TUOTTEET >PALVELUTAJANKOHTAISTAWORKSPACEPROMOSHOPLÄHETÄ KYSELYINFOUUTTA!
0
Tarvitsetko apua tuotteiden etsimisessä?  |  Tarjouspyynnöt ja kyselyt
 
Talenco liikelahjat
Tarjouspyyntökori
0
search
hidden div for timer function
 

T-paidat kesäkamppis!




Tilaa 100 painettua Roly Beagle T-paitaa niin saat 10 Darton sandwich-lippistä maksutta! Lippiksiin sisältyy monivärinen siirtokuva-painatus. Voit käyttää samaa painatusta kuin T-paitoihin tai jotain ihan muuta. Tilaa heti, tarjous on voimassa juhannukseen asti.



KLIKKAA TÄSTÄ

Suositut liikelahjat

 
T-paidat
spacer
 
Rantapallot ja puhallettavat
spacer
 
Juomapullot
spacer
 
Muistilehtiöt
spacer
spacer
 
Liimalappulehtiöt
spacer
spacer
 
Tarrat

Uutuustuotteita ja monipuolista palvelua




Palvelemme liikelahja- ja brändituote-asioissa kaiken kokoisia asiakkaita, alkaen yksittäisten tilausten toimittamisesta, aina kokonaisvaltaiseen kumppanuuteen asti. Tunnemme tuoreimmat trendituotteet ja uusimmat uutuudet. Monipuoliset verkkopalvelut helpottavat asiakkaidemme arkea ja tarvittaessa hoidamme niin liikelahjojen varastoinnin kuin yrityksen siäisen brändikaupan ylläpidon. Edullisesti ja luotettavasti. Lue lisää



Liikelahjojen ja yrityslahjojen psykologinen vaikutus




Amerikkalainen psykologi ja markkinoija Robert Cialdini on muotoillut seitsemän periaatetta, jotka selittävät, miksi ja miten ihmiset suostuvat pyyntöihin. Cialdinin kirja Influence: The Psychology of Persuasion ja sen luoma käsitteistö vaikuttamisen periaatteesta, Cialdini's 7 Principles of Influence, on markkinoinnin ja vaikuttamisen perusteos.

Liikelahjojen, yrityslahjojen, yritystekstiilien ja muiden brändättyjen markkinointimateriaalien vaikutus perustuu näihin hienovaraisiin, mutta tehokkaisiin periaatteisiin.

1. Vastavuoroisuuden periaate on ensimmäinen Cialdinin seitsemästä vaikuttamisen periaateesta. Tämän periaatteen mukaan ihmiset ovat luonteeltaan taipuvaisia palauttamaan palveluksia ja maksamaan velkoja – kohtelemaan toisia samalla tavalla kuin he ovat kohdelleet meitä. Vastavuoroisuuden periaatteen mukaan ihmiset tuntevat luonnostaan velvollisuutta tarjota alennuksia tai tehdä myönnytyksiä toisilleen, jos he ovat saaneet palveluksia näiltä samoilta henkilöiltä.

2. Johdonmukaisuuden periaate on Caldinin toinen vaikuttamisen periaate. Esimerkki joka sivuaa liikelahoja on henkilö joka saa liikelahjaksi brändiä mainostavan tuotteen, vaikka kassin yrityksen logolla. Johdonmukaisuuden periaatteen mukaan henkilö ei halua esiintyä sellaisen brändin yhteydessä johon hän ei usko, koska se ei olisi johdonmukaista. Brändättyjen liikelahjojen käyttöönotto siis johtaa siihen että lahjan saaja alkaa hyväksyä brändin.

3. Social proof-käsitteellä tarkoitetaan että kun näemme useamman ihmisen ympärillämme tekevän tai haluavan jotain, niin sen täytyy olla hyvää, koska niin moni on lähtenyt siihen mukaan. Liikelahjojen avulla brändit voivat saavuttaa yhteisön hyväksynnän ja kasvattaa omaa haluttavuuttaan kun moni ihminen ympärillämme näyttää kannattavan brändiä.

4. Liikelahjoilla, yritystekstiileillä ja muilla mainosmateriaaleilla voidaan rakentaa auktoriteettia, mikä on neljäs Caldinin vaikuttamisen periaate. Ammattimaisesti suunniteltu työasu, messuständi tai vaikka yritysilmeen mukaisesti suunniteltu design-lahja viestii kyseisen osa-alueen auktoriteetista mikä antaa uskottavuuttaa toiminnalle ja vaikuttavuutta.

5. Mieltymys on Caldinin viides vaikuttamisen periaate, sen mukaan olemme alttiimpia suostumaan sellaisten ihmisten pyyntöihin joista pidämme. Caldinin huomauttaa että pidämme ihmisistä jotka ovat samanlaisia kuin me, jotka osoittavat meitä kohtaan myönteistä huomiota ja kohteliaisuuksia ja jotka ovat halukkaista tekemään yhteistyötä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Liikelahjan antaminen parantaa mahdolisuuksia synnyttää sympatiaa jolloin vastaanottaja on alttiimpi vastaamaan myöntävästi lahjan antajalle.

6. Niukkuus kasvattaa arvoa on Caldiini kuudes vaikuttamisen periaate. Se perustuu siihen että sen mitä ei ole paljon, täytyy olla arvokasta. Jos jotain on saatavilla rajoitetusti, sen haluttavuus kasvaa. "Minulla on sellaista mitä muilla ei ole". Hyvin suunniteltu brändituote voi olla juuri sellainen. Esimerkiksi kun olet vieraillut Hard Rock Cafe-ravintolassa New York Cityssä, saatat mielelläsi kantaa päälläsi sieltä hankittua T-paitaa, tietäen että sitä ei heti tule vastaan.

7. Yhteenkuuluvuus (Unity) on Caldinin seitsemäs vaikuttamisen periaate. Tämän mukaan olemme herkemmin myöntyväisiä vastaamaan kyllä sellaisille joiden kanssa koemme yhteistä me-identiteettiä. Liikelahjoilla ja erityisesti yritystekstiileillä ja mainostekstiileillä on mahdollista synnyttää ja vahvistaa tiimihenkeä. Yrityksen brändin ja visuaalisen ilmeen mukaisesti kustomoidut liikelahjat vahvistavat yhteenkuuluvuutta ja sitoutumista sekä työntekijöiden että sidosryhmien keskuudessa. Lahjojen saaminen koetaan arvostuksen osoituksena ja personoidut lahjat, esim käsin kirjoitetun tervehdyksen muodossa, ovat erityisen merkityksellisiä.

Mitä liikelahjat ovat?




Liikelahjat ovat yritysten antamia lahjoja, joita jaetaan asiakkaille, yhteistyökumppaneille tai työntekijöille. Niiden tarkoituksena on osoittaa kiitollisuutta ja arvostusta, ja samalla vahvistaa liikesuhteita. Liikelahjat voivat sisältää yrityksen logon ja toimia samalla brändin mainoksina, edistäen yrityksen näkyvyyttä ja vahvistaen positiivista mielikuvaa.

Liikelahjalla tai yrityslahjalla voidaan viitata hieman arvokkaampiin lahjoihin kuten klassiseen Aalto-maljakkoon, viikonloppulaukkuun tai sateenvarjoon. Myös ruokalahjat ja aineettomat lahjat kuuluvat tähän kategoriaan. Edullisempia liikelahjoja kuten heijastimiin, stressileluihin, tai logokaramelleihin kutsutaan usein mainoslahjoiksi tai jakolahjoiksi.

Usein myös logolla varustetuista toimistotarvikkeista saatetaan käyttää nimitystä liikelahjat. Esimerkkejä tällaisista ovat mainoskynät, painetut muistilappulehtiöt tai logopainetut kaulanauhat. Yritystekstiilejä, kuten huoppareita, lippiksiä ja T-paitoja, kutsutaan usien liikelahjoiksi, vaikka niitä käyettäisiin vain yrityksen sisäisessä käytössä, samoin kuin beachflageja, rantatuoleja, lippuja ja muita suurtulostettuja yritysilmeen mukaisesti kustomoituja brändituotteita.

Esitteet, flyerit, kyltit ja julisteet ovat puhtaan tiedonvälityksellisen funktionsa lisäksi tehokkaita ja tärkeitä brändäyksen ja markkinoinnin välineitä joita siksikin usein käsitellään samassa yhteydessä muiden painettujen brändituotteiden kanssa.

Ekologiset liikelahjat

Ekologisten liikelahjojen suosio on viime vuosina, vihdoinkin, kääntynyt selkeään kasvuun. Kiihtyvän ilmastonmuutoksen myötä yleinen mielipide on alkanut suosia kestävämpiä ja vastuullisempia valintoja ja vastaavasti vastuullisuus on noussut yritysten brändinrakentamisen keskiöön.

Siirtymällä käyttämään ekologisempia liikelahjoja voi yritys osoittaa tekevänsä vastuullisempia päätöksiä niin pienissä kuin suurissa asioissa. Liikelahjan vastaanottaja huomaa nopeasti että kyseessä on ekologinen tuote, mikä on omiaan vahvistamaan yrityksen mainetta vastuullisena toimijana.

Sivustoltamme löydät tuhansia ekologisempia ja vastuullisempia yrityslahja- ja liikelahja-ideoita joiden avulla voit näyttää sidosryhmillesi että yrityksesi on pitkäjännitteisesti sitoutunut kestävään kehitykseen.

Kotimaiset liikelahjat

Arabia, Fiskars, Hackman, Iittala, Globe Hope, Marimekko, Pentik, Aarikka… Tunnettujen kotimaisten brändien suosio liikelahjoina on ollut vakaalla pohjalla jo pitkään. Eikä ihme, onhan kotimaisten brändien laatu tunnetusti korkea, design ajaton ja niiden nauttima arvostus suurta. Sellaiset ikoniset brändit kuten Fiskars, Marimekko ja Iittala puhuttelevat ihmisiä ympäri maailman. Tuotanto on yhä useammin järjestetty ympäristöystävällisesti ja kestävän kehityksen periaatteita noudattaen.

Esimerkkejä suosituista kotimaisista liikelahjoista ovat Iittalan lasiesineet, kuten Kivi-tuikut ja Aalto-maljakot, Arabian kauniit ja käytännölliset astiat, kuten Teema-mukit ja Paratiisi-sarja. Fiskarsin puutarhatyökalut ovat laadukkaita ja tunnistettavia ja kaikkialla tervetulleita liikelahjoja. Nämä ovat kaikki elegantteja ja arvostettuja liikelahjoja.

Kotimaiset saunatarvikkeet, kuten laudeliinat, saunahunaja, saunatuoksut ja muut saunaan liittyvät tuotteet edustavat myös suomalaista laatua ja designia ja ovat usein varmoja valintoja liikelahjoiksi erityisesti kotimaassa.

Liikelahjat logolla

Liikelahjat logolla ovat brändättyjä tuotteita, jotka yritykset jakavat asiakkaille, yhteistyökumppaneille ja muile sidosryhmille. Logon lisääminen liikelahjoihin parantaa brändin näkyvyyttä ja kasvattaa yrityksen tunnettuutta, antaen samalla ammattimaisen vaikutelman. Logon merkkauksen suunnittelussa on tärkeää huomioida painatuksen koko ja väri sekä sijainti tuotteessa. On tärkeää että lopputulos tukee brändin visuaalista ilmettä johdonmukaisesti.

Esimerkkejä suosituista liikelahjoista logolla ovat toimistotarvikkeet kuten kynät ja muistikirjat, tekstiilit kuten t-paidat ja kangaskassit, sekä elektroniikka kuten laturit ja kaiuttimet. Juomapullot ja mukit ovat myös suosittuja.

Muut liikelahjat

Yllämainittujen ekologisten ja kotimaisten liikelahjojen lisäksi löytyy runsaasti muita suosittuja mutta hieman erilaisia liikelahja-kategorioita. Tällaisia voivat olla esimerkiksi herkulliset elintarvikkeet, kuten suklaat ja erikoiskahvit, jotka ilahduttavat saajaansa välittömästi. Myös hyvinvointituotteet, kuten hierontalaitteet, aromaterapiatuotteet ja kuntoiluvälineet ovat suosittuja, sillä ne viestivät yrityksen välittävän liikelahjan vastaanottajan hyvinvoinnista.

Klassiset arvokkuutta viestivät liikelahjat, kuten arvokynät, nahkalompakot tai tyylikkäät kellot, sopivat erityisen juhallisiin tilanteisiin. Lahjakortit tarjoavat joustavuutta, sillä saaja voi itse valita mieleisensä tuotteen tai palvelun. Kauden mukaiset liikelahjat, kuten joululahjat tai kesän grillausvälineet, tuovat vaihtelua ja ovat tilanteen mukaisesti ajankohtaisia.

Mitä etua liikelahjoista on?




1. Liikelahjojen avulla brändit pääsevät lähemmäksi sidosryhmiään. Parhaassa tapauksessa brändin visuaalisen ilmeen mukaisesti viimeistelty liikelahja pääsee osaksi asiakkaan tai yhteistyökumppanin arkea, jolloin liikelahjan käyttäjän ja brändin välille syntyy tunneside.

2. Huolella valitut ja suunnitellut liikelahjat vahvistavat asiakassuhteita sillä ne ovat konkreettinen osoitus siitä että yritys arvostaa asiakkaitaan. Vastaavasti henkilöstölle annettu julkinen tunnustus ja kiitos ovat omiaan vahvistamaan motivaatiota ja sitoutumista yritykseen. 

3.  Logolla varustetut liikelahjat lisäävät brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta jolloin ne houkutelevat uusia asiakkaita. Laadukkaat ja hyödylliset lahjat saattavat myös herättää potentiaalisten asiakkaiden kiinnostuksen ja johtaa uusiin liikesuhteisiin.

4. Uniikit, harkitut ja yritysilmeen mukaisesti viimeistellyt liikelahjat vahvistavat brändimielikuvaa mikä auttaa yritystä erottumaan kilpailijoistaan.

5. Vastuullisesti tai ekologisesti tuotetut liikelahjat parantavat yrityksen mainetta ja viestivät että yritys on vastuullinen toimija joka välittää ympäristöstä ja kestävästä kehityksestä.

Logolla varustettu liikelahja vahvistaa yrityskuvaasi




Menestyvä liiketoiminta perustuu tunteisiin. Ihmisten välisiin suhteisiin ja arvostukseen, motivaatioon, henkilöstön tyytyväisyyteen. Liikelahjojen avulla ihmisten välisiä suhteita voidaan vahvistaa: ilmentää kiitollisuutta ja arvostusta, luoda yhteisöllisyyttä ja joukkuehenkeä. Logolla varustetut lahjat ja brändituotteet ovat erityisen tehokkaita yrityksen brändin ja yrityskuvan vahvistajia sillä ne muistuttavat antajastaan ja vahvistavat mielikuvaa brändin visuaalisesta ilmeestä. Ne ovat pitkäikäisiä ja siksi pitkään vaikuttavia. Joissain tapauksissa ne toimivat liikkuvina mainoksina jotka parantavat tunnettuutta.

On tavallista että käyttäjä kokee läheisyyttä tai tykästyy jokapäiväisessä elämässään käyttämiinsä arkipäiväisiin esineisiin jotka hän on saanut yhteistyökumppaneiltaan, kuten keittiöveitseen, urheilulaukkuun, tai vaikka kynään. Kun nämä arkipäiväiset esineet on brändätty yhteistyökumppanin visuaalisen ilmeen mukaisesti, synnyttää se tunnesiteen brändin ja käyttäjän välille. Ihmiset haluavat työskennellä yritysten ja brändien kanssa, jotka he tietävät ja tuntevat, joihin he luottavat ja joista he pitävät.

Poimintoja uutuuksista

 
 Poncho Rany kids poncho keyring...
Arvio: 1.96 €/kpl
spacer
 
 Kuulakynä Nicky ballpoint pen, ...
Arvio: 1.83 €/kpl
spacer
 
 Muunneltava kauluri Ponkar neck...
Arvio: 0.00 €/kpl
spacer
 
 Lippalakki Sportkid baseball ca...
Arvio: 0.00 €/kpl
spacer
spacer
 
 Kirjasin Raimok notebook, luonn...
Arvio: 0.00 €/kpl
spacer
spacer
 
 Ostoskassi Jazzin shopping bag,...
Arvio: 0.00 €/kpl