Tikkareita on syöty läpi historian
Connecticutin New Havenista ollut George Smith piti laukkakilpailuista. Kun hän vuonna 1908 alkoi valmistaa suuria kovia karkkeja, jotka kiinnitettiin tikkuihin, nimesi hän ne silloisen kilpahevosen, Lolly Popin mukaan. Tosin Lolly saattoi valikoitua siksikin, että Pohjois-Englannissa sana tarkoittaa kieltä, ja pop tarkoittaa iskua (slap). Tavaramerkiksi Lollipop-nimi vuonna 1931. Suomessa nimi tikkukaramelli on muuttunut arkisemmin tikkariksi.
Arkeologit arvelevat, että tikkarin muodossa nuoleskeltava makea herkku perustuu siihen, että luolaihmiset muinoin keräsivät mehiläispesistä hunajaa tikuilla, ja nuoleskelivat sitten imelästä tikusta suunsa makeiksi. Kiinalaisten, egyptiläisten ja arabien arvellaan tehden tikkumakeisia hedelmistä ja pähkinöistä, jotka sokeroitiin hunajalla säilymisen varmistamiseksi.
Kun sokerin käyttö 1600-luvulla yleistyi, yleistyi myös sokerikaramellien tekeminen ja syöminen. Kuten hyvin tiedämme, sokeriset tuotteet tahmaavat sormet. Niinpä niiden syöminen on luultavasti todettu mukavammaksi, kun niihin on tökätty tikku, jota pitää sormissa.
Tikkarit, joiden kääreeseen on painettu yrityksen nimi tai logo, ovat, tavallinen ja turvallinen jakotavara messuilla, vastaanottoauloissa ja neuvotteluhuoneissa. Niistä jää hyvä maku suuhun, ja antajaa muistetaan hyvällä. Jakolahjana tikkari on kätevä, kestävä ja edullinen. Väreillä ja kuvioilla pystyy hankkimaan vaihtelua ja omaperäisyyttä sekä itse makeisiin että niiden kääreisiin. Näitä edullisia give away -tuotteita saa myös paljon tikkareita sisältävissä rasioissa. Rasiat tuovat lisää painopinta-alaa tuotteelle, ja sellainen on mahdollista pitää pöydillä näkösällä.
Aiheeseen liittyviä tuotteita:
– Tikkarit yrityksen painatuksella
– Mainosmakeiset
– Mainoskarkit omalla logolla
Asiakaskohtaaminen B2B-liiketoiminnassa
Asiakaslahjoina käytettävien muistitikkujen tietoturvaongelmat, mitä pitäisi huomioida?
Liikelahja joka tukee terveellisiä elämäntapoja
Microsoft jakaa ilmaisia muistitikkuja
Arpajaiset (3)
Asiakaskohtaamiset (7)
Asiakaslahjat (18)
Brändäys (19)
Brändituote-historiaa (22)
Brändituote-info (33)
Brändituote-palvelut (5)
Edustuslahjat (2)
Elektroniikka (10)
Fanituotteet (5)
Giveaway-tuotteet (8)
Henkilöstölahjat (15)
Jakolahjat (4)
Joulu (13)
Kesä (6)
Kestävä kulutus (6)
Liikelahja-Ideoita (3)
Liikelahjat (38)
Logotuotteet (5)
Mainoslahjat (26)
Messulahjat (10)
Messut (9)
Myynninedistämistuotteet (1)
Myyntituotteet (3)
Neuvot ja vinkit (33)
Oheistuotteet (3)
Profiilituotteet (5)
Promootiot (3)
Promootiotuotteet (1)
Promotuotteet (6)
Seminaarit (1)
Sitouttaminen (12)
Sosiaalinen media (1)
Talenco uutisia (2)
Tapahtumat (3)
Tehokas mainonta (5)
Tehokas markkinointi (10)
Trendit (2)
Tuotetietoutta (7)
Tuotteet omaan käyttöön (9)
Työhyvinvointi (3)
Uutiset (8)
Uutudet (1)
Vastuullisuus (6)
VIP lahjat (1)
Yleinen (151)
Yrityksen joululahjat (8)
Yritysilme (3)
Yrityslahjat (29)
yritystekstiilit (9)
Yritysten kilpailu (1)
