TUOTTEET >PALVELUTAJANKOHTAISTAWORKSPACEPROMOSHOPLÄHETÄ KYSELYINFOUUTTA!
0
Tarvitsetko apua tuotteiden etsimisessä?  |  Tarjouspyynnöt ja kyselyt
 

Talencon vuosien mittaan laajentunut tuote- ja palveluvalikoima



19.4.2024

Moni on tottunut ajattelemaan Talencoa ennen kaikkea yrityslahjojen toimittajana. Ja tottahan se on, Talenco on toimittanut laadukkaita liikelahjoja ja mainoslahjoja jo vuodesta 1997. Mutta tiesitkö että tuotevalikoimamme on vuosien mittaan laajentunut kattamaan lähes kaikki yrityksen tarvitsemat markkinointimateriaalit, perinteisten liikelahjojen ja brändituotteiden lisäksi, ja myös niihin liittyvät palvelut? Näitä ovat esimerkiksi suurtulosteet, painotuotteet, yritystekstiilit ja logolliset toimistotarvikkeet 

Maksuton varastointi ja siihen liittyvä materiaalipankki myTalenco puolestaan ovat esimerkkejä uusista palveluista jotka säästävät aikaa ja vaivaa, ja tässä tapauksessa myös tilaa. myTalenco on automaattisesti kaikkien asiakkaidemme käytössä ja sen avulla mitä moninaisempien tuotteiden hankkiminen onnistuu täysin kivutta.

Miten tähän on päädytty?

Kaikki perustuu tuttuun palvelukonseptiimme, ’kerro mitä tarvitset niin me etsimme sen sinulle’. Joko oman verkosivumme 50.000 tuotetta valikoimasta tai jostain muulta. Tuotevalikoimien ja palveluiden laajentuminen on siis ollut luonnollinen reaktio asiakkaiden kasvaneisiin tarpeisiin. Asiakkaamme ovat huomanneet että hyödyntämällä myTalenco-palvelumme tuomaa huolettomuutta mitä moninaisimpiin tuotteisiin, säästyy aikaa ja vaivaa ja sen sijaan on mahdollista keskittyä tärkeämpiin asioihin. Pyytämällä meiltä ratkaisua haasteeseen tai suoraan tarjousta tuotteesta, olemme voineet auttaa asiakkaitamme käyttämään omaa aikaansa tehokkaammin.

Mitä tästä on opittu?

Näyttää selvältä että asiakkailla on tarve hoitaa asiat yhä tehokkaammmin. Kaiken pitää onnistua ja mielummin jo eilen. Asiakkaiden odotukset kasvavat samaa tahtia kuin mitä AI mahdollistaa uusien palveluiden kehityksen. Ilman monipuolisia ja kattavia verkkopalveluita haasteisiin on vaikea vastata. Mutta samalla kun vaatuimukset kasvavat, paranee myös yhteistyö. Vaativa lojaali asiakas saa parasta palvelua jolloin asiakasyrityksen sisäinen tehokkuus paranee ja markkinointi terävöityy. Kilpailu on kovaa ja kovenee mutta loppujen lopuksi kova kilpailu on kaikkien eduksi.

Entä jatkossa?

Uskomme että yritysten toimintojen yhä jatkuva tehostuminen johtaa väistämättä siihen että pienin askelin hankintoja tullaan hoitamaan yhä vain tehokkaammin. Näin ollen hankintojen ja palveluiden keskittäminen tulee jatkumaan. Toimittajilta tullaan vaatimaan yhä enemmän joustavuutta, asiantuntemusta ja intohimoa hyvään palveluun.

Asiakkaat tulevat vaatimaan korkeatasoista palvelua ilman pitkää sitoutumista. Tämä tulee luomaan haasteita palveluntarjoajille, mutta ne jotka siihen kykenevät, tarjoamaan monipuolisisa palveluita ilman asiakkaan muodollista sitoutumista, heidät tullaan palkitsemaan lojaaleilla asiakkailla.

Mitä uutta odotettavissa tuoterintamalla?

Tuotteista ei voi olla puhumatta mainitsematta ekologisia ja vastuullisempia tuotteita. Ne herättävät edelleen mielenkiintoa, oli sitten kyse biohajoavista henkilökorteista tai kierrätysmuovista valmistetuista vaatteista, ja on vaikea nähdä etteikö tämä trendi pikemminkin vain kiihtyisi entisestään.

Tervetuloa kokeilemaan palveluamme. Uskallamme luvata että et tule pettymään. Voit lähettää vapaamuotoisen kyselyn, tai pyytää suoraan tarjousta kustomoiduista promo- tai brändituotteista.

Klikkaa linkkiä:
https://www.talenco.fi/kyselyt/


Aiheeseen liittyviä tuottteita

Suurtulosteet
Kyltit, banderollit, beach flagit, roll up, julisteet, mainosliput
https://heyzine.com/flip-book/talenco-xpo-suurtulosteet

Painotuotteet
Esitteet, flyerit, käyntikortit, kuvalliset henkilökortit
Pyydä tarjousta omilla toiveillasi

Liikelahjat ja mainoslahjat
Juomapullot, sateenvarjot, powerbankit, stressilelut, avaimenperät, magneetit.
https://www.talenco.fi/tuotteet/

Yritystekstiilit
Hupparit, T-paidat, lippikset, työvaatteet, tuubihuivit
https://www.talenco.fi/mainostekstiilit/

Logolliset toimistotarvikkeet 
Kynät, lehtiöt, kansiot, muovitaskut
https://www.talenco.fi/liikelahjat/53.00.00/Toimisto-ja-Kynat-omalla-logolla-tai-painatuksella

Lue lisä

Artikkeleita Talencon tarjoamista Yrityslahja-palveluista
Näin Talenco palvelee liikelahja-asiakkaita
Liikelahjojen ja brändituotteiden varastointi
Helpompi etsiä tuotteita Talencon tarjonnasta
Näin hyödynnät tuotteiden etähallintaa, TOP-5 vinkit


 

Mitä kannattaa pitää mielessä ennen mainoslahjojen hankkimista



17.4.2024

Mainos- ja liikelahjoja tilataan perinteisesti joko tapahtumiin tai varastoon. Tapahtumat voivat olla esimerkiksi messut tai muu asiakastapahtuma, henkilöstötapahtuma kuten TYKY-päivä, tai kesä tai joulu.

Riippumatta siitä tilataanko lahjat varastoon valmiiksi odottamaan mahdollisia tulevia tapahtumia, vai ennalta tiedettyihin käyttötarkoituksiin, on enne tilaamista syytä käydä tarkasti lävitse valintoihin vaikuttavat tekijät ja näin varmistua että lahjat ovat tehokkaita ja saavat halutun vastaanoton.

Ohessa lista huomioitavista näkökohdista:

Kohderyhmä: Tunne kohdeyleisösi ja mieti, mikä heitä kiinnostaa ja millaiset lahjat ovat heille hyödyllisiä tai mieluisia.

Brändin viestintä: Varmista, että lahjat tukevat brändisi viestiä ja arvoja. Valitse lahjat, jotka heijastavat yrityksesi identiteettiä.

Budjetti: Aseta realistinen budjetti ja etsi lahjoja, jotka sopivat siihen. Muista myös huomioida mahdolliset toimituskulut ja painatuskustannukset.

Lahjan käytännöllisyys: Valitse lahjoja, jotka ovat hyödyllisiä ja käytännöllisiä vastaanottajille. Näin varmistat, että lahjat eivät jää nurkkiin pölyttymään.

Laatu: Panosta laadukkaisiin lahjoihin, jotka kestävät ja jättävät hyvän vaikutuksen vastaanottajiin. Laadukkaat lahjat heijastavat positiivisesti brändiisi.

Sesonki: Ottaa huomioon vuodenaika ja mahdolliset juhlat tai tapahtumat, jotka vaikuttavat lahjojen vastaanottoon ja käyttöön.

Toimitusaika: Varmista, että tilaamasi lahjat saapuvat ajoissa ja että sinulla on tarpeeksi aikaa mahdollisiin painatuksiin tai personointeihin.

Paras aika harkita mainos- ja yrityslahjojen tilaamista riippuu yrityksen tarpeista ja markkinointistrategiasta. Yleisesti ottaen lahjojen tilaaminen kannattaa suunnitella hyvissä ajoin etukäteen, jotta varmistetaan niiden oikea-aikainen saapuminen ja mahdollistetaan tarvittavat valmistelut, kuten painatukset tai personoinnit. Lisäksi lahjojen tilaaminen sesonkien ulkopuolella saattaa tarjota parempia tarjouksia ja lyhyempiä toimitusaikoja.

Talencolla normaali toimitusaika on noin 2 viikkoa, mutta tämä voi vaihdella tuotekohtaisesti. Painotuotteet voidaan toimittaa parissa päivässä, kaukoidästä tilattavat tuotteet voivat kestää 4-12 viikkoa.

Lue myös

Brändäystietoutta
Brändäyksessä värillä on väliä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Toimiston brändäys edullisesti
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Mitä ovat PMS-värit? Kaikki mitä haluat tietää PMS-väreistä ja Pantone-värikartasta
Väriavaruus painotöissä, CMYK tai RGB?
Brändäyksen tärkeys
Rammstein-kohu vaikuttaa jopa oheistuotemyyntiin – mistä on kyse?
Mitä yritys voi oppia brändinrakentamisesta Madonnalta?

Brändituotteet ja kestävä kehitys
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Brändituotteet ja vastuullisuus

Artikkeleita myynnistä ja markkinoinnista
Yhteenkuuluvuutta mainostekstiileillä ja brändivaatteilla
Miksi asiakkaan sitouttaminen tunnetasolla on tärkeää yritykselle?
Miksi henkilökunnan sitouttaminen on tärkeää?
Asiakaslahjat, liikelahjat ja pykologia niiden takana
Liikelahjojen kohdentaminen eli targetointi
Miksi kauttaaltaan painettujen brändituotteiden suosio kasvaa ja kenelle ne parhaiten sopivat?
Sisäinen markkinointi ja tehokkaampi etätyö
Haptinen palaute – koskettavaa markkinointia
Uusasiakashankinta – korvataanko laatua määrällä?
Tuotteet omalla logolla
Mainoslahjat lisäävät myyntiäsi kahdella tavalla
Miksi Piilaaksossa rakastetaan promotuotteita?
Maailman menestyneimpiä ilmiöitä markkinoidaan oheistuotteilla
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Mitä ominaisuuksia liikelahjojen vastaanottajat arvostavat?
Noudata etikettiä ja vältä virheet liikelahjojen antamisessa
Liikelahjojen antaminen – mitä, kenelle ja milloin?
Kuusi vinkkiä varainhankintaan
Viisi vinkkiä asiakastilaisuuksiin

Vastuullisempia yrityslahjoja
Vastuullisemmat yrityslahjat
Vastuullisemmat ostoskassit
Vastuullisemmat termosmukit
Ekologisemmat T-paidat painatuksella
Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla

Brändäys

Bränditietoisuuden lisääminen yrityslahjoilla




Bränditietoisuus (Brand Awareness) kertoo siitä, missä määrin kuluttajat tuntevat tuotteesi tai palvelusi. Bränditietoisuuden kasvattaminen on tärkeä osa yrityksen menestystä. Kun kuluttajat tunnistavat ja muistavat brändinne, he ovat todennäköisemmin valmiita valitsemaan sen muiden vaihtoehtojen joukosta. Bränditietoisuuden kasvattaminen vaatii jatkuvaa työtä ja strategista suunnittelua. On tärkeää pysyä ajan tasalla ja sopeutua muuttuviin markkinoihin ja kuluttajien tarpeisiin

Asiakassuhteiden rakentaminen ja vahvistaminen

Bränditietoisuuden rakentaminen ja vahvistaminen yrityslahjoilla on tehokas tapa vahvistaa yrityksen tunnettuutta ja mielikuvaa asiakkaiden sekä sidosryhmien keskuudessa. Kun valitaan yrityslahjoja, jotka ovat linjassa yrityksen brändin ja arvojen kanssa, ne voivat toimia tehokkaina markkinointivälineinä ja edistää bränditietoisuutta. Kannattaa valita lahjoja, jotka sisältävät yrityksen logoja, sloganeita tai värejä, jotta ne helposti tunnistetaan ja liitetään yritykseen.

Yksilöllisten liikelahjojen voima

Yksilölliset liikelahjat ovat voimakas tapa erottua joukosta ja luoda pysyvää vaikutusta asiakkaisiin, yhteistyökumppaneihin ja työntekijöihin. Niiden voima piilee niiden henkilökohtaisuudessa ja huomioimisessa, mikä tekee vastaanottajasta tuntemaan itsensä arvostetuksi ja erityiseksi. Yksilölliset lahjat osoittavat, että olet panostanut aikaa ja vaivaa vastaanottajan mieltymysten ja tarpeiden huomioimiseen. Tämä luo vahvan henkilökohtaisen yhteyden.

Liikelahjojen valitseminen

Kun valitset liikelahjoja, jotka heijastavat yrityksesi arvoja ja persoonallisuutta, voit rakentaa vahvaa brändi-identiteettiä ja saada vastaanottajat tuntemaan itsensä erityisiksi. Vinkkejä personointiin:

 1) On tärkeätä ymmärtää kohdeyleisö ja sen mieltymykset, tarpeet ja arvot.  Mitä paremmin tunnet kohdeyleisösi, sitä helpompi on valita heille sopivia lahjoja.

 2) Pidä brändisi arvot mielessä, ja valitse liikelahjoja, jotka tukevat yrityksesi arvoja ja viestivät sen brändipersoonallisuutta. Esimerkiksi, jos yrityksesi arvostaa kestävyyttä ja ympäristöystävällisyyttä, harkitse ekologisia ja kierrätettäviä lahjavaihtoehtoja.

3) Personoi lahjat: Personoidut liikelahjat tekevät vaikutuksen ja osoittavat, että olet panostanut aikaa ja vaivaa lahjan valintaan. Voit esimerkiksi lisätä lahjaan vastaanottajan nimen tai yrityksen logon.

4) Seuraa trendejä: Seuraamalla trendejä ja pysymällä ajan tasalla ajankohtaisista tuotteista ja lahjaideoista voit valita liikelahjoja, jotka ovat mielenkiintoisia ja haluttuja vastaanottajien keskuudessa.

5) Tee lahjoista ainutlaatuisia: Valitse lahjoja, jotka erottuvat joukosta ja jättävät positiivisen vaikutelman. Voit esimerkiksi valita uniikkeja tai kustomoituja tuotteita, jotka eivät ole helposti saatavilla muualta.

6) Huomioi muistettavuus: Kun lahja on räätälöity vastaanottajan makuun, se jää mieleen pidemmäksi ajaksi. Tämä auttaa vahvistamaan brändin ja yrityksen muistettavuutta.

7) Positiivinen vaikutus mielikuvaan: Yksilölliset lahjat luovat positiivisen mielikuvan yrityksestäsi ja antavat viestin siitä, että olet huomaavainen ja välität asiakkaistasi ja kumppaneistasi.

Yrityslahjojen käyttäminen on asiakassuhteiden rakentamista. Lahjat myös vahvistavat asiakassuhteita Lahjat kannattaa valita huolella, jolloin niiden avulla voi osoittaa asiakkaille arvostusta. Talenco auttaa mielellään lahjojen valinnassa!

Lue lisää

Artikkeleita Talencon tarjoamista palveluista
Näin Talenco palvelee liikelahja-asiakkaita
Liikelahjojen ja brändituotteiden varastointi
Helpompi etsiä tuotteita Talencon tarjonnasta
Näin hyödynnät tuotteiden etähallintaa, TOP-5 vinkit

Brändituotteet ja kestävä kehitys
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Brändituotteet ja vastuullisuus

Vastuullisempia yrityslahjoja
Vastuullisemmat yrityslahjat
Vastuullisemmat ostoskassit
Vastuullisemmat termosmukit
Ekologisemmat T-paidat painatuksella
Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella
Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla

messut

Mainoslahjat messuilla ja tapahtumissa: lahjojen tehokkaan käytön salaisuudet



16.4.2024


Mainoslahjat ovat tehokas tapa edistää brändiäsi messuilla ja tapahtumissa, mutta niiden tehokas käyttö vaatii suunnittelua ja strategiaa. Tässä muutamia vinkkejä:

Mieti, ketkä tapahtumaan osallistuvat ja millaisista lahjoista he todennäköisesti ilahtuvat. Valitse lahjat teeman mukaan. Lahjojen tulisi tukea tapahtuman teemaa ja olla käytännöllisiä samalla heijastaen brändiäsi.

Voit myös hyödyntää personointimahdollisuuksia: lisää mainoslahjoihin brändisi lisäksi vaikka viesti, joka tekee niistä ainutlaatuisia. Varmista, että lahjat vahvistavat brändiäsi ja tekevät sen tunnistettavaksi.

Tee strateginen jakelusuunnitelma: suunnittele, miten ja milloin jaat lahjoja sekä kenelle. Sijoita lahjojen jakopaikat strategisesti, jotta mahdollisimman monet näkevät ne. Voit kehittää aktiviteetteja tai kilpailuja, joissa lahjoja jaetaan, mikä lisää osallistujien sitoutumista ja kiinnostusta. Muista että tavoitteesi on että mainoslahjoja ei jää yli ja joudu hävikkiin, vaan että kaikki tulevat käytetyiksi.

Kerää palautetta ja seuraa, kuinka hyvin mainoslahjat toimivat. Näin pystyt parantamaan strategiaasi tulevaisuudessa ja ymmärtämään, mitkä lahjat toimivat parhaiten kohderyhmällesi.

Nämä muutamat vinkit auttavat sinua hyödyntämään mainoslahjat tehokkaasti messuilla ja tapahtumissa, mikä edistää brändisi tunnettuutta ja sitouttaa asiakkaitasi.


Lue lisää messuista
Näillä saat huomiota messuilla
Kuinka onnistut messuilla?
Kuinka selviät messuista hengissä ja hyvinvoivana
Hyvä ja toimiva messulahja on messuosastosi välttämätön viimeistelijä

Aiheeseen liittyviä tuotteita
Liikelahjat
Yrityslahjat
Asiakaslahjat
Mainoslahjat
Brändituotteet
Yrityksen mainostekstiilit

liikelahjat-trends-2024

Liikelahjojen trendit 2024: mitä odottaa tulevaisuudessa



9.4.2024

Megatrendit ovat useista ilmiöistä koostuvia yleisiä kehityssuuntia, laajoja muutoksen kaaria. Ne tapahtuvat usein globaalilla tasolla ja kehityssuunnan uskotaan usein jatkuvan samansuuntaisena. Megatrendit eivät kerro tarkasti, mitä vaikkapa tänä vuonna vielä tapahtuu. Ne eivät tarjoa vastauksia villeistä korteista ja mustista joutsenista, vaan painottavat muutoksia, joita ei ole varaa jättää huomioimatta. Mutta ne voivat auttaa meitä suunnistamaan ja löytämään reitin kohti parempia tulevaisuuksia.

Koska megatrendit ovat laajoja ja pitkäkestoisia yhteiskunnallisia, taloudellisia, teknologisia ja kulttuurisia muutoksia, ne vaikuttavat moniin eri elämänalueisiin. Ne voivat vaikuttaa kuluttajakäyttäytymiseen, yritysten toimintaympäristöön, markkinoiden tarpeisiin ja odotuksiin sekä tuotteiden ja palveluiden kysyntään. Siksi megatrendien huomioiminen on tärkeää myös liikelahjoja valittaessa, koska ne auttavat yrityksiä pysymään ajan tasalla ja tarjoamaan asiakkailleen relevanteimpia ja kiinnostavimpia tuotteita.
Sitra on julkaissut oman näkemyksensä megatrendit 2024. Ne ovat:

1. Luonnon kantokyky murenee
2. Hyvinvoinnin haasteet kasvavat
3. Demokratian kamppailu kovenee
4. Kilpailu digivallasta kiihtyy
5. Talouden perusta rakoilee

Sitran nimeävät megatrendit ovat pysyneet samoina Sitralla vuodesta 2023.

Liikelahjoja miettiessä kannattaa paneutua varsinkin kahteen ensimmäiseen: Ympäristötietoisuus ja kestävän kehityksen arvot ovat edelleen nousussa. Monet asiakkaat arvostavat ekologisia ja eettisiä tuotteita, joten kestävät ja ympäristöystävälliset liikelahjat voivat olla suosittuja valintoja.

Toisekseen ihmiset ovat yhä kiinnostuneempia terveydestään ja hyvinvoinnistaan, mikä näkyy esimerkiksi terveellisten elämäntapojen, mindfulnessin ja stressinhallinnan suosion kasvuna. Liikelahjat, kuten terveys- ja hyvinvointituotteet, urheiluvälineet tai stressinhallintatyökalut, voivat olla tervetulleita asiakkaille.

Sitran nimeämien megatrendien lisäksi kannattaa ehkä painottaa henkilökohtaista ja räätälöityä palvelua: Yksilöllisyys ja henkilökohtainen palvelu ovat arvostettuja piirteitä nykyaikaisessa markkinoinnissa, ja sellaisina ne tulevat pysymään. Siksi räätälöidyt ja personoidut liikelahjat, jotka vastaavat vastaanottajan tarpeisiin ja mieltymyksiin, voivat tehdä suuren vaikutuksen.

Lue myös:

Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?
Liikelahja- ja logotuotetrendit 2019
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Asiakaslahjat, liikelahjat ja psykologia niiden takana
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?

Aiheeseen liittyviä tuotteita:
– Vastuullisemmat urheilutarvikkeet yrityksen logolla
– Vastuullisemmat yrityslahjat
– Vastuullisemmat ostoskassit
– Vastuullisemmat termosmukit
– Liikelahjat omalla logolla
– Yrityslahjat omalla logolla
– Mainoslahjat omalla logolla
– Yritystekstiilit omalla logolla
– Mainosvaatteet omalla logolla
– Mainostuotteet omalla logolla
– Asiakaslahjat omalla logolla
– Ekologisemmat T-paidat painatuksella
– Ekologisemmat pikeepaidat yrityksen logolla
– Vastuullisemmat pikeepaidat omalla logolla tai painatuksella

Mitä ovat PMS-värit? Kaikki mitä haluat tietää PMS-väreistä ja Pantone-värikartasta



23.2.2024

Pantone-värijärjestelmä (PMS – Pantone Matching System) on laajasti käytetty spottiväristandardi. PMS-värit ovat kompakteja värejä jotka on tarkkaan määritelty Pantone Inc.:n kehittämässä värikartassa. Pantone-värikartan avulla yritykset voivat varmistaa brändinsä yhdenmukaisen värimaailman kaikissa tilanteissa, kaikissa kanavissa ja kaikilla markkinoilla. Pantone-värijärjestelmään kuuluva väripaletti sisälsi vuonna 2019 yli 2100 valmiiksi sekoitettua väriä.Jokaisella värillä on oma koodinsa jota kutsutaan PMS-koodiksi. 

PMS-värikoodit

PMS-värikoodit ovat uniikkeja koodeja jotka määrittelevät tarkasti kunkin PMS-värin. Käyttämällä PMS-värikoodeja yritykset voivat varmistaa, että heidän brändivärinsä toistuvat tarkasti eri materiaaleissa ja tuotannoissa. Yhdenmukainen värimaailma vahvistaa brändin visuaalista identiteettiä ja tunnistettavuutta. 

Milloin PMS värejä kannattaa käyttää?

PMS-värien käytetään erityisesti tilanteissa, joissa tarkasti oikea värisävy on ehdoton edellytys. Esimerkiksi yrityksen logon tai brändin tunnusvärin tulisi näkyä yhdenmukaisesti kaikissa markkinointimateriaaleissa. PMS-värit tarjoavat luotettavan tavan varmistaa, että värit näyttävät samanlaisilta eri medioissa ja materiaaleissa. PMS-värien käyttö ovat hyvä ratkaisu, kun kuvioon kuuluu yhdestä neljään väriä. 

PMS-värien läyttö logossa ja brändäyksessä

Logon ja brändin visuaalisen ilmeen rakentaminen on keskeinen osa yrityksen brändiidentiteetin ja bräbdimielikuvan luomista ja brändin tunnistettavuuden vahvistamista. PMS-värit tarjoavat tehokkaan tavan varmistaa, että brändin värit näkyvät yhdenmukaisesti kaikissa brändin materiaaleissa, kuten verkkosivuilla, painotuotteissa, tuotepakkauksissa,  brändituotteissa, liikelahjoissa ja yritystekstiileissä. PMS-värien käyttö logossa ja brändäyksessä auttaa välttämään värien vääristymiä eri painotuotantoprosesseissa, mikä edistää brändin ammattimaista ja luotettavaa ilmettä. Vahva, ammattimainen ja yhdenmukainen visuaalinen ilme auttaa brändiä erottumaan kilpailijoistaan. 

PMS-värien merkitys graafisessa suunnittelussa

Graafisessa suunnittelussa PMS-väreillä on keskeinen rooli värien tarkan määrittelyn ja toistettavuuden varmistamisessa eri materiaaleissa. Niitä käytetään usein brändin visuaalisen ilmeen rakentamisessa ja markkinointimateriaalien suunnittelussa varmistaen, että brändin värit näkyvät yhtenäisesti kaikissa tuotannoissa. PMS-värejä hyödynnetään erityisesti tilanteissa, joissa tarvitaan tarkkaa värientoistoa ja konsistenssia, kuten logoissa, yritysilmeen materiaaleissa ja korkealaatuisissa painotuotteissa. Graafiset suunnittelijat voivat käyttää PMS-värejä tehokkaasti luomaan visuaalisesti vaikuttavia ja yhtenäisiä brändimateriaaleja, jotka erottuvat kilpailijoista ja tukevat yrityksen viestintätavoitteita.

PMS-värit osana yrityksen graafista ohjeistusta

PMS-värien hallinta on keskeinen osa brändin visuaalisen ilmeen johdoinmukaista ylläpitoa eri markkinointimateriaaleissa ja -kanavissa. Yritysten tulisi luoda selkeät graafiset ohjeistukset ja käytännöt joissa käytettävät värisävyt määritellään PMS-värijärjestelmän mukaisesti. Kun sallitut graafiset elementit ja värien tarkat määrittelyt on dokumentoitu, voidaan tiedot jakaa sidostymille jotka niitä tarvitsevat, kuten graafisille suunnittelijoille, painotaloille ja valmistajille. Hyvä graafinen ohjeistus ja sen määrätietoinen seuraaminen auttaa varmistamaan brändin visuaalisen yhtenäisyyden ja ammattimaisuuden kaikissa markkinointimateriaaleissa ja edistää siten yrityksen brändin tunnettavuutta ja luotettavuutta markkinoilla.

Tarvitsetko apua Pantone-värien käyttämisessä? Ota huoleti yhteyttä jos jokin asia mietityttää. Apu on lähellä, me autamme mielellämme.

LUE LISÄÄ

Brändäystietoutta
Brändäyksessä värillä on väliä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Brändin yhtenäisen ilmeen tärkeydestä
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Toimiston brändäys edullisesti
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Väriavaruus painotöissä, CMYK tai RGB?
Brändäyksen tärkeys

Artikkelelita brändituotteista ja kestävästä kehityksestä
Reppujen materiaalit menossa vastuullisempaan suuntaan
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Ekologisuus ja eettisyys yritysmaailman megatrendinä
Miten kestävää kulutusta voi edistää brändimarkkinoinnissa?
Taistelu muoviroskaa vastaan kiihtyy
Mitä järkeä tavarantoimittajan on varata oikeus yli- tai alitoimituksiin?
Ovatko ekologiset liikelahjat voimistuva trendi?

Aiheeseen liittyviä tuotteita
Brändituotteet
Yrityslahjat
Mainoslahjat
Liikelahjat
Mainostekstiilit
Yritysvaatteet

Väriavaruus painotöissä, CMYK tai RGB?



18.2.2024

Liikelahjoja, brändituotteita ja niiden pakkauksia kustomoitaessa logolla tai muilla värillisillä graafisilla elementeillä, puhutaan painovärien väriavaruuksista ja logon värikoodeista. Termit kuten CMYK, RGB ja PMS ovat termejä jotka usein mainitaan tässä yhteydessä.

Tuotteesta, sen käyttötarkoituksesta, logosta, kustomoinnin tavoitteista ja kustannuksista riippuen painatukseen voidaan tarvita 1, 2, 3, 4 tai useampaa painoväriä. Painatuksessa käytettävät värisävyt on voitava määrittä tarkasti jotta brändin visuaalinen ilme pysyy yhdenmukaisena kaikissa tilanteissa. Painatuksen tarkkoja värisävyjä määritettäessä hyödynnetään väriavaruuksia.

Mitä tarkoitetaan väriavaruudella?

Väriavaruus on järjestelmä jonka avulla voidaan yksiselitteisesti määritellä minkä tahansa värin ominaisuudet, kuten sävyn ja kirkkauden. CMYK ja RGB ovat esimerkkejä matemaattisista väriavaruuksista. Matemaattisen väriavaruuden avulla kaikki värit voidaan kuvata numeerisesti. PMS puolestaan on standardisoitu värikartta. Sitä käytetään erityisesti tilanteissa, joissa tietyn värin tarkkuus ja konsistenssi ovat ensiarvoisen tärkeitä, kuten brändäyksessä ja painettujen materiaalien kompakteissa väripinnoissa.

Väriavaruuksia hyödynnetään esimerkiksi graafisessa suunnittelussa, kuvankäsittelyssä, tulostuksessa ja painatuksessa.

Yleisimpiä värijärjestelmiä tai -avaruuksia ovat yllämainitut RGB, CMYK ja PMS (Pantone®) Näistä CMYK- ja PMS‑järjestelmiä käytetään painotuotteissa ja RGB-järjestelmää digitaalisissa ratkaisuissa. PMS eli Pantone Matching System on yleinen käytäntö määritellä spesifiikkejä kompakteja värejä.

Mitä ovat CMYK-värit?

CMYK tulee sanoista Cyan, Magenta, Yellow ja Key (musta). Järjestelmää käytetään yleisesti tulostuksessa, erityisesti neliväripainatuksessa. Kuvat tulostetaan kerroksina näistä neljästä väristä. Yhdistämällä nämä värit eri voimakkuuksina ja suhteina voidaan luoda laaja valikoima värejä. CMYK soveltuu parhaiten painotuotteisiin, kuten esitteisiin, lehtiin ja mainosjulisteisiin.

Mitä ovat RGB-värit?

RGB tulee sanoista Red, Green ja Blue. RGB-värejä järjestelmää käytetään näyttötekniikoissa, kuten tietokoneen näytöissä, televisioissa ja digitaalisissa kuvankäsittelylaitteissa. RGR:n toimintaperiaate on käyttää kolmen värin yhdistelmää eri voimakkuuksina. Yhdistämällä ne eri suhteissa voidaan tuottaa monipuolinen väripaletti. RGB-sovelluksia ovat verkkosivut, digitaaliset mainokset ja kaikki, mikä on tarkoitettu näytöille.

Mikä on Pantone®-värikartta (PMS)?

Pantone®-värikartta (PMS) on standardoitu värikartta, joka sisältää laajan valikoiman värejä, joilla on ainutlaatuinen Pantone-numero. Sitä käytetään määrittelemään tiettyjä värejä, ja se on erityisen tärkeä tilanteissa, joissa tietyn värin tarkkuus on kriittinen. Jokaisella PMS-värillä on tarkka resepti, joka määrittää, mitä painovärisävyistä se koostuu. Pantone-värikarttaa käytetään yleensä tilanteissa, joissa värien tarkkuus ja konsistenssi ovat ensiarvoisen tärkeitä, esimerkiksi yritysten logot.

Miten valitset oikean väriavaruuden?

Käytettävä väriavaruus riippuu käyttötarkoituksesta. Digitaalisessa maailmassa käytetään usein RGB-väriavaruutta, kun taas painotuotteissa CMYK on yleinen. Pantone-värikarttaa käytetään kompaktin värin tarkkaan määrittämiseen, varsinkin kun tietyn värin konsistenssi on keskeistä, esimerkiksi brändäyksessä.

Talenco auttaa värin määrittämisessä, sopivan tiedosto-muodon käytössä ja tarvittaessa painotiedoston muokkaamisessa

Yhä useampi paino edellyyttää tänä päivänä että käytetään vektoroitua painoaineistoa, kuten esimerkiksi EPS-tiedostomuotoa. Vektoroidun logon edut ovat monet, kuten skaalautuvuus, tarkkuus, taustan läpinäkyvyys, käytettävyys ja monipuolisuus. 

Me Talencolla autamme niin painoaineiston muokkaamisessa ja luomisessa, kuin oikeiden värinmääritysten käyttämisessä. Riittää että lähetät logon tai muun aineiston meille niin me huolehdimme lopusta. Jos käytössäsi on lisäksi brändin graafinen ohjeistus, niin sitä parempi. Lähtökohtaisesti emme veloita palvelusta mitään, kaikki sisältyy palveluun tilatessasi kustomoidut liikelahjasi ja brändituotteesi Talencolta.

Ja muistathan että aina ennen kuin tuotteet painetaan saat tarkan oikovedoksen hyväskyttäväksi että voit olla täysin varma että kaikki tulee tarkasti oikein.


Lue lisää Talencon palveluista:
Näin Talenco palvelee liikelahja-asiakkaita
Liikelahjojen ja brändituotteiden varastointi

Brändäystietoutta
Yhteenkuuluvuutta mainostekstiileillä ja brändivaatteilla
Brändäyksessä värillä on väliä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Brändin yhtenäisen ilmeen tärkeydestä
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Toimiston brändäys edullisesti
4Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?
Asiakaslahjat, liikelahjat ja pykologia niiden takana

Aiheeseen liittyviä tuotteita:
– Brändituotteet
– Yrityslahjat
– Mainoslahjat
– Liikelahjat
– Mainostekstiilit
– Yritysvaatteet

Salaatti. essut

Uusi vuosi ja uudet kujeet



17.1.2024

Vuodenvaihde on erikoista aikaa. Lupauksia itselle, ja muille, tehdään vakain mielin. Kuinka moni lupautuu taas lenkkipolulle, jumppaan, joogaamaan tai kenties vanhan harrastuksen pariin?

Ihminen on siitä hauska olento, että kalenteri auttaa kuin auttaakin päätöksissä. Tietty käännekohta, kuten uusi vuosi, voi olla hieno alkusysäys entistä positiivisemmalle asenteelle, kunnon kohottamiselle tai lupaukselle antaa enemmän aikaa itselle ja läheisille. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa uutta harrastusta; liikkuminen piristää, kohottaa mieltä ja auttaa jaksamaan tulevan vuoden haasteissa. Ja kun otat ystävän mukaan saat kaikesta tuplailon.

Tai kenties lupasit hemmotella itseäsi enemmän? Ottaa palan suklaata, käydä viikottain vaahtokylvyssä tai hierojalla? Päätitkö lähteä reppu selässä talviseen maisemaan retkeilemään termospullo mukana? Opetella uusia herkullisia salaattireseptejä ja jakaa niitä hyvässä seurassa?

Jokainen löytää omat keinonsa virkistäytyä ja hemmotella itseään, ja nämä lupaukset kannattaa pitää sekä muistaa myös pitkin vuotta. Lupaus pitää itsestään parempaa huolta on tärkeimpiä lupauksia – niistä kannattaa pitää kiinni.

Tsemppiä uuteen vuoteen ja toivottavasti ollaan taas pian yhteyksissä!

Artikkeleita Talencon tarjoamista palveluista
Näin Talenco palvelee liikelahja-asiakkaita
Liikelahjojen ja brändituotteiden varastointi
Helpompi etsiä tuotteita Talencon tarjonnasta
Näin hyödynnät tuotteiden etähallintaa, TOP-5 vinkit

Vinga lahjkortti liikelahjaksi

Lahjakorttiko yrityksen joululahjaksi? Näkökulmia puolesta ja vastaan.



7.11.2023

On monia syitä miksi lahjakortti voi olla hyvä vaihtoehto yrityksen joululahjaksi tai liikelahjaksi. Silti, vaikka lahjakortti on voi olla houkutteleva vaihtoehto, on hyvä olla tietoinen tilanteista joissa se ehkä ei ole paras liikelahjavaihtoehto. Ohessa lyhyesti muutama näkökulma puolesta ja vastaan.

Lahjakortti antaa vastaanottajalle mahdollisuuden valita haluamansa tuotteen tai palvelun, mikä tekee siitä joustavan ja monelle tervetulleen lahjan. Lahja miellyttää saajaa, koska hän voi itse valita sen omien tarpeidensa ja mieltymystensä mukaan. Tämä saattaa olla arvokasta koska kun kaappitilaa on vähän, on tarpeeseen tuleva lahja vastaanottajalleen sitä arvokkaampi. Lahjakortti sopii varmemmin kaikille.

Antajalle lahjakortti on myös hyvä valinta. Lahjakortin hankkiminen ja jakaminen on helppoa ja vaivatonta, valintaan voi käyttää vähemmän aikaa ja lahjakortin arvon voi valita melkoisen vapaasti. 

Mitkä siis ovat lahjakortin heikkoudet? Lahjakortti voi antaa vaikutelman siitä, että lahjaa ei ole ajateltu, vaan on valittu ”helppo ratkaisu”. Koska lahjan voi ajatella olevan jossain määrin persoonaton, ei lahjakortti näin ollen välttämättä herätä samoja tunnekokemuksia kuin mietitympi lahja.

Lahjakortti saattaa myös unohtua tai jäädä käyttämättä, etenkin jos lahjan saajalla on kiireinen aikataulu.

Markkinoinnin näkökulmasta on huomionarvoista että joululahja jonka asiakas on itse valinnut ei varsinaisesti vahvista liikelahjan tai joululahjan antajan brändiä. Valitut tuotteet ovat ilman logo-brändäystä ja tuotekin voi olla melkein mitä vain maljakosta torkkupeittoon, jolloin linkki liikelahjan/joululahjan ja brändin välillä jää heikoksi.


Selaa kuvastoja:
Vinga lahjakortti yrityksen joululahjaksi
Connaisseur Card -lahjakortti yrityksen joululahjat

Lue myös:
Milloin henkilökunnalle joululahjaksi annetut lahjakortit ovat verovapaita?
Joulun liikelahjat asiakkaille ja yhteistyökumppaneille
Mielekkäät henkilöstölahjat jouluksi
Joulun parhaat mainoslahjat ovat monella kotimaisia
Vinkkejä yrityksen joululahjan hankintaan
Joulun liikelahjat – vinkit ja ideat yrityksille
Liikelahjat ja joululahjat ovat markkinointia
Liikelahjojen ja brändituotteiden jakelu kotiosoitteisiin


Aiheeseen liittyviä tuotteita:
– Kodin tuotteet omalla logolla
– Vapaa-ajantuotteet yrityksen logolla
– Asiakaslahjat omalla logolla
– Liikelahjat painatuksella
– Yrityslahjat painatuksella
Lahjakortit yrityksille joululahjaksi





Keittiötarvikkeet-joululahjat-liikelahjat

Miksi laadukkaat keittiövälineet ovat hyvä esimerkki järkevästä joululahjasta yritysjohdolle?



2.10.2023

Yritysten antamat joululahjat ovat markkinoinnin työkaluja. Asiakkaille, henkilöstölle ja muille sidosryhmille annettavilla liikelahjoilla tavoitellaan vahvempaa brändimielikuvaa, kilpailijoista erottumista ja syvällisempiä asiakassuhteita.

Marketing Week -lehdessä julkaistussa laajassa tutkimuksessa vuodelta 2014 todetaan että B2B-asiakkaat ovat yli kaksi kertaa todennäköisempiä harkitsemaan brändiä, joka viestii henkilökohtaisemmin, puhtaan liiketoiminta-arvon painottamisen sijaan. Tämä johtui tutkimuksen mukaan siitä, että ostajien/asiakkaiden mielestä erot eri toimittajien tarjoamien tuotteiden ja palveluiden välillä ovat loppujen lopuksi pieniä. Tutkimuksessa vain 14% B2B-ostajista koki erojen palveluntarjoajien tai tuotteiden välillä olevan riittävän suuria ollakseen valmiita maksamaan siitä ylimääräistä. https://www.marketingweek.com/b2b-branding-where-is-the-love/

Brändiviestin olisi siis oltava henkilökohtainen ja brändin olisi parhaimmillaan oltava osa asiakkaan arkea, jotta yritys pääsisi rakentamaan tunnesiteitä brändin ja asiakkaan välille. Ja näin erottumaan kilpailijoista.

Hyvä esimerkki toimialasta, joka osaa hyödyntää tunnetason sitouttamista ovat suositut joukkueurheilulajit. Joukkueiden kannattajat ovat tyypillisesti syvällisesti sitoutuneita oman joukkueen kannattajia eivätkä voisi edes kuvitella siirtyvänsä kevyin perustein kannattamaan kilpailevaa joukkuetta. Samanlaista ”heimoutumista” on mahdollista nähdä myös muilla toimialoilla. Esimerkiksi Harley Davidsson -brändille sydämensä myynyt ei ihan helposti vaihda Yamahaan, tai Apple / iPhone käyttäjät eivät vaihda Windows / Androidiin.

Kaikissa näissä tapauksissa asiakkaiden syvällinen sitoutuminen on seurausta brändin määrätietoisesta ja pitkäjännitteisestä markkinoinnista.

Henkilökohtaisen tunnepitoisen suhteen rakentamiseen asiakkaan ja brändin välille kannattaa siis panostaa. Päättävässä asemassa olevien B2B-asiakkaiden kohdalla yrityksen joululahja on luonnollinen tapa muistuttaa ja vahvistaa brändin ja asiakkaan välisistä yhteisistä siteistä.

Yrityksen joululahjaa valittaessa on syytä kiinnittää huomiota sen ryhmän erikoispiirteisiin, jolle lahja on tarkoitettu. Esimerkiksi voidaan ajatella, että laadukkaat keittiötarvikkeet ovat sopivia joululahjoja johtavissa asemassa oleville koska:

Stressin lievitys ja rentoutuminen: Johdon työ on usein stressaavaa. Laadukkaat keittiövälineet tarjoavat mahdollisuuden rentoutua ja nautiskella.

Johtamistaidot: Vaativa kotikokkailu edellyttää myös johtamistaitoja, kuten organisointia ja suunnittelua mitkä ovat luontaisia monelle yritysjohtajalle.

Ihmisten yhdistäminen: Joululahjaksi annetut laadukkaat keittiövälineet kannustavat ystävien, perheen ja kollegojen yhdistämiseen. Ruoanlaitto ja aterioiminen yhdessä vahvistaa suhteita ja tukee positiivisia verkostojen ylläpitoa.

Elämäntapa: Moni yritysjohtaja ja päätöksentekijä oppii arvostamaan gourmet-ruokaa, laadukkaat keittiövälineet sopivat elämäntapaan.

Ympäristöystävällisyys: Laadukkaat keittiövälineet ovat pitkäikäisiä, ne saattavat olla käytössä useita vuosia, jolloin niiden hiilijalanjälki jää huomattavasti pienemmäksi kuin kertakäyttöisten lahjojen.

Selaa kuvastoa:
https://heyzine.com/flip-book/Talenco-Tasteful-Gifts-2023

Lue myös:
Keittiöveitsiä aina tarvitaan, siksi se on hyvä yrityslahja
Brändin yhtenäisen ilmeen tärkeydestä
Onko brändin huolellinen ja pitkäjännitteinen rakentaminen kannattavaa?
Miksi brändin yhtenäinen visuaalinen ilme on tärkeä?
Kuinka brändi positioidaan?
Liikelahja vahvistaa brändiä
Brändäyksessä värillä on väliä
Kuinka luoda yrityskuva joka muistetaan?


Aiheeseen liittyviä tuotteita:
Yrityksen joululahjat
Lahjakortit yrityksille joululahjaksi
Laadukkaat keittiötarvikkeet yrityksen joululahjaksi
– Liikelahjat
Asiakaslahjat
– Yrityslahjat
– Mainoslahjat
Brändituotteet



väliviiva