavat sen mukanaan kaikkialle, eivätkä välitä äänitystoiminnoista. Jos laitamme tällaisen vain toistoon tarkoitetun kuulokestereon markkinoilla, siitä tulee hitti.” – Akio Morita (Morita toimi Sonyn toimitusjohtajana vuodesta 1971 sekä hallituksen puheenjohtajana 1976–1994.)

Walkmanit todella valloittivat maailman. Ne näkyivät kaduilla, kuntosaleilla, elokuvien näyttelijöiden päässä. Ne olivat ilmiö. Syntyi toki myös ”vastakulttuuria”: esimerkiksi valavan suuria stereokasettisoittimia, joita joutui suorastaan raahaamaan mukanaan. Vastaavaa ilmiötä niistä kuitenkaan läheskään syntynyt. Vuoteen 2010 mennessä Sony oli valmistanut arviolta 200 miljoonaa Walkmania.

Uudet teknologiat toki ovat ohittaneet Walkmanit jo aikoja sitten. Yksikään teknologia tai kuulokkeilla kuunneltava musiikki ei kuitenkaan ole saavuttanut vastaavaa hegemoniaa kuin Walkmanit. Ehkä iPod on päässyt lähimmäksi.

Lue myös:
Nykyläppäri on pieni ja kevyt
Elektroniset laitteet ovat osa arkea
Bluetooth, maiden ja laitteiden yhdistäjä

Aiheeseen liittyviä tyuotteita:
Kuulokkeet yrityslahjaksi




Tuoreimmat kirjoitukset
Talencon laajentunut tuote- ja palveluvalikoima
Mitä kannattaa pitää mielessä ennen mainoslahjojen hankkimista
Bränditietoisuuden lisääminen yrityslahjoilla
Mainoslahjat messuilla ja tapahtumissa: lahjojen tehokkaan käytön salaisuudet
Liikelahjojen trendit 2024: mitä odottaa tulevaisuudessa


Aiheeseen liittyvää


Aiheet
Ajankohtaista (22)
Arpajaiset (3)
Asiakaskohtaamiset (8)
Asiakaslahjat (21)
Brändäys (25)
Brändituote-historiaa (25)
Brändituote-info (50)
Brändituote-palvelut (9)
Elektroniikka-yrityslahjat (9)
Etätyöskentely (7)
Fanituotteet (8)
Giveaway-tuotteet (12)
Henkilöstölahjat (17)
Jakolahjat (3)
Joulu (13)
Kestävä kulutus (9)
Liikelahja- ja brändituote-trendit (13)
Liikelahja-Ideoita (12)
Liikelahjat (41)
Liikelahjoja, brändituotteita ja markkinointia käsittelevät artikkelit (178)
- Tästä löydät laajan kokoelman liikelahjoja, brändituotteita ja markkinointia käsitteleviä artikkeleita. Saat ajankohtaisia uutisia, vinkkejä, ja ideointia erilaisiin markkinointia sivuaviin tilanteisiin. Käsittelemme myös brändäystä, kestävää kulutusta ja henkilöstölahjoja. Tarjolla on laaja valikoima tietoa ja suosituksia liikelahjoista sekä brändituotteiden hyödyntämisestä markkinoinnissa.Logotuotteet (5)
Mainoslahjat (31)
Messulahjat (13)
Messut (9)
Myyntituotteet (5)
Neuvot ja vinkit (53)
Oheistuotteet (3)
Profiilituotteet (3)
Promootiot (3)
Promootiotuotteet (1)
Promotuotteet (7)
Sitouttaminen (17)
Sosiaalinen media (3)
Talenco uutisia (2)
Tapahtumat (5)
Tehokas mainonta (5)
Tehokas markkinointi (17)
Trendit (1)
Tuotetietoutta (11)
Tuotteet omaan käyttöön (10)
Työhyvinvointi (3)
Uutiset (9)
Vaalit (2)
Varainhankinta joukkueelle tai luokalle (1)
Vastuullisuus (10)
VIP lahjat (3)
Yrityksen joululahjat (17)
Yrityksen kesälahjat (8)
Yritysilme (9)
Yrityslahjat (31)
yritystekstiilit (15)
Yritysten kilpailu (2)



väliviiva