TUOTTEET >PALVELUTAJANKOHTAISTAWORKSPACEPROMOSHOPLÄHETÄ KYSELYINFOUUTTA!
0
Tarvitsetko apua tuotteiden etsimisessä?  |  Tarjouspyynnöt ja kyselyt
 
Talenco liikelahjat
Tarjouspyyntökori
0
search
hidden div for timer function
 

Painotuotteet kätevästi!




Kyltit, esitteet, julisteet, flyerit. Talencolta saat kaikki painotuotteet. Helppoa ostamista, toimitus tarvittaessa jopa parissa päivässä. Ja kaikki tieto säilyy myTalenco-palvelussa. Käytössäsi myös maksuton varastointi ja materiaalipankki kaikille painetuille markkinointimateriaaleille.



PYYDÄ TARJOUSTA

Suositut liikelahjat

 
T-paidat
spacer
 
Rantapallot ja puhallettavat
spacer
 
Juomapullot
spacer
 
Muistilehtiöt
spacer
spacer
 
Liimalappulehtiöt
spacer
spacer
 
Tarrat

Uutuustuotteita ja monipuolista palvelua




Palvelemme liikelahja- ja brändituote-asioissa kaiken kokoisia asiakkaita, alkaen yksittäisten tilausten toimittamisesta, aina kokonaisvaltaiseen kumppanuuteen asti. Tunnemme tuoreimmat trendituotteet ja uusimmat uutuudet. Monipuoliset verkkopalvelut helpottavat asiakkaidemme arkea ja tarvittaessa hoidamme niin liikelahjojen varastoinnin kuin yrityksen siäisen brändikaupan ylläpidon. Edullisesti ja luotettavasti. Lue lisää



Liikelahjojen trendit 2024: mitä odottaa tulevaisuudessa




Megatrendit ovat useista ilmiöistä koostuvia yleisiä kehityssuuntia, laajoja muutoksen kaaria. Ne tapahtuvat usein globaalilla tasolla ja kehityssuunnan uskotaan usein jatkuvan samansuuntaisena. Megatrendit eivät kerro tarkasti, mitä vaikkapa tänä vuonna vielä tapahtuu. Ne eivät tarjoa vastauksia villeistä korteista ja mustista joutsenista, vaan painottavat muutoksia, joita ei ole varaa jättää huomioimatta. Mutta ne voivat auttaa meitä suunnistamaan ja löytämään reitin kohti parempia tulevaisuuksia.

Koska megatrendit ovat laajoja ja pitkäkestoisia yhteiskunnallisia, taloudellisia, teknologisia ja kulttuurisia muutoksia, ne vaikuttavat moniin eri elämänalueisiin. Ne voivat vaikuttaa kuluttajakäyttäytymiseen, yritysten toimintaympäristöön, markkinoiden tarpeisiin ja odotuksiin sekä tuotteiden ja palveluiden kysyntään. Siksi megatrendien huomioiminen on tärkeää myös liikelahjoja valittaessa, koska ne auttavat yrityksiä pysymään ajan tasalla ja tarjoamaan asiakkailleen relevanteimpia ja kiinnostavimpia tuotteita.
Sitra on julkaissut oman näkemyksensä megatrendit 2024. Ne ovat:







1. Luonnon kantokyky murenee
2. Hyvinvoinnin haasteet kasvavat
3. Demokratian kamppailu kovenee
4. Kilpailu digivallasta kiihtyy
5. Talouden perusta rakoilee







Sitran nimeävät megatrendit ovat pysyneet samoina Sitralla vuodesta 2023.

Liikelahjoja miettiessä kannattaa paneutua varsinkin kahteen ensimmäiseen: Ympäristötietoisuus ja kestävän kehityksen arvot ovat edelleen nousussa. Monet asiakkaat arvostavat ekologisia ja eettisiä tuotteita, joten kestävät ja ympäristöystävälliset liikelahjat voivat olla suosittuja valintoja.

Toisekseen ihmiset ovat yhä kiinnostuneempia terveydestään ja hyvinvoinnistaan, mikä näkyy esimerkiksi terveellisten elämäntapojen, mindfulnessin ja stressinhallinnan suosion kasvuna. Liikelahjat, kuten terveys- ja hyvinvointituotteet, urheiluvälineet tai stressinhallintatyökalut, voivat olla tervetulleita asiakkaille.

Sitran nimeämien megatrendien lisäksi kannattaa ehkä painottaa henkilökohtaista ja räätälöityä palvelua: Yksilöllisyys ja henkilökohtainen palvelu ovat arvostettuja piirteitä nykyaikaisessa markkinoinnissa, ja sellaisina ne tulevat pysymään. Siksi räätälöidyt ja personoidut liikelahjat, jotka vastaavat vastaanottajan tarpeisiin ja mieltymyksiin, voivat tehdä suuren vaikutuksen.





Lue myös:




Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Liikelahja- ja logotuotetrendit 2019
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?



Aiheeseen liittyviä tuotteita:
– Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla
– Vastuullisemmat yrityslahjat
– Vastuullisemmat ostoskassit
– Vastuullisemmat termosmukit
– Liikelahjat omalla logolla
– Yrityslahjat omalla logolla
– Mainoslahjat omalla logolla
– Yritystekstiilit omalla logolla
– Mainosvaatteet omalla logolla
– Mainostuotteet omalla logolla
– Asiakaslahjat omalla logolla
– Ekologisemmat T-paidat painatuksella
– Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
– Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella

Mitä ovat PMS-värit? Kaikki mitä haluat tietää PMS-väreistä ja Pantone-värikartasta




Pantone-värijärjestelmä (PMS – Pantone Matching System) on laajasti käytetty spottiväristandardi. PMS-värit ovat kompakteja värejä jotka on tarkkaan määritelty Pantone Inc.:n kehittämässä värikartassa. Pantone-värikartan avulla yritykset voivat varmistaa brändinsä yhdenmukaisen värimaailman kaikissa tilanteissa, kaikissa kanavissa ja kaikilla markkinoilla. Pantone-värijärjestelmään kuuluva väripaletti sisälsi vuonna 2019 yli 2100 valmiiksi sekoitettua väriä.Jokaisella värillä on oma koodinsa jota kutsutaan PMS-koodiksi. 

PMS-värikoodit

PMS-värikoodit ovat uniikkeja koodeja jotka määrittelevät tarkasti kunkin PMS-värin. Käyttämällä PMS-värikoodeja yritykset voivat varmistaa, että heidän brändivärinsä toistuvat tarkasti eri materiaaleissa ja tuotannoissa. Yhdenmukainen värimaailma vahvistaa brändin visuaalista identiteettiä ja tunnistettavuutta. 

Milloin PMS värejä kannattaa käyttää?

PMS-värien käytetään erityisesti tilanteissa, joissa tarkasti oikea värisävy on ehdoton edellytys. Esimerkiksi yrityksen logon tai brändin tunnusvärin tulisi näkyä yhdenmukaisesti kaikissa markkinointimateriaaleissa. PMS-värit tarjoavat luotettavan tavan varmistaa, että värit näyttävät samanlaisilta eri medioissa ja materiaaleissa. PMS-värien käyttö ovat hyvä ratkaisu, kun kuvioon kuuluu yhdestä neljään väriä. 

PMS-värien läyttö logossa ja brändäyksessä

Logon ja brändin visuaalisen ilmeen rakentaminen on keskeinen osa yrityksen brändiidentiteetin ja bräbdimielikuvan luomista ja brändin tunnistettavuuden vahvistamista. PMS-värit tarjoavat tehokkaan tavan varmistaa, että brändin värit näkyvät yhdenmukaisesti kaikissa brändin materiaaleissa, kuten verkkosivuilla, painotuotteissa, tuotepakkauksissa,  brändituotteissa, liikelahjoissa ja yritystekstiileissä. PMS-värien käyttö logossa ja brändäyksessä auttaa välttämään värien vääristymiä eri painotuotantoprosesseissa, mikä edistää brändin ammattimaista ja luotettavaa ilmettä. Vahva, ammattimainen ja yhdenmukainen visuaalinen ilme auttaa brändiä erottumaan kilpailijoistaan. 

PMS-värien merkitys graafisessa suunnittelussa

Graafisessa suunnittelussa PMS-väreillä on keskeinen rooli värien tarkan määrittelyn ja toistettavuuden varmistamisessa eri materiaaleissa. Niitä käytetään usein brändin visuaalisen ilmeen rakentamisessa ja markkinointimateriaalien suunnittelussa varmistaen, että brändin värit näkyvät yhtenäisesti kaikissa tuotannoissa. PMS-värejä hyödynnetään erityisesti tilanteissa, joissa tarvitaan tarkkaa värientoistoa ja konsistenssia, kuten logoissa, yritysilmeen materiaaleissa ja korkealaatuisissa painotuotteissa. Graafiset suunnittelijat voivat käyttää PMS-värejä tehokkaasti luomaan visuaalisesti vaikuttavia ja yhtenäisiä brändimateriaaleja, jotka erottuvat kilpailijoista ja tukevat yrityksen viestintätavoitteita.

PMS-värit osana yrityksen graafista ohjeistusta

PMS-värien hallinta on keskeinen osa brändin visuaalisen ilmeen johdoinmukaista ylläpitoa eri markkinointimateriaaleissa ja -kanavissa. Yritysten tulisi luoda selkeät graafiset ohjeistukset ja käytännöt joissa käytettävät värisävyt määritellään PMS-värijärjestelmän mukaisesti. Kun sallitut graafiset elementit ja värien tarkat määrittelyt on dokumentoitu, voidaan tiedot jakaa sidostymille jotka niitä tarvitsevat, kuten graafisille suunnittelijoille, painotaloille ja valmistajille. Hyvä graafinen ohjeistus ja sen määrätietoinen seuraaminen auttaa varmistamaan brändin visuaalisen yhtenäisyyden ja ammattimaisuuden kaikissa markkinointimateriaaleissa ja edistää siten yrityksen brändin tunnettavuutta ja luotettavuutta markkinoilla.

Tarvitsetko apua Pantone-värien käyttämisessä? Ota huoleti yhteyttä jos jokin asia mietityttää. Apu on lähellä, me autamme mielellämme.

LUE LISÄÄ



Brändäystietoutta
Brändäyksessä värillä on väliä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Brändin yhtenäisen ilmeen tärkeydestä
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Toimiston brändäys edullisesti
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Väriavaruus painotöissä, CMYK tai RGB?
Brändäyksen tärkeys

Artikkelelita brändituotteista ja kestävästä kehityksestä
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?

Aiheeseen liittyviä tuotteita
– Brändituotteet
– Yrityslahjat
– Mainoslahjat
– Liikelahjat
– Mainostekstiilit
– Yritysvaatteet

Väriavaruus painotöissä, CMYK tai RGB?




Liikelahjoja, brändituotteita ja niiden pakkauksia kustomoitaessa logolla tai muilla värillisillä graafisilla elementeillä, puhutaan painovärien väriavaruuksista ja logon värikoodeista. Termit kuten CMYK, RGB ja PMS ovat termejä jotka usein mainitaan tässä yhteydessä.

Tuotteesta, sen käyttötarkoituksesta, logosta, kustomoinnin tavoitteista ja kustannuksista riippuen painatukseen voidaan tarvita 1, 2, 3, 4 tai useampaa painoväriä. Painatuksessa käytettävät värisävyt on voitava määrittä tarkasti jotta brändin visuaalinen ilme pysyy yhdenmukaisena kaikissa tilanteissa. Painatuksen tarkkoja värisävyjä määritettäessä hyödynnetään väriavaruuksia.

Mitä tarkoitetaan väriavaruudella?

Väriavaruus on järjestelmä jonka avulla voidaan yksiselitteisesti määritellä minkä tahansa värin ominaisuudet, kuten sävyn ja kirkkauden. CMYK ja RGB ovat esimerkkejä matemaattisista väriavaruuksista. Matemaattisen väriavaruuden avulla kaikki värit voidaan kuvata numeerisesti. PMS puolestaan on standardisoitu värikartta. Sitä käytetään erityisesti tilanteissa, joissa tietyn värin tarkkuus ja konsistenssi ovat ensiarvoisen tärkeitä, kuten brändäyksessä ja painettujen materiaalien kompakteissa väripinnoissa.

Väriavaruuksia hyödynnetään esimerkiksi graafisessa suunnittelussa, kuvankäsittelyssä, tulostuksessa ja painatuksessa.

Yleisimpiä värijärjestelmiä tai -avaruuksia ovat yllämainitut RGB, CMYK ja PMS (Pantone®) Näistä CMYK- ja PMS?järjestelmiä käytetään painotuotteissa ja RGB-järjestelmää digitaalisissa ratkaisuissa. PMS eli Pantone Matching System on yleinen käytäntö määritellä spesifiikkejä kompakteja värejä.

Mitä ovat CMYK-värit?

CMYK tulee sanoista Cyan, Magenta, Yellow ja Key (musta). Järjestelmää käytetään yleisesti tulostuksessa, erityisesti neliväripainatuksessa. Kuvat tulostetaan kerroksina näistä neljästä väristä. Yhdistämällä nämä värit eri voimakkuuksina ja suhteina voidaan luoda laaja valikoima värejä. CMYK soveltuu parhaiten painotuotteisiin, kuten esitteisiin, lehtiin ja mainosjulisteisiin.

Mitä ovat RGB-värit?

RGB tulee sanoista Red, Green ja Blue. RGB-värejä järjestelmää käytetään näyttötekniikoissa, kuten tietokoneen näytöissä, televisioissa ja digitaalisissa kuvankäsittelylaitteissa. RGR:n toimintaperiaate on käyttää kolmen värin yhdistelmää eri voimakkuuksina. Yhdistämällä ne eri suhteissa voidaan tuottaa monipuolinen väripaletti. RGB-sovelluksia ovat verkkosivut, digitaaliset mainokset ja kaikki, mikä on tarkoitettu näytöille.

Mikä on Pantone®-värikartta (PMS)?

Pantone®-värikartta (PMS) on standardoitu värikartta, joka sisältää laajan valikoiman värejä, joilla on ainutlaatuinen Pantone-numero. Sitä käytetään määrittelemään tiettyjä värejä, ja se on erityisen tärkeä tilanteissa, joissa tietyn värin tarkkuus on kriittinen. Jokaisella PMS-värillä on tarkka resepti, joka määrittää, mitä painovärisävyistä se koostuu. Pantone-värikarttaa käytetään yleensä tilanteissa, joissa värien tarkkuus ja konsistenssi ovat ensiarvoisen tärkeitä, esimerkiksi yritysten logot.

Miten valitset oikean väriavaruuden?

Käytettävä väriavaruus riippuu käyttötarkoituksesta. Digitaalisessa maailmassa käytetään usein RGB-väriavaruutta, kun taas painotuotteissa CMYK on yleinen. Pantone-värikarttaa käytetään kompaktin värin tarkkaan määrittämiseen, varsinkin kun tietyn värin konsistenssi on keskeistä, esimerkiksi brändäyksessä.

Talenco auttaa värin määrittämisessä, sopivan tiedosto-muodon käytössä ja tarvittaessa painotiedoston muokkaamisessa

Yhä useampi paino edellyyttää tänä päivänä että käytetään vektoroitua painoaineistoa, kuten esimerkiksi EPS-tiedostomuotoa. Vektoroidun logon edut ovat monet, kuten skaalautuvuus, tarkkuus, taustan läpinäkyvyys, käytettävyys ja monipuolisuus. 

Me Talencolla autamme niin painoaineiston muokkaamisessa ja luomisessa, kuin oikeiden värinmääritysten käyttämisessä. Riittää että lähetät logon tai muun aineiston meille niin me huolehdimme lopusta. Jos käytössäsi on lisäksi brändin graafinen ohjeistus, niin sitä parempi. Lähtökohtaisesti emme veloita palvelusta mitään, kaikki sisältyy palveluun tilatessasi kustomoidut liikelahjasi ja brändituotteesi Talencolta.

Ja muistathan että aina ennen kuin tuotteet painetaan saat tarkan oikovedoksen hyväskyttäväksi että voit olla täysin varma että kaikki tulee tarkasti oikein.


Lue lisää Talencon palveluista:
Näin Talenco palvelee liikelahja-asiakkaita
Liikelahjojen ja brändituotteiden varastointi







Brändäystietoutta
Yhteenkuuluvuutta mainostekstiileillä ja brändivaatteilla
Brändäyksessä värillä on väliä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Brändin yhtenäisen ilmeen tärkeydestä
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Toimiston brändäys edullisesti
4Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Asiakaslahjat, liikelahjat ja pykologia niiden takana











Aiheeseen liittyviä tuotteita:
– Brändituotteet
– Yrityslahjat
– Mainoslahjat
– Liikelahjat
– Mainostekstiilit
– Yritysvaatteet

Omalla logolla




Meiltä löydät haluamasi tuotteet omalla logolla nopeasti, luotettavasti ja edullisesti. Valtava tuotevalikoima ja asiantunteva henkilökohtainen palvelu takaavat sen että mitä tahansa omalla logolla räätälöitävää tuotetta, kuten yritystekstiiliä tai mainosvaatetta, liikelahjaa, henkilöstölahjaa, mainoslahjaa tai mainostuotetta, asiakaslahjaa tai muuta yrityslahjaa etsitkään, niin me voimme auttaa sinua. Uskomme että 35.000 laadukkaan tuotteen ja 1500 tuoteryhmän online-valikoimamme tyydyttää vaativampaakin asiakasta.

Asioiminen on nopeaa ja helppoa. Hintaan sisältyy aina kaikki kulut, eli valittu merkkaus omalla logolla, aloituskulut ja rahti. Myös määräalennukset näet silmänräpäyksessä, eli mitä suurempi tilausmäärät, sitä alhaisemmat hinnat. Oman logon tai muun räätälöinnin saa kaikkiin tuotteisiin. Myös vaativammat räätälöinnit onnistuvat. Riittää että kerrot meille toiveistasi niin teemme ehdotuksen ja annamme sille hinnan. Helppoa kuin heinän teko. Asiakaspalvelumme palvelee joustavasti suomeksi ja ruotsiksi, tarvittaessa toki myös englanniksi.

Etkö löydä sivustoltamme sopivaa tuotetta omalla logolla räätälöitäväksi? Asiakaspalvelumme on täällä sinua varten. Soita tai lähetä spostia tai ota yhteyttä sivuston lomakkeella ja kerro mitä kaipaat. Laajan toimittajaverkostomme avulla uskomme että löydämme sinulle sopivan tuotteen joka on kustomoitavissa omalla logollasi. Tai tarvittaessa kerromme sinulle mitä sen valmistuttaminen tulee maksamaan. Tässä voit lukea muista palveluistamme.

Etkö ole asioinut kansamme aiemmin? Tästä voit lukea minkälaista asiakaspalautetta olemme saaneet muilta asiakkailtamme. Mielellämme toivotamme myöskin sinut tervetulleeksi asiakkaidemme joukkoon.

Lue myös:
Tarvitaanko mainoslahjoja?
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana





Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Liikelahjat omalla logolla
- Yrityslahjat omalla logolla
- Mainoslahjat omalla logolla
- Yritystekstiilit omalla logolla
- Mainosvaatteet omalla logolla
- Mainostuotteet omalla logolla
- Asiakaslahjat omalla logolla
- Mainostekstiilit

Näin maksimoit yrityslahjojen vaikutuksen




Yrityslahjat ovat tärkeä osa yritystoimintaa. Ne auttavat rakentamaan suhteita, ne vahvistavat asiakasuskollisuutta ja ne kirkastavat brändiäsi. Maksimoi yrityslahjojen tai liikelahjojen vaikutus seuraamalla näitä ohjeita.

Aloita miettimällä minkä tyyppisen lahjan annat. Valitse yrityslahja, joka on hyödyllinen ja merkityksellinen kohderyhmällesi. Mieti, mitä he tarvitsevat tai mitä he arvostaisivat eniten. Jos kohderyhmänäsi on tekniikkaa tunteva yleisö, harkitse huipputeknisen vekottimen, kuten langattoman kaiuttimen tai älykellon, antamista. Jos taas kohderyhmänäsi on terveystietoinen yleisö, mieti, voisitko antaa heille esimerkiksi kuntoiluun liittyviä varusteita tai vaikka terveellisiä välipaloja.

Toiseksi, jos mahdollista, personoi lahja henkilökohtaiseksi. Näin osoitat vastaanottajalle, että olet ajatellut lahjaa ja teet siitä hänelle merkityksellisemmän. Voit esimerkiksi lisätä henkilökohtaisen tervehdyksen pakkaukseen tai jopa kaivertaa vastaanottajan nimen tuotteeseen.

Kolmanneksi viimeistele yrityslahjasi pakkaamalla se huolellisesti yritysilmeesi mukaisesti, niin että myös pakkaus viestii brändisi identiteettiä ja arvoja. Käytä yrityksellesi tehtyjä pakkausmateriaaleja, kuten räätälöityjä laatikoita tai pusseja, joiden logot ja värit vastaavat brändisi graafista ohjeistusta. Näin annat vaikutelman laadusta ja ammattimaisuudesta, jonka vastaanottajat muistavat pitkään.

Neljänneksi, valitse mahdollisuuksien mukaan kestävän kehityksen mukaisia vaihtoehtoja yrityslahjoiksi. Näin viestit yrityskulttuurista joka sitoutuu vastuullisuuteen ja kestävään kehitykseen. Voit harkitse ympäristöystävällisiä materiaaleja, kuten RPET, bambua tai kierrätettyjä paperia, kierrätettyä puuvillaa. Pakkausmateriaaleiksi kannattaa etsiä ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja muovikääreiden sijasta. Pystyykö tavarantoimittajasi tarjoamaan eettisempiä ja vastuullisempia tuotteita, esimerkiksi sellaisia jotka on valmistettu kestävän kehityksen materiaaleista?

Varmista lopuksi, että antamissasi yrityslahjioissa on mukana kiitoskortti. Näin osoitat arvostusta yrityslahjan vastaanottajan aikaa, vaivaa ja asiakasuskollisuutta kohtaan. Kiitoskortti tarjoaa samalla tilaisuuden vahvistaa keskeisiä viestejä yrityksesi missiosta, visiosta ja arvoista.

Noudattamalla näitä vinkkejä voit varmistaa, että yrityslahjoillasi on maksimaalinen vaikutus asiakkaisiin ja mahdollisimman suuri brändiä vahvistava vaikutus.

Lue myös:
22,7 milj USD yhteen ainoaan kampanjaan!
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Brändin yhtenäisen ilmeen tärkeydestä
Kuinka brändi positioidaan?
Mitä hyötyä promotuotteista on?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Brändäyksessä värillä on väliä
Toimiston brändäys edullisesti
Mainoskynät vahvistavat yrityksen brändiä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä

Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Yrityslahjat
- Liikelahjat
- Asiakaslahjat
- Langattomat kaiuttimet logolla
- Älykello logolla
- Fitnesstarvikkeet yrityksen logolla
- Ekologiset ja eettiset yrityslahjat

Liikelahja vahvistaa brändiä




Brändillä ja liikelahjalla on sama lähtökohta, yrityksen arvot. Omalla logolla varustettu liikelahja onkin erinomainen tapa kertoa yrityksen arvoista, ja vahvistaa niitä. Yrityksen visuaalisen ilmeen mukaisesti kustomoidut yrityslahjat ovat yksi markkinointiviestinnän muoto, ja ne voi ja pitäisi suunnitella tukemaan yrityksen kokonaisviestinnän tavoitteita.

Koska liikelahjojen viestinnällisyys on aika selvää, kannattaisi niiden valinnan tehdä samat henkilöt, jotka vastaavat yrityksen markkinointiviestinnästä. Tämä ei kuitenkaan taida vieläkään olla sääntö, vaan asiakaslahjojen budjetin ja valinnan kanssa tuskailevat aivan eri henkilöt.

Viestinnällisyyden muistaminen on sinällään aika helppoa. Värien ja muun graafisen ilmeen on oltava sama kuin muussa viestinnässä. Pienikin lahja on viestinnällinen ja se viestii yrityksen arvoista. Tällaisia ovat esimerkiksi kansiot ja muistio, joissa on painatuksena yrityksen logo samanlaisena kuin se on muussakin viestinnässä

Visuaalisten elementtien lisäksi yrityslahja itsessään viestii yrityksen arvoista ja rakentaa näin yrityksen brändiä. Esimerkiksi jos muussa viestinnässä yrityskuvasta pyritään rakentamaan elegantti ja lifestyle-henkinen, voi hyvänä liikelahjana toimia vaikka Berkelyn lifestyle-mallisto, tai tyylikkäät pyyhkeet yrityksen logolla

Yhteenvetona voi todeta, että liikelahjat tulisi ymmärtää nykyistä enemmän nimenomaan osana yrityksen viestintää ja brändin rakentamista. Siksi niiden valintaan tulisi panostaa nykyistä enemmän.

Tässä vielä kymmenen seikkaa, jotka kannattaa huomioida liikelahjoja valittaessa:

Yrityksen arvot. Liikelahjalla voi tuoda esiin yrityksen arvoja tekojen kautta paremmin kuin kirjoitettujen viestien avulla.

Sidosryhmät. Se, kenelle lahja annetaan, vaikuttaa liikelahjaan. Pitkäaikaisen kumppanuuden tulee näkyä myös lahjan sisältämässä viestissä.

Ajankohta. Hyvä liikelahja liittyy ajankohtaan, olipa se sitten vuodenaika tai vaikka merkkipäivämuistaminen.

Henkilökohtaisuus. Niin kuin lahjataina, ne valitaan saaja huomioiden. Samalle yhteistyökumppanille ei anneta samaa lahjaa kahta kertaa.

Liikelahjan antaminen. Tulee myös huomioida, miten lahja annetaan, mitä siitä lausutaan ja koska se annetaan. Tavat vaihtelevat maittain.

Käytännöllisyys. Liikelahjan tulee olla käytettävä ja siitä tulee olla saajalle hyötyä.

Idearikkaus. Hyvät ideat jäävät mieleen. Hyvä lahja on persoonallinen, sellainen, joka muistuttaa antajayrityksestä.

Personointi. Liikelahjaan merkitään antavan yrityksen logo diskreetisti, kenties vain pakkaukseen, mutta sen sijaan saajan nimellä personoitu tuote tekee aina vaikutuksen.

Budjetti. Liikelahjat kannattaa budjetoida, jotta oikeissa tilanteissa annetaan oikean arvoinen lahja. Joulu- jakesälahjoja hankitaan paljon samanlaisia, mutta yritysliikelahjoja pienempiä määriä – mainoslahjoja taas jakoon asti.

Antamistilanne. Sopimusneuvotteluissa ei anneta lahjoja tai jos annetaan, ne annetaan vasta virallisten neuvottelujen jälkeen. Hyvä lahja on valittu antamistilanteen mukaan.

*Kirjoituksessa on hyödynnetty Elina Jacklinin opinnäytetyötä Liikelahjakin viestii - Brändin vaikutus liikelahjan valintaan Oulun seudun ammattikorkeakoulun viestinnän koulutusohjemassa.

Lue myös:
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Brändin yhtenäisen ilmeen tärkeydestä
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Brändäyksessä värillä on väliä
Toimiston brändäys edullisesti
Mainoskynät vahvistavat yrityksen brändiä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Paljonko liikelahjoihin kannattaa varata rahaa?
Berkeley, kun haluat erottua yritysvaatetuksella




Esimerkkejä kaupunkibrändäyksestä:
Helsinki – kaupungin brändi, liikelahjat, markkinointi ja graafinen ilme
Lahti – Liikelahjat logolla, kaupungin brändi ja logo
Tampere – brändin rakentaminen ja graafinen ilme


Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Pyyhkeet logolla
- Brändituotteet
- Liikelahjat logolla
- Mainostekstiilit
- Yritysvaatteet
- Yrityslahjat
- Asiakaslahjat

Näin palvelemme liikelahja-asiakkaita




- Laajasta liikelahjojen ja brändituotteiden nettivalikoimastamme löydät niin uusimmat uutuudet kuin tuoreimmat trendit. Etsimme uusia mielenkiintoisia ideoita ja ratkaisuja ja jaamme ne asiakkaidemme kanssa. Tai kerro minkälainen ajatus sinulla on niin kaivamme esiin juuri sinun tarpeisiin sopivan ratkaisun.

- Henkilökohtainen palvelu. Henkilökohtainen yhteyshenkilösi auttaa löytämään etsimäsi brändituotteet, ideoi uusia tuotteita, etsii toimittajat ja keksii ratkaisut kaikkiin kysymyksiin.

- myTalenco palvelusivu on asiakasyrityksen hankitatiimin yhteinen työkalu brändituotteiden hallintaan. Se on automaattisesti ja maksutta käytössäsi ja sen avulla informaatio on kaikkien hyödynnettävissä ja tiedonkulku sujuvaa. Tarjoukset, tilausarkistot, oikovedokset, logopankki, ym.



- Promoshop on kustomoitu verkkokauppa- ja varastointiratkaisu yrityksen liikelahjoille ja brrändituotteille. Promoshop on tarkoitettu yrityksen sisäiseen käyttöön ja sen avulla varmistat että yrityksen visuaalisen ilmeen mukaisia tuotteita on aina helposti saatavilla. Palvelu tuottaa tarpeelliset raportit päätöksenteon tueksi, samalla kun työnteko tehostuu.

- Suunnittelu. Autamme mielellämme tuotteiden suunnittelussa, merkkaussuunnittelusta aina laajempien yhdenmukaisten kokonaisuuksien suunnitteluun.

- Kestävä kehitys. Seuraamme dokumentoitua ympäristo-ohjelmaa. Toiminnanohjausjärjestelmämme on ISO9001 auditoitu. Otathan yhteyttä niin kerromme tarkemmin kuinka kestävään kehitykseen voi kiinnittää huomiota myös brändituotteiden osalta.








Lue lisää palveluistamme >>







Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Liikelahjat logolla
- Yrityslahjat
- Asiakaslahjat
- Mainoslahjat
- Henkilöstölahjat

Yksi huoli vähemmän kesätoimistolla




Jätä brändituotteesi ja liikelahjasi kesän ajaksi meidän huolehdittavaksi, niin voit rauhassa vetäytyä lomalle tai miksei kesätoimistolle keräämään voimia. Hallinnoi brändituote-valikoimiasi, varastoja ja lähetyksiä mukavasti, olit sitten laiturinnokassa, veneessä tai vaikka matkailuautossa maata kiertämässä.

Tarvitsetko joustavia toimitusaikoja tai tilapäistä varastointia? Me autamme kaikessa.
Digitaaliset työkalut ja järjestelmät helpottavat tarvittaessa tilausten tekemistä ja seurantaa. Selkeän ja helppokäyttöisen verkkosivuston avulla saat vastaukset kysymyksiin joita saattaa kesälläkin herätä.

Jos tiedät ennakkoon minkälaista apua saatat kesällä tarvita, niin kerro meille. Me mietimme valmiiksi kuinka voimme tehdä kesästäsi mahdollisimman sujuvan.

Voimme esimerkiksi varastoida tuotteesi kesän ajan maksutta, jolloin saat käyttöösi jakelujärjestelmän jonka avulla hoidat tarvittavat lähetykset kätevästi etänä. Oli tarpeesi millainen tahansa niin voimme räätälöidä juuri sinulle sopivan ratkaisun.

Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Kesälahjat
– Liikelahjat logolla
– Yrityslahjat
– Mainoslahjat
– Asiakaslahjat
– Henkilöstölahjat

Lue myös:
Liikelahjojen etähallinta on tullut jäädäkseen
Näin hyödynnät tuotteiden etähallintaa, TOP-5 vinkit
Pyydä enemmän – liikelahjojen postituspalvelut

Valoa lisää joka päivä – kesä tulossa




Valon lisääntyminen on varma merkki siitä, että kesä lähestyy huimaa vauhtia, ja nyt kannattaa miettiä, mitä kesälahjoja tänä vuonna hankitaan. Kesä on yksi niistä vuodenajoista, jolloin voimme vihdoin nauttia auringosta, raikkaasta ulkoilmasta ja ulkoilma-aktiviteeteista. Kesäjuhlat, grillailut ja yhteiset hetket perheen ja ystävien kanssa tekevät tästä ajasta erityisen. Joten miksi et tekisi siitä vieläkin erityisempää jakamalla kesäisiä lahjoja yrityksen henkilökunnalle tai asiakkaille?

Kesälahjat voivat olla loistava tapa kiittää tiimiäsi heidän kovasta työstään ja asiakkaitasi heidän uskollisuudestaan. Ne osoittavat huolenpitoa ja antavat lahjan saajille syyn hymyyn. Makuja ja mieltymyksiä on monia, mutta kesävalikoimastamme löydät varmasti jotain mieluisaa lahjaksi asiakkaillesi tai henkilökunnallesi.

Grillitarvikkeet ja -herkut: Kuten mainittiin, grillijuhlat ovat kesän kulmakiviä. Voisit hankkia henkilökunnallesi tai asiakkaillesi upeita grillaukseen liittyviä lahjoja, kuten laadukkaita grillaustarvikkeita, erilaisia mausteita ja kastikkeita sekä jopa lahjakortteja lihakauppaan tai viinikauppaan.*

Kesäiset picnic-korit: Piknikit ovat ihana tapa viettää aikaa ulkona. Voisit valmistaa räätälöityjä piknik-koreja, jotka sisältävät herkullisia eväitä, kuten tuoreita hedelmiä, juustoja, leipää ja virkistäviä juomia. Mukana voisi olla myös piknikpeitto, joka on käytännöllinen ja tyylikäs.

Kesäkirjat ja aurinkolasit: Kesällä on aikaa rentoutua ja lukea hyvää kirjaa aurinkoisessa säässä. Mikä olisi parempi lahja kuin kesäinen lukupaketti, joka sisältää kiinnostavia kirjoja ja tyylikkäät aurinkolasit?

Ekologiset vaihtoehdot: Ympäristötietoisuus on tärkeää, ja voit valita ekologisia lahjoja, kuten bambu- tai kierrätysmuovista valmistettuja grillivälineitä, kierrätettäviä juomapulloja tai aurinkovoiteita, jotka ovat ympäristöystävällisiä.

Aktiiviset kesälahjat: Monet ihmiset nauttivat kesäisin ulkoilma-aktiviteeteista, kuten pyöräilystä, patikoinnista tai vesilajeista. Lahjaksi voisi antaa lahjakortteja paikalliseen seikkailupuistoon, melontaretkeen tai vaikkapa golfkentälle.

Kun valitset kesälahjoja, muista ottaa huomioon lahjan saajan mieltymykset ja tarpeet. Räätälöity lahja osoittaa huomioivasi heitä yksilöinä.

Kesän kynnyksellä ja valon lisääntyessä voimme tuntea innostusta ja odotusta tulevista aurinkoisista päivistä. Kesälahjat ovat tapa tuoda iloa ja aurinkoa myös yrityksesi yhteisöön. Ne osoittavat arvostuksesi ja tekevät kesästä vieläkin unohtumattomamman kaikille niille, jotka ovat mukana rakentamassa menestystäsi. Joten suunnittele nyt, ja anna kesän säteillä myös lahjoissasi!

Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Kesälahjat
Liikelahjat
Asiakaslahjat
Yrityslahjat
Mainoslahjat
Brändituotteet

Vastuullisempia yrityslahjoja
–Vastuullisemmat yrityslahjat
–Vastuullisemmat ostoskassit
–Vastuullisemmat termosmukit
–Ekologisemmat T-paidat painatuksella
–Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
–Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
– Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla


LUE MYÖS

Kesälahjat
Kesän liikelahjat ja asiakaslahjat
Näin saat parhaan hyödyn kesälahjoistasi
Asiakaslahjojen ideointi: anna vuodenaikojen tunnelmien inspiroida
Kesälahjat, nyt on jo kiire!
Kesälahjat ja -kampanjat 2018

Brändituotteet ja kestävä kehitys
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Brändituotteet ja vastuullisuus

Sisäinen markkinointi
Miksi henkilökunnan sitouttaminen on tärkeää?
Yhteenkuuluvuutta mainostekstiileillä ja brändivaatteilla
Sisäinen markkinointi ja tehokkaampi etätyö
Kannustamalla henkilöstöä veden juomiseen ylläpidät työhyvinvointia
Työntekijän hygienia- ja suojavinkit

Kesän liikelahjat




Talvi tuntuu vielä nurkissa, mutta valon määrä lisääntyy päivä päivältä. Kesä tulee - kuitenkin. Nyt on paras aika vuodesta suunnitella ja hankkia kesän liikelahjoja.

Suomalaiset ovat nauttineet lakisääteisestä kesälomasta lähes sata vuotta. Ensimmäisen kerran vuosilomasta säädettiin vuoden 1922 työsopimuslaissa, jolloin sen vähimmäispituudeksi määriteltiin 7 päivää. Lomaoikeus piteni vuoden 1939 vuosilomalaissa 9 -12 päivään ja vuonna 1960 18–24 päivään. Vuoden 1973 vuosilomalaki toi neljän viikon loman ja vuoden 1977 muutos toi mukanaan talvilomaviikon.

Lomien alla annettavien liikelahjojen valinnassa kannattaa pitää mielessä kesäteema. Lisäksi pitää muistaa, että kesälahjoja käytetään vapaa-aikana ja monesti ulkona, ei työaikana ja työpaikalla. Kesä on lomien, valon ja lämmön ansiosta hauskaa aikaa, ja kun liikelahjat heijastavat tätä, ne ovat varmasti pidettyjä. Siinä kannattaa näkyä ja olla mukana! Näin yrityksesi näkyy

Kesälahjoja miettiessä on siis pidettävä mieli kepeänä. Lahjoja harkitessa kannattaa miettiä, että ne sopivat rannalle, piknikille, matkailuun tai vaikka grillijuhliin. Oma henkilökohtainen suosikkini on selfie-keppi. Siinä yhdistyvät positiivisuus, hauskuus, uutuus ja ajassa mukana oleminen.

Lue myös:
Näin saat parhaan hyödyn kesälahjoistasi
Brändin pitkäjännitteinen rakentaminen
Valoa lisää joka päivä – kesä tulossa
Kesän liikelahjat ja asiakaslahjat
Kesälahjat, nyt on jo kiire!
Kesälahjat ja -kampanjat 2018
Miksi henkilökunnan sitouttaminen on tärkeää?
Joulun liikelahjat asiakkaille ja yhteistyökumppaneille
Mielekkäät henkilöstölahjat jouluksi
Joulun parhaat mainoslahjat ovat monella kotimaisia
Vinkkejä yrityksen joululahjan hankintaan
Joulun liikelahjat – vinkit ja ideat yrityksille
Liikelahjat ja joululahjat ovat markkinointia
Miten valitsin yrityksen joululahjat viime vuonna
Asiakaslahjojen ideointi: anna vuodenaikojen tunnelmien inspiroida
Liikelahjojen antaminen – mitä, kenelle ja milloin?
Kuusi vinkkiä varainhankintaan
Brändin yhtenäisen ilmeen tärkeydestä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Brändäyksessä värillä on väliä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?

Aiheeseen liittyviä tuotteita:
- Pikinik-kylmäreput
- Piknik-korit
- Piknik-viltit
- Piknik-aterimet
- Grillaustarvikkeet
- Liikelahjat
- Selfiekepit
- Kesälahjat yritykselle
– Yrityksen joululahjat
– Kodin tuotteet omalla logolla
– Vapaa-ajantuotteet yrityksen logolla
– Asiakaslahjat omalla logolla
– Liikelahjat painatuksella
– Yrityslahjat painatuksella
– Brändituotteet omalla logolla tai painatuksella
– Mainoslahjat painatuksella

Näin saat parhaan hyödyn kesälahjoistasi




Tässä muutama helppo neuvo joita seuraamalla saat parhaan tehon irti yrityksesi kesälahja-mainontaan laitetuista euroista.
Kesälahja-mainonta on tehokasta suhteiden hallinta ja täsmämainontaa. Oikein toteutettuna kesälahjan jakaminen voi olla yrityksesi tärkein yksittäinen myyntikampanja.
Ja sitten ohjeisiin:
1. Jos lahjan hinta on alle 5 eur/kpl - postita se. Arvokkaammaat vie henkilökohtaisesti. Jos olet erityisen hyvää pataa asiakkaan kanssa, niin tee päätös tapauskohtaisesti.
2. Valitse kesäksi jotain hauskaa. Jouluksi vakavammat lahjat ovat paikallaan, mutta kesällä on tarkoitus on olla rento ja pitää hauskaa. Ole mukana asiakkaan hauskanpidossa.
3. Älä anna kertakayttötavaraa, se ei ole tätä päivää. Kestävä, tai puinen, tai ajaton, tai hyödyllinen. Valitse näistä niin annat fiksun kuvan itsestäsi ja yrityksestäsi.
4. Muista mainostaa. Edullisia hauskoja lahjoja annetaan jotta myynti vetäisi paremmin. Kesälahja on mainos joka puhuttelee ja joka on asiakkaalle mieluinen. Eli tuotteessa täytyy olla logomerkkaus tai olet tuhlannut hyvän mainosmahdollisuuden.
5. Älä mieti asiaa liian pitkään. Hoida asia alta pois ja siirry seuraavaan projektiin. Tavoitteena on tehdä työtä tuottavasti ja tehokkaasti.
6. Tee tilaukset ajoissa. Saat parempaa palvelua ja laajemman valikoimaan mistä valita. Ja vähemmän stressiä.
Lue myös:
Brändin pitkäjännitteinen rakentaminen
Valoa lisää joka päivä – kesä tulossa
Kesän liikelahjat ja asiakaslahjat
Kesälahjat, nyt on jo kiire!
Kesälahjat ja -kampanjat 2018
Miksi henkilökunnan sitouttaminen on tärkeää?
Aiheeseen liittyviä tuotteita
- Kesälahjat 
- Asiakaslahjat

Poimintoja uutuuksista

 
 Ostoskassi Jazzin shopping bag,...
Arvio: 0.00 €/kpl
spacer
 
 Avainketju Abrax keyring, neon-...
Arvio: 0.00 €/kpl
spacer
 
 Kukkaro Ralf purse, ruskea
Arvio: 0.00 €/kpl
spacer
 
 Kirjasin Ciluxlin notebook, musta
Arvio: 0.00 €/kpl
spacer
spacer
 
 Pyöräilijän pullo Iskan sport b...
Arvio: 0.00 €/kpl
spacer
spacer
 
 Kiristysnauha reppu Dinki draws...
Arvio: 0.00 €/kpl