TUOTTEET >PALVELUTAJANKOHTAISTAWORKSPACEPROMOSHOPLÄHETÄ KYSELYINFOUUTTA!
0
Tarvitsetko apua tuotteiden etsimisessä?  |  Tarjouspyynnöt ja kyselyt
 
 Olet tässä: Liikelahjat > Usein kysytyt (FAQ)
väliviiva

Usein kysytyt (FAQ)



1.Yleiset


  Voinko saada paperisen kuvaston tai esitteen?

2.Ennen tilaamista


  Tarvitseeko minun kirjautua palveluun?
  Voinko tilata tuotetta pienen määrän?
  Voinko saada toimituksen nopeammin?
  Saanko tuotteeseen logomerkkauksen?
  Mikä on logomerkkauksen kustannus?
  Voinko nähdä tuotteen ennen tilausta?
  Haluan tilata tuotetta, kuinka toimin?
  Miten merkkauksen hinta muodostuu?
  Missä muodossa haluatte logon?
  Löytyykö tuotetta muun värisenä?
  Kuinka valitsen oikean merkkaustekniikan?
  Voinko lunastaa mallikappaleen itselleni?
  Haluan tarjouksen, kuinka toimin?
  Voiko painatukset saada omilla väreillä
  Kuinka liukuvärien merkkaus onnistuu?

3.Tilausvaiheessa


  Kuinka teen tilauksen?
  Missä muodossa logo tarvitaan?
  Mihin lähetän logon?
  Miten toimin mallikappaleen kanssa?



 
1. Voinko saada paperisen kuvaston tai esitteen?

Ajankohtaisesta sesonkikuvastosta voit hyvin saada paperisen kuvaston. Se onnistuu helposti lataamalla kuvasto PDF-muodossa omalle koneellesi jolloin se on helppo tallentaa ja tulostaa niin monena kappaleena kuin tarvitset. Kuvaston voit ladata ajankohtaiselta sesonkikuvasto-sivulta, sinne pääset kätevästi tästä. Sesonkikuvastossa on tyypilisesti 40-60 tuotetta, joten kuvasto on sopivan kokoinen ladattavaksi.

Pääkuvastomme sitävastoin sisältää noin 6000 nimikettä joten se lataaminen ei valitettavasti onnistu sähköisesti. Koska valikoima elää jatkuvasti emme myöskään voi painattaa ajantasalla olevaa kuvastoa.


Ennen tilaamista

 
1. Tarvitseeko minun kirjautua palveluun?

Sinun ei tarvitse olla kirjautunut tai rekisteröitynyt käyttääksesi sivuston palveluita. Rekisteröitymällä ja kirjautumalla saat joitakin lisäpalveluita joita meidän ei ole mahdollista tarjota jos et ole kirjautunut, mutta sivuston käyttö onnistuu hyvin myös ilman kirjautumista. Kirjautumisen tarkemmista hyödyistä voit lukea täältä.

 
2. Voinko tilata tuotetta pienen määrän?

Sivustolla ilmoitetut minimimäärät eivät aina ole ehdottomia, voit hyvin pyytää tarjousta myös pienemmistä määristä. Sinun on kuitenkin hyvä tietää että hinta tulee olemaan korkeampi kun kpl-määrä on pienempi, joskus jopa selvästi korkeampi. Jos määrä jota etsit on selvästi pienempi kuin ilmoitettu minimimäärä, niin saattaa olla kätevintä kääntyä suoraan vähittäiskaupan puoleen: näin voit itse asiassa saada tuotteen kaikkein edullisimmin. Muutamia suosittelemiamme liikkeitä löydät täältä

Yksittäisiä kappaleita emme valitettavasti voi lainkaan toimittaa.

 
3. Voinko saada toimituksen nopeammin?

Tarpeen vaatiessa voimme yleensä toimittaa tuotteita hyvinkin nopeasti, kuriirilla tuotteita voidaan toimittaa jopa vuorokaudessa jos tuote tulee ilman logomerkkauksia. Samaksi päiväksi toimitus ei onnistu. Kerro meille tarjouspyynnössäsi milloin tarvitset tuotetta niin selvitämme onko se mahdollista.

 
4. Saanko tuotteeseen logomerkkauksen?

Lähes kaikkiin tuotteisiin voi saada logomerkkauksen. Me Talencossa huolehdimme siitä kokonaisvaltaisesti sinun puolestasi. Lähes kaikki toimittamamme tuotteeet ovat logomerkattuja.

Aluksi sovit myyjän kanssa logon asettelusta, koosta ja muista yksityiskohdista. Jos et ole aivan varma siitä miten logo voidaan asetella jotta päästään parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen, voit myös yksinkertaisesti kertoa myjälle yleisistä toiveistasi. Tällöin myyjä voi tehdä sinulle ehdotuksen mietittäväksi.

Kun olet kertonut toiveesi, tai sopinut yksityiskohdista myyjän kanssa, ohjeet menevät painajalle/merkkaajalle joka saattaa vielä kommentoida ohjeita ja toiveita, ja tehdä omia parannusehdotuksia.

Kun ohjeista on päästy yksimielisyyteen tekee painaja seuraavaksi sinulle oikovedoksen tai mallipainatuksen hyväksyttäväksi. Siitä pystyt tarkistamaan että kaikki ovat ymmärtäneet toisensa oikein. Tuote painetaan lopullisesti vasta kun olet antanut painatusluvan.

Logomerkkauksen kustanukset saat helposti selville Tarjouslaskurilla. Tarjouslaskurin antama hinta sisältää kaikki kulut koskien myös valitsemaasi merkkausta. Ilmoitettuun kappalekuluun kuuluvat myös rahdit, filmit, painatuksen aloituskulut, oikovedokset ym.

 
5. Mikä on logomerkkauksen kustannus?

Logomerkkauksen kustanukset saat helposti selville Tarjouslaskurilla. Tarjouslaskurin antama hinta sisältää kaikki kulut koskien myös valitsemaasi merkkausta. Ilmoitettuun kappalekuluun kuuluu esim rahdit, filmit, painatuksen aloituskulut, oikovedokset ym.

 
6. Voinko nähdä tuotteen ennen tilausta?

Voit tilata tuotteesta palautettavan mallin nähtäväksi ennen lopullista tilausta. Valitettavasti malleja ei voi lunastaa itselleen, kts tarkemmin toimitusehtomme. Normaalisti emme pidä malleja hyllyssä, tämä sen takia että valikoimamme on huomattavan laaja ja uudistuu jatkuvasti, vaan tilaamme mallit asiakaskohtaisesti toimittajiltamme. Nopeuttaaksemme mallien toimitusta pyydämme päämiehiämme yleensä toimittamaan mallit suoraan sinulle. Palautuksen pyydämme kuitenkin että teet omalle myyjällesi.

Pyydämme että tilaat mallit mallitilaus-toiminnolla, löydät sen tuotesivun oikeasta laidasta. Näin pystymme palvelemaan sinua nopeiten.

 
7. Haluan tilata tuotetta, kuinka toimin?

Aloita tarkistamalla tuotteen hinta Tarjouslaskurilla. Lähetä saamasi online-tarjous meille Talencoon tarkistettavaksi. Saat henkilökohtaisen tarkistetun tarjouksen sähköpostiisi normaalisti 0-2 tunnin kuluessa.

Vahvista tilaus joko tilauslomakkeella tai sähköpostilla. Jos vahvistat tilauksesi online-lomakkeella saat välittömästi automaattisen tilausvahvistuksen siitä että tilauksesi on järjestelmässä. Mikäli vahvistat tilauksesi spostilla saat tilausvahvistuksen heti kun myyjä on syöttänyt tiedot järjestelmään, eli normaalisti 0-2 tunnin kuluessa.

Kun tilaus on järjestelmässä myyjä ottaa seuraavaksi sinuun yhteyttä sopiaksenne logomerkkauksen yksityiskohdista ja jatkotoimenpiteistä.

 
8. Miten merkkauksen hinta muodostuu?

Seuraavat tekijät vaikuttavat aina merkkauksen hintaan: Valittu tekniikka, tuote ja kappalemäärä. Painatuksen kohdalla hintaan vaikuttaa painatusvärien määrä, brodeerauksissa puolestaan logon koko. Mikäli samaan tuotteeseen tulee enemmän kuin yksi logo vaikuttaa sekin hintaan. Kätevimmin saat merkkauksen hinnan Tarjouslaskurillamme joka ottaa huomioon kaikki hintaan vaikuttavat tekijät.

 
9. Missä muodossa haluatte logon?

Eri tuotteilla ja eri toimittajilla on hieman eri vaatimuksia, mutta yleensä voidaan sanoa että musta-valkoinen PDF-tiedosto, jossa on mukana kuvaus toivotuista väreistä (PMS koodit) on lähes aina käyttökelpoinen. Jos PDF ei ole saatavana voidaan lähes aina käyttää myös isoa JPG-tiedostoa. Harvemmin saatetaan myös tarvita kuva vektorigrafiikkana (PC). Yleisohjeena voidaan sanoa että voit lähettää logon siinä muodossa kuin sinulla on se, jos se syystä tai toisesta ei sovi niin myyjä pyytää sinulta uuden tilalle. Logomerkkauksista toimitetaan aina mallipainatus tai oikovedos nähtäväksi ennen lopullista painatusta.

 
10. Löytyykö tuotetta muun värisenä?

Toisinaan tuotteista on saatavana myös muita värejä, kannattaa kysyä tarjouspyynnön yhteydessä.

 
11. Kuinka valitsen oikean merkkaustekniikan?

Tarjouslaskuri ehdottaa yleensä kahta eri vaihtoehtoa joista voit valita. Tarjouspyynnön yhteydessä myyjä vielä tarkistaa että valintasi on paras mahdollinen juuri sinun logoasi, toiveitasi ja kyseistä tuotetta silmälläpitäen.

 
12. Voinko lunastaa mallikappaleen itselleni?

Valitettavasti malleja ei voi lunastaa itselleen, kts tarkemmin toimitusehtomme.

 
13. Haluan tarjouksen, kuinka toimin?

Tuotesivun oikeasta laidasta löydät linkin tarjouslaskuriin

 
14. Voiko painatukset saada omilla väreillä

Kyllä, ilmoita meille vain mitkä ovat logosi PMS-koodit niin voimme hoitaa logomerkkauksen omilla väreilläsi. Tietyissä tuotteissa ei ole aina teknisesti mahdollista päästä 100% vastaavuuteen, esim keramiikka ja jotkin tekstiilit.

 
15. Kuinka liukuvärien merkkaus onnistuu?

Liukuvärit ja rasteroinnit voidaan yleensä toteuttaa asiakkaan toiveiden mukaisesti sekä painatuksissa että toisinaan myös kaiverruksissa. Painatusten suhteen on tällöin aina kyse vähintään 4-väripainatuksesta. Brodeerauksissa liukuvärit eivät välttämättä onnistu yhtä hyvin.


Tilausvaiheessa

 
1. Kuinka teen tilauksen?

Huomaa että lopullisen logomateriaalin ei tarvitse olla valmiina vahvistaessasi tilausta. Yleensä on parempi vahvistaa tilaus heti kun mahdollista jotta pääsemme tekemään tukkutilauksen mahdollisimman pian.

Saatuasi tarjouksen voit vahvistaa tilauksen jollain seuraavista tavoista:

  • Vahvistamalla tilauksen tarjouslomakkeesta löytyvän painikkeen avulla voit olla varma että tilauksesi menee suoraan tilaustietokantaan ja tulee näin kaikkein nopeimmin käsitellyksi.
  • Sähköpostitse
  • Puhelimitse
  • Faxilla
  • Postitse
  • Vastaanotettuamme tilauksesi toimitamme sinulle aina tilausvahvistuksen vimeistään vuorokauden sisällä.

    Tilausvahvistus kertoo sinulle että tilauksesi on järjestelmässämme ja tarkentaa tilauksen sisällön. Pyydämme että tarkistat tilausvahvistuksen sisällön tarkasti ja ilmoitat välittömästi jos huomaat jotain epäselvää.

     
    2. Missä muodossa logo tarvitaan?

    Lähetä aineistosi liitetiedostona sähköpostilla. Voimme normaalisti toimia lähes kaikkien formaattien kanssa, eli voit lähettää logon siinä muodossa joka sinulla jo on. Jos tiedoston kanssa ilmaantuu ongelmia otamme sinuun kyllä heti yhteyttä.

    Jos sinulla on useampia vaihtoehtoja joista valita niin mustavalkoinen PDF on usein varma ja hyvä vaihtoehto. Yksinkertaisimmissa painatuksissa riittää myös JPG. Vektorigrafiikkaa (PC) käytämme usein myös mielellämme.

    Mustavalkoinen kuva johon on merkattu Pantone-värikoodit (PMS) on usein kätevä.

    Värillisiin kuviin toivomme myös Pantone-koodeja. Jos nämä eivät ole tiedossa niin yhteyshenkilösi auttaa niitten selvittämisessä.

    Toimitamme aina joko oikovedoksen tai mallipainatuksen hyväksyttäväksi ennen lopullista logomerkkausta, joten voit olla varma että lopputuloksesta tulee hyvä.

     
    3. Mihin lähetän logon?

    Voit lähettää logon sähköpostilla omalle yhteyshenkilöllesi, eli hänelle jolta sait tarjouksenkin.

     
    4. Miten toimin mallikappaleen kanssa?

    Jos haluat saada mallikappaleen tuoteesta nähtäväksi ennen lopullista tilausta niin se onnistuu hyvin. Oheisen painikkeen kautta voit tilata mallin suoraan omaan osoitteeseesi. Malli on maksuton, mutta pyydämme että palautat se yhteyshenkilöllesi kun et enää tarvitse sitä. Tutustuthan myös toimitusehtoihimme.





    väliviiva